Gå til innhold

Tusen jævli takk nav!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er utrolig mye utakknemlighet ute og går! Skjønner at du er frustrert og sint akkurat nå men hadde det ikke vært for nav og velferdsstaten Norge så hadde du og veldig mange andre faktisk bodd på gata. Klart det er irriterende når sånt skjer men i det store og det hele så er du jo faktisk heldig som bor i et land som tar vare på folk. Syns du skal ta deg litt sammen og sørge for at datteren din får en fin 17. mai!

Det sier du helt til noe lignende skjer med deg. Er da lov å bli forbanna når folk ikke klarer å gjøre jobben sin og ødelegge så pass mye for en familie! Dessuten betaler vi for disse tenestene! Så forventer faktisk at de skal gjøre jobben sin når vi trenger de!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du da? Det må da være mulighet for at noen av oss her inne kan få hjulpet deg med et par sko!!! Herre gud altså!! Bor du i Drammensområdet så send meg en PM så skal jeg hjelpe deg :)

Skrevet

All respet til folk som lar være å kritisere og vrenge ut av seg dritt til et menneske som har det vanskelig nok fra før - og heller tilbyr seg å hjelpe.

Håper det ordner seg for deg, HI. Jeg har dessverre ikke datter i den alderen, ellers skulle jeg gjerne stilt med pensko dersom vi bodde i samme område.

Skrevet

Bor du i oslo har vi sikkert både kjole og sko til jenta, pluss litt ballong å is peng:)

Skrevet

Jeg hadde gått i banken og bedt om å få overtrekt kontoen eller få et lite lån frem til fredag. Det er jo ikke snakk om mange hundrelapper. Banken ser jo at du får inn faste summer hver mnd. Dessuten får du jo barnetrygden den 31 mai så da kan du eventuelt be banken om at de trekker deg for den når den kommer, for de kan jo se at det er en fast inntekt.

Skrevet

Bor i Alta, tilbyr meg også å hjelpe. Sko har vi ikke, men det får vi tak i. Send PM om du bor her..

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Snakk med banken. De kan overtrekke kontoen din enten med å gi deg et kontaktuttak eller å forskuttere penger direkte inn på konto.

Skrevet

Ja det er mangen dømmende her inne. Elsker og henge ut folk og slenge med kjeften. Mangen av dei har det topp pr i dag men for all del FEI DøRSTOKKEN FøR EIN HøGGGG. Det er mykje rart som skjer innen 4 veggene som mangen sjuler.

Skrevet

Tipper at mange av dine problemer skyldes deg selv, dine valg og din negative holdning.

Du kan godt skylde på nav, men du startet det selv.

For ett svar, er det noe vits!?

For et innlegg i utgangspunktet, er det noe vits?

Man er ikke akkurat ydmyk og lett å ha empati med med et sånt språk og fremtoning! Jeg har forståelse for HI, men det handler om å finne løsninger i steden for og bare se problemer, og hvis man har gjort seg så avhengig av NAV at det går på siste pille løs, mener jeg at man bør ta litt ansvar for sin egen situasjon. Slike ting kan skje selv om det er kjipt!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Tipper at mange av dine problemer skyldes deg selv, dine valg og din negative holdning.

Man er ikke akkurat ydmyk og lett å ha empati med med et sånt språk og fremtoning! Jeg har forståelse for HI, men det handler om å finne løsninger i steden for og bare se problemer, og hvis man har gjort seg så avhengig av NAV at det går på siste pille løs, mener jeg at man bør ta litt ansvar for sin egen situasjon. Slike ting kan skje selv om det er kjipt!

Du tror ikke at grunnen til at hun er 'avhengig' av NAV som du så fint sier, kan være at hun trenger pillene i utgangspunktet? Blir man syk er det ofte ikke så mye man kan gjøre for å bedre egen situasjon sånn med et håndslag.

Det er fullt lovlig å lufte litt frustrasjon her inne og da kan man bruke det språket man vil (innenfor normalen da). Om du ikke tåler/liker det, får du kanskje finne deg et annet sted å være med ditt perfekte liv?

Skrevet

Du tror ikke at grunnen til at hun er 'avhengig' av NAV som du så fint sier, kan være at hun trenger pillene i utgangspunktet? Blir man syk er det ofte ikke så mye man kan gjøre for å bedre egen situasjon sånn med et håndslag.

Det er fullt lovlig å lufte litt frustrasjon her inne og da kan man bruke det språket man vil (innenfor normalen da). Om du ikke tåler/liker det, får du kanskje finne deg et annet sted å være med ditt perfekte liv?

Da var man perfekt igjen da, skal vel kanskje komme meg ned fra den høye hesten i samme slengen og? Jeg synes overhodet ikke språket i innlegget var innefor normalen, og særlig ikke når man skal klage på velferdsstaten. Det er fullt lovlig for meg å mene,selv om du synes slikt språkbruk er normalt.

Og det er ikke "avhengig" i hermetegn når man tar siste pille, det er vel heller AVHENGIG, men det er ikke det som er poenget.

Jeg skriver jo at jeg har forståelse for HI, men jeg mener at vi er veldig heldige i Norge som tross alt har et så omfattende velferdssystem og samfunn, at man kanskje kan være litt mer ydmyk selv om utbetalingen blir utsatt en dag pga svikt i systemet? Det er lov å klage, men samtidig innse at ting kunne vært mye verre.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Da var man perfekt igjen da, skal vel kanskje komme meg ned fra den høye hesten i samme slengen og? Jeg synes overhodet ikke språket i innlegget var innefor normalen, og særlig ikke når man skal klage på velferdsstaten. Det er fullt lovlig for meg å mene,selv om du synes slikt språkbruk er normalt.

Og det er ikke "avhengig" i hermetegn når man tar siste pille, det er vel heller AVHENGIG, men det er ikke det som er poenget.

Jeg skriver jo at jeg har forståelse for HI, men jeg mener at vi er veldig heldige i Norge som tross alt har et så omfattende velferdssystem og samfunn, at man kanskje kan være litt mer ydmyk selv om utbetalingen blir utsatt en dag pga svikt i systemet? Det er lov å klage, men samtidig innse at ting kunne vært mye verre.

Selvsagt kunne ting vært verre! Man kunne jo vært død tilogmed!

Det hjelper bare så lite å tenke på alle de som har det verre når man står der med null på konto og en forventningsfull åtteåring som gleder seg til 17 mai. Da syns jeg at man har lov til å bli både frustrert og sint, selv om vi lever i et flott land!

Jeg blir ganske uggen selv om jeg ikke får lønnen min når jeg forventer den (det har vel knapt skjedd, men jeg kjenner følelsen), og jeg kan godt forstå frustrasjonen og fortvilelsen når man ikke kan innfri forpliktelsene sine.

Grunnen til min kommentar om ditt "perfekte liv" kom på grunnlag av din manglende empati - da trakk jeg konklusjonen (riktig eller galt), at du ikke har vært i en lignende situasjon og derfor ikke klarer å sette deg inn i fortvilelsen. Jeg tror neppe du har mer perfekt liv enn de fleste av oss, vi har vel alle vårt...

Skrevet

Skjønner du er sint og fortvilet. Men hvorfor har du ikke søkt om nødhjelp? Det er 17 mai, du har barn og behov for medisiner. Du ville jo nok fått penger til dette, særlig siden det er nav som har rota. Har du sagt til de at du ikke har penger til 17 mai? De burde ha informert om mulighet for å søke nødhjelp når det er de som har laget rotet. Du har jo barn. Håper du roer deg litt etter hvert og prøver finne en konstruktiv løsning så jenta di får feiret. Med pensko.

Skrevet

Jeg syns det er utrolig mye utakknemlighet ute og går! Skjønner at du er frustrert og sint akkurat nå men hadde det ikke vært for nav og velferdsstaten Norge så hadde du og veldig mange andre faktisk bodd på gata. Klart det er irriterende når sånt skjer men i det store og det hele så er du jo faktisk heldig som bor i et land som tar vare på folk. Syns du skal ta deg litt sammen og sørge for at datteren din får en fin 17. mai!

Det sier du helt til noe lignende skjer med deg. Er da lov å bli forbanna når folk ikke klarer å gjøre jobben sin og ødelegge så pass mye for en familie! Dessuten betaler vi for disse tenestene! Så forventer faktisk at de skal gjøre jobben sin når vi trenger de!

Du betaler for disse tjenestene sier du? Med hvilke penger da? De pengene du får av staten?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Du betaler for disse tjenestene sier du? Med hvilke penger da? De pengene du får av staten?

Jeg bare gjetter vilt her, men mulig h*n mente med skattepengene???

:P

Skrevet

Smarting du! Regner med hun skatter av de pengene hun får fra staten, så ja.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Smarting du! Regner med hun skatter av de pengene hun får fra staten, så ja.

Kan jo være at vedkommende tidligere ha vært i jobb og betalt sin skatt? Kanskje hun har jobbet i 20 år, for alt vi vet :)

Skrevet

Det samme HAR skjedd med meg. Sånn omtrent. Du må ikke tro jeg dømmer deg eller andre som av ulike årsaker får sitt livsopphold via nav. Poenget er jo å være takknemlig for hva man får, og litt mer løsningsorientert, både for deg og din datters skyld.

Skrevet

Jeg må si at jeg skjønner frustrasjonen til HI.

MEN...jeg forstår også at dette er en situasjon hvor man bare blir nødt til å gjøre det beste ut av dagen.

Makan til bortskjemte nordmenn, de får og får og klager og klager. Skal være ganske takknemlig for at man bor i et slikt land som Norge, hvor man faktisk FåR penger å leve for...uten å jobbe, for de som ikke makter det. Da blir man bare rent nødt til å planlegge litt...17 mai kommer da på samme tidspunkt hvert bidige år.

å sitte i dag og beklage seg over at man ikke har sko til jentungen...når man vet hvilken situasjon man er i...økonomisk. Burde det ikkevært lagt av litt penger til dette i forrige måned???

Selv har jeg lite penger og er utrolig avhengig av å planlegge slike ting, med to barn i huset. De kommer først, så jeg. Og kos, det er jammen ikke mye som skal til for å lage noe godt.

Altså...det er bullshit å sitte å synes synd på seg selv...det er derfor det finnes så mange "tapere" i dette samfunnet. De som sitter på ræva og venter at Nav og andre skal ordne opp for dem. Skjønner at det er kjipt, men pengene er på vei. Så får HI bare finne på noe annet i morgen...ute med barnetogene og rope hurra må jo være det aller viktigste for datteren hennes.

Jeg er overbevist om at her ligger det noen holdninger som bør snues, selv om systemet ikke alltid fungerer som det skal.

HI...ta deg sammen!!! Og god 17 mai;)

Skrevet

Skjønner godt at du blir forbanna og frustrert når du ikke får penger du både trenger og regner med. Bra at du tar ut sinnet her inne også, men så bør du snu deg om og late som ingenting ovenfor datteren din. Kle dere pent, stell hår og hud og gå ut og feire dagen! Om du forteller henne at du ikke har så mye penger, så er hun stor nok til å forstå at hun kan få f.eks kun en is eller en pølse. Vil tro at alt det andre er viktigere for henne uansett.

Slik jeg forstår deg er du alene om ansvaret for henne i morgen, så da må du rett og slett ta det ansvaret. Er du for syk til å være med henne, så spør noen av de andre foreldrene i klassen om hun kan få være med dem. Nå handler det om hennes morgendag, ikke ditt sinne mot NAV. ønsker dere begge en god 17. mai! : )

Skrevet

Enten så har ikke du vært borti nav, eller så har du vært utrolig heldig ift hvem du har hatt med å gjort der...

Det å skylde på HI's problemer som kun hennes egne og at hun selv har startet det - vet du, det vet du absolutt ingenting om!!!! Av og til blir folk syke, av og til skjer ulykker med folk - man trenger faktisk ikke ha gjort noe for å havne hos nav... eller namsmannen for den saks skyld....

Jeg sitter i dag med 500 000 i gjeld pga komplett udugelighet hos nav!! Og nei, jeg var ikke skyld i det selv, og nei, det var ikke mine holdninger eller oppførsel som var skyld i det. Nav behandlet saken min beviss (etter saksbehandlers og avdelingsleders eget utsagn!!!) etter feil regler, overså alle spesielisterklæringer, leste ikke et eneste sakspapir (iflg saksbehandler selv) før vedtak ble gjort og lot være å utbetale meg penger i et halvt år... TO ganger. Hadde maks 2000 i måneden å leve for begge periodene, sosialkontoret ga kun støtte til å åpne strømmen igjen da den ble stengt. Måtte tvangsselge leiligheten med tap og fikk masse inkassogjeld. Jeg hadde fulgt alle spilleregler til nav, fått alle erklæringer, jeg var ikke selvforskyldt i årsaken til at jeg da ikke kunne jobbe (feil fra lege som forårsaket det, men ingen erstatning pga det).

Så til deg som kommer med en sånn usaklig kommentar.... håper du aldri kommer i en lignende situasjon, for du ANER IKKE hva du snakker om!!!

På den andre siden - kanskje man skal håpe du en gang får oppleve noe som gjør at blir litt mer ydmyk i dine holdninger, for de stinker av uvitenhet!!!!

Skrevet

Den som ikke har fått med seg hvor ufattelig mange feil nav gjør seg skyld i og har gjort seg skyld i, har rett og slett ikke fulgt med i samfunnsdebatte. Nav er et system med enormt forbedringspotensiale.

Og "vær takknemlig samme faen" leksa er for dum å dra gang etter gang. Staten er ikke en rik og snill onkel som øser ut penger - velferdssystemet vårt er bygget opp av det norske folk, gjennom skattepengene og valgene våre, og man bør kunne forvente at det fugerer.

Når det gjelder HI, så er det merkelig at flere her overser det viktigste: Nemlig at hun er syk. Ja, hun må redde dagen i morgen for datterens skyld, men det er nav som er skyld i dette problemet.

Planlegge? Prøv å lev på AAP. Da skjønner man fort at det lille man har for hånden trengs til nøyaktig den måneden man er i.

Skrevet

Er det faktisk INGEN som forstår at hun skulle hatt pengene fra NAV, men bli trukket bare 250 kr pr måned av de pengene pga tidligere gjeld? Og at NAV har visst om dette siden mars? Så betaler de ut hele beløpet til henne, og så oppdager de feilen(de 250 ble ikke trukket, og da trekker NAV tilbake HELE utbetalingen..... Ser dere problemet? Og ikke alle kan klare å lage buffer, samme hvor liten andre mener den kan være.

Er dere helt fjerne når dere ser ordet NAV?

Stakkars deg HI, og jeg forstår fortvilelsen og forbannelsen du føler. Virkelig!

Skrevet

Er det faktisk INGEN som forstår at hun skulle hatt pengene fra NAV, men bli trukket bare 250 kr pr måned av de pengene pga tidligere gjeld? Og at NAV har visst om dette siden mars? Så betaler de ut hele beløpet til henne, og så oppdager de feilen(de 250 ble ikke trukket, og da trekker NAV tilbake HELE utbetalingen..... Ser dere problemet? Og ikke alle kan klare å lage buffer, samme hvor liten andre mener den kan være.

Er dere helt fjerne når dere ser ordet NAV?

Stakkars deg HI, og jeg forstår fortvilelsen og forbannelsen du føler. Virkelig!

Jeg er også temmelig forundret over at folk ikke får med seg dette. Sitter her og snakker om at hun burde ha lagt av penger, osv. Nav har gjort en stor FEIL, de har trukket tilbake alt hun hadde. Litt vanskelig å planlegge for sånt, gitt. Nå sitter HI her på 16 mai uten et rødt øre på kontoen. Og folk bere henne ta seg sammen. Fy faen.

Skrevet

Hi: Kan du ikke si hvor du bor? Bor du på nordmøre så rop ut, så kan jeg hjelpe deg.

Veldig kjedelig situasjon, som mange kan havne i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...