Gå til innhold

Herregud.. 20 minutter med skriking nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger å melde meg ut av denne diskusjonen, det blir rett og slett latterlig :) Barnet mitt har alltid vært trygt, både før, under og etter Ferber. Og ja, Ferber tar faktisk bare noen kvelder, så skjønner barnet at det ikke nytter å tulle, men at natt er natt.

Men dere får leve i troen om at det er fordi dere er bedre foreldre, som gir så mye kjærlighet, at barnet rett og slett faller i søvn av seg selv av den grunn.

Kan godt nevne til sist at vi alltid har gitt barnet vårt både kjærlighet og trygghet og at rutinene alltid har vært gode.

Ja barnet ditt er sikkert trygt nå. Det er senskader det er snakk om. Fremtidig psykisk helse. Du vet ingenting per dags dato om hvordan ditt barn blir når det blir eldre. Du driver et sjangsespill, men deg om det.

Vet ikke om du har lest alle innleggene, det ble jo en del av de etterhvert, men jeg har også slitt med legging, og følt meg som en elendig mor. Jeg har likevel fått informasjon, så jeg har valgt å ikke bruke ferber. Hun har ikke lagt seg uten problemer og sovnet av seg selv. Men jeg valgte likevel å ikke la henne gråte seg i søvn alene. så, nei, jeg sitter ikke å tror at jeg er en fantastisk forelder, det handler om at man må ha informasjonen for å ta et bevisst valg. Velger man likevel å bruke ferber, så driver man et sjangsespill.

Ok, klarer ikke å la være å svare:

Siden du og annie åpenbart vet mer enn helsesøtrene rundt omkring i dette land, får dere samle alle disse, og kurse/belære de om jobben deres ;) Også får dere opprette krisehjem for de stakkars Ferber-barna som har blitt helt ødelagte i voksen alder. Lykke til :)

Det er det mest umodne jeg har lest på lenge.

Det er faktisk mange helsesøstre som ikke kan alt. De er mennesker bare, og alle har egne meninger, uanhengi av det de har lest i boka. De fleste helsesøstre er mødre, og naturlig at de vidrefører mye av sine egne erfaringer slik... Jeg har hørt forskjellige ting fra helsesøster til helsesøster, jordmor til jordmor osv. Desutten har ikke helsesøster alltid rett. Velger desutten å stole mere på svigerfar som er psykolog, og spesialist innenfor barnepsykologi, enn ei helsesøster. Ikke at min svigerfar vet alt og har rett i alt, men jeg syntes det han sier og forteller gir mening.

Dere tar også feil når det kommer til å dille og dalle. å sette grenser, det gjør jeg. Han får ikke alle lekene han peker på, og han får overhode ikke lov å slå, spytte ut mat osv. Men når han skal sove, så er jeg bestemt, men jeg lar han ALDRI ligge å skrike alene. Det er sunn fornuft. Ikke svakt og feigt.

Svarene deres er så dumme at jeg syntes nesten jeg selv er dum som gidder å bruke tid på å prøve å få dere til å forstå, men dere er så usaklige når dere sier vi er svake og feige. HAha..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger å melde meg ut av denne diskusjonen, det blir rett og slett latterlig :) Barnet mitt har alltid vært trygt, både før, under og etter Ferber. Og ja, Ferber tar faktisk bare noen kvelder, så skjønner barnet at det ikke nytter å tulle, men at natt er natt.

Men dere får leve i troen om at det er fordi dere er bedre foreldre, som gir så mye kjærlighet, at barnet rett og slett faller i søvn av seg selv av den grunn.

Kan godt nevne til sist at vi alltid har gitt barnet vårt både kjærlighet og trygghet og at rutinene alltid har vært gode.

Ja barnet ditt er sikkert trygt nå. Det er senskader det er snakk om. Fremtidig psykisk helse. Du vet ingenting per dags dato om hvordan ditt barn blir når det blir eldre. Du driver et sjangsespill, men deg om det.

Vet ikke om du har lest alle innleggene, det ble jo en del av de etterhvert, men jeg har også slitt med legging, og følt meg som en elendig mor. Jeg har likevel fått informasjon, så jeg har valgt å ikke bruke ferber. Hun har ikke lagt seg uten problemer og sovnet av seg selv. Men jeg valgte likevel å ikke la henne gråte seg i søvn alene. så, nei, jeg sitter ikke å tror at jeg er en fantastisk forelder, det handler om at man må ha informasjonen for å ta et bevisst valg. Velger man likevel å bruke ferber, så driver man et sjangsespill.

Ok, klarer ikke å la være å svare:

Siden du og annie åpenbart vet mer enn helsesøtrene rundt omkring i dette land, får dere samle alle disse, og kurse/belære de om jobben deres ;) Også får dere opprette krisehjem for de stakkars Ferber-barna som har blitt helt ødelagte i voksen alder. Lykke til :)

Det er det mest umodne jeg har lest på lenge.

Det er faktisk mange helsesøstre som ikke kan alt. De er mennesker bare, og alle har egne meninger, uanhengi av det de har lest i boka. De fleste helsesøstre er mødre, og naturlig at de vidrefører mye av sine egne erfaringer slik... Jeg har hørt forskjellige ting fra helsesøster til helsesøster, jordmor til jordmor osv. Desutten har ikke helsesøster alltid rett. Velger desutten å stole mere på svigerfar som er psykolog, og spesialist innenfor barnepsykologi, enn ei helsesøster. Ikke at min svigerfar vet alt og har rett i alt, men jeg syntes det han sier og forteller gir mening.

Dere tar også feil når det kommer til å dille og dalle. å sette grenser, det gjør jeg. Han får ikke alle lekene han peker på, og han får overhode ikke lov å slå, spytte ut mat osv. Men når han skal sove, så er jeg bestemt, men jeg lar han ALDRI ligge å skrike alene. Det er sunn fornuft. Ikke svakt og feigt.

Svarene deres er så dumme at jeg syntes nesten jeg selv er dum som gidder å bruke tid på å prøve å få dere til å forstå, men dere er så usaklige når dere sier vi er svake og feige. HAha..

Som jeg skulle sagt det selv ;)

Skrevet

Haha! et barn skal aldri gråte seg i søvn nei.... Da kan jo jeg gi faen i mitt liv de neste 5 åra ihvertfall:) Vi har brukt en ala feber-metode på alle våre 4 barn... merkelig at de klarer seg så fint:) hmm......

Skrevet

Til 1 hjertegull: Syns nå det er rimelig frekt av deg å si at barna kommer til og sterke psykiske problemer pga av denne metoden og at det er vår feil! Mener du virkelig seriøst at dette er grunnlaget for at de blir psykiske kasuser? Det kan ikke være andre ting som spiller inn kanskje?

Syns bare dette er en bedrevitende holdning som blir for dum, for all del ha dine meninger men ikke kall alle dårlige foreldre som ikke leser de samme teoriene som deg. For det er akkurat hva det er...teorier.

Mitt eksempel med at min samboer skulle ligge i sengen skjønte du heller ikke, nemlig at man blir bombadert med ting som er farlige på internett og nyere forskning som forandrer seg hele tiden.

Skrevet

Herlighet, folk må jo forstå at barn er forskjellige. Vist et barn detter å slår seg ofte fordi den er en "vims" skal den få angst av dette, tenke slik at den ikke tørr å gå der og der fordi den er livredd for å slå lilletåa? Nå satte jeg dette på spissen, ett barn kan sikkert risikere skade for dette også så skal foreldrene komme løpende for å trøste?, ingen som vet.

Skrevet

Venninna mi gjorde det slik hun: når barnet ble lagt skrek barnet. Hun gikk ikke inn på rommet i det hele tatt. Barnet skrek så det brakk seg, hun gikk ikke inn, bare ignorerte det. Lukket bare døra. Våknet barnet om natta, samme lekse.

Barnet, eller babyen skrek i opptil 4timer i strekk, ingen av de gikk inn, bare ignorerte gråten og babyen. Det var så ille at jeg orket aldri å være der på besøk på kvelden.

I foehold til dette er Ferber uskyldig, da går man hvertfall inn med jevne mellomrom og viser at man er der.

Hører med til historien at venninna mi mistet omsorgen for datteren sin da hun var to år av mange årsaker. Jeg har lite kontakt med henne idag. Datteren bor i fosterhjem hos tanten sin og har en kjærlig "mamma" i dag

Skrevet

Til 1 hjertegull: Syns nå det er rimelig frekt av deg å si at barna kommer til og sterke psykiske problemer pga av denne metoden og at det er vår feil! Mener du virkelig seriøst at dette er grunnlaget for at de blir psykiske kasuser? Det kan ikke være andre ting som spiller inn kanskje?

Syns bare dette er en bedrevitende holdning som blir for dum, for all del ha dine meninger men ikke kall alle dårlige foreldre som ikke leser de samme teoriene som deg. For det er akkurat hva det er...teorier.

Mitt eksempel med at min samboer skulle ligge i sengen skjønte du heller ikke, nemlig at man blir bombadert med ting som er farlige på internett og nyere forskning som forandrer seg hele tiden.

Jeg sier ikke at de vil få problemer, kjære deg, jeg sier at de KAN få.. Men du leser ikke det jeg skriver.. Du kan mene at jeg er så frekk som du bare vil mene. Men som jeg har sagt tidligere; kan det at infoen kommer ut hjelpe til, og forhindre at bare ett barn slipper å bli utsatt for ferber, så er det fantastisk! :)

Skrevet

Venninna mi gjorde det slik hun: når barnet ble lagt skrek barnet. Hun gikk ikke inn på rommet i det hele tatt. Barnet skrek så det brakk seg, hun gikk ikke inn, bare ignorerte det. Lukket bare døra. Våknet barnet om natta, samme lekse.

Barnet, eller babyen skrek i opptil 4timer i strekk, ingen av de gikk inn, bare ignorerte gråten og babyen. Det var så ille at jeg orket aldri å være der på besøk på kvelden.

I foehold til dette er Ferber uskyldig, da går man hvertfall inn med jevne mellomrom og viser at man er der.

Hører med til historien at venninna mi mistet omsorgen for datteren sin da hun var to år av mange årsaker. Jeg har lite kontakt med henne idag. Datteren bor i fosterhjem hos tanten sin og har en kjærlig "mamma" i dag

Ja, ferber er nok uskyldig i forhold til denne typen omsorgsvikt som du beskriver.. Stakkars barn!

Skrevet

Så, regner med dere alle har senskader her da eller?? Tidligere var det jo "godt for lungene" å skrike samma hva det gjaldt omtrent. Og hvordan gjør dere med barnehagestart, sånn apropo skadelig? Alle barn må jo gjennom en seperasjonsprosess da, og den er jo relativt traumautisk samma når og hvordan den skjer.

Skrevet

Haha! et barn skal aldri gråte seg i søvn nei.... Da kan jo jeg gi faen i mitt liv de neste 5 åra ihvertfall:) Vi har brukt en ala feber-metode på alle våre 4 barn... merkelig at de klarer seg så fint:) hmm......

Det gjør vondt i meg å lese sånt. Så det er greit at barna dine gråter seg i søvn, for ikke "faen" om du skal prioritere barna foran deg selv?? Og du har fått 4 barn..

Merkelig at det går så fint med meg når mamma røyka 20 om dagen når hun gikk gravid, og jeg vokste opp med en voldelig alkohlisert far og en mor som etterhvert døde? Ser nå du hvor dumt det er å komme med sånne uttalelser?

Du skjønner det at det kan gå fint med enkelte, men det gjelder dessverre ikke alle! Statikk er ikke individbasert. Og desuten er det vel ingen her som innrømmer at de har påført barna sine psyksiske skader, alle er jo bare opptatt av å forsvare sine handlinger!

Skrevet

Åja? Er det seperasjonsangst vi snakker om nÅ? NÅr du gÅr fra barnet i barnehagen, sÅ grÅter mange barn ja, men er de alene?

Det var nytt for meg, for nÅr jeg har levert mitt barn i barnehagen, sÅ er det en voksen person der som tar seg av henne. Tror i sÅfall du har vært borti en dÅrlig barnehage.

Ja, før var det fryktelig godt for lungene Å grÅte, men grÅt alle barn alene? Mener du det sÅ har vi forskjellig inntrykk altsÅ.

Hvis 50% av de som grÅt ved legging f.eks grÅt alene, og 50% av de igjen hadde dette gen-settet som gjør deg disponert for depresjoner og psykiske problemer, sÅ ville det bety at 25% ville slite med psyken i forskjellig grad.

Rart at det da er en oppblomstring av "psykiske kasuser", akkurat fra "den tiden".. Hmmm... (tallene er bare eksempel)

Skrevet

Stakkars kolikk ungene som skriker døgnet rundt nesten i en periode da... de må jo bli kjempeskadet, eller?

Jentungen her tester grensene ofte, jeg hører når gråten er vinklet i trass. Skrik i noen sekunder, å så lytter hun. Da venter jeg ei stund også går jeg inn, ofte ender det opp med noe babling inne på rommet også stille. Noen ganger så resulterer det å gå inn i ramaskrik, og hun blir hysterisk (blir verre når jeg tar opp). Sitte inne på rommet går ofte ikke, og er jeg uten for rommet er det sutrung. Jeg bruker noe ala "skrikemetoden", har på stoppeklokke og tar tiden.

Her har jeg ikke hatt noe valg, jeg trenger hvile og har ikke mulighet til avlastning i noen uker, pga jentungen vil teste grensene mine.

Har hent at jeg har latt henne gråte i søvn, men da i fanget mitt. En sjelden gang har hun vært på rommet alene, for at jeg var såpass kjørt i nervene at jeg klarte ikke å holde henne. Jeg så på situasjonen at det var bedre at hun å i sengen eller at jeg kom til å bare slippe henne (Noen dager med skriking nesten døgnet rundt, minimalt med søvn og kraftig hodepine som ikke smertestillende tok. Da hadde jeg ikke noe valg) Tog knapt et min så sovnet hun.

Har man prøvd alt, så må man bare prøve noe...

Skrevet

Ja, de kolikkungene som blir overlatt til seg selv kan få senskader av det, om deres gensett tilsier at de er i risikosonen. Men hvor mange kolikkbarn blir overlatt til seg selv?

Hvorfor føler du for å forsvare deg så kraftig?

Skrik i noen sekunder og så stille.. Jaha, da er hun vel stoppet å skrike før du får kommet deg inn på rommet uansett, og hvorfor skal du da gå inn? Hvorfor skal du da prøve å ta henne opp?

Det er ikke gråting som er greia, men det å gråte alene. Må dere alle for f**n få på dere brillene når dere skal lese. Dere vrir jo på alt som kommer.. Djiises..

Nå har jeg i allefall fått sagt mitt, og det er nok noen som ennå ikke har prøvd ferber, som kanskje revurderer når de leser om potensielle skader, og bra er det!!

At dere andre har så fryktelig behov for å forsvare dere synes jeg er rart, når dere har så klokketro på den metoden.. Men dere om det. Dere har allerede gjort det, og det er lite å gjøre med det i ettertid... God gråtefri helg! :)

Skrevet

Ja, de kolikkungene som blir overlatt til seg selv kan få senskader av det, om deres gensett tilsier at de er i risikosonen. Men hvor mange kolikkbarn blir overlatt til seg selv?

Skrik i noen sekunder og så stille.. Jaha, da er hun vel stoppet å skrike før du får kommet deg inn på rommet uansett, og hvorfor skal du da gå inn? Hvorfor skal du da prøve å ta henne opp?

Det er ikke gråting som er greia, men det å gråte alene. Må dere alle for f**n få på dere brillene når dere skal lese. Dere vrir jo på alt som kommer.. Djiises..

Nå har jeg i allefall fått sagt mitt, og det er nok noen som ennå ikke har prøvd ferber, som kanskje revurderer når de leser om potensielle skader, og bra er det!!

At dere andre har så fryktelig behov for å forsvare dere synes jeg er rart, når dere har så klokketro på den metoden.. Men dere om det. Dere har allerede gjort det, og det er lite å gjøre med det i ettertid... God gråtefri helg! smile.png

Du minner meg om en misjonær, Hjertegull :D Og ja, her har det vært gråtefri legging helt siden vi gjennomførte Ferber for over 1,5 år siden! Selvfølgelig forsvarer jeg metoden, for å hjelpe andre som er i samme situasjon. Istedet for å nærmest bikke mor/far over kanten med hyl og skrik i årevis, kan det lett løses med litt skriking i noen får kvelder. Sov søtt ;)

Og til annie som drar fram henne som mistet omsorgen for barnet sitt inn i denne debatten, det blir bare for dumt.

Skrevet

Hjertegull: grunnen til at jeg føler for å forsvarer meg er for at du direkte nesten (legg merke til nesten) påstår at man er dårlige foreldre når man tyr til det.

Ikke alle har mulighet for å overlate ungen til en annen en, slik at man får samlet seg.

Her ligger ungen og lytter, det vet jeg for jeg har sett hun gjøre det i tillegg til at hun ligger og babler lykkelig inni mellom noen ganger.

Jeg har prøvd ALT som jeg vet jeg kunne prøve (jeg ammer ikke så å roe med amming går ikke), alt endte med i at hun skrek seg i søvn i fanget mitt. Tok jeg henne opp og roet henne og la henne ned, og lot henne skrike innimellom endte det opp med at hun lekte litt med ranglen, bablet også sovnet hun.

MEN så vet du vel at det er forskjell på gråt? hysterisk gråt: ta henne opp, gråt som tilsi ubehag: ta henne opp, Sutregråt for at hun ikke vil legge seg: la henne sutre og se til henne.

å røre henne når hun sutrer resulterer i mer gråt for da vil hun opp og leke...

Min mor hadde slik behandling av meg og min bror, ingen av oss har tatt skade av den. Skilsmissen til mine foreldre derimot hadde mye og si...

Skrevet

Jeg antar at dere som er sterkt imot Ferber-metoden heller ikke har hatt barnevakt mer enn noen få timer i barnets første leveår?

For akkurat som mange psykologer og andre eksperter mener barn kan få varige mentale skader av å bli utsatt for Ferber, så er det mange psykologer og andre eksperter som mener at barn kan få varige mentale skader av å bli skilt fra hovedomsorgspersonen sin og overlatt til barnevakt. (og nei, besteforeldre inngår ikke i kategorien hovedomsorgspersoner).

Skrevet

Idril:

Direkte nesten? :)

Men kjære deg, om hun gråter i fanget ditt så kan jo ikke det sammenlignes med ferber!

Vet du i det hele tatt hva ferber går ut på? Les linken som khm la ut på førstesiden (tror jeg), der står det hvordan ferber skal gjennomføres. For mange så tar det ikke så mange dager nei, men om du kommer til dag 4, så skal barnet ligge 20 minutter å gråte alene før du går inn, og da kan man begynne å trekke inn denne mora som mistet omsorgen..

Og ja, jeg vet det er forskjell på gråt :)

Skrevet

Jeg antar at dere som er sterkt imot Ferber-metoden heller ikke har hatt barnevakt mer enn noen få timer i barnets første leveår?

For akkurat som mange psykologer og andre eksperter mener barn kan få varige mentale skader av å bli utsatt for Ferber, så er det mange psykologer og andre eksperter som mener at barn kan få varige mentale skader av å bli skilt fra hovedomsorgspersonen sin og overlatt til barnevakt. (og nei, besteforeldre inngår ikke i kategorien hovedomsorgspersoner).

Hehe, har omtrent ikke hatt barnevakt i hennes 4 første leveår :)

kan jeg få en link til den informasjonen forresten? Hadde vært intressant å lese.

Skrevet

At dere andre har så fryktelig behov for å forsvare dere synes jeg er rart, når dere har så klokketro på den metoden.. Men dere om det. Dere har allerede gjort det, og det er lite å gjøre med det i ettertid... God gråtefri helg! :)

Herregud så usmakelig.

"Dere har allerede gjort det, og det er lite å gjøre med det i ettertid..."... Virker nesten som du gosser deg over din overbevisning om at barna til dem du diskuterer med skal få skader.

"Haha, barna dine får skader så, fordi du valgte annerledes enn meg, haha lite driti ut"...

Du virker helt fanatisk.

Skrevet

kan jeg få en link til den informasjonen forresten? Hadde vært intressant å lese.

Nei men nå var det ikke bare deg jeg prata til heller. Er garantert mange anti-Ferber-ambassadører der ute som på død og liv skal fortelle andre at de risikerer sine barns mentale helse ved å bruke Ferber, mens de selv (mener noen) risikerer sine barns mentale helse ved å plassere dem hos barnevakt ved beste anledning.

Link til dette har jeg ikke og ikke gidder jeg å lete det opp heller da dette er særdeles lite viktig for meg personlig. Det var vært sikkert tusen tråder om det her inne bare i år der linker fra "anti-barnevakt"- siden er blitt lagt ut. Akkurat som dere legger ut anti-Ferber linker nå.

Skrevet

Idril:

Direkte nesten? :)

Men kjære deg, om hun gråter i fanget ditt så kan jo ikke det sammenlignes med ferber!

Vet du i det hele tatt hva ferber går ut på? Les linken som khm la ut på førstesiden (tror jeg), der står det hvordan ferber skal gjennomføres. For mange så tar det ikke så mange dager nei, men om du kommer til dag 4, så skal barnet ligge 20 minutter å gråte alene før du går inn, og da kan man begynne å trekke inn denne mora som mistet omsorgen..

Og ja, jeg vet det er forskjell på gråt :)

Fikk du med deg at jeg sa noe ala skrikemetode? Og jeg bruker en stoppeklokke som jeg setter på fra første tegn til gråt til hun er sovnet, den går selv om hun er tatt opp og bæres, trøstes eller skiftes på. Selv om hun ligger og prater står den på, og tiden er da rundt 20 min før det blir stille. mesteparten av den tiden er bæring. Men pointet med en skrikemetode er at ungen ikke skal bli vant med at et skrik og den får det som den vil, og lære og finne roen selv.

20 min med skriking har aldri kommet til å skjedd her, men et par min og opp til 10 min (veldig veldig avhengig av gråt) av "av og på sutter gråt" har skjedd. Hysterisk eller sånn "noe er galt" gråt og jeg løper til rommet, jentungen har hatt mareritt og våknet hysterisk.

Skrevet

Herregud så usmakelig.

"Dere har allerede gjort det, og det er lite å gjøre med det i ettertid..."... Virker nesten som du gosser deg over din overbevisning om at barna til dem du diskuterer med skal få skader.

"Haha, barna dine får skader så, fordi du valgte annerledes enn meg, haha lite driti ut"...

Du virker helt fanatisk.

Kan godt skjønne at du synes jeg virker fanatisk, for denne saken engasjerer virkelig. Men jeg burde helt klart latt være å svare, for jeg synes det virker som folk misoppfatter ting, nesten med vilje. Og jeg tror det er fordi trangen til å forsvare seg er så stor.

Og hvis det virker som jeg "gosser" meg (aldri hørt det ordet før), så er ikke det meningen. Hvis det ble oppfattet slik, så beklager jeg det.

Og jeg er ikke overbevist om at barma demmes skal få skader av det, men sjangsen er der når man har brukt ferber. Det er jo ikke alle som diskuterer dette som faktisk har brukt ferber..

Skrevet

Idril:

Direkte nesten? smile.png

Og ja, jeg vet det er forskjell på gråt smile.png

Fikk du med deg at jeg sa noe ala skrikemetode? Og jeg bruker en stoppeklokke som jeg setter på fra første tegn til gråt til hun er sovnet, den går selv om hun er tatt opp og bæres, trøstes eller skiftes på. Selv om hun ligger og prater står den på, og tiden er da rundt 20 min før det blir stille. mesteparten av den tiden er bæring. Men pointet med en skrikemetode er at ungen ikke skal bli vant med at et skrik og den får det som den vil, og lære og finne roen selv.

20 min med skriking har aldri kommet til å skjedd her, men et par min og opp til 10 min (veldig veldig avhengig av gråt) av "av og på sutter gråt" har skjedd. Hysterisk eller sånn "noe er galt" gråt og jeg løper til rommet, jentungen har hatt mareritt og våknet hysterisk.

Jeg blir altså helt matt. Vi er uenige, det er greit, men jeg tror du misforstår meg konstant. Det virker slik i allefall. Synes det er horribelt at et barn (ifølge ferber) skal ligge alene å gråte (på dag 4) med intervaller på 20 minutter. Det vil si alene i 20 minutter før noen kommer. Nei, de fleste opplever ikke det, for da har barnet resignert for lenge siden.

Vi får bare være enige om at vi er uenige, og heller legge diskusjonen død. Vi kommer ingen vei likevel :)

Skrevet

Nei men nå var det ikke bare deg jeg prata til heller. Er garantert mange anti-Ferber-ambassadører der ute som på død og liv skal fortelle andre at de risikerer sine barns mentale helse ved å bruke Ferber, mens de selv (mener noen) risikerer sine barns mentale helse ved å plassere dem hos barnevakt ved beste anledning.

Link til dette har jeg ikke og ikke gidder jeg å lete det opp heller da dette er særdeles lite viktig for meg personlig. Det var vært sikkert tusen tråder om det her inne bare i år der linker fra "anti-barnevakt"- siden er blitt lagt ut. Akkurat som dere legger ut anti-Ferber linker nå.

Hmm, skjønte at det ikke var bare meg du snakka til, men jeg valgte likevel å svare deg siden jeg er den eneste ferber-motstanderen som er aktiv i tråden. Jeg kan bare svare for meg selv, og ikke alle andre anti-ferber-ambassadører eller hva du kalte det :) Jeg har vært ganske mye innom her "bare i år", og har ikke fått med meg noen anti-barnevakt-tråder. Så når du ikke har noe å vise til, overhodet, så har jeg litt problemer med å ta din påstand seriøst...

Skrevet

Hjertegull: jeg følger ikke ferber nøyaktig, det har jeg aldri sakt. Jeg har sakt at jeg følger noe ala det, altså jeg ser an hva gråten er, også venter jeg ut i fra den.

20 minutters gråt kommer aldri til å skje her, om så jeg var på dag 10. Jeg har ikke hjerte til å pine ungen, derfor følger jeg ikke denne metoden nøyaktig.

Her går leggingen i bølger, noen ganger lett som bare det, og noen ganger må jeg bruke noe ALA skrikemetoden. Det kalles og teste grenser.

Er det noe galt så brukes ikke skrikemetoden i det hele tatt, for da er det ikke legge problem men noe annet.

Høres det så ille fælt ut?

å dille og dalle her resulterer i ramaskrik for at hun ikke får sitte, gå eller leke (når hun tester grenser, er det noe galt så er det dille og dalle og trøste som gjelder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...