Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Han ringte i går etter jobb og spurte om det var greit at han gikk og tok en øl med noen fra jobben. Jeg sa at det var helt ok, og sa "kos deg". Så dro jeg og hentet guttungen på skolen, handlet, lagde middag, ryddet og ordnet litt. Ved barne-tv-tid begynte jeg å lure litt. Sendte en melding men fikk ikke svar. Da guttungen skulle legge seg, hadde jeg fortsatt ikke hørt noe. Ringte for å høre om han ville si god natt, men fikk fortsatt ikke svar. Ringte igjen i halv ti-tida, og da svarte han og sa at han var på vei hjem. Kom hjem etter ti, og var tydelig full. Jeg minnet ham om at han hadde sagt "én øl", men da ble han sur. I morges sov han lenge og var i dårlig form da han stod opp. Synes det er så unødvendig, og føler at vi har fått en veldig dårlig start på helga.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Trodde du virkelig at han skulle ta EN (!) øl når han sa "en øl"? Når man går ut med jobben for å drikke, så er det aldri en øl... Trodde alle visste det jeg... Synes du virker litt kontrollfreak, ringer ham flere ganger i løpet av kvelden. Hvis han går ut sånn hver helg, så hadde jeg reagert, men en gang i blant må han da få lov å kose seg selv om han har barn? Går du aldri ut?
C.L.H85 Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Skjønner at det er ganske surt... Men hadde gubben her sagt 1 øl, så vet jeg at det betyr "noen" øl Så da hadde jeg belaget meg på at det ville blitt litt utover kvelden. Hadde blitt mer sur om han ikke hadde svart når jeg ringte. Så hadde ikke giddi å vært sur for det resten av helga.
Gjest Heartbroken Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Han ha beskjed om at han skulle ut med kollegaer og kom hjem litt full rett etter kl 22? Da hadde jeg regnet med at han hadde det kjekt og at en øl ble til noen fler uten å lagd noen sak av det. Noen ganger må man få litt fri fra familien ute å ha meldeplikt hver time... Dere har jo hele resten av helgen å kose dere sammen på.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Tja... Veldig sjeldent at en øl betyr en øl... Men dere må jo nesten sette premissene for sånne ting i en rolig samtale når begge er hjemme og edru. Hadde jeg fått samme tlf fra min mann hadde jeg minnet ham på at vi skulle vaske hus, klippe plen og sånt lørdags formiddag, og at vi skulle på besøk etterpå, så ingen rom for å sove lenge eller være dårlig. Ville også spurt hvor sen han regnet med å bli, og bedt ham ringe hvis det ble forandring i planene:-) Hadde han kommet hjem full da hadde det vært hans eget problem å klare å gjennomføre neste dag, men stort sett klarer han å kontrollere seg selv;-)
magpie Skrevet 26. mai 2012 #6 Skrevet 26. mai 2012 enig med C.L.H85 Ikke la det ødelegge hele helga!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 Jada, skjønner at å "ta en øl" gjerne betyr "ta noen øl", men det er forskjell på å ta noen øl og å bli ute til sent på kvelden. Hadde han sagt at han kom til å bli sen, så hadde det også vært greit, men nå synes jeg ikke han har vært ærlig. Han gjør det heldigvis ikke ofte da, hender han er med på lønningspils, sånn som i går. H.i
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Trodde du virkelig at han skulle ta EN (!) øl når han sa "en øl"? Når man går ut med jobben for å drikke, så er det aldri en øl... Trodde alle visste det jeg... Synes du virker litt kontrollfreak, ringer ham flere ganger i løpet av kvelden. Hvis han går ut sånn hver helg, så hadde jeg reagert, men en gang i blant må han da få lov å kose seg selv om han har barn? Går du aldri ut? Nei det gjør jeg ikke. H.i
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #9 Skrevet 26. mai 2012 Skaff deg hunde band vist detta var felt for deg.
I scream for icecream! Skrevet 26. mai 2012 #10 Skrevet 26. mai 2012 Ute til sent på kvelden? 22 er da ikke sent?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #11 Skrevet 26. mai 2012 Jada, skjønner at å "ta en øl" gjerne betyr "ta noen øl", men det er forskjell på å ta noen øl og å bli ute til sent på kvelden. Hadde han sagt at han kom til å bli sen, så hadde det også vært greit, men nå synes jeg ikke han har vært ærlig. Han gjør det heldigvis ikke ofte da, hender han er med på lønningspils, sånn som i går. H.i Ti er ikke sent... Jeg kommer hjem senere enn det når jeg besøker veninner på en onsdag.... Mannen blir ikke sur nei. Jeg hadde ikke ventet at han kom hjem edru før jeg la meg om mannen skulle på lønningspils. Siden han tydeligvis sto opp før halv ti så er det jo rimelig mye dag igjen. Jeg sto også opp halv ti i dag, kun fordi mannen ville la meg sove
I scream for icecream! Skrevet 26. mai 2012 #12 Skrevet 26. mai 2012 Reagerer også litt på at han sov lenge, når han tydeligvis stod opp før halv ti? Har dere ett barn? Da er det vel ikke rart om en får lov å sove litt lengre i helgene? Slik gjør vi det hvertfall her, og særlig hvis en har vært ute kvelden før.
Gjest Heartbroken Skrevet 26. mai 2012 #13 Skrevet 26. mai 2012 Jada, skjønner at å "ta en øl" gjerne betyr "ta noen øl", men det er forskjell på å ta noen øl og å bli ute til sent på kvelden. Hadde han sagt at han kom til å bli sen, så hadde det også vært greit, men nå synes jeg ikke han har vært ærlig. Han gjør det heldigvis ikke ofte da, hender han er med på lønningspils, sånn som i går. H.i I min verden er hverken kl 22 sent på kvelden eller det å stå opp før 9.30 å sove lenge. Jeg føler du holder tøylene vel stramt her. Jeg hadde blitt ganske gretten selv om mannen hadde laget en sak av at jeg var ute til kl 22 en fredagskveld!! Om du aldri har behov for litt uteliv selv, er jo det greit, men du bør nesten ha forståelse for at mannen har det. Man kommer langt med å være litt rause med hverandre:)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #15 Skrevet 26. mai 2012 Du høres grusomt vanskelig ut! 10 er ikke sent, en pils betyr ikke en pils, og 9.30 er ikke å sove lenge! Om helga blir ødelagt av dette er det din feil, ikke hans. Enig med hun som skriver at han har grunn til å være sur på deg..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #16 Skrevet 26. mai 2012 Det er ikke sånn at jeg ikke tåler at han er ute til ti. Hadde han sagt ifra om det, hadde det vært helt greit. Men det han sa var at han skulle "ta en øl". Da regner jeg med at "en øl" betyr "et par øl", men ikke at han blir ute i mange timer. Når han blir mye senere enn planlagt, synes jeg han kan gi beskjed om det. H.i
Gjest peacock Skrevet 26. mai 2012 #17 Skrevet 26. mai 2012 Synes du skal la denne episoden fare, HI, det er ikke verdt å kaste den gode stemningen ut av vinduet fordi gubben gikk ut til kl 22 denne gangen - spesielt fordi dere ikke hadde en avtale. Pick your battles :-) Men synes du skal spørre om han ikke neste gang kan fortelle hvor lenge han regner med å være ute (ikke klokkeslett, men fortelle deg om han er hjemme til middag/legging mv). Spesielt om du lager middag til han og tror han kommer, og ungen tror pappa skal komme å si godnatt. For det er ikke fair mot hverken deg eller gutten. Det forstår han sikkert om du forteller det :-) Og så er det også fint å være enige om på forhånd hvem som sover på morgenen - så slipper du å bli sur over det :-) k-o-m-m-u-n-i-k-a-s-j-o-n
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #18 Skrevet 26. mai 2012 Det er det samme la han få litt frie tøyler. Slik du skriver hadde jeg følt meg bunden i detta forholdet.
Gjest peacock Skrevet 26. mai 2012 #19 Skrevet 26. mai 2012 Det er det samme la han få litt frie tøyler. Slik du skriver hadde jeg følt meg bunden i detta forholdet. Enig med deg, men samtidig er det viktig at forholdet fungerer for begge parter. Om man tror at mannen kommer hjem kl 18 og han ikke svarer på telefonen kan jeg godt forstå man blir litt muggen. Men når man har en såpass løs avtale som HI og mannen hadde her vil jeg hellere sette kvelden på kontoen for misforståelser og prøve å kommunisere bedre neste gang (i forkant - avtale om man er hjemme til middag, leggetid og hvem som sover lenge dagen etter).
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #20 Skrevet 26. mai 2012 Må si at jeg er enig med alle her. Du overreagerer rett og slett. " Man kommer langt med å være litt rause med hverandre:)"....kunne ikke ha sagt det bedre.
PrøvLykken Skrevet 26. mai 2012 #21 Skrevet 26. mai 2012 Jeg hadde også blitt irritert. Blir det når middagen står og brenner, jeg kanskje har planer om å få lufte meg selv, er sliten etter uka, tar alt styret hjemme, og gleder meg til at mannen kommer hjem - og så kommer han ikke. Vet jeg om det, gjør det selvsagt ingenting. Men når han antyder at han kommer snart, og venter så lenge blir jeg irritert. Syns ikke det er urimelig heller. Men hvis er langsur, er det en selv som taper på det. Finn ut av det i lag. Håper dere finner gode avtaler for slikt. Kanskje du snart kan få din tur ut? Det er veldig godt når du gjør det så sjelden!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. mai 2012 #22 Skrevet 26. mai 2012 Jada, skjønner at å "ta en øl" gjerne betyr "ta noen øl", men det er forskjell på å ta noen øl og å bli ute til sent på kvelden. Hadde han sagt at han kom til å bli sen, så hadde det også vært greit, men nå synes jeg ikke han har vært ærlig. Han gjør det heldigvis ikke ofte da, hender han er med på lønningspils, sånn som i går. H.i Altså, kl 22 er ikke "sent på kvelden" når det gjelder lønningspils. Tror du man tar en øl, skravler en time og drar hjem?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. mai 2012 #23 Skrevet 26. mai 2012 Trodde du virkelig at han skulle ta EN (!) øl når han sa "en øl"? Når man går ut med jobben for å drikke, så er det aldri en øl... Trodde alle visste det jeg... Synes du virker litt kontrollfreak, ringer ham flere ganger i løpet av kvelden. Hvis han går ut sånn hver helg, så hadde jeg reagert, men en gang i blant må han da få lov å kose seg selv om han har barn? Går du aldri ut? Nei det gjør jeg ikke. H.i Neivel. Men det at du aldri er sosial er faktisk ikke hans problem, med mindre HAN nekter deg det. Du kan ikke forlange at gubben sitter hjemme 24/7 bare fordi du ikke har behov for kontakt med andre. Jeg selv har svært få venner, og er så å si aldri ute fordi jeg ikke har noen å dra ut med, og synes det er kjedelig å dra alene. Men det er faktisk ikke samboeren min sitt problem. Han skal ikke kutte ut kompisene sine kun fordi han er blitt sammen med ei med liten venninnekrets. Han har spurt meg flere ganger om jeg vil dra ut og han skal passe ungene (som forresten ikke er hans en gang), men jeg har som regel ikke anledning til det. Kommer ikke til å sperre han inne i huset av den grunn!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #24 Skrevet 26. mai 2012 Det er ikke sånn at jeg ikke tåler at han er ute til ti. Hadde han sagt ifra om det, hadde det vært helt greit. Men det han sa var at han skulle "ta en øl". Da regner jeg med at "en øl" betyr "et par øl", men ikke at han blir ute i mange timer. Når han blir mye senere enn planlagt, synes jeg han kan gi beskjed om det. H.i Da må du faktisk oppdatere vokabularet ditt litt, og snakke med venninner eller familie hva en lønningspils er. Når man slutter på jobb klokka 4 og har planer om å gå ut med kollegaer etterpå, så blir en times skravling over en øl litt vel lite, synes du ikke det? Og HVEM planla at han skulle være tilbake kl 18? Sa han det uttrykkelig at han KUN tar EN øl og kommer hjem kl 18? Unnskyld at jeg er så ekkel, men jeg forstår at mange menn ikke vil involvere seg i noe seriøst, når de blir passet på som småunger.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. mai 2012 #25 Skrevet 26. mai 2012 Oi... Jammen er jeg glad for at jeg ikke er mannen til HI, for de utrolig stramme tøylene der tror jeg nok ikke jeg hadde orket å gå i særlig lenge. Jeg tror HI først må ta en runde med seg selv, vurdere og helst revurdere noen av sine forventninger og oppfatninger. I etterkant bør hun ta en prat med mannen sin og se om de har samme preferanser. Hvis ikke, så bør de nok bli enige om en mellomting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå