Gå til innhold

Sur på mannen min


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte mannen min ut i kveld, fordi jeg tenkte at han sikkert ville ha moro for et par øl og fotballkamp... Prøv det en gang, HI.. Det er frigjørende.. Han får komme når han kommer. Hvis han er full og umulig, så får han sove lenge i morgen. Så er det min tur en annen gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg får kvelningsfornemmelse bare av å lese innlegget ditt..

 

Og jeg begriper ikke hvorfor du er sur.

 

Fordi han i stedet for bare å ta en øl som han sa, ble borte hele kvelden uten å gi lyd fra seg og uten å svare når jeg ringte eller tekstet, for så å komme full hjem . Er det virkelig så uforståelig at jeg blir litt sur?

 

H.i

 

Du virker kun prippen og vanskelig, dessverre. Jeg NEKTER å tro at voksne damer forstår "en øl" med kollegaer på lønningsdagen er EN (!) øl som er unnagjort på 1 time!! Som sagt, selv om du ikke har sosialt liv, betyr det ikke at mannen din ikke må få lov til det eller må begrense seg til en time med kollegaer før han drar hjem til kjerring og unger. De fleste mennesker lever ikke i en hule, men har behov for sosialt samvær med andre voksne bortsett fra partner. Noe du kanskje ikke vet?

 

Skjønner ikke hvor dere har det fra at jeg trodde han skulle være hjemme i løpet av en time, eller at jeg ikke unner mannen min et sosialt liv.

 

Jeg har flere ganger skrevet at jeg regnet med at "en øl" egenlig betydde "noen øl". Jeg har også flere ganger skrevet at jeg ikke ville hatt noe problem med det om han hadde sagt at han nok kom til å bli ute hele kvelden. Det hadde vært helt i orden. Jeg har overhodet ikke noe problem med at mannen min er ute og drikker øl med kolleger til sent på kveld. Men jeg HAR et problem med at han gir inntrykk av at det er snakk om en liten tur på puben, at han ikke gir beskjed når det ser ut til at det blir mer langvarig, og at han ikke svarer når jeg ringer eller tekster.

Skrevet

Men ser du ikke at de fleste mener at å komme hjem klokken 22 faktisk er en liten tur ut?

Jeg er ikke alltid tilgjengelig på telefonen. Tar jeg den er det en overraskelse for mannen som ofte ringer på 3 og 4 ganger før han får tak i meg, uansett hvor jeg er...

Skrevet

Hvis du seriøst trodde at han skulle være hjemme nesten til vanlig tid, å kan jeg på en måte skjønne frustrasjonen. Men jeg klarer ikke å forstå hvordan du kunne tro at ikke så lenge betyr før middag...

 

Har jeg sagt noe om "før middag" noe sted? Nei, det har jeg ikke.

 

H.i

Skrevet
Tror du HI må tenke litt. Fan og sitter GUBBEN når du sender sms og prøver og ringe. Har det hvore i tankane dine. Virker som han har melde plikt. Søk om det på Politiet om du kan få fotlenke som dei har.

 

Hæ?

 

HUSARESTLENKE SIER DET DOKKE NO ?

Skrevet

Sier som # 53- til kl 22 ER en LITEN tur ut.

Skrevet

Kjenner jeg får kvelningsfornemmelse bare av å lese innlegget ditt..

 

Og jeg begriper ikke hvorfor du er sur.

 

Fordi han i stedet for bare å ta en øl som han sa, ble borte hele kvelden uten å gi lyd fra seg og uten å svare når jeg ringte eller tekstet, for så å komme full hjem . Er det virkelig så uforståelig at jeg blir litt sur?

 

H.i

 

Du virker kun prippen og vanskelig, dessverre. Jeg NEKTER å tro at voksne damer forstår "en øl" med kollegaer på lønningsdagen er EN (!) øl som er unnagjort på 1 time!! Som sagt, selv om du ikke har sosialt liv, betyr det ikke at mannen din ikke må få lov til det eller må begrense seg til en time med kollegaer før han drar hjem til kjerring og unger. De fleste mennesker lever ikke i en hule, men har behov for sosialt samvær med andre voksne bortsett fra partner. Noe du kanskje ikke vet?

 

Skjønner ikke hvor dere har det fra at jeg trodde han skulle være hjemme i løpet av en time, eller at jeg ikke unner mannen min et sosialt liv.

 

Jeg har flere ganger skrevet at jeg regnet med at "en øl" egenlig betydde "noen øl". Jeg har også flere ganger skrevet at jeg ikke ville hatt noe problem med det om han hadde sagt at han nok kom til å bli ute hele kvelden. Det hadde vært helt i orden. Jeg har overhodet ikke noe problem med at mannen min er ute og drikker øl med kolleger til sent på kveld. Men jeg HAR et problem med at han gir inntrykk av at det er snakk om en liten tur på puben, at han ikke gir beskjed når det ser ut til at det blir mer langvarig, og at han ikke svarer når jeg ringer eller tekster.

 

Ok. Skal vi se. Han slutter sikkert kl 16 på jobb slik som de fleste andre. Så skal man gjerne bruke litt tid før man går ut, og er ute 16:30. Så skal han være hjemme kl 18. Med litt kjøretid hjem blir det kun 1 time til disposisjon for ham da? Og at han var beruset - det blir de fleste etter "noen øl" som du sier du trodde han skulle ta. Du burde ikke velte ditt kjipe sosiale liv over på mannen. Få deg venninner eller hobbyer, ikke sunt å sitte i huset 24/7.

Gjest peacock
Skrevet

Hvis du seriøst trodde at han skulle være hjemme nesten til vanlig tid, å kan jeg på en måte skjønne frustrasjonen. Men jeg klarer ikke å forstå hvordan du kunne tro at ikke så lenge betyr før middag...

 

Har jeg sagt noe om "før middag" noe sted? Nei, det har jeg ikke.

 

H.i

 

HI, om du står klar med middagen trodde du vel mannen skulle komme hjem til da? Jeg ville have sett dette som den eneste grunn (og kanskje leggingen til gutten din) som den eneste grunn til å bli sur her. Om du ikke regnet med å ha han hjemme til da er jeg faktisk enig med de andre i at du overreagerer litt, for da er faktisk kl 22 ikke sent. Nyt pinsen og finværet i stedet for å være sur, og gi hellere mannen din beskjed om at neste gang han er ute ville du sette pris på å vite sånn ca hva planene for kvelden er.

Gjest peacock
Skrevet
Tror du HI må tenke litt. Fan og sitter GUBBEN når du sender sms og prøver og ringe. Har det hvore i tankane dine. Virker som han har melde plikt. Søk om det på Politiet om du kan få fotlenke som dei har.

 

Hæ?

 

HUSARESTLENKE SIER DET DOKKE NO ?

 

Stavekontroll og gjennomlesning før publisering er veldig smart... Husarestlenke = husarrestlenke forstod jeg, men første kommetaren din er fortsatt volapyk (les den en gang til...)

Skrevet

HI, om du står klar med middagen trodde du vel mannen skulle komme hjem til da?

 

Har da ikke sagt noe om at jeg stod klar med middagen heller? Tvert imot avtalte vi at han skulle spise ute

 

H.i

Skrevet

HI, om du står klar med middagen trodde du vel mannen skulle komme hjem til da?

 

Har da ikke sagt noe om at jeg stod klar med middagen heller? Tvert imot avtalte vi at han skulle spise ute

 

H.i

Jeg leste hele tråden, og det var noen andre som kom trekkende med middagskortet. Men jeg synes fremdeles du er rar som synes at det er sent å komme hjem klokken 10 fra lønningspils:)

Skrevet

HI, om du står klar med middagen trodde du vel mannen skulle komme hjem til da?

 

Har da ikke sagt noe om at jeg stod klar med middagen heller? Tvert imot avtalte vi at han skulle spise ute

 

H.i

HI, om du står klar med middagen trodde du vel mannen skulle komme hjem til da?

 

Har da ikke sagt noe om at jeg stod klar med middagen heller? Tvert imot avtalte vi at han skulle spise ute

 

H.i

 

Dere avtalte at han skulle spise ute, og enda klarer du å mene at han kommer seint hjem når han kommer kl 22?

 

Tror du bør slakke på tøyleføringen, gitt, hvis du har tenkt å beholde den mannen. Han kan da ikke orke å ha det sånn over tid!

Gjest peacock
Skrevet (endret)

HI, om du står klar med middagen trodde du vel mannen skulle komme hjem til da?

 

Har da ikke sagt noe om at jeg stod klar med middagen heller? Tvert imot avtalte vi at han skulle spise ute

 

H.i

 

Jeg tolket det slik fordi du skrev du lagde middag i hovedinnlegget. Beklager om jeg tok feil. MEN: Om dere hadde avtalt at han skulle spise ute, hvordan kunne du da forvente ham hjem noe særlig tidligere enn han faktisk kom?

 

Om dere hadde avtalt at han skulle spise ute og drikke en øl, har han etter min mening ikke hatt en ærlig sjanse til å tolke at du gjerne ville ha han hjem fortere enn fort (med mindre han er tankeleser)... Hvordan ville du selv tolke en avtale som innebærer middag og øl? Som at du måtte komme kjempetidlig hjem og være pinlig edru? Neppe.

Endret av peacock
Skrevet

Jeg lurer på om kanskje irritasjonen din sitter litt dypere enn at han kom "sent" hjem?

 

Jeg har opplevd å bli rasende fordi mannen min lovet meg å ikke være sen hjem søndagen etter guttehelg/ turhelg/ el., men så dukker han ikke opp før kl. 20 søndagen (og synes selv han er tidlig ute fordi han like gjerne kan finne på å dukke opp kl. 03 natt til mandag...). Dersom jeg kun legger det fram slik vil vel majoriteten her gi meg samme behandling som du har fått i denne tråden (...haha, det får jeg vel uansett om jeg forklarer det eller ei...) Jeg ble ihvertfall lei og sinna fordi jeg var så gruelig sliten og alt etter barnas sengetid var for sent for meg - jeg trengte virkelig litt avlastning, lørdagen ble barna syke og nattesøvn var det så som så med... Mannen min fikk bare med seg at han kom hjem kl 20, jeg var sinna og han ble sur. Noen som sa manglende kommunikasjon? Ja, i den situasjonen. Neste gang han lover å komme hjem tidlig etter noe skal han få presisere hva tidlig betyr, slik at jeg ikke har forhåpninger om at han kommer hjem tidligere enn han faktisk gjør.

Skrevet
Jeg leste hele tråden, og det var noen andre som kom trekkende med middagskortet. Men jeg synes fremdeles du er rar som synes at det er sent å komme hjem klokken 10 fra lønningspils:)

 

Synes ikke det. Men han sa ingenting om lønningspils. Han sa bare at han skulle ta en øl etter jobben. Jeg synes det er greit å si fra når han skjønner at det kommer til å li sent. Og det hadde også vært greit om han svarte på mine henvendelser.

 

H.i

Skrevet
Jeg leste hele tråden, og det var noen andre som kom trekkende med middagskortet. Men jeg synes fremdeles du er rar som synes at det er sent å komme hjem klokken 10 fra lønningspils:)

 

Synes ikke det. Men han sa ingenting om lønningspils. Han sa bare at han skulle ta en øl etter jobben. Jeg synes det er greit å si fra når han skjønner at det kommer til å li sent. Og det hadde også vært greit om han svarte på mine henvendelser.

 

H.i

Jeg leste hele tråden, og det var noen andre som kom trekkende med middagskortet. Men jeg synes fremdeles du er rar som synes at det er sent å komme hjem klokken 10 fra lønningspils:)

 

Synes ikke det. Men han sa ingenting om lønningspils. Han sa bare at han skulle ta en øl etter jobben. Jeg synes det er greit å si fra når han skjønner at det kommer til å li sent. Og det hadde også vært greit om han svarte på mine henvendelser.

 

H.i

 

Kl 22 er IKKE SENT på en fredagskveld med lønningspils! Hvilken verden lever du i? Og hvem husker vel på å sjekke mobilen hvert 5. minutt når man har det koslig sammen med gode kolleger/venner? Slapp av da, damen, han kom hjem, litt småfull og sto opp tidlig dagen etter. Om han har vondt i hodet i dag, så er da vel det "straff" nok, om ikke du skal gå rundt å surmule for en sånn bagatell!

Skrevet

99.9% av de som har svart her er vel ganske enige om at 22 IKKE er sent, slik du vil ha det til.

 

Og vi er flere som prøver å forklare deg at det slett ikke er så lett å høre telefoner på en pub.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Poenget til HI er, om dere bruker fornuften litt, IKKE at kl 22 er sent, men at han kom hjem mye SENERE enn hun trodde lå i kortene. Stakkars HI som trodde hun kunne få lire av seg litt irritasjon som så mange andre her, men nei...

 

Vi har skjønt det nå, HI er en vanlig dame i et vanlig hjem, med vanlige verdier. Hun var litt irritert, slik vi alle kan bli for ting vi kanskje egentlig ikke bryr oss så mye om. Kanskje spesielt siden hun sikkert ble litt engstelig ettersom hun ikke fikk noe svar på flere timer. Det ville jeg blitt.

 

La henne være nå, ingen av dere har noe som helst nytt å bidra med, dere gjentar jo bare det den forrige sa.

Skrevet

Tror Hi skjønner at kl 22 ikke er sent.

Men jeg skal være litt enig med Hi også. Har mannen min dratt hjemmenfra kl 16:00 og sagt at han skulle en liten tur ut, så har jeg satt pris på å fått vite om han kom hjem etter barnas leggetid eller ikke.

 

Men nå er ikke min mann som alle andres da.. Her er en liten tur, en liten tur (etpar timer). Her er etpar øl, 2øl. Så hadde min mann sakt at han skulle ut en liten tur og drikke etpar øl med noen venner, så hadde jeg tatt det for det han sa.

Skrevet

Hadde han kommet hjem seks om morran, dritings, spilt bort bilen deres og smittet deg med gonore kunne du blitt skikkelig sur.

Ikke når han kommer hjem brisen klokka 22 og står opp før klokka elleve dagen etter...

Skrevet

Ærlig talt HI. Her ser det ut som om du bare prøver å ro deg unna.

 

I hi skrev du: Jeg minnet ham om at han hadde sagt "én øl",

én = 1. ..så jeg tolket det som om at du faktisk trodde at han bare skulle ta 1 øl.

 

Så sier du senere: Jada, skjønner at å "ta en øl" gjerne betyr "ta noen øl".

 

Så skriver du: Da regner jeg med at "en øl" betyr "et par øl", men ikke at han blir ute i mange timer.

 

Og senere skrev du også at dere hadde planlagt at han skulle spise ute.

 

Seriøs...trodde du virkelig at øl og middag ute med kollega bare skulle ta et par timer?

 

Jeg tror virkelig ikke at dere hadde planer om at han skulle spise ute, og at du ikke visste at han skulle ta mer enn 1 øl. Du trodde seriøs at han bare skulle ta 1 øl ute og komme rett hjem.

 

Og hva er greia med å ringe? Greit at du ringer for å sjekke tidspunktet for når han evt. kommer hjem, men sender melding for å høre om han vil si god natt? Han har 365 dager i året hvor han kan si god natt til barnet sitt, så maser du den ene dagen når han er ute om han vil ringe hjem og si god natt.

 

Hva er det neste da? At du forteller at han har vÆrt utro og at det er grunnen til at du ikke klare å stole på han? At det er derfor du reagerer fordi han kommer hjem "sent"?

 

G-SUS!!!!

Skrevet

Nå må dere slutte, folkens!

Dette begynner å bli for dumt.

 

Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene.

 

Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem.

 

Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord.

 

Må dere ta dere sammen!

Skrevet

99.9% av de som har svart her er vel ganske enige om at 22 IKKE er sent, slik du vil ha det til.

 

Og vi er flere som prøver å forklare deg at det slett ikke er så lett å høre telefoner på en pub.

 

Kva om gubben er drittlei masset av kvinnebeinet. Fan ikkje fred her heller.

Skrevet

Nå må dere slutte, folkens!

Dette begynner å bli for dumt.

 

Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene.

 

Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem.

 

Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord.

 

Må dere ta dere sammen!

 

Slutt og plag hi som du skriver burde du ikkje svare. Kansje noen er uenig med deg og da fortsetter radlet. Slik er folk på BIM

Skrevet

Nå må dere slutte, folkens!

Dette begynner å bli for dumt.

 

Slutt å plag HI, hun får lov å reagere uten at hun skal flås av gribbene.

 

Hvis jeg hadde gått rett fra jobb til en bar, og ikke vært hjemme før 10, så hadde jeg da vært høflig nok til å sjekke telefonen innimellom og ringt hjem.

 

Utrolig at fordi hun ikke sitter pent i sofaen og venter på sin mann, så skal hun bli pepret med styggord.

 

Må dere ta dere sammen!

 

Slutt og plag hi som du skriver burde du ikkje svare. Kansje noen er uenig med deg og da fortsetter radlet. Slik er folk på BIM

 

Burde jeg ikke svare det? Er det bedre å mobbe, slik andre her gjør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...