Gå til innhold

Sur på mannen min


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke orket å lese gjennom alle kommentarene her så mulig jeg gjentar endel.

Men syns du overreagerer og er alt for streng. Har mannen din innetid og meldeplikt? Hadde han kommet ranglende inn døren klokken tre på natten kan jeg skjønne det om han ikke hadde gitt beskjed, men klokken ti?! Det må være lov og kose seg uten at man har fått tillatelse av kona/samboer, så sant det ikke skjer hver eneste helg.

Er det ikke bare bra at mannen får kose seg ute sammen med kollegaer og ta seg litt ut en gang iblandt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde du virkelig at han skulle ta EN (!) øl når han sa "en øl"? Når man går ut med jobben for å drikke, så er det aldri en øl... Trodde alle visste det jeg... Synes du virker litt kontrollfreak, ringer ham flere ganger i løpet av kvelden. Hvis han går ut sånn hver helg, så hadde jeg reagert, men en gang i blant må han da få lov å kose seg selv om han har barn? Går du aldri ut?

 

Nei det gjør jeg ikke.

 

H.i

 

Neivel. Men det at du aldri er sosial er faktisk ikke hans problem, med mindre HAN nekter deg det. Du kan ikke forlange at gubben sitter hjemme 24/7 bare fordi du ikke har behov for kontakt med andre. Jeg selv har svært få venner, og er så å si aldri ute fordi jeg ikke har noen å dra ut med, og synes det er kjedelig å dra alene. Men det er faktisk ikke samboeren min sitt problem. Han skal ikke kutte ut kompisene sine kun fordi han er blitt sammen med ei med liten venninnekrets. Han har spurt meg flere ganger om jeg vil dra ut og han skal passe ungene (som forresten ikke er hans en gang), men jeg har som regel ikke anledning til det. Kommer ikke til å sperre han inne i huset av den grunn!

 

Å hallo! Jeg forlanger da ikke at han skal være hjemme 24/7. Jeg sier heller ikke at det er hans "problem" at jeg ikke bruker å gå ut. Det er ingens problem, fordi jeg ikke har noe behov for det.

 

Jeg har sagt flere ganger at det hadde vært helt ok for meg at han ble sen hvis han hadde gitt beskjed om det, i stedet for å gi inntrykk av at han bare skulle ut en liten tur. Eller så kunne han ha gitt beskjed i løpet av kvelden om at han ble senere enn planlagt, det hadde vært helt ok. Men han gav ikke lyd fra seg, og han svarte ikke når jeg prøvde å få tak i ham.

 

Ikke prøv å gjør det til noe annet enn det det er. Dette handler ikke om at jeg nekter mannen min å gå ut med kolleger.

 

H.i

Skrevet

Vil man ha mannen hjem til et gitt tidspunkt, pressiserer man det når det gjøres en avtale. Her har det blitt dumt fordi de hadde forskjellig oppfatning av hva som ble avtalt. MEN; har man barn, har man telefonen PÅ og er tilgjengelig, enten man er mor eller far. Det hadde søren meg ikke vært ok å først få tak i mannen kl 22 om HI ringte fra en sykehus seng. Eller hva?

Skrevet

Tja. Min mann skulle også ta noen øl etter jobb. Dro klokka 16.

Registrerte at han var kommet hjem kl 02 i natt, og han ligger enda og sover.

 

Skulle jeg blitt sur over det?

Nei, satser på at det er min tur neste gang :)

Skrevet

Trodde du virkelig at han skulle ta EN (!) øl når han sa "en øl"? Når man går ut med jobben for å drikke, så er det aldri en øl... Trodde alle visste det jeg... Synes du virker litt kontrollfreak, ringer ham flere ganger i løpet av kvelden. Hvis han går ut sånn hver helg, så hadde jeg reagert, men en gang i blant må han da få lov å kose seg selv om han har barn? Går du aldri ut?

 

Nei det gjør jeg ikke.

 

H.i

 

Neivel. Men det at du aldri er sosial er faktisk ikke hans problem, med mindre HAN nekter deg det. Du kan ikke forlange at gubben sitter hjemme 24/7 bare fordi du ikke har behov for kontakt med andre. Jeg selv har svært få venner, og er så å si aldri ute fordi jeg ikke har noen å dra ut med, og synes det er kjedelig å dra alene. Men det er faktisk ikke samboeren min sitt problem. Han skal ikke kutte ut kompisene sine kun fordi han er blitt sammen med ei med liten venninnekrets. Han har spurt meg flere ganger om jeg vil dra ut og han skal passe ungene (som forresten ikke er hans en gang), men jeg har som regel ikke anledning til det. Kommer ikke til å sperre han inne i huset av den grunn!

 

å hallo! Jeg forlanger da ikke at han skal være hjemme 24/7. Jeg sier heller ikke at det er hans "problem" at jeg ikke bruker å gå ut. Det er ingens problem, fordi jeg ikke har noe behov for det.

 

Jeg har sagt flere ganger at det hadde vært helt ok for meg at han ble sen hvis han hadde gitt beskjed om det, i stedet for å gi inntrykk av at han bare skulle ut en liten tur. Eller så kunne han ha gitt beskjed i løpet av kvelden om at han ble senere enn planlagt, det hadde vært helt ok. Men han gav ikke lyd fra seg, og han svarte ikke når jeg prøvde å få tak i ham.

 

Ikke prøv å gjør det til noe annet enn det det er. Dette handler ikke om at jeg nekter mannen min å gå ut med kolleger.

 

H.i

 

Jeg forstår at du ble irritert for at han ikke tok telefonen når du ringte, og jeg forstår også at du ønsket at han skulle gi klar beskjed når han kom hjem. Det hadde nok jeg også synes var dumt, ettersom det kunne ha vært noe viktig du ringte for. Det jeg synes er litt rart er at du ringte såpass fort når du visste han skulle ut med kollegene og at du også sendte mld om han ville si godnatt til barnet deres. Slik jeg forstod det har dere et barn i skolealder, pappaen trenger vel ikke si godnatt til barnet når han er ute en sjelden gang? Jeg ville som mange andre her foreslår, lagt denne konflikten på hylla for nå og heller forklart ham at du gjerne vil vite når han kommer hjem neste gang, slik at du kan planlegge bedre. :)

Skrevet

Synes heller ikke du har noen rett til å være sur. Klokka 22 er ikke sent!

Sist gang jeg var på lønningspils ble jeg sittende der fra etter, halv fem-fem og var ikke hjemme før klokka ett på natta. Vi hadde det så koselig at tida løp fra meg. Mannen hadde prøvd å ringe meg også, men den hadde jeg ikke hørt (sitter man på pub er det ikke alltid så lett å høre telefonen).

Så det jo en stund etterpå da, og sendte melding.

Her i huset er vi ihvertfall ute så lenge vi vil, og det finnes ikke innetider!!

Skrevet

"Jeg har sagt flere ganger at det hadde vært helt ok for meg at han ble sen hvis han hadde gitt beskjed om det, i stedet for å gi inntrykk av at han bare skulle ut en liten tur."

 

Jeg synes at det var akkurat det han var, ute en liten tur! Ingen ting å ta på vei for, HI :-) Når jeg begynte å lese innlegget ditt trodde jeg du skulle si at han kom hjem i 5-6 tiden i morges, men klokken 22 i går er da absolutt akseptabelt!

 

Jeg var en tur ute på byen med en venninne (første gang jeg er ute på kveldstid etter mini ble født, 6 mnd nå) sist helg, sa til mannen min at jeg ikke skulle bli sen. Dro hjemmefra 21 og kom hjem kl 02. Hadde han tatt på vei for det hadde jeg blitt ordentlig lei meg. Glad jeg ikke er gift med en som jeg må rapportere til hver time... I godt lag kan tiden gå fort, og man ønsker ikke å sjekke mobilen hvert 5. min.. (selv om det var det jeg gjorde fordi jeg var redd for hvordan det gikk med godklumpen når mor var ute av huset)

 

Nei, la det gå og kjenn etter at du er glad i mannen din og vis han det i stedet for å være irritert og sur. Kommer mye lengre med det! God pinse! :-)

Skrevet

Jeg har ikke lest så mye av svarene her, men jeg ser at jeg går imot strømmen ved å si : Jeg skjønner at du blir irritert.

 

Det handler ikke om å "ha kontroll" eller " være streng". Men det går da an å ta telefonen når noen ringer etter deg?

Hvis barnefar her hadde ringt meg halv tre og sagt " Jeg tar en øl med en kollega før jeg kommer hjem!" så hadde jeg aldri sett for meg at han skulle komme ravende inn døren etter 10.

Da hadde jeg sett for meg at han satt på Bryggen her i Bergen, med en kollega og tok en øl i solen. Ganske populært i det vakre været naturlig nok. Og hvis jeg da hadde ringt etter noen timer og lurt på hvordan det sto til, uten at noen svarer før kl 10, da hadde jeg blitt bekymret.

 

Hvem starter en fylletur før 4 på en fredag?

 

Selvfølgelig skal de ha det hyggelig, kose seg, gå ut og nyte sommerpilsen. Det har jeg ingen problem med ;) Men greit å ha kommunikasjon og meldinger man kan forholde seg til.

Skrevet

Uff, unnskyld meg, men hadde jeg vært mannen din hadde jeg vært ute et par timer til. Ringer, ringer da, ringer for at han skal si god natt.. Så når han kommer hjem kl 22 er det sent. Hadde mannen min ringt meg utallige ganger mens jeg var utre med venninner og vært sur fordi jeg kom hjem klokka 22, da hadde jeg blitt sur og fått klaustrofobi. Beklager at jeg sier det, men skriver du får du svar. Jeg er enig med ei som skrev at man kommer langt med å være rause med hverandre.

Jeg selv er i alle fall veldig trivelig å ha med å gjøre etter jeg har vært hos ei venninne og skravlet til midnatt.

Han sa jo aldri noe om når han kom hjem, kanskje han antok at du skjønte betydningen av en lønningspils? Det blir så mye bedre stemning i hjemmet hvis man får ta seg ut litt, gjøre litt som man vil. Han gjorde jo ikke noe galt, hadde dere planer for kvelden? Da blir det jo noe annet, men det nevner du jo ikke.

Noen ganger tenker jeg at de homofile har det godt! :)

Skrevet

Trodde du virkelig at han skulle ta EN (!) øl når han sa "en øl"? Når man går ut med jobben for å drikke, så er det aldri en øl... Trodde alle visste det jeg... Synes du virker litt kontrollfreak, ringer ham flere ganger i løpet av kvelden. Hvis han går ut sånn hver helg, så hadde jeg reagert, men en gang i blant må han da få lov å kose seg selv om han har barn? Går du aldri ut?

 

Nei det gjør jeg ikke.

 

H.i

 

Neivel. Men det at du aldri er sosial er faktisk ikke hans problem, med mindre HAN nekter deg det. Du kan ikke forlange at gubben sitter hjemme 24/7 bare fordi du ikke har behov for kontakt med andre. Jeg selv har svært få venner, og er så å si aldri ute fordi jeg ikke har noen å dra ut med, og synes det er kjedelig å dra alene. Men det er faktisk ikke samboeren min sitt problem. Han skal ikke kutte ut kompisene sine kun fordi han er blitt sammen med ei med liten venninnekrets. Han har spurt meg flere ganger om jeg vil dra ut og han skal passe ungene (som forresten ikke er hans en gang), men jeg har som regel ikke anledning til det. Kommer ikke til å sperre han inne i huset av den grunn!

 

å hallo! Jeg forlanger da ikke at han skal være hjemme 24/7. Jeg sier heller ikke at det er hans "problem" at jeg ikke bruker å gå ut. Det er ingens problem, fordi jeg ikke har noe behov for det.

 

Jeg har sagt flere ganger at det hadde vært helt ok for meg at han ble sen hvis han hadde gitt beskjed om det, i stedet for å gi inntrykk av at han bare skulle ut en liten tur. Eller så kunne han ha gitt beskjed i løpet av kvelden om at han ble senere enn planlagt, det hadde vært helt ok. Men han gav ikke lyd fra seg, og han svarte ikke når jeg prøvde å få tak i ham.

 

Ikke prøv å gjør det til noe annet enn det det er. Dette handler ikke om at jeg nekter mannen min å gå ut med kolleger.

 

H.i

 

Tror du HI må tenke litt. Fan og sitter GUBBEN når du sender sms og prøver og ringe. Har det hvore i tankane dine. Virker som han har melde plikt. Søk om det på Politiet om du kan få fotlenke som dei har.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Trodde det var allmenkjent at mannfolk har dette i sine ordbøker:

 

En øl - alt fra 1 til 8 øl

En rask tur - hjemme om 30 minutter eller 8 timer

 

Hadde det hendt her i huset, så hadde jeg nok ikke rikket en finger av den grunn, ledd litt av han dagen der på om han er bakfull, ellers så får han bare gjøre det som han vil. Er ikke ofte han er ute, og det er jo ikke din heller sier du, så da ville jeg nok latt sinnet fare og heller satsett på en fin helg ellers

Skrevet

Du høres ut som eksen min som ble sur på meg fordi jeg kom hjem noen timer for sent noen ganger når jeg skulle ut med venninner når vi var sammen. Han var/er en langsint person som lager storm i et vannglass grunnet sånne ting.

å sove til halv ti er IKKE lenge! Han burde tatt telefonen ja, men så er det lett å ikke høre den når man snakker med andre på en pub med mye folk rundt seg. Eller har han kanskje hatt den på lydløs, hvem vet.

Skrevet

Åh, hjelpes... Du er klar over at du begynner Å bli ei vaskekte kjerring nÅ, HI? Brutalt sagt, men sant.

 

Hadde dette vært meg, og mannen min reagerte som deg, hadde jeg lurt pÅ hva som feilte ham.

Gjest peacock
Skrevet

Nå skal jeg leke mobbepoliti i denne tråden også. Herregud, har dere glemt hvordan man leser, damer???

 

HI skriver at hun ikke ser problemet i at mannen er ute lenge, bare at hun gjerne vil vite om når han skal være det. Dette er ikke å være kontrollerende, det er å prøve å skape samarbeid i familien slik at hverdagen skal fungere.

 

Synes dere overdramatiserer VELDIG og tar ting ut av sin kontekst. Hvordan hadde dere selv reagert om dere stod klar med middag og ingen kom hjem eller gav lyd fra seg? Det er vel greit at slike ting avklares uten at man blir stemplet som kontrollerende kjerring.

 

Dere hetsende DiBdamer er utrolige, dreiningen av tonen i slike tråder slår aldri feil.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nå skal jeg leke mobbepoliti i denne tråden også. Herregud, har dere glemt hvordan man leser, damer???

 

HI skriver at hun ikke ser problemet i at mannen er ute lenge, bare at hun gjerne vil vite om når han skal være det. Dette er ikke å være kontrollerende, det er å prøve å skape samarbeid i familien slik at hverdagen skal fungere.

 

Synes dere overdramatiserer VELDIG og tar ting ut av sin kontekst. Hvordan hadde dere selv reagert om dere stod klar med middag og ingen kom hjem eller gav lyd fra seg? Det er vel greit at slike ting avklares uten at man blir stemplet som kontrollerende kjerring.

 

Dere hetsende DiBdamer er utrolige, dreiningen av tonen i slike tråder slår aldri feil.

 

Her skjer det samme ca 1-3 ganger i året, han er ikke å nå på tlf, og skal bare ta "en snar tur" på pub med venner. Første gangen fikk han klar beskjed om at det var ikke moro å ikke få tak i han, men det var ikke pga alkohol eller noe, men fordi han på den tiden slet forferderlig med blodsukkeret, tok ikke sykdomen på alvor, og kunne få føling, fikk da ikke tak i han på leeeenge. Men når han fikk mer kontroll på blodsukkeret, og klarte å ta det alvorlig, så tok jeg det ikke så ille om historien gjentok seg, spurte bare hvordan han hadde hatt det med kompisene, også var det overstått.

Hadde forstått HI om dette hendte flere ganger i året, men hun sier jo selv at det ikke hender så ofte.

Skrevet
Tror du HI må tenke litt. Fan og sitter GUBBEN når du sender sms og prøver og ringe. Har det hvore i tankane dine. Virker som han har melde plikt. Søk om det på Politiet om du kan få fotlenke som dei har.

 

Hæ?

Skrevet

HVis min mann skulle ut en liten tur hadde jeg spurt om han regnet med å være hjemme til middag. Hvis han hadde sagt ja, og likevel dukket opp klokken 22 hadde jeg blitt sur. Ellers er det vel naturlig å ta noen øl på lønningspils, og jeg hadde nok regnet med at han skulle være ute litt lenger. Synes han kom hjem på et passe tidspunkt, jeg..

 

Det handler om kommunikasjon. Han regnet med at du skjønte at han kom til å være ute noen timer, og du regnet med at han ville komme hjem til middag.. Snakk sammen:)

Skrevet

Kjenner jeg får kvelningsfornemmelse bare av å lese innlegget ditt..

 

Og jeg begriper ikke hvorfor du er sur.

Skrevet

Kjenner jeg får kvelningsfornemmelse bare av å lese innlegget ditt..

 

Og jeg begriper ikke hvorfor du er sur.

 

Fordi han i stedet for bare å ta en øl som han sa, ble borte hele kvelden uten å gi lyd fra seg og uten å svare når jeg ringte eller tekstet, for så å komme full hjem . Er det virkelig så uforståelig at jeg blir litt sur?

 

H.i

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Kjenner jeg får kvelningsfornemmelse bare av å lese innlegget ditt..

 

Og jeg begriper ikke hvorfor du er sur.

 

Fordi han i stedet for bare å ta en øl som han sa, ble borte hele kvelden uten å gi lyd fra seg og uten å svare når jeg ringte eller tekstet, for så å komme full hjem . Er det virkelig så uforståelig at jeg blir litt sur?

 

H.i

 

Du virker kun prippen og vanskelig, dessverre. Jeg NEKTER å tro at voksne damer forstår "en øl" med kollegaer på lønningsdagen er EN (!) øl som er unnagjort på 1 time!! Som sagt, selv om du ikke har sosialt liv, betyr det ikke at mannen din ikke må få lov til det eller må begrense seg til en time med kollegaer før han drar hjem til kjerring og unger. De fleste mennesker lever ikke i en hule, men har behov for sosialt samvær med andre voksne bortsett fra partner. Noe du kanskje ikke vet?

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke.

H.i

 

 

Det er vel det som oftest er problemet i slike tilfeller som dette. Da jeg gikk hjemme uten jobb, uten nettverk etc, så kunne jeg bli skikkelig sur på samboeren om han ville ut med noen. Ganske urettferdig altså!! Nå som jeg er ute litt også, så unner jeg samboeren det på en helt annen måte enn tidligere. For det er jo ærlig talt helt, helt fantastisk å ha noen timer alene helt uten kontakt med både barn og samboer ;)

Skrevet

Hvis du seriøst trodde at han skulle være hjemme nesten til vanlig tid, å kan jeg på en måte skjønne frustrasjonen. Men jeg klarer ikke å forstå hvordan du kunne tro at ikke så lenge betyr før middag...

Skrevet

Haha, dette ble faktisk komisk...

 

Hvis kl 22 er sent, så tror jeg du trenger en realitycheck.... La nå mannen kose seg litt. Neste gang er det din tur. Et barn har faktsk ikke vondt av at mor eller far er borte noen kvelder i ny og ne..

Skrevet

Haha, dette ble faktisk komisk...

 

Hvis kl 22 er sent, så tror jeg du trenger en realitycheck.... La nå mannen kose seg litt. Neste gang er det din tur. Et barn har faktsk ikke vondt av at mor eller far er borte noen kvelder i ny og ne..

 

Det verste er at jeg ved å lese denne tråden begynner å forstå hvorfor så mange menn ønsker sex uten forpliktelser. Sikkert fordi de har vært borti lignende forhold der de har fått rapportplikt, innetider og sure kjerringer uten sosialt liv utenfor husets fire vegger som forlanger det samme av gubben. :S

Skrevet

Kjenner jeg får kvelningsfornemmelse bare av å lese innlegget ditt..

 

Og jeg begriper ikke hvorfor du er sur.

 

Fordi han i stedet for bare å ta en øl som han sa, ble borte hele kvelden uten å gi lyd fra seg og uten å svare når jeg ringte eller tekstet, for så å komme full hjem . Er det virkelig så uforståelig at jeg blir litt sur?

 

H.i

 

Ja, det er det. Når jeg sier jeg skal ta "en øl med kollegaer" og "ikke bli sen", så betyr det noe av det samme som det åpenbart betyr for mannen din.

Kl 22 er ikke sent!

Og jeg hører aldri mobilen min når jeg er ute, så jeg svarer svært sjeldent på telefoner da. Sender helder bare en sms når jeg er på vei hjem. Som da fort blir både kl 01 og 02 når jeg er på lønningspils.

 

Verste jeg vet er å bli nedringt og kontrollert når jeg er ute med venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...