Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #76 Skrevet 17. mai 2012 Jeg er enig i at du kan planlegge når du havner i en vanskelig situasjon. Men som sagt, så er det ikke alltid at ting går etter planen. Hva gjør man da? Nå er det jo slik at Hi tigget ikke etter penger. Hun ble tilbudt penger for at jenta hennes skulle få en fin 17.mai feiring. Tootikki har ikke akkurat tilbudt henne 2000 kr, bare 200 kr. noe hun sikkert kunne avse. Hvorfor er det galt? å tilby hjelp (uansett hvor naiv man er) er hvertfall bedre enn å sitte og dømmer folk nedom og hjem.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2012 #77 Skrevet 17. mai 2012 Joda, hun har en kjole hun kan bruke....med cherrox, penskoene er for små og har ikke kjøpt joggesko e.l ennå, så cherrox eller vintersko, må jo bare gjøre det. Har ingen å spørre om å låne penger, flyttet til kommunen ifjor så kjenner ingen godt nok. Tok siste pilla mi i dag tidlig, og uten den fungerer jeg ikke, så får ikke vært med henne ut og hun er 8år gammel. Nav kan bare ikke behandle folk slik, sparke de i trynet gang på gang på gang, jeg har fått dosa mi, men nå går det ut over min datter og da er det pokker meg nok. Jeg kan godt ligge par døgn med helvetes smerter, det er greit, jeg takler det som så mye annet jeg har måttet takle etter å ha kommet under nav, men når deres inkompetanse og idioti går utover min datter, da er det nok!! Ha en fortreffelig 17.mai!! Du kan jo skylde på deg selv som ikke har mer økonomisk styring på livet ditt enn dette! Det at du ikke kan/gidder å jobbe og får penger av NAV i tillegg til at du må bli trekt 250,- kr av namsmannen viser bare at du har 0 styring på livet ditt.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #78 Skrevet 22. mai 2012 Hi her. Først av alt, tusen takk for til de som faktisk klarer å vise empati og støtte samt gi gode råd. Så til dere andre med skyggelapper, 0 empati for andre mennesker og forhåndsdømmende: Ja det er selvklart at jeg VALGTE å bli kronisk syk, så utrolig dumt av meg...tenke seg til. Jeg er avhengig av medisiner for å kunne fungere litt i hverdagen, er klart jeg har valgt det selv! jeg bestemte meg for at jeg skulle få en lungefeil og jammen fikk jeg det gitt, utrolig ikke sant? Jeg pokker meg jobbet og betalt skatt i 20år, jeg har BETALT for velferdsgodene vi har i dette landet og det i dyre dommer også, skatter og avgifter i hue og rævva. Og når man betaler for noe, så må man også forvente å få det man betaler for. Men selvfølgelig om det ikke skal være slik, så kan vi jo si at dere KANSKJE skal få foreldrepenger, barnetrygd, helse osv osv osv, det hadde vært flott ikke sant? Og at jeg skulle ha syti for å støtte til å drite i å dra ut med dattern min....er du tjukk i hue???? Jeg gjør alt for den jentungen og å bli med på 17.maifeiring synes jeg er et høydepunkt i en ellers så trist hverdag, så prat ikke om ting du ikke vet en skit om...herregud for en skapning! Ser også at noen nevner svindel her....ja klart jeg legger ut en slik tråd, og forsvinner fra den i flere dager etter 17.mai for å svindle inn penger....logisk.... Og til dere som synes det er helt greit at NAV sender ut pengene når det måtte passe dem....hadde dere godtatt det av sjefen deres på jobb, penga kommer når dem kommer liksom. Jeg har ikke en eneste krone igjen til å spare i tilfelle NAV gjør feil og det er da virkelig ikke slik det skal være, man lever fra hånd til munn og da er man helt avhengig av at pengene man faktisk har rett på kommer til den tiden den skal, ellers velter hele den økonomiske planen som jeg faktisk har, her er hver en krone nøye vurdert og planlagt fra mnd til mnd. Og som jeg også skrev, dette er absolutt ikke første gang de har rotet det til og man må få lov bli frustrert og jeg blåser heller ut frustrasjonen min her, enn å la det gå utover min datter. Betal din skatt...krev din rett, dette er Jens egne ord bare sånn til opplysning. Til slutt til dere som har tilbudt å hjelpe meg, det var virkelig rørende, tusen hjertelig takk for tilbudene, dere er gull verdt! Jeg fikk ordnet dagen, dro til NAV sosial og de klarte å få til en utbetaling på 500kr jeg fikk låne, så jeg og snuppa mi koste oss hele dagen Og 1 ting til....jeg tok ikke kontakt med NAV for å etterlyse pengene før onsdag rett og slett fordi at noen ganger kan det skje at pengene kommer iløpet av tirsdag. De 250kr de trekker fra meg, er restskatt fra ifjor som jeg ikke har hatt mulighet for å betale, synes jeg betaler mye skatt, men jammen fikk jeg restskatt likevel, hatt samme inntekt dette året m samme skatt og fikk nå igjen 1000kr...så ikke godt å si hvordan man ender opp.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #79 Skrevet 22. mai 2012 Først av alt, tusen takk for til de som faktisk klarer å vise empati og støtte samt gi gode råd. Så til dere andre med skyggelapper, 0 empati for andre mennesker og forhåndsdømmende: Ja det er selvklart at jeg VALGTE å bli kronisk syk, så utrolig dumt av meg...tenke seg til. Jeg er avhengig av medisiner for å kunne fungere litt i hverdagen, er klart jeg har valgt det selv! jeg bestemte meg for at jeg skulle få en lungefeil og jammen fikk jeg det gitt, utrolig ikke sant? Jeg pokker meg jobbet og betalt skatt i 20år, jeg har BETALT for velferdsgodene vi har i dette landet og det i dyre dommer også, skatter og avgifter i hue og rævva. Og når man betaler for noe, så må man også forvente å få det man betaler for. Men selvfølgelig om det ikke skal være slik, så kan vi jo si at dere KANSKJE skal få foreldrepenger, barnetrygd, helse osv osv osv, det hadde vært flott ikke sant? Og at jeg skulle ha syti for å støtte til å drite i å dra ut med dattern min....er du tjukk i hue???? Jeg gjør alt for den jentungen og å bli med på 17.maifeiring synes jeg er et høydepunkt i en ellers så trist hverdag, så prat ikke om ting du ikke vet en skit om...herregud for en skapning! Ser også at noen nevner svindel her....ja klart jeg legger ut en slik tråd, og forsvinner fra den i flere dager etter 17.mai for å svindle inn penger....logisk.... Og til dere som synes det er helt greit at NAV sender ut pengene når det måtte passe dem....hadde dere godtatt det av sjefen deres på jobb, penga kommer når dem kommer liksom. Jeg har ikke en eneste krone igjen til å spare i tilfelle NAV gjør feil og det er da virkelig ikke slik det skal være, man lever fra hånd til munn og da er man helt avhengig av at pengene man faktisk har rett på kommer til den tiden den skal, ellers velter hele den økonomiske planen som jeg faktisk har, her er hver en krone nøye vurdert og planlagt fra mnd til mnd. Og som jeg også skrev, dette er absolutt ikke første gang de har rotet det til og man må få lov bli frustrert og jeg blåser heller ut frustrasjonen min her, enn å la det gå utover min datter. Betal din skatt...krev din rett, dette er Jens egne ord bare sånn til opplysning. Til slutt til dere som har tilbudt å hjelpe meg, det var virkelig rørende, tusen hjertelig takk for tilbudene, dere er gull verdt! Jeg fikk ordnet dagen, dro til NAV sosial og de klarte å få til en utbetaling på 500kr jeg fikk låne, så jeg og snuppa mi koste oss hele dagen Og 1 ting til....jeg tok ikke kontakt med NAV for å etterlyse pengene før onsdag rett og slett fordi at noen ganger kan det skje at pengene kommer iløpet av tirsdag. De 250kr de trekker fra meg, er restskatt fra ifjor som jeg ikke har hatt mulighet for å betale, synes jeg betaler mye skatt, men jammen fikk jeg restskatt likevel, hatt samme inntekt dette året m samme skatt og fikk nå igjen 1000kr...så ikke godt å si hvordan man ender opp. Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #80 Skrevet 22. mai 2012 "Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. Gidameg, da. Skjønner godt at hun bannet, jeg. Det gjør godt av og til. Så får det heller være at dine ømfindtelige lesebriller ikke tåler denslags. Bra at det ordnet seg til slutt, HI!
Gjest Miryks Skrevet 22. mai 2012 #81 Skrevet 22. mai 2012 Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. ...du Må jo være fra østlandet. Er bare der "pokker" blir tatt for å være et banneord. Du ville mest sannsynlig rensa øya dine med klor etter å ha lest noen setninger fra meg der jeg er virkelig sint.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #82 Skrevet 22. mai 2012 Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. ...du Må jo være fra østlandet. Er bare der "pokker" blir tatt for å være et banneord. Du ville mest sannsynlig rensa øya dine med klor etter å ha lest noen setninger fra meg der jeg er virkelig sint. Jeg synes HI brukte ordet "jævlig" i overskriften... Ikke at jeg reagerer på det, måtte bare poengtere - det er vel et banneord?
Gjest Miryks Skrevet 22. mai 2012 #83 Skrevet 22. mai 2012 Jeg synes HI brukte ordet "jævlig" i overskriften... Ikke at jeg reagerer på det, måtte bare poengtere - det er vel et banneord? Hva skal vi gjøre da? Ringe en prest som kan drive ut demonene i henne?
B-real Skrevet 22. mai 2012 #84 Skrevet 22. mai 2012 Jeg synes HI brukte ordet "jævlig" i overskriften... Ikke at jeg reagerer på det, måtte bare poengtere - det er vel et banneord? Hva skal vi gjøre da? Ringe en prest som kan drive ut demonene i henne? Hihi )) Ja huff...tenk å bruke så stygge ord som jævlig og pokker, her bør nok presten få komme til ja, kan jo eskalere seg også, huff og huff.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #85 Skrevet 22. mai 2012 Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. ...du Må jo være fra østlandet. Er bare der "pokker" blir tatt for å være et banneord. Du ville mest sannsynlig rensa øya dine med klor etter å ha lest noen setninger fra meg der jeg er virkelig sint. Det er noe som heter "nordafor folkeskikken" - du Må jo være derifra?
Gjest Miryks Skrevet 22. mai 2012 #86 Skrevet 22. mai 2012 Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. ...du Må jo være fra østlandet. Er bare der "pokker" blir tatt for å være et banneord. Du ville mest sannsynlig rensa øya dine med klor etter å ha lest noen setninger fra meg der jeg er virkelig sint. Det er noe som heter "nordafor folkeskikken" - du Må jo være derifra? Jupp, jeg er finnmarking. Jeg bruker sterke ord til å uttrykke meg av og til. Og jeg er ikke dummere enn andre mennesker av den grunn
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 22. mai 2012 #87 Skrevet 22. mai 2012 Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. ...du Må jo være fra østlandet. Er bare der "pokker" blir tatt for å være et banneord. Du ville mest sannsynlig rensa øya dine med klor etter å ha lest noen setninger fra meg der jeg er virkelig sint. hihihi... Jeg er fra østlandet, og tror en og annen hadde fått bakoversveis når jeg setter igang med mine kraftsalver
Gjest Miryks Skrevet 22. mai 2012 #88 Skrevet 22. mai 2012 hihihi... Jeg er fra østlandet, og tror en og annen hadde fått bakoversveis når jeg setter igang med mine kraftsalver Folk har fått det av meg også. 99% av personene som har vært vitne til det da, har nesten trukket frem et kors og vifta mot meg. Resterende har bare oiet, og "Du må ikke banne!". Jeg synger så klart ikke rett foran bestemoren min.
B-real Skrevet 22. mai 2012 #89 Skrevet 22. mai 2012 Noen som hadde reagert om det kom en tråd med: Så jævlig bra av NAV at de hjalp meg, det skal de pokker meg ha for!? ;p
Miamimom Skrevet 22. mai 2012 #90 Skrevet 22. mai 2012 Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. ...du Må jo være fra østlandet. Er bare der "pokker" blir tatt for å være et banneord. Du ville mest sannsynlig rensa øya dine med klor etter å ha lest noen setninger fra meg der jeg er virkelig sint. Det er noe som heter "nordafor folkeskikken" - du Må jo være derifra? Jupp, jeg er finnmarking. Jeg bruker sterke ord til å uttrykke meg av og til. Og jeg er ikke dummere enn andre mennesker av den grunn Sikkert ikke dummere, det vet jeg ingenting om. Men jeg synes det vitner om dårlig folkeskikk og jeg tenker at man ikke er særlig veldannet når man må banne så voldsomt for å få budskapet sitt igjennom..det har sikkert mye med kultur å gjøre ja, for jeg er fra og bor på det sentrale østlandet og vet at de fleste jeg kjenner mener det samme. Og jeg er gift med en mann fra Troms ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #91 Skrevet 22. mai 2012 Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. ...du Må jo være fra østlandet. Er bare der "pokker" blir tatt for å være et banneord. Du ville mest sannsynlig rensa øya dine med klor etter å ha lest noen setninger fra meg der jeg er virkelig sint. Det er noe som heter "nordafor folkeskikken" - du Må jo være derifra? Jupp, jeg er finnmarking. Jeg bruker sterke ord til å uttrykke meg av og til. Og jeg er ikke dummere enn andre mennesker av den grunn Sikkert ikke dummere, det vet jeg ingenting om. Men jeg synes det vitner om dårlig folkeskikk og jeg tenker at man ikke er særlig veldannet når man må banne så voldsomt for å få budskapet sitt igjennom..det har sikkert mye med kultur å gjøre ja, for jeg er fra og bor på det sentrale østlandet og vet at de fleste jeg kjenner mener det samme. Og jeg er gift med en mann fra Troms ;-) Santanihelvetefaensknullefittefaen! Deilig å sette maten i vrangstrupen på deg, ano 90 : )
Miamimom Skrevet 22. mai 2012 #92 Skrevet 22. mai 2012 Jeg snakket om å banne for å få igjennom ett budskap, ikke bare banneord i seg selv. Kan faktisk de ordene der jeg også skjønner du, og poenget var overhodet ikke at jeg blir satt ut av et slikt språk heller, bare at jeg ikke skjønner vitsen.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2012 #93 Skrevet 22. mai 2012 Bruk et litt annet språk, du, neste gang du skal være så inderlig sint, så får du nok større medfølelse. Det hjelper på å skrive ordentlig, og ikke minst unngå både banning og sverting. ...du Må jo være fra østlandet. Er bare der "pokker" blir tatt for å være et banneord. Du ville mest sannsynlig rensa øya dine med klor etter å ha lest noen setninger fra meg der jeg er virkelig sint. Det er noe som heter "nordafor folkeskikken" - du Må jo være derifra? Jupp, jeg er finnmarking. Jeg bruker sterke ord til å uttrykke meg av og til. Og jeg er ikke dummere enn andre mennesker av den grunn Sikkert ikke dummere, det vet jeg ingenting om. Men jeg synes det vitner om dårlig folkeskikk og jeg tenker at man ikke er særlig veldannet når man må banne så voldsomt for å få budskapet sitt igjennom..det har sikkert mye med kultur å gjøre ja, for jeg er fra og bor på det sentrale østlandet og vet at de fleste jeg kjenner mener det samme. Og jeg er gift med en mann fra Troms ;-) Santanihelvetefaensknullefittefaen! Deilig å sette maten i vrangstrupen på deg, ano 90 : ) Poenget ditt kommer overhodet ikke noe bedre fram om du banner til det ryker av hodet ditt. Og ja, jeg som skrev det med språket i #79, jeg er fra østlandet og jobber i skoleverket. Jeg kan gloser så det holder for en sjøulk eller to, både en fra Nord-Norge og en fra Trøndelag, så det er ikke det at jeg ikke er bevandret innen bannskap. Mitt poeng er bare at budskapet ikke blir bedre eller kraftigere presentert ved at man banner og skriver et veldig muntlig språk, det kan like gjerne bli pinlig og banalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå