b_a_b_y_ Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Fikk for en uke siden stadfestet tvillinger på rutineul, men fikk beskjed om at de ville ha meg inn igjen ganske fort. Jeg var på sykehuset igjen idag for undersøkelse. Der kunne de fortelle meg at jeg venter to jenter og at de er eneggede. Men de kunne fortelle samtidig at jentene mine delte morkake, som i seg selv er normalt, men at i dette tilfelle førte det ,med seg komplikasjoner. Den ene jenta var større enn den andre, hadde mye fostervann rundt seg og hadde mye rom og beveget seg masse. Den andre jenta var mindre, manglet fostervann rundt seg og lå i tillegg tett innkapslet i fosterposen sin. Dette er en tilstand som ikke går bra uten behandling. Hvis noe ikke blir gjort vil den ene dø for at den får for lite blodtilførsel og den andre pga av at den får for mye. Skal i morgen til et annet sykehus for å få en vurdering av en med høyere kompetanse, og så vil jeg med stor sannsynlighet bli sendt til Hamburg for å gjennom et inngrep for å forsøke å berge jentene mine. De vil da utføre en kikkhullsoperasjon hvor de skal "dele" morkaken, og da vil det bli et par kritiske døgn etterpå, i fht om jentene takler det eller ikke. Måtte bare fortelle, få det av hjertet. Det vil bli noen spennende dager fremover.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Veit om en som gjorde det ifjor, De har nå to flotte friske jenter. Skal se det går bra:)
b_a_b_y_ Skrevet 10. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2012 Veit om en som gjorde det ifjor, De har nå to flotte friske jenter. Skal se det går bra:) åååå, slike ting trenger jeg absolutt å høre nå. Takk til både deg og karen 83 Krysser fingre for harde livet her!!
Dine* Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Masse lykke til! Håper virkelig det vil gå bra med dere, sender mange varme tanker
Bentix Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Masse lykke til! Håper det går bra med dere og at dere får to friske og flotte jenter =) Klem
OssTre<3 Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at alt går strålende fra begynnelse til slutt! Det er jeg sikker på at det gjør :-)
kaklemor Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Huff, sender en klem! Idag er det så mange flinke leger, så du skal nok se at dette går bra! Ønsker deg masse lykke til og håper alt går vellykket!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 Lykke til. Vet faktisk om ei annen ei som opplevde det samme som deg, og hun måtte reise til Hamburg. Hun har idag 2friske skjønne jenter på rundt 2år.
Tutla Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 Dette må være en tøff situasjon å komme opp i! Lykke til både med kontroll i dag og ved eventuell oprasjon i Hamburg! Stor klem!
stadig_større Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Ønsker dere lykke til! Krysser fingrene og sender gode tanker! Skal gå bra dette
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 11. april 2012 #14 Skrevet 11. april 2012 Lykke til så masse! Det kommer til å gå så bra! Vi krysse fingre og tær for dere fremover.
Diddels Skrevet 11. april 2012 #18 Skrevet 11. april 2012 Datteren til min fars kusine hadde akkurat samme problemet som deg, og dro til tyskland for å ordne opp i dette. Det gikk helt supert, og hun fikk to friske og fine jenter
hormonia&alienimagen3 Skrevet 11. april 2012 #19 Skrevet 11. april 2012 Lykke til!Det ser jo ut på reaksjonene her at det er store muligheter for at det kan gå veldig fint da. Håper det går bra for dere også :0)
b_a_b_y_ Skrevet 11. april 2012 Forfatter #20 Skrevet 11. april 2012 Hei alle sammen og takk for mange fine tilbakemeldinger. En liten oppdatering: Var på sykehuset i dag og fikk høre at jeg oppfylte kravene til behandling i Hamburg. Da var det bare å vente på svar på Hamburg om det er greit at vi kommer. Imens måtte jeg og min samboer ta et valg på om vi ville avbryte svangerskapet eller ikke. Vi hadde fått beskjed om at det er 6% sjanse for at det vil ende opp i en alvorlig hjerneskade til en eller begge av tvillingene. Hadde noen runder ifht dette, da vi følte at vi måtte tenke nøye på det pga at vi har to friske barn hjemme som vil få mye mindre oppmerksomhet om vi må ta vare på 1-2 hjerneskadde barn. Vi landet til slutt på det at prognosene for dette er alt for gode til at vi kan velge bort de to jentene våre, så i morgen kl 0600 reiser vi til Hamburg!!! Er veldig spent på dette. De første døgnene etter inngrepet er kritiske, det er ikke sikkert de tåler det og det er fare for at vi mister en eller begge tvillingene. Men da har vi i alle fall forsøkt og dette er ikke noe jeg rår over. Men 90% av de norske som har gått gjennom dette, kommer hjem med minst ett barn...70% kommer hjem med 2, så tallene er gode. Og begge legene mente at jentene våre hadde det så bra at det og enda fin blodgjennomstrømning, så prognosene er nok høyere av den grunn også! Merker meg at jeg enda ikke har hørt om noen gutter i dette tilfellet...
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 11. april 2012 #21 Skrevet 11. april 2012 ÅÅÅÅÅ...sÅ spennende, masse lykke til FÅ høre hvordan det gikk
Tutla Skrevet 13. april 2012 #24 Skrevet 13. april 2012 Lykke til! Du går noen spennende dager i møte!
tre håpefulle Skrevet 13. april 2012 #25 Skrevet 13. april 2012 Masse lykke til! =) Blir spennende å få høre hvordan det går. Du må komme innom tråden her og fortelle oss!! Varme tanker sendes til Hamburg! =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå