Gå til innhold

Fødte naken - flau...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ble så varm under fødselen at jeg rett og slett ikke orket ha på meg noen klær. Det var mange leger, jordmødre og sykepleiere inne på rommet fordi det ble en ganske komplisert fødsel. Under fødselen brydde jeg meg ingenting. Brydde meg faktisk ikke om noe annet enn at det skulle være over de siste timene. Det varte så lenge, var så sliten og hadde så mye vondt at jeg husker faktisk at jeg ikke brydde meg om verken jeg eller barnet overlevde, bare det tok slutt... Grusomt å tenke på nå.. Er så glad alt gikk bra til slutt, kan ikke tenke meg hvordan jeg ville følt det å vite at jeg hadde sånne tanker hvis han ikke hadde overlevd...

Men det jeg lurte på, er om det er normalt å føde naken? Brydde meg som sagt ikke da, men i ettertid har jeg vært så flau over det, selv om det jo er en liten bagatell i forhold til at alt er bra med både meg og lillegull... Hadde dere noe på dere under fødselen, og i så fall hva? Til tross for den grusomme opplevelsen er jeg fast bestemt på at gutten min skal få søsken en gang, og lurer på om jeg kanskje skal ta med meg en løs nattkjole eller noe da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal være flau over det :) Er mange som har født nakne som jeg kjenner, nettopp pga de blir så varme. Kos deg me babyen heller og tenk på hvor heldig du er :)

Skrevet

Jeg hadde en sykehusskjorte på meg, men den kneppet de opp like før babyen kom ut for at de skulle legge henne oppå meg. Så da var jeg jo så godt som naken egentlig... Har aldri tenkt over det.

Skrevet

Tror det er mange som føder naken. Det er helt naturlig. Under fødselen min så måtte jeg tømme blære under pressriene, så ble satt på en slik dostol. Da måtte jeg jammen meg bæsje også. Det kom veeeldig mye ut og jordmødrene måtte lukke opp vinduet. DET var flaut det!!! :)

Skrevet

Tror det er mange som føder naken. Det er helt naturlig. Under fødselen min så måtte jeg tømme blære under pressriene, så ble satt på en slik dostol. Da måtte jeg jammen meg bæsje også. Det kom veeeldig mye ut og jordmødrene måtte lukke opp vinduet. DET var flaut det!!! :)

Må bare spørre, men var mannen din eller andre enn jordmødrene tilstedet da?

Skrevet

Jeg hadde en sykehusskjorte sånn delvis på, men var så varm at den var åpen forran og dekket dermed ingen ting. Kan ikke si jeg har bekymret meg så mye for det, regner med at de har sett det meste før...

Var mer bevisst når jeg ikke fikk dusje alene etter fødselen, var litt rart å dusje med en fremmed dame sammen med meg på badet, som i tillegg måtte hjelpe meg for jeg klarte ikke tørke meg selv på bena... Men som med det at alle så meg naken under fødselen, regner med at de har sett det meste før!

Skrevet

Hahaha. Ja, to jordmødre og mannen min satt rett foran meg og holdt meg i hendene mens jeg gråt og ropte at dette er sååå flaut :)

Skrevet

Rosa stringtruse de dro litt til siden før baby kom.

Hehe, neida, jeg fødte naken også.

Hadde bare sykehusskjorte som jeg knappet opp.

Men jeg ble flau dagen etter da fødselslegen kom inn på romet og såg puppen min fordi jeg ammet... haha.. Enda dummere tanker da han hadde sett meg kliss naken i alle vinkler dagen før..

Skrevet

Hahaha. Ja, to jordmødre og mannen min satt rett foran meg og holdt meg i hendene mens jeg gråt og ropte at dette er sååå flaut :)

Altså, det var bare mannen min som holdt meg i hånda altså :)

Skrevet

Jeg fødte også naken.. Hadde egentlig på meg sykehusskjorte og sokker, men jeg ropte at de måtte ta det av for jeg svettet som en gris og rautet som ei ku.. hehe :-) Tror ikke det er noe unormalt å føde naken... :-) Håper jeg, heheh.. Kommer til å kaste klærne med nr 2 som kommer i juni om jeg blir varm da også..

Skrevet

Samboeren min forklarte alle at jeg var blitt felleseie etter svangerskapet og fødsel, så det sier vel det meste ;) det er jo helt naturlig, og jeg tror det er mer flaut for de andre enn deg. Men jeg tror ikke de tenker over det, det er jo jobben deres! Jeg prompet jordmoren min i ansiktet når hun satt 30 cm fra og sydde meg! Når jeg sa unnskyld(hadde epidural, så jeg ble like overrasket selv) sa hun bare "jeg er vandt med det", akkurat som om ingenting hadde skjedd :P

Skrevet

Kliss naken her og, og frem til nå har jeg egentlig ikke stusset over det engang. Trodde det var helt vanlig jeg... Men jeg fødte i vann da, kunne ikke godt hatt på badedrakt synes jeg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Med storebror fødte jeg helt naken, var glovarmt inne på rommet. Med lilesøster rakk jordmora bare å røske buksene mine ned på leggene mine (styrtfødsel) Og for å si det slik; Jeg vil mye heller føde naken, for det å måtte flytte på en mørbanka kropp for å få av seg våte klær trukket i blod var ikke behagelig ;)

Skrevet

Tuuusen takk alle sammen! Det var en lettelse å lese! Da trenger jeg ikke være flau lengre. Fikk noen gode lattere og:-)

Skrevet

Takk for dagens gode latter folkens! Ingen skal fortelle meg at man føder med verdighet! Jeg har erindring av at jeg ropte kjempehøyt: nå kan jeg ikke presse mer for jeg bæsjer jo! Tror aldri jeg har ropt ordet bæsje etter at jeg ble voksen.

Skrevet

Hadde på sykehusskjorte, men den kneppa jeg helt opp mot slutten. Og jeg måtte tisse hele tiden, og var såpass oppegående at jeg gikk ut i gangen og inn på do- hele tiden uten noe på underkroppen og med sjorta åpen.

Kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hvem som så hva. ;)

De som fløy rundt i gangene der var sykehuspersonale og fedre med damer som også fødte, så jeg regner med det hadde viktigere ting å bite seg merke i enn min fødekropp. ;)

Skrevet

Jeg hadde i bare et håndkle rundt meg når jeg gikk inn på fødestua, etter å ha vært i badekar, men så snart jeg fikk en pressrie kastet jeg det i trynet på sambo å ba han kaste det ut vinduet :P haha, ikke vet jeg hvorfor han skulle det, det var vel varmt da :) så fødte naken ja, foran sambo, mamma, pappa, jordmor, barnepleier, lege og legestudent.. litt flaut å tenke på det i etterkant, hvertfall pappa, men der og da enset jeg det ikke en tanke..

Skrevet

Det eneste jeg hadde på meg da jeg fødte var en klut på panna. Så strengt tatt var jeg vel mer lettkledd enn naken ;) Kunne ikke ha brydd meg mindre. Om så et samla storting hadde slengt innom så tror jeg ikke jeg hadde ensa det en gang. Jeg hadde andre ting å gjøre :)

Skrevet

Jeg fikk ikke LOV til å gå på do av jordmødrene.... Så da kom det både det ene og det andre ut mens jeg lå der og skræva.... Husker så vidt jeg så en skikkelig stråle med tiss som gikk omtrent oppi taket der inne.... Og at jeg kjente en varm klut som tørket meg i rumpa.... Så selv om jeg hadde den sykehusskjorta sånn halvveis på, var det jo andre ting som var verre enn akkurat det å ikke ha på tøy synes jeg.... Ler bare av det nå i ettertid. Mens det holdt på var jeg bare irritert. Jeg hadde jo sagt ifra at jeg måtte...

Skrevet

Jeg hadde på meg en sånn sykehus skjorte, men den var åpen og dekket bare overarmene mine. Har aldri tenkt på dette som noe flaut.

Skrevet

Hahaha! Mange komiske fødesituasjoner altså.

Jeg fødte naken jeg også, lå i badekaret så det føltes veldig naturlig:)

Skrevet

Det er jo helt naturlig å være naken.. :)

Jeg fødte med ullsokker på bena, og sykehusskjorte... Jeg frøys og frøys, og det var skikkelig kaldt og surt på fødestuen.. :s Kunne gjerne hatt noe over bena, en dyne eller noe, men det ville de ikke.. :P

Skrevet

Jenta mi satt fast så jordmor ville at jeg skulle ligge på alle fire oppi senga fordi hun mente det kunne snu babyen. Jeg hadde bare på meg en sykehusskjorte og den rakk jo ikke ned til rumpa akkurat... Så der lå jeg med bar stump rett opp i været... Ja, ja.

Ellers var det ganske rart da jeg lå kliss naken i badekaret, og hadde en lang pause mellom noen rier og så kommer en legestudent inn og hilser. Ikke så lett å føle seg seriøs når man skal ta noen i hånda og hilse for første gang når man ligger slik og sprader. Kunne i det minste fått en rie da, så ikke hele situasjonen ble så absurd.

Ellers har jeg født begge mine i sykehusskjorte som har vært oppkneppet. Omtrent som å være naken. Har aldri plaget meg. Men må innrømme at jeg ikke synes det er artig å tenke på alle de mannlige fødselslegene som har rotet oppi der.

Skrevet

Jeg har hver gang hatt noen fantasier om å føde med verdighet, men har endt opp i alle mulige rare vinkler enten naken eller med oppkneppet sykehusskjorte. Gud hjelpe meg..hehe Glad jeg ikke har blitt filmet for å si det sånn.....;) Under ene fødselen var jeg så lattermild av lystgassen at jeg presenterte meg med "Hei, jeg er Marit fødende", iført tigertøfler og sykehusskjorte til en ung lege som kom inn....haha

Skrevet

Jeg var naken, men jm ville at jeg skulle ha på meg klær, så hun tredde på meg ei sykehusskjorte ;) Jeg spurte på Valium, spydde over hele meg og nektet å stå opp for å dusje/skifte, så de måtte rulle meg rundt som en annen pleiepasient. Jeg freste til jm da hun sjekket åpningen og tøyde, for da begynte jeg å spy igjen, og lurte på hva i helvete det var hun drev med?

Jeg var som et dyr med rabbies, men er ikke flau, bare ler av det nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...