Gå til innhold

Tusen jævli takk nav!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen som enda har fått med seg at nav er en vernet bedrift?? Gå til media, du kan være anonym..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi: Kan du ikke si hvor du bor? Bor du på nordmøre så rop ut, så kan jeg hjelpe deg.

Veldig kjedelig situasjon, som mange kan havne i.

Som mange kan havne i?? Nå må dere slutte med dette tullet!!

Skrevet

OMG...det er klart at saksbehandlere på NAV sannsynligvis ser på seg selv som kongen på haugen og behandler folk deretter, uten å ta hensyn til verken 17 mai, jul eller ferie.

Men dette handler ikke om NAV, det handler om at HI blir rent spikka nødt til å ta ansvar for situasjonen og se til å snu geipen til et smil...slik at datteren skal få en fin 17 mai i morgen.

Det å dulle rundt med HI i denne situasjonen har ikke noe for seg, da vil kun rettferdiggjøre hennes sinne og hun kan forbanne seg over NAV helt til krampa tar henne - det hjelper ikke. Bortkasta energi.

Hadde HI vært noen hakk mer mild i innlegget sitt (ikke ovenfor NAV, men med hensyn til sin datters feiring i morgen) så hadde jeg ikke reagert. Men det virket som om hun i innlegget fant seg en helvetes god grunn til å slippe unna 17 mai-maset i morgen, og med litt mye sympati her inne så er det kanskje mulig at hun dropper det hele. Fordi folk synes synd på henne, og da synes hun synd på seg sjæl!!!

Skrevet

Skjønner at du er frustrert, men håper du kan ta lærdom av dette slik at det ikke skjer igjen. Man bør alltid ha en reserve økonomisk - særlig nåran har ansvar for barn.

Skrevet

Fy, så slemme noen av dere er. Har dere ikke empati? Er ikke bare å ta seg sammen når man er syk, man kan ønske det og prøve det alt man vil, men det hjelper ikke det om kroppen ikke lystrer..

Om man feks har epilepsi og ikke tar medisiner så får man anfall, er ikke sånn at om man bare tar seg sammen så kommer ikke anfallet!

Og hvor surt er det ikke for denne jenta og se at alle andre får is og pølser men ikke henne? Tror dere virkelig at det holder å vifte med et flagg? Da er dere bra naive...

Hi, om du bor i oslo så kan du få låne penger av meg, går selv på aap og vet veldig godt hvor forbannet man kan bli på nav.

Send meg en pm om du ønsker.

Klem

Skrevet

Da har du krav på sosialhjelp. Nødhjelp. Men å legge all skyld på NAV er uansett for dumt. De kan også gjøre feil. Vær heller glad for at du i det hele tatt ydmyk over at staten hjelper deg.

Skrevet

Jeg synes det er dumt når folk lager innlegg som det her. Noen av oss prøver faktisk å hjelpe, men typisk er at HI på slike tråder aldri svarer opp med hvor hun f.eks bor, slik at man kan gi hjelp...

Nå kan det jo selvsagt være skammen som gjør at man ikke vil gjøre seg til kjenne, for all del, men jeg hadde stilt opp med antrekk , sko og penger for å hjelpe HI's datter til å få en fin 17.mai....

Skrevet

Tsss....skal ikke si hvor mange som blir lurt på internet av folk som sier de er syke, ikke har penger, barna lider osv. Og så gir folk penger så det jomer etter...

Sier IKKE at dette gjelder Hi, men jeg ser hvor mange som faktisk har tilbudt å låne/gi dette mennesket penger. Ikke rart det er tiggere i denna byen sier jeg...når folk er såpass naive og gir i hytt og pine til den som legger ut et innlegg her inne om død og fordervelse...

Skrevet

Jeg er ikke naiv, men vet godt hvordan det er å leve på trygd og om jeg kan hjelpe noe som ikke har det like bra som meg, så stiller jeg opp, skulle bare mangle at man hjelper hverandre. Sånn blir verden et enda bedre sted å bo.

Er faktisk ganske mange fattige familier i dette landet og om jeg kan gjøre hverdagen litt bedre for noen av de, så hvorfor ikke? Neste gang er det kanskje jeg som trenger hjelp.

Skrevet

Jeg er ikke naiv, men vet godt hvordan det er å leve på trygd og om jeg kan hjelpe noe som ikke har det like bra som meg, så stiller jeg opp, skulle bare mangle at man hjelper hverandre. Sånn blir verden et enda bedre sted å bo.

Er faktisk ganske mange fattige familier i dette landet og om jeg kan gjøre hverdagen litt bedre for noen av de, så hvorfor ikke? Neste gang er det kanskje jeg som trenger hjelp.

Enig.

Hi, jeg kan avse 200 kr hvis du bor i Oslo :)

Skrevet

Enig.

Ja, greit nok. Begynn i ditt eget nærmiljø i stedet for å hjelpe totalt fremmede som du ikke aner noe om, kun etter et innlegg på dib.

Vil du virkelig hjelpe, så er det mange muligheter.

Og så, om du hadde gitt denne dama pengene dine...og så hadde fått vite at det kun var svada. Hadde du sett på deg selv som naiv da???

Altså, det å være naiv er jo ikke nødvendigvis negativt, synes det kan være en ydmyk og behagelig kvalitet. MEN, å tro blankt på et annet menneske etter et lite innlegg her inne...det er nok å være naiv.

Mulig dama skriver sant, mulig det er løgn. Men å tro blankt på det....nei, da sier jeg at det er ikke rart at svindling pågår...med gevinst!!!

Skrevet

Tsss....skal ikke si hvor mange som blir lurt på internet av folk som sier de er syke, ikke har penger, barna lider osv. Og så gir folk penger så det jomer etter...

Sier IKKE at dette gjelder Hi, men jeg ser hvor mange som faktisk har tilbudt å låne/gi dette mennesket penger. Ikke rart det er tiggere i denna byen sier jeg...når folk er såpass naive og gir i hytt og pine til den som legger ut et innlegg her inne om død og fordervelse...

Jeg blir ikke fattig av å gi bort et par sko... Ikke om jeg ga bort 10 par heller.

Skrevet

Sorry, men ingen sympati herfra! Skaff deg en jobb og bidra i samfunnet som alle andre! Håper ikke datteren din arver din utakknemlighet!

Skrevet

Sorry, men ingen sympati herfra! Skaff deg en jobb og bidra i samfunnet som alle andre! Håper ikke datteren din arver din utakknemlighet!

Jeg tror vi er endel som håper at dine barn ikke arver din måte å se på andre også. HI er syk. Men det er klart, det er antakelig utrolig vanskelig å sette seg inn i hva det innebærer.. Eller?

Skrevet

Enig.

Ja, greit nok. Begynn i ditt eget nærmiljø i stedet for å hjelpe totalt fremmede som du ikke aner noe om, kun etter et innlegg på dib.

Og så, om du hadde gitt denne dama pengene dine...og så hadde fått vite at det kun var svada. Hadde du sett på deg selv som naiv da???

Altså, det å være naiv er jo ikke nødvendigvis negativt, synes det kan være en ydmyk og behagelig kvalitet. MEN, å tro blankt på et annet menneske etter et lite innlegg her inne...det er nok å være naiv.

Mulig dama skriver sant, mulig det er løgn. Men å tro blankt på det....nei, da sier jeg at det er ikke rart at svindling pågår...med gevinst!!!

Hva jeg gjør med mine penger trenger du ikke å bry deg om. Jeg tjener nok til å kunne gi bort 200 kr til hvem jeg vil uten å bli fattig av det. Om jeg er naiv, ja...kall meg gjerne det. Men heller naiv med et godt hjerte enn ikke naiv og kald.

Ha en god 17.mai videre.

Skrevet

Enig.

Hva jeg gjør med mine penger trenger du ikke å bry deg om. Jeg tjener nok til å kunne gi bort 200 kr til hvem jeg vil uten å bli fattig av det. Om jeg er naiv, ja...kall meg gjerne det. Men heller naiv med et godt hjerte enn ikke naiv og kald.

Ha en god 17.mai videre.

Meg som skrev det innlegget du svarte på.

Bryr meg ikke om hva du bruker pengene dine på. Do as u please.

Selv har jeg så lite at folk lurer på hvordan det går rundt for meg. Men jeg er smart økonomisk og vet hva som kommer og planlegger etter det. Men neimen om jeg synker til tigging her inne (ikke at HI gjorde det....dere bare reduserte henne til en tigger ved å tilby henne penger....ikke de som tilbød henne sko og klær).

Jeg vet så inderlig godt hvordan det er å ha lite penger, og er ikke helt selvforskyldt i min egen økonomiske situasjon. Men jaggu om jeg skal sitte å legge skylden på andre for den...nei, jeg kjemper videre med godt humør og med mine barn som pådriver. De skal få nyte sin barndom, selv om det ikke blir flust med reiser og andre goder. Vafler og brødskiver, piknik og 17 mai med tog og hurra. Det får jammen være nok. Herreminhatt for et materialistisk samfunn vi lever i når man må ha nye klær og fine ting for å kunne leve bra...akkurat som om andre bryr seg om det.

Men hjelpes....godt det er noen naive godtroende med store hjerter her i landet....slik at folk kan svindle seg til det meste. Hurra for dere...ikke rart sosialklienter og andre (og ikke alle!!!) snyltere koser seg i landet. Jippi!

Skrevet

Wow....jeg hadde bare lyst til å hjelpe hi med 200 kr, så trekker du inn både svindlere og sosialklineter.

Vet du hva? Som Mandalas skrev: håper ikke barna dine arver måten du ser andre mennesker på.

Skrevet

Enig.

Ha en god 17.mai videre.

Selv har jeg så lite at folk lurer på hvordan det går rundt for meg. Men jeg er smart økonomisk og vet hva som kommer og planlegger etter det. Men neimen om jeg synker til tigging her inne (ikke at HI gjorde det....dere bare reduserte henne til en tigger ved å tilby henne penger....ikke de som tilbød henne sko og klær).

Jeg vet så inderlig godt hvordan det er å ha lite penger, og er ikke helt selvforskyldt i min egen økonomiske situasjon. Men jaggu om jeg skal sitte å legge skylden på andre for den...nei, jeg kjemper videre med godt humør og med mine barn som pådriver. De skal få nyte sin barndom, selv om det ikke blir flust med reiser og andre goder. Vafler og brødskiver, piknik og 17 mai med tog og hurra. Det får jammen være nok. Herreminhatt for et materialistisk samfunn vi lever i når man må ha nye klær og fine ting for å kunne leve bra...akkurat som om andre bryr seg om det.

Men hjelpes....godt det er noen naive godtroende med store hjerter her i landet....slik at folk kan svindle seg til det meste. Hurra for dere...ikke rart sosialklienter og andre (og ikke alle!!!) snyltere koser seg i landet. Jippi!

Hehehe...slik snakker bare en som har blitt svindlet ;) Hvor mye ble du svindlet for? Og hvordan skjedde det?

Skrevet

Du må jo være et nepskrell av dimensjoner. Blir du syk og arbeidsufør noen gang, håper jeg noen slenger dette i fleisen på deg. Tenker "ydmyk" ville fått et nytt innhold for deg da.

Og det forundrer meg stadig at folk ikke har fått med seg hvilken feil som faktisk er begått her, og hvem som har begått feilen.

Skrevet

Enig.

Ha en god 17.mai videre.

Hehehe...slik snakker bare en som har blitt svindlet ;) Hvor mye ble du svindlet for? Og hvordan skjedde det?

Hehe....nei du...har aldri blitt svindlet. Men jeg fatter og begriper ikke hvordan folk lar seg lett lure.

Nå skal jeg heller ikke overdrive, regner faktisk med at HI ikke er en svindler og at situasjonen hennes er reel. Men holdningene her inne blir litt sånn å sy puter under armene på folk. Altså, jeg synes kanskje at HI burde tatt seg sammen(noe hun sikkert har gjort siden hun ikke svarer på tråden her lenger) og lagd en ålreit 17 mai for datteren sin. Så burde hun tenkt at dette var en lærepenge og så burde hun ha lært til neste gang.

I mine øyne blir det litt sånn, at hvis man skriver innlegg her inne og så får inn en tusenlapp tilsammen fra forskjellige som vil hjelpe, så er jo det i utgangspunktet fint. Men hva lærer HI av det. Jo...at hun ved neste korsvei fint kan legge inn et tåredryppende innlegg her inne, for det fins alltid folk som vil hjelpe. Og så får hun hjelpen hun trenger. Men kanskje hun burde sett litt på situasjonen og gjort noe drastisk med den. Og det tror jeg faktisk man bare klarer om man tar tak i seg selv, og ikke ber andre om hjelp hele tiden.

Skrevet

Vet ikke om du har fått med deg dette, men nå er det ikke Hi sin feil at hun mangler penger på 17. mai. Nav gjorde en feil og hun får først pengene i morgen.

Og du anonym #70 som vet hvordan det er å ha lite penger, du av alle burde vite hvordan Hi har det og kanskje ha litt sympati for Hi.

Uansett hvordan man planlegger det, så er det ikke alltid at det går etter planen. Det vet jeg, for jeg har også gått gjennom en slik periode og vet hvordan det er.

Men uansett, så er det hvertfall fint å se at det er mange her inne som ikke mangler medfølelse til sine medmennesker.

Skrevet

Rotehuer....en grunn til at Luksusfellen finnes som program. Tenker akkurat det samme der...folk som ikke styrer sin egen økonomi. Tenker ikke planlegging og bruker det de har. Helt til det kommer en dag da de gjerne skulle hatt litt penger til overs...er snakk om en tusenlapp kanskje. Det burde alle kunne klare å legge av. Nødpenger.

Men når det blir sydd puter under armene på folk, og de ikke tenker lenger enn nesetippen...ja da er det godt vi har gavmilde dib'ere som stiller opp.

Er ikke å ha et stort hjerte det vettu...det er å være reinspikka naiv og godtroen.

Skrevet

Til anonym #70

Nei, det er dessverre ikke alltid at folk klare å legge av når en lever fra hånd til munn.

Jeg har som sagt selv gått gjennom en periode der jeg hadde lite penger. Stedet jeg jobbet på måtte si opp en del folk og jeg var en av dem. Gikk arbeidsløs en god stund og fikk dagpenger fra nav. Men med utgiftene som følger med for å leve (husleie, mat, strøm osv), var det dyrt. Sparepengene ble brukt og vi hadde ikke penger til å legge av hver måned.

Men så fikk jeg heldigvis en ny jobb og tjener bra nok til at jeg kan legge av penger ved slutten av måned. Det er ikke alle som kan.

Det er så mye lettere sagt enn gjort. Fremdeles er det utrolig synd at du ikke kan ha noe som helst medfølelse for dine medmennesker når de ikke har det så godt. å ha et stort hjerte er en del av det å være menneskelig, ikke fordi en er naiv.

Skrevet

Rotehuer....en grunn til at Luksusfellen finnes som program. Tenker akkurat det samme der...folk som ikke styrer sin egen økonomi. Tenker ikke planlegging og bruker det de har. Helt til det kommer en dag da de gjerne skulle hatt litt penger til overs...er snakk om en tusenlapp kanskje. Det burde alle kunne klare å legge av. Nødpenger.

Men når det blir sydd puter under armene på folk, og de ikke tenker lenger enn nesetippen...ja da er det godt vi har gavmilde dib'ere som stiller opp.

Er ikke å ha et stort hjerte det vettu...det er å være reinspikka naiv og godtroen.

Har du ikke fått med deg saken? Nav trakk tilbake penger som skulle være på kontoen, ved en feil.

Enkelte har virkelig tungt for det, skjønner jeg.

Skrevet

#70 her igjen

Vet du hva.....jeg har også hatt en slik periode...flere av dem. En gang var det skikkelig ille. Så jeg skjønner problemstillingen og er ikke ute etter å skrike høyt om at det får ha det så godt.

Men det jeg gjør er å planlegge. Det hadde holdt for HI at hun hadde tenkt på dette litt før og kjøpt de skoene til datteren i forrige måned...da hadde hun ikke vært i slik en knipe nå.

Det er det jeg mener med rotehuer....er man i en kinkig økonomisk situasjon så får man tenke litt fremover slik at man sikrer dager som denne for de små. Man får såpass mye av Nav at det skulle være fullt mulig å klare dette.

Selv gikk jeg på sosialen i fjor fordi jeg måtte det i et par måneder...og jeg klarte meg helt fint. Men selvfølgelig kuttet jeg ut alt av utgifter som jeg kunne og sparte på unødvendige kjøp. Ungene fikk klær, jeg fikk klær og alt var greit. Men ikke gøy.

Så et eller annet sted så mener jeg bestemt at i Norge så har man det så fint og så greit, at man blir nødt til å skylle seg selv littegrann om man havner i en slik situasjon.

Og for å ha med det og...jeg har et ganske stort hjerte og tar vare på de rundt meg så godt jeg kan. Men det betyr ikke at jeg slenger penger i hytt og pine til de som trenger det. Blir som å gi en hundrings til det stakkars dophue som henger på Karl Johan...man vet at man ikke gjør nytte for seg...i det lange løp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...