Musemorbr / Skrevet 13. mai 2012 #51 Skrevet 13. mai 2012 På slutten av pressingen var jeg i min egen verden, og nesten paralysert av smerte og konsentrasjon. Mannen min presterte å si "Du er så stille. Har du gjort dette før?" Så ber jm meg presse ekstra hardt. Og sannelig sier han "Prøv å hør etter hva de sier." Der og da føltes det som en fornermelse, men han visste jo ikke hvordan han skulle hjelpe, og han syntes jeg virket så borte vekk. Ellers er det ikke noe fælt å føde naken. Man blir tross alt født naken, og noen vil se deg naken etter du er død også. Det er helt naturlig alle gangene, også under fødselen.
Lullunutu Skrevet 13. mai 2012 #52 Skrevet 13. mai 2012 Fantastisk, kom igjen damer, flere historier :-D
Magia Skrevet 13. mai 2012 #53 Skrevet 13. mai 2012 Var ikke naken under åpningstida, hadde nemlig på meg en elegant, stor bleie! Var så glad for at fødselen endelig var ordentlig i gang, så jeg kjørte rundt på rommet med prekestolen og sa "brumm, brumm" med et stort smil og tilsvarende stor bleie på meg Kliss naken i alle mulige stillinger når tiden var inne for å presse. Null stress!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #54 Skrevet 13. mai 2012 Var litt bekymret for den kommende fødselen...frem til jeg leste denne tråden. Nå er jeg mer bekymret for mannen min, for jeg har aldri sett sånne grimaser før som etter å ha gjenfortalt noen av historiene deres her. HAHAHAHA
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #55 Skrevet 14. mai 2012 Nå ble jeg veldig glad for at jeg skal føde alene gitt!
Frenzia Skrevet 14. mai 2012 #56 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har hatt mareritt om fødsel, bæsj og skumle jordmødre med kluter i hele natt, og det er deres skyld!
MinFørsteSpire Skrevet 14. mai 2012 #57 Skrevet 14. mai 2012 For en fantastisk tråd! Har tenkt mye på det samme selv, nakenhet, prumping og bæsj...å alt dette forran fremmede mennesker!? Syns selv GU er forferdelige greier så har lurt fælt på hvordan dette vil bli.. Men kjære tid, etter å ha lest igjennom så mange fantastiske historier så skjønner jeg ivertfall at ikke noe av dette er unaturlig Men gruer meg litt alikevel, men sikkert ikke mere enn vanlig..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #58 Skrevet 14. mai 2012 Hahaha! Fantastiske historier her! Har ikke noe slikt å fortelle fra min fødsel, men jeg fødte nesten naken. Ble kledd helt av når pressriene kom. Værste for meg var etterpå da det var to jordmødre, en barnepleier, en barnelege og mannen min drev å gikk rundt i rommet mens jeg lå i senga å skræva for ene jordmora som sydde meg! Heldigvis blir alt forferdelig naturlig i en slik situasjon, både med promp og bæsj!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #60 Skrevet 21. mai 2012 Oppsummering: Gjelder å ikke ta seg selv så høytidelig, altså?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2012 #61 Skrevet 21. mai 2012 Hei. Etter å ha jobbet som barnepleier på føden i 7 år kan jeg fortelle deg at det er ganske normalt å føde naken. De fleste får en slik sykehus skjorte for å ha på seg, men ofte ryker den av da den fødende blir veldig varm / svett under fødselen. Legene, jordmødrene, barnepleierne .. Ja, alle : Vi bryr oss ikke om du er naken eller ei, om du driter eller pisser på deg. Babyen skal ut og derfor er vi der :-) Vi har sett det meste og det meste er normalt. Og faktisk : Noen ganger går det så fort at man ikke rekker så mye som f.eks den gangen vi bare dro stringtrusa til sides for å ta i mot babyen som kom som en rakett ut ;-) Så ikke tenk på det. Nakenhet er normalt. :-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #62 Skrevet 29. mai 2016 Jeg føder naken. Klarer ikke å ha på noen klær. Sist prøvde jordmor og div andre som jobbet på føden flere ganger å kle på meg/ dekke meg til. Jeg ba de om å dra seg unna og la meg være i fred. Det er JEG som føder og jeg føder som jeg vil så lenge det er medisinsk forsvarlig. Tissa på gulvet med den største selvfølgelighet gjorde jeg også da de ikke ville la meg gå på do. Min fødsel og deres jobb å hjelpe meg. Det er det de har betalt for! Anonymous poster hash: 0c894...1e6
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #63 Skrevet 29. mai 2016 Jeg hadde i bare et håndkle rundt meg når jeg gikk inn på fødestua, etter å ha vært i badekar, men så snart jeg fikk en pressrie kastet jeg det i trynet på sambo å ba han kaste det ut vinduet haha, ikke vet jeg hvorfor han skulle det, det var vel varmt da så fødte naken ja, foran sambo, mamma, pappa, jordmor, barnepleier, lege og legestudent.. litt flaut å tenke på det i etterkant, hvertfall pappa, men der og da enset jeg det ikke en tanke.. Det var da svært så folksomt, hvorfor var moren og faren din der? Anonymous poster hash: 2d323...be8
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #64 Skrevet 29. mai 2016 Fantastisk tråd Anonymous poster hash: d8256...a27
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #65 Skrevet 29. mai 2016 Jeg føder naken. Klarer ikke å ha på noen klær. Sist prøvde jordmor og div andre som jobbet på føden flere ganger å kle på meg/ dekke meg til. Jeg ba de om å dra seg unna og la meg være i fred. Det er JEG som føder og jeg føder som jeg vil så lenge det er medisinsk forsvarlig. Tissa på gulvet med den største selvfølgelighet gjorde jeg også da de ikke ville la meg gå på do. Min fødsel og deres jobb å hjelpe meg. Det er det de har betalt for! Anonymous poster hash: 0c894...1e6 Du høres jo ut som et sjarmtroll 😱 Anonymous poster hash: 080b3...63c
Ikkedytt Skrevet 29. mai 2016 #66 Skrevet 29. mai 2016 Jeg fødte naken. Måtte åpne bh'en da jeg skulle få epidural, så da forsvant den også. Syntes klærne bare var i veien og irriterende. Tror ikke det er så unormalt å føde naken.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #67 Skrevet 29. mai 2016 Jeg synker i ett sort hull hver gang jeg tenker på fødselen min i vann 😆. Jeg var så jævlig forstoppet i hele svangerskapet. Dette med at tarmen tømmer seg før fødsel gjaldt ikke for min del. Min vakre og idylliske vannfødsel ble ikke fult så idyllisk da jeg dreit hele tiden. Du vet når du må bæsje og det kommer ut masse bittesmå harde klumper? Se for deg dette i vann! Jordmor fanget bæsjen min med håv i badevannet og i ettertid er jeg faktisk litt flau over alt mannen har sett😆 Anonymous poster hash: 34614...523
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #68 Skrevet 29. mai 2016 Jeg synker i ett sort hull hver gang jeg tenker på fødselen min i vann . Jeg var så jævlig forstoppet i hele svangerskapet. Dette med at tarmen tømmer seg før fødsel gjaldt ikke for min del. Min vakre og idylliske vannfødsel ble ikke fult så idyllisk da jeg dreit hele tiden. Du vet når du må bæsje og det kommer ut masse bittesmå harde klumper? Se for deg dette i vann! Jordmor fanget bæsjen min med håv i badevannet og i ettertid er jeg faktisk litt flau over alt mannen har sett Anonymous poster hash: 34614...523 Hahaha, synes jeg ser jordmoren stå der med hoven å vente på fangsten :legrine: Anonymous poster hash: d8256...a27
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #69 Skrevet 29. mai 2016 Dette er en 4 år fammel tråd, men haha, så herlig. Ler skal føde om 7 uker. Her mye å se frem til ser jeg haha Anonymous poster hash: 106c6...988
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #70 Skrevet 29. mai 2016 Jeg synker i ett sort hull hver gang jeg tenker på fødselen min i vann 😆. Jeg var så jævlig forstoppet i hele svangerskapet. Dette med at tarmen tømmer seg før fødsel gjaldt ikke for min del. Min vakre og idylliske vannfødsel ble ikke fult så idyllisk da jeg dreit hele tiden. Du vet når du må bæsje og det kommer ut masse bittesmå harde klumper? Se for deg dette i vann! Jordmor fanget bæsjen min med håv i badevannet og i ettertid er jeg faktisk litt flau over alt mannen har sett😆 Anonymous poster hash: 34614...523 Å fy faen😂😂😂 tror jeg hadde kommet meg opp av det badevannet rimelig kjapt🙈😂😅 Anonymous poster hash: 07446...3b9
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #71 Skrevet 29. mai 2016 Gammelt tråd men ler så jeg griner her!!! Herlig Anonymous poster hash: fb7f3...b85
skinnfilla Skrevet 29. mai 2016 #72 Skrevet 29. mai 2016 Hahaha! Så gøy å lese andres fødselshistorie ! Med siste friskt i minne; Hadde vel en knapp kneppet på kjortelen, så anser meg som anstendig kledd for fødsel å være 😆 Vannet gikk med et smell, bokstavlig talt, og over hele jordmora som satt strategisk plassert mellom bena mine🙈 Hun var våt fra hodet til livet og prøvde febrilsk å tørke brillene og ta i mot baby på samme tid😂
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #73 Skrevet 29. mai 2016 Hahahaha eg døyr! :D Anonymous poster hash: a1f22...a61
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #74 Skrevet 29. mai 2016 Jeg fødte nylig mitt tredje barn. I denne fødselen var jordmor veldig på at jeg skulle ha klyx til tross for at jeg hadde flydd på do nr.2 seks ganger før jeg kom på føden. Det satt visst "litt fart" på riene. Det kan du trygt si! Lå og venta på at klyxen skulle virke og plutselig kjente jeg at jeg måtte på do. Gikk inn på badet og mannen fikk pent bli med. Stakkars, det lukta jo verre enn kloakksystemet i Uganda! Uansett så trodde jeg at jeg var ferdig og tørket meg, men måtte visst på do en gang til. Da jeg presset kjente jeg at det var ungen som var på vei ut og ned i doskåla. Fikk hastverk med å komme meg ut av badet og opp i senga, så jeg rakk ikke å tørke meg på nytt eller vaske hendene. Mens jeg pressa tenkte jeg bare på at jeg måtte ikke ta på ungen med dritthånda mi når han kom ut! I tillegg måtte jeg klemme samboeren i hånda under pressriene, så jeg prøvde forsiktig å si til han at han måtte vaske hendene før han tok på babyen han og. Jordmor hørte jo alt det såklart, men betrygget meg med at det gikk helt fint. Litt flaut var det å ligge der med kloakkstanken fra rævva og dritthånda, så var rask på badet å vaske hender så fort jeg fikk lov Anonymous poster hash: 49e34...c02
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #75 Skrevet 29. mai 2016 Vet det er en gammel tråd, men ler meg ihjel her 😂😂 selv fødte jeg i bare sykehusskjorta begge gangene. Den var kneppet opp da, så alle kunne se alt uansett.. Har aldri tenkt over at det var flaut. Derimot spydde jeg som en gris over hele venninna mi adre gangen jeg fødte.. jeg var dritflau og gråt og beklaga meg om hverandre. Når pressriene starta bæsja jeg på meg, og gjorde (om mulig!) fødselen enda flauere 😕 Anonymous poster hash: de160...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå