2 hjertegull :) Skrevet 19. april 2012 #26 Skrevet 19. april 2012 Jeg tror nok heller det er graviditet, enn kreftsvulst, hvis du har hatt positiv test.. Men jeg kan kanskje tenke meg at du ikke er kommet fullt så langt som til 7-8 mnd, ettersom legen ikke kunne si noe mer enn "masse". Men det vil jo vise seg på ul da. Håper du holder oss oppdatert, dette var spennende Lykke til!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 19. april 2012 #27 Skrevet 19. april 2012 Du får ha lykke til da, håper på det beste! Oppdater oss gjerne, håper du får sove litt i natt da. Klem! :-)
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #28 Skrevet 19. april 2012 Hvorfor hørte ikke legen etter hjerteslag da, hvis du testet positivt på test og var kommet så langt i svangerskapet?
Henriette2806 Skrevet 19. april 2012 #29 Skrevet 19. april 2012 Jeg hadde en stor cyste som kom fra høyre eggstokk, og bredde seg ut over hele magen. Det så ut som jeg var gravid, og legen ante ikke hva det kunne være bare ved å kjenne på magen. Var på lang utredning på sykehuset før de fant ut hva det var.. Måtte operere den ut, og det viste seg at det var 3-4 liter med vann inne i den cysten, og var 21 cm lang og 15 cm bred. Så den "massen" inne i magen kan være så mangt! Lykke til
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. april 2012 #30 Skrevet 19. april 2012 Kan cyster i eggstokken gi positiv graviditetstest, altså? Den kan jo ha utviklet seg over mange år, for jeg har jo ikke vært til ultralyd før. Hvis jeg skulle være gravid, må babyen være like om hjørnet. Jeg er tja "godt" voksen og har den siste tia tenkt at sjansen om å få familie nok er gått, så jeg har fokusert på andre ting i livet. Det er overhode ikke noe negativt om det skulle dukke opp en unge, og jeg har heller ingen grunn til å skulle fortrenge en graviditet. Det er vel kanskje mer sannsynlig at det er noe annet galt
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. april 2012 #31 Skrevet 19. april 2012 Jeg hadde en stor cyste som kom fra høyre eggstokk, og bredde seg ut over hele magen. Det så ut som jeg var gravid, og legen ante ikke hva det kunne være bare ved å kjenne på magen. Var på lang utredning på sykehuset før de fant ut hva det var.. Måtte operere den ut, og det viste seg at det var 3-4 liter med vann inne i den cysten, og var 21 cm lang og 15 cm bred. Så den "massen" inne i magen kan være så mangt! Lykke til Hadde du også positiv graviditetstest?
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. april 2012 #32 Skrevet 19. april 2012 Hvorfor hørte ikke legen etter hjerteslag da, hvis du testet positivt på test og var kommet så langt i svangerskapet? Jeg leverte urinprøve og dro fra legekontoret, fikk oppringing hjemme. Legen tenkte ikke på graviditet siden jeg sa at jeg ikke hadde hatt sex etter siste menstruasjon. På telefon snakka hun om mulige blødninger i et svangerskap som kunne forveksles med vanlig mens.. men.... Jeg tror heller at urinprøvene må være forbytta på legekontoret.....
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #33 Skrevet 19. april 2012 Finnes vel en form for kreft i forplantningsorganet til mannen som kan gi utslag på en graviditetstest. Har desverre ikke hørt om kreft hos kvinner som kan gi positv test. Akkurat på dette området har jeg liten mot ingen kunnskap. Kjente legen på magen din? Prøvde å lokalisere livmoren fks? Uavhengig om du er bevisst på graviditet eller ikke så vil livmoren din utvide seg i takt med barnet. Magen trenger ikke være fremtredende men livmoren som en muskel vil utvide seg og en lege har kompetanse nok til å kunne skille livmor fra andre bukorganer. he he..huff, men må le.."har DESVERRE ikke hørt om kreft hos kvinner som gir positiv test"
Singelmamma <3 <3 Skrevet 19. april 2012 #34 Skrevet 19. april 2012 Jeg hadde en stor cyste som kom fra høyre eggstokk, og bredde seg ut over hele magen. Det så ut som jeg var gravid, og legen ante ikke hva det kunne være bare ved å kjenne på magen. Var på lang utredning på sykehuset før de fant ut hva det var.. Måtte operere den ut, og det viste seg at det var 3-4 liter med vann inne i den cysten, og var 21 cm lang og 15 cm bred. Så den "massen" inne i magen kan være så mangt! Lykke til Hvordan foregikk operasjonen? Fikk du stort operasjonssår? Måtte du være lenge på sykehuset?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2012 #35 Skrevet 19. april 2012 Hadde jeg vært deg hadde jeg løpt til nærmeste butikk og kjøpt en haug med hjemmetester... :-)
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 19. april 2012 #36 Skrevet 19. april 2012 jeg hadde også cyste på eggstokken, den var så stor at man så en stor kul på magen min da jeg lå på ryggen. Var 14 da jeg ble operert. Jeg hadde ingen symptomer eller smerter. Mamma oppdaget kulen da jeg lå rett ut på sofan å så på tv. Ble dratt med til lege samme dag (hun trodde jeg var gravid) testen var negativ. etter en finger i rompa og ul fant dem ut at det var en mega cyste som kunne sprekke når som helst og jeg ble operert to dager senere. mamma har hatt akkurat det samme to ganger. Jeg har ett "keisersnitt" arr pga den var så stor så de måtte ta den på den måten. Mamma har et lite arr undeer navelen og ks arr. hu hadde en liten og en stor (på forskjellig tider) jeg var ca 4 dager på sykehuset, samme var mamma.
HvittHus Skrevet 19. april 2012 #37 Skrevet 19. april 2012 Har du hatt noen tegn på at du kan være gravid, som tretthet, kvalme, ømme bryster, cravings, økt tissetrang, forandret humør? Det finnes en sykdom som kan gi positiv graviditetstest, såkalt trofoblastsykdom, men den er svært svært sjelden. Såpass sjelden at sjansene er mye større for at det er en graviditet:-) Så vi krysser fingrene hardt og inderlig for at det er en liten baby du bærer på. http://www.gynkreftf...ormene/morkake/ http://www.oncolex.n...?lg=patientinfo
Henriette2806 Skrevet 19. april 2012 #38 Skrevet 19. april 2012 Jeg kan ikke huske om testen var positiv, men tror ikke det. Operasjonen gikk veldig fint, fikk heldigvis bikinisnitt (samme som ved keisersnitt), bare litt større, og det er så vidt det vises nå! Var vel 5 dager på sykehuset etter operasjonen, og så tok det et par uker etter det før jeg var helt fin igjen. Grunnen til at de fant cysten var fordi magen ble større (og jeg visste jeg ikke var gravid), hadde smerter etter jeg hadde spist mat som ga meg oppblåst mage og at jeg hadde blødninger når jeg hadde sex, men hadde ikke i min villeste fantasi forestillt meg at den kunne være en cyste som var så stor. De tok test av vesken inne i cysten, og den var negativ for kreftceller. Det som er farlig med cyster, er at hvis det er kreftceller i de, og de sprekker er det stor sannsynlighet for at kreftcellene går i buken, og det er vanskelig å "fjerne".
Tauriel Skrevet 19. april 2012 #39 Skrevet 19. april 2012 Har fått høre om "venners venner" som dro til legen med intense smerter, som da viste seg og være veer Hun hadde vist også en form for mensen hele veien, og ikke lagt på seg, men blitt tynnere... Mye er muli
nurkisimaven Skrevet 20. april 2012 #40 Skrevet 20. april 2012 Jeg kjenner ei som fikk akutte magesmerter på jobn en kveld. 12 timer etter kom en gutt:-) UVIST!
Mamma i vinden Skrevet 20. april 2012 #41 Skrevet 20. april 2012 Ikke for å skremme, men det finnes en type kreft som utvikler seg fra en mislykket graviditet. Kroppen blir lurt til å tro at den er gravid. Kjenner ei som har hatt dette. Det gikk veldig bra, forresten! :-) Godt du skal få sjekket dette fort, så får du svar! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #42 Skrevet 20. april 2012 Det er greit at man ikke trenger å være ekstremt overvektig for å "skjule" et barn i magen i 9 mnd, men når man er radmager og har innovermage i utgangspunktet tviler jeg sterkt. Ei jeg kjenner fødte uten å vite det, 19 år. Merkelig, hele bygda visste det. Hun hadde typisk bul på magen allerede når hun var 4-5 mnd på vei, alle diskuterte det og visste hvem far var. Hun festet som vanlig hele svangerskapet, og folk trodde hun gjorde det for å skjule graviditeten lengst mulig. Så sjokket var visst størst for henne og familien. Og hele forsiden på VG fikk hun!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 20. april 2012 #43 Skrevet 20. april 2012 hvordan gikk det ?
ScaryMama Skrevet 20. april 2012 #44 Skrevet 20. april 2012 Kan du ikke bare ringe til en privatklinikk? Mange kan gi ul på dagen. Du kan også kjøpe en graviditetestest og sjekke selv.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #46 Skrevet 20. april 2012 Er du hjemme igjen etter ultralyd, var det en baby der?
2 hjertegull :) Skrevet 20. april 2012 #47 Skrevet 20. april 2012 Dytter denne opp, siden jeg er fryktelig nysgjerrig jeg også! Hvordan går det?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. april 2012 #49 Skrevet 20. april 2012 abonner på tråden heller, så slipper jeg å få varsel hve gang dere dytter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå