Gå til innhold

Hjelpes!!! Orgasme?!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du ikke har blødd noe friskt blod siden lørdag hadde jeg nol tatt en graviditetstest for å se om den fortsatt var positiv....den burde jo være strekt positiv nå når du er så langt på vei.... :)

 

Er den sterkt positiv ennå, så er det mest sannsynlig at det du har mistet en tvilling, eller at du har hatt et hematom i skjeden som har tømt seg....

 

Jeg hadde et hematom inne i livmoren forrige gang jeg var gravid og fikk beskjed om å ikke løfte eller å ha sex....det kom av at morkaken lå nederst ved livmormunnen slik at morkaken hadde ligget og blødd ved trykk som tunge løft osv.

Det gikk bra med gullet som nå snart er 1 år :)

 

Men hadde jeg ikke kommet på UL i uke 8 - 9 så hadde jeg kanskje ikke vært forsiktig nok slik at babyen hadde klart seg.....

 

Så stå på!!! Du har tross alt rettigheter når du er gravid!

 

Masse lykke til...hååper du fremdeles er gravid og at den likke spiren klorer seg fast i 9 mnd. :)

 

Klem :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du over her- en vanlig hjemmetest vil vise positivt resultat selv om man har mistet, så kort tid etter. Jeg hadde positiv graviditetstest 3 uker etter jeg mistet i uke 8, selv om fosteret var ute for lenge siden.

Skrevet

Dere som har hatt blødninger og ikke mistet, blødde dere mye? Jeg synes fortsatt blødningen er mildere i smerte og mindre mengde blod enn ved vanlig mens.

 

Legen var typisk nok ikke å få tak i i dag!! Så jeg er litt sinna pga det, men det er ikke så mye jeg kan gjøre. Prøver igjen på mandag!

 

HI

 

jeg blødde fra uke 5 til uke 10, og er fortsatt gravid.

det var litt forskjellig fra dag til dag...en dag blødde jeg nesten som vanlig mens, og noen dager blødde jeg bare så det kom på papiret på do.

vi kontaktet fertilitetsseksjonen på sykehuset og fikk komme på UL, var på UL i uke 7, 9 og 11 og på hver UL var det en liten krabat med bankende hjerte :)

håper alt går bra med deg.

Skrevet

Jeg angrer sånn på at jeg ikke spurte om blodprøven.. Det er så sårt å sitte her og fortsatt ikke vite :( Men jeg prøver virkelig å slå meg til ro med at jeg har mistet. Det er såpass tidlig enda (uke 5) at jeg tror kanskje jeg har blødd for mye til at det finnes noe igjen der inne.

 

Jeg setter virkelig pris på at dere tar dere tid til å skrive og forklare, komme med meninger og sånt. Føler at det har hjulpet mer enn legen for å si det sant! Jeg skal prøve å vente 1-2 uker og så ta en ny test. Jeg regner med at hcg synker fort siden det som sagt er ganske tidlig enda. Er det noen som har peiling?

 

Hvis ventetiden likevel blir uendelig lang (noe jeg tror den kommer til å bli) så går jeg heller til legen på nytt og krever blodprøvene. Jeg føler meg bare så utrolig nedstemt og hjelpesløs.. Tror ikke jeg orker å ta opp kampen mot legen akkurat nå.

 

HI

Skrevet

Kjære deg, forstår at det er grusomt å sitte i uvitenhet :( Desverre tviler jeg på at en ultralyd vil kunne gi deg så mye svar så tidlig, men legen kunne ha tatt en blodprøve for å se om hcg steg eller sank.

 

Men noe du skal vite er at dette har INGENTING med en orgasme å gjøre. Som min lege sa; Sex og trening kan fremskynde abortprossessen. Det hadde gått galt uansett, men dette er med på å sette i gang saker og ting.

 

Så dette kunne du ikke ha hindret. Jeg hadde også enorme kramper i magen etter orgasme de første uke. Sjikkelig ubehagelig til tider, men det ble bedre etterhvert, nå er jeg snart 23 uker og har ingen ubehag i forbindelse meg sex.

 

Når du er så lite på vei som 5 uker vil det heller ikke ta lang tid før en g-test vil bli negativ, pga hcg fremdeles er lavt. Og jeg tror ikke du skal bekymre deg unødig for infeksjoner o.l, det er relativt vanlig å miste så tidlig så kroppen ordner bra opp selv (som nevnt ovenfor så reknes det før bare som en forsinket mens). Så sett fra et medisinsk perspektiv er det ikke nødvendig med legetilsyn med mindre du blør uvanlig mye, får sterke smerter eller feber (jobber på legevakt), det er den psykiske delen som er verst :( Men det høres lovende ut siden du har sluttet å blø, masse lykke til :D

Skrevet

Tusen takk for oppmuntringen Turbojenny. Jeg setter veldig pris på det!

 

Jeg må nok bare innse at det er en grunn til at det gikk som det gikk. Det er bedre å miste tidlig, enn å miste uansett når man er lenger på vei. Det var nok noe i veien med spiren som du sier og flere andre har nevnt tidligere. Jeg trenger nok litt tid for å innse det, men jeg kommer nok der før eller siden :) Jeg har alltid vært et veldig følelsesmenneske, så dette var skikkelig tungt for meg. Heldigvis har jeg en god samboer som tar dette litt mer med ro enn meg selv! Han ser alltid lyst på det meste og snakker helst om at dette her skal vi få til. Han vil også at vi begynner prøvingen så snart det er mulig og vi føler oss klare. Jeg er veldig klar til å starte prøvingen igjen så det blir nok snart! Tålmodighet har aldri vært min sterkeste side :)

 

HI

Skrevet

Hei Hi.

Jeg fikk også en blødning, var vel i uke 7. Hos meg var den mye sterkere enn en vanlig mens, og jeg hadde sterke mens-smerter. Jeg fikk tat hcg blodprøver hos fastlegen, så fikk vite etter 3 dager at jeg hadde mistet!

5 dager etter at blødningene startet, tok jeg en graviditetstest bare for å se, og da var den negativ. Så du kan jo teste om et par dager, hvis du har mistet vil du kanskje finne det ut om ikke så lenge..

Lykke til

Skrevet

Uff ja å miste er en en fæl opplevelse, og det er en mager trøst at fosteret var sykt. For en har jo sett for seg et friskt barn :/ Men nå må du ikke ta sorgene på forskudd! Dersom du ikke blør mer enn du har så høres det lovende ut :)

Skrevet

Blødningen har stoppet opp nå ser det ut til. Det har kun kommet litt brunt utflod siden søndagen. Jeg sitter igjen med følelsen; hæ var det alt?? Jeg hadde forestilt meg nesten fossblødning og mye smerter. Men det har det jo ikke vært noe av siden den første dagen egentlig, og da varte det jo i knappe 10 minutter. Det eneste jeg kjenner nå er stikninger på enten den ene eller den andre siden.

 

Kjenner jeg veksler veldig mellom å tenke at det er over og å ville håpe på noe mer! Det er skikkelig frustrerende :( Det gjorde meg ikke mindre forvirret at en bekjent (som er fastlege, bare ikke min) mente at dette kom til å gå bra og at blødninger var veldig vanlig, mens min egen fastlege nesten konstranterte abort før jeg hadde satt meg ned hos henne. "Noen veldig få opplever at de blør og beholder like vel" sa hun..?

 

Jeg skulle gjerne likt å vite om det er noen som har opplevd å blø såpass lite, men så har mistet likevel. Eller at de har opplevd blødning en stund, som stoppet opp og som begynte skikkelig som abort igjen senere?

 

HI

Skrevet

Men kjære deg, hvorfor dro du ikke til legen i dag? Du kan bare dra dit å ta en hcg prøve.

 

Lykke til :)

Skrevet

I forrige svangerskap blødde jeg og hadde kraftige menssmerter rundt uke 7. Legen var skråsikker på at jeg hadde mistet, og sa at jeg fikk jo ordinær ul i uke 18 - jeg fikk vente til da med å få det "bekreftet"? Jeg gadd ikke å høre på den tullingen for å si det sånn, så jeg KREVDE ul og fikk det neste dag (innvendig). Og da fikk jeg se den bitte lille skapningen og det pulserende hjerte <3 Hun er snart 2,5 år nå :)

 

KREV du også! Du kan jo ikke gå rundt sånn.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nå driver du jo bare og piner deg selv, lar deg selv veksle mellom håp og sorg. Det er jo bare tull, når du faktisk kan få det sjekket rimelig raskt. Hadde du krevd hcgprøve på mandag ville du sikkert ha hatt visshet i morgen. Uansett hvor mange andre som har blødd og mistet eller ikke mistet, får du ikke noe svar her inne på om du selv har det eller ei. Vær nå litt snill med deg selv, få det heller sjekket. :-)

Skrevet

Hcg-prøve kan da ikke gi noe svar. Kun ul?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

To prøver tatt med noen dagers mellomrom vil vise stigende eller synkende nivå...

Skrevet

Hcg-prøve kan da ikke gi noe svar. Kun ul?

 

Joda. Den viser om det i det hele tatt er nok hcg i blodet til at man er gravid- og tar man en til noen dager senere, så vil man se om det stiger eller synker. Stiger det for lite, eller synker, tyder det på at man mister/har mistet. Jeg har fastslått SA to ganger på denne måten.

Skrevet

Jeg mistet i uke 8. For min del var jeg ikke i tvil så jeg hadde ikke behov for noen akuttime. Fikk time knapt 3 uker senere hos fastlegen. Da viste prøvene at jeg var gravid i 4. uke! Jeg hadde blitt gravid umiddelbart etter at jeg mistet.

 

Legen sa at det ikke var så uvanlig å bli veldig raskt gravid etter en SA. Om du har mistet er det ikke sikkert det tar så lang tid før neste spire sitter.

Skrevet

Hcg-prøve kan da ikke gi noe svar. Kun ul?

 

Joda. Den viser om det i det hele tatt er nok hcg i blodet til at man er gravid- og tar man en til noen dager senere, så vil man se om det stiger eller synker. Stiger det for lite, eller synker, tyder det på at man mister/har mistet. Jeg har fastslått SA to ganger på denne måten.

 

Legen min kunne ikke gi meg noe svar der og da ved hcg-test i hvertfall. Det er jo hele poenget med å ta ul; du får svar der og da og slipper å gå i det uvisse.

Skrevet

Ikke ved en enkelt hcg-test nei, men om du tar en til etter noen dager, så vil du se det.

Skrevet

Huff, jeg vet det høres heilt korka ut å ikke gå tilbake til legen og kreve de blodprøvene. Men legebesøket på mandagen var så ubehagelig at jeg orker rett og slett ikke. Det var ikke bare det at hun mente det var abort nesten før jeg hadde satt meg ned hos henne, det var også måten jeg nesten måtte forhandle meg frem til en underlivsundersøkelse. En skulle jo tro at hun ville sjekke meg uansett for å være sikker? "Og så var det jo ikke en skikkelig abort engang, det ble bare regnet som en forsinket mens." "Alle damer hadde en eller to aborter før eller siden, og det var dessuten bare noen få som blødde og beholdt" Jeg følte det som et slag i trynet!

 

Vi har prøvd lenge på å bli gravide og når det endelig skjedde, så ble vi jo utrolig skuffet når ting ikke gikk som de skulle. Det lille håpet jeg hadde før jeg kom inn dit, det ble slått ned i kjelleren og hoppet på :( Legen har jo som yrke å yte det beste for sine pasienter. Og det at hun lot meg sitte der med tårene mine mens jeg fikk beskjed om å vente 14 dager (!!) før jeg tok en ny test for å vite sikkert, uten å så mye som å NEVNE at det finnes en blodprøve som gir meg svar innen to dager.. det kan jeg bare ikke forstå :(

 

Jeg spurte til og med om det virkelig var meningen at jeg skulle vente så lenge.. hvordan skal jeg klare det..? Huff nei, jeg vil ikke tilbake dit med det første! Jeg prøver heller å holde hodet mitt opptatt med alt mulig frem mot neste uke. Jeg kommer nok til å teste allerede da.

 

Forresten, noe sier meg at jeg kommer til å bytte fastlege snart! :)

 

HI

Skrevet

Men kjære HI, bestill time til UL privat da vel! :) Da får du time på dagen, og slipper å vente. Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Men ser man noe som helst på UL så tidlig? Er i tilfellet 5+3 i dag, men hjertet har vel ikke begynt å slå enda :/

Skrevet

I uke 7 banket hjertet til jenta mi iallefall:) De ser NOE jo, uansett.

Skrevet

Dytter litt. Har fulgt med deg, og er spent på om du har funnet ut noe mer. Blør du fortsatt?

Skrevet

Hei!

 

Svært trist å høre at du mest sannsynlig har hatt en tidlig spontanabort. Legen din høres ikke særlig sympatisk ut og tar helt feil når hun sier at du kan ta en graviditetstest om 2 uker for å se om du fortsatt er gravid. Hcg kan henge igjen i kroppen i opptil 5 uker, selv om aborten var komplett. Så en positiv gravitest kan være falsk i ditt tilfelle på det tidspunktet du er bedt om å teste.

 

Det er lite de kan se på ul så tidlig, men de vil kunne se om livmormunnen er lukket og evnt om det er fosteranlegg. Men ville absolutt ringt legekontoret imorgen tidlig og bedt de legge inn en beskjed til legen din om at hun skriver en rekvisisjon til labratoriet på hcg blodprøver. Da drar du bare rett på labratoriet og tar den, trenger ikke dra innom legen din. Men hun hørtes ikke særlig behjelpelig ut, så mulig det blir vanskelig slik - men verdt å prøve!

 

Stå på ditt og si det går på psyken løs og skulle gå slik og ikke vite. En lege skal kunne bekrefte eller avkrefte et svangerskap, ikke bare sende pasientene hjem med beskjed om å dalle med hjemmetester.

 

Godklem og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...