Gå til innhold

Tusen jævli takk nav!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga nav ikke klarer å lese norsk og bare kjører på sitt eget løp, så får ikke min datter feiret 17.mai i morgen hipp hipp fucking huray!!!

AAP utsatt utbetaling pga et trekk på 250kr....men de satte inn hele trygda mi til dem like greit, så disse måtte hentes inn igjen fra kreditor og jeg får ikke pengene før på fredag. Brevet fra namsmannen fikk de i mars, der står det veldig klart og tydelig at det skal trekkes 250kr....ikke hele trygda.

Sitter uten en dritt, hverken mat eller penklær, NADA!!!

faen meg sette fyr på meg sjøl utenfor abbs rettsak jeg også. Har så jævli full forståelse for at at folk under nav gjør desperate handlinger, desperate mennesker gjør desperate ting, og nå har nav tynet livskiten ut av meg, dette var bare det siste i rekka. Hva pokker gjør man?

Akkurat nå så hater jeg...sterkt og inderlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er frustrert, men jeg nekter å tro at du ikke har klær til deg og jentungen slik at dere kommer dere ut av huset i morgen...

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Hvordan er det mulig? :o

Hvor bor du?

Skrevet

Skjønner at du er frustrert og lei deg, men du må prøve å se etter løsninger!

For det første så mååå dere ikke ha nye klær- har vel ett eller annet som er rent og pent ;)

For det andre- har dere ikke noe familie eller venner som du kunne spurt om å låne 200 kr feks? Da har du hvertfall til pølser, is og en ballong til datteren din :)

Som sagt så skjønner jeg at dette ikke er en ønskesituasjon, men man må gjøre det beste ut av det...

Skrevet

17 mai kan helt fint feires uten 250 kroner.

Skal ikke datteren din feire dagen fordi du skal sitte å surmule i et hjørne?

Få på dere klær, og ut døren. Mer trengs ikke! Gå i tog, syng sang, vift med et flagg og gled deg sammen med barnet. Det er så mye som skjer den dagen, så hun kommer til å storkose seg.. Så lenge ikke moren står å henger med leppen.

Skrevet

Tja,-jeg bruker ikke mer penger enn vanlig på 17.mai,jeg?? Kjøper ikke nye klær.....

Skrevet

Joda, hun har en kjole hun kan bruke....med cherrox, penskoene er for små og har ikke kjøpt joggesko e.l ennå, så cherrox eller vintersko, må jo bare gjøre det. Har ingen å spørre om å låne penger, flyttet til kommunen ifjor så kjenner ingen godt nok. Tok siste pilla mi i dag tidlig, og uten den fungerer jeg ikke, så får ikke vært med henne ut og hun er 8år gammel.

Nav kan bare ikke behandle folk slik, sparke de i trynet gang på gang på gang, jeg har fått dosa mi, men nå går det ut over min datter og da er det pokker meg nok. Jeg kan godt ligge par døgn med helvetes smerter, det er greit, jeg takler det som så mye annet jeg har måttet takle etter å ha kommet under nav, men når deres inkompetanse og idioti går utover min datter, da er det nok!!

Ha en fortreffelig 17.mai!!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Helt enig med de andre! Skikkelig kjedelig at du har det sånn nå, men ikke la det gå ut over datteren din med å være sur og "drite i alt". Håper du kan låne penger av noen. Du har vel noen gode venner som kunne forstå din situasjon nå og hjelpe deg litt...

Nye klær til 17 mai syns jeg også er helt unødvendig, noe rent og helt holder!

Skrevet

Gå til til ditt nav/sosialkontor og be om nødpenger eller hva de kaller det. Si at du ikke har mat i huset og da må de gi deg penger til dagsopphold. Bruk det på billige sko. Evt. kan de si at du må tilbakebetale det når du får penger på fredag men er jo greit nok det.

Skrevet

Det er kjedelig når slike feil oppstår, men du får da pengene dine på fredag. Akkurat nå tror jeg at humøret ditt er en større trussel for 17.mai-feiringen enn pengemangelen.

17.mai trenger ikke å koste no' i det hele tatt. Her jeg bor pleier folk å smøre seg mat og ha med som de koser seg med. Så smør noen skiver, ta med ei flaske saft og å rope hurra er ganske gratis ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Kan du evnt snakke med frelsesarmeen om det finnes der du bor om du ikke kjenner noen å låne penger av, eller snakke med sosialkontoret ang "nødhjelp" pga situasjonen?? Jeg bare lurer...

Skrevet

Pga nav ikke klarer å lese norsk og bare kjører på sitt eget løp, så får ikke min datter feiret 17.mai i morgen hipp hipp fucking huray!!!

AAP utsatt utbetaling pga et trekk på 250kr....men de satte inn hele trygda mi til dem like greit, så disse måtte hentes inn igjen fra kreditor og jeg får ikke pengene før på fredag. Brevet fra namsmannen fikk de i mars, der står det veldig klart og tydelig at det skal trekkes 250kr....ikke hele trygda.

Sitter uten en dritt, hverken mat eller penklær, NADA!!!

faen meg sette fyr på meg sjøl utenfor abbs rettsak jeg også. Har så jævli full forståelse for at at folk under nav gjør desperate handlinger, desperate mennesker gjør desperate ting, og nå har nav tynet livskiten ut av meg, dette var bare det siste i rekka. Hva pokker gjør man?

Akkurat nå så hater jeg...sterkt og inderlig!

Skjønner deg så godt hi. Nav har ødelagt mye for oss også.

Er ikke alle som har penklær eller bare klær som passer seg til17.mai liggende i skapet heller. Er ikke noe gøy å gå ut og skal kose seg når folk står å hvisker og tisker fordi en ikke har pene nok klær..

Men det er ikke en mulighet å ringe banken og forklare hva som er skjedd og spørre om å få overtrekt kontoen med en tusenlapp da? De trekker et gebyr på et par hundre da..

Skrevet

Tipper at mange av dine problemer skyldes deg selv, dine valg og din negative holdning.

Du kan godt skylde på nav, men du startet det selv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joda, hun har en kjole hun kan bruke....med cherrox, penskoene er for små og har ikke kjøpt joggesko e.l ennå, så cherrox eller vintersko, må jo bare gjøre det. Har ingen å spørre om å låne penger, flyttet til kommunen ifjor så kjenner ingen godt nok. Tok siste pilla mi i dag tidlig, og uten den fungerer jeg ikke, så får ikke vært med henne ut og hun er 8år gammel.

Nav kan bare ikke behandle folk slik, sparke de i trynet gang på gang på gang, jeg har fått dosa mi, men nå går det ut over min datter og da er det pokker meg nok. Jeg kan godt ligge par døgn med helvetes smerter, det er greit, jeg takler det som så mye annet jeg har måttet takle etter å ha kommet under nav, men når deres inkompetanse og idioti går utover min datter, da er det nok!!

Ha en fortreffelig 17.mai!!

Hvor bor du da?? Kanskje jeg har noe pensko hun kan låne :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og hvis hun er 8 går hun på skolen, da kan du spørre noen i klassen om de kan følge henne i morgen sånn at hun får gått i toget. Det bør da ikke være noe problem :) Si du er syk (antar det er det du trenger piller for) og ikke klarer å følge henne selv. Hadde noen i klassen til min jente spurt om det hadde jeg selvsagt stilt opp!

Skrevet

søk på nødpenger til medisiner og mat. det er ikke noe problem. du får bare mindre utbetalt på fredag.

du må ta ansvar selv for ditt liv.

Skrevet

Jeg syns det er utrolig mye utakknemlighet ute og går! Skjønner at du er frustrert og sint akkurat nå men hadde det ikke vært for nav og velferdsstaten Norge så hadde du og veldig mange andre faktisk bodd på gata. Klart det er irriterende når sånt skjer men i det store og det hele så er du jo faktisk heldig som bor i et land som tar vare på folk. Syns du skal ta deg litt sammen og sørge for at datteren din får en fin 17. mai!

Skrevet

Ta deg sammen!!denna suppa har du jo rota deg inn i selv,og at du ikke har flere piller igjen så skal det gå ut over dagen barnet ditt skal kose seg??nei ærlig talt!17 mai kommer vel ikke overaskende på akkurat!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Ta deg sammen!!denna suppa har du jo rota deg inn i selv,og at du ikke har flere piller igjen så skal det gå ut over dagen barnet ditt skal kose seg??nei ærlig talt!17 mai kommer vel ikke overaskende på akkurat!

Hva vet du om hva hun har "rotet seg inn i"? De aller fleste av oss er avhengig av at lønnen vår kommer når den skal, og om man får lønna si av NAV, enten det er AAP, dagpenger eller hva, så er det nok ganske vanlig å ha så man akkurat klarer seg fra lønn til lønn.

Hva mener du at hun skal gjøre når hun ikke fungerer uten piller da? Ta seg sammen, kanskje?? Og hun visste selvsagt at 17 mai kom - derfor passet nok bra at pengene skulle komme inn 16 mai!

Hva med å forsøke å lete frem litt empati? Eller mener du kanskje at alle som får lønnen sin fra NAV er umoralske mennesker som har rotet til livene sine?

Til HI: Jeg skjønner godt at det er frustrerende når du ikke får pengene dine pga at noen ikke har gjort jobben sin. Men du har fått flere gode råd over her, og personlig hadde jeg nok svelget en del kameler for å få gi datteren min en fin 17 mai.

Siden hun er skolejente har hun kanskje en eller to ekstra gode venninner som du har hatt litt kontakt med foreldrene til? Mange vet hvordan det er å ha lite penger i perioder, og de har helt sikkert forståelse for om du spør om å få låne 500 kr til fredag e.l. Ev at de har noen ekstra pensko liggende.

En åtteåring krever ikke så mye penger på en 17 mai, så om du forklarer at i år kan du ikke få gassbalong, men du skal få pølser og is blir hun helt sikkert fornøyd. Bare hun får gå i tog og vifte med flagget i penkjolen sin, betyr ikke det andre så mye :)

Prøv å snu innstillingen din og se på hva du kan klare å få til for å gi snuppa en fin 17 mai. Det ordner seg som regel :)

Lykke til!

Skrevet

Du har ikke et kredittkort som du kan bruke i nødstilfeller som nå? Så får du kjøpt medisin, pensko og mat? Og så setter du inn penger på det sporenstreks på fredag.

Skrevet

Tipper at mange av dine problemer skyldes deg selv, dine valg og din negative holdning.

Du kan godt skylde på nav, men du startet det selv.

For ett svar, er det noe vits!?
Skrevet

Nav er åpent i dag, dra dit med kontouutskriften som bevis på at du er blakk. Du har krav på nødhjelp til medisiner og mat! Du blir bare trekt fra neste utbetaling igjen så det blir som et lån fra nav/sosialkontoret.

Det er synd at det ble sånn, og det er synd du ikke har klart spare opp en bufferkonto til slike uforutsette ting.

Jeg lever selv på aap og vet godt at man ikke blir fet av de lønningene som bare er drøye 60% av den lønnen man hadde før en ble syk. Er kanskje derfor du har inkassosaker som har gått til tvunget lønnstrekk også. Et skikkelig økonomisk rot med andre ord, og selvfølgelig går det utover din datter.

Rett ryggen nå, finn frem tigermammaen i deg og bann på at datteren din skal få en fin 17.mai. Kom deg til nav og få nødhjelp til medisinene dine, og kos dere i morgen.

Så legger du en videre plan, nå skal du spare litt, om det så bare er 20 kr i uka frem til du har minst 1000 kr i et glass på kjøkkenet som bare er lov å røre når det er fullstendig krise, som nå.

De fleste av oss har opplevd en økonomisk krise i løpet av livet, nå har du din. Du kommer deg gjennom dette også med hevet hode, for din datter sin skyld. Når du når bunnen er det bare en vei å gå, opp igjen, du fikser dette du. Lykke til.

Skrevet

Synes det er utrolig mangen dømmere her inne for tiden..det beste ville nok vært å bare holde kjeft om alt man sliter med enten det gjelder samliv eller økonomi og andre ting, du får det slengt rett i trynet uansett av fordomsfulle folk.

Jeg skjønner HI godt jeg.. hun har en datter på skole- som er stor nok til å kreve litt ut av en sånn spesiell dag- og de liker å ta seg pent ut og kjøpe pølser og is..17 mai er for barna og di skal kose seg.. jeg ser bare hvor mye jeg selv gjør for min gutt på 6- alt for at han skal få en fin dag og den innebærer litt pengebruk..

Har ikke noen råd og komme med, men jeg skjønner at du er frustrert- og alle vett at NAV har problemer..ville ikke vært i avisa nesten dagligt viss ikke.

Skrevet

Har ikke datteren din en sparebøsse eller sparekonto du kan låne penger av frem til fredag da, det hadde glatt jeg gjort.

I min familie er det også vanlig at besteforeldrene kommer med en liten slant til 17.mai, har hun ikke fått noen ting av besteforeldrene sine, eller pappaen sin?

Du sier familien din bor et stykke borte, men om en av dem bruker samme bank som deg og de overfører noen hundre kroner til din konto i nettbanken skal de være der ganske umiddelbart.

Skrevet

Hvor bor du?

Jeg har ei jente på 7, og har pensko stående her som både er for små og for store til henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...