Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. mars 2012 #26 Skrevet 2. mars 2012 Om du mister i uke 5 kommer det ikke noe særlig kommer det ikke særlig klumper, det blir mer som en forsinket mens. Det er ganske vanlig å miste såpass tidlig, i gamle dager før vi fikk de gode graviditetstestene vi har nå visste de ikke at de mistet en gang, det ble bare ansett som en litt sen mens.. Jeg mistet i slutten av uke 5, og det var veldig mye klumper, helt anderledes enn vanlig mens. Men det er helt sikkert ulikt fra person til person.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #27 Skrevet 2. mars 2012 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg tror bare jeg må vente å se nå. Setter pris på det du sier Mø schøl og anonym! Og jeg vet egentlig at det er for det beste hvis det ikke er levedyktig, men det er så trist å innse det likevel. Magefølelsen min sa meg allerede i går at det kom til å gå slik som dette Alva, men så er jeg skikkelig pessimist av meg også Hvis legen ikke er å få tak i i dag, er det noe farlig om jeg dropper legen helt og bare stoler på magefølelsen? Må jeg innom for sjekk uansett tror dere? Jeg har 2 graviditetstester liggende fra tidligere. Er det mulig for meg å teste på nytt om en stund og hvis de blir negative, da kan jeg vel gå ut i fra at jeg mistet? Det holder kanskje å vente en uke siden det er såpass tidlig enda? Jeg kjenner at jeg er veldig ivrig på å prøve igjen fort!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 2. mars 2012 #29 Skrevet 2. mars 2012 Du kan også ringe til jordmortjenesten på lokalt sykehus. Hvis du blør mye, så er det kanskje ikke et godt tegn. Litt blødning er ikke uvanlig! Det brune blodet du beskrev har jeg hatt i alle mine 3 svangerskap og det er faktisk mitt første bevis på at jeg er gravid. Ikke mørk brunt, men sånn brunrosa. Håper du får komme til lege/jordmor i dag og sjekket ståa, trist å gå sånn og være engstelig! Det kan tenkes de kan ta deg inn på kort varsel hvis de har litt ledig tid satt av..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #30 Skrevet 2. mars 2012 Jeg blør ikke veldig mye, mindre enn ved vanlig mens tidligere. Også har det vært mindre smerter. Er mildt sagt forvirret med blandede følelser.. Jordmortjeneste var ikke et dumt forslag! Jeg skal sjekke ut om det finnes noe sånt her.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #31 Skrevet 2. mars 2012 Hvordan har det gått med deg? Krysser fingre for at det går bra!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #33 Skrevet 2. mars 2012 Huff så trist å høre:( hørt om mange som blør og ikke mister, håper du er en av de:)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #34 Skrevet 2. mars 2012 Huff, så trist! :,,( Har du vært i kontakt med lege? Be om innvending ultralyd. Jeg hadde det i uke 7 pga menssmerter og blødninger i forrige svangerskap, til meg gikk det heldigvis bra:)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #35 Skrevet 2. mars 2012 Dere som har hatt blødninger og ikke mistet, blødde dere mye? Jeg synes fortsatt blødningen er mildere i smerte og mindre mengde blod enn ved vanlig mens. Legen var typisk nok ikke å få tak i i dag!! Så jeg er litt sinna pga det, men det er ikke så mye jeg kan gjøre. Prøver igjen på mandag! HI
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. mars 2012 #36 Skrevet 2. mars 2012 Du er nødt til å få dette sjekket. Jeg har mistet 3 ganger, i uke 7, uke 8 og uke 14. Den første gangen artet det seg kun som en vanlig mens, den andre gangen blødde jeg mye og med klumper, og den tredje gangen merket jeg ingenting før det ikke gikk an å høre fosterlyden. Da hadde babyen vært død i en uke allerede, og jeg måtte på sykehus for å få medikamenter til å få fosteret ut. Du Ringer legen og ber om å få tatt hcg-blodprøve. Da tar du en først, og ser om nivået samsvarer med det man bør ha i den uken du er i. Deretter tar du en ny noen dager etter for å se om det stiger tilfredsstillende. Er nivået for lavt, står stille eller synkende, indikerer det at du har mistet, er du enda gravid, så vil dette vise stigning. En vanlig graviditetstest nytter dte ikke å ta, de er positive lenge etter en spontanabort. Krysser fingrene for at det har gått bra. Sex og orgasme har ikke noe med dette å gjøre, et levedyktig foster tåler det helt fint, så da er det i tilfelle noe annet som har forårsaket dette. Klem
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 2. mars 2012 #37 Skrevet 2. mars 2012 Huff stakkars deg! Grusom følelse du må ha nå, men jeg hadde gap fryktelig vondt og sammentrekninger etter orgasme da jeg var gravid, blødde dog ikke, men det stakk noe hinsides. For min del var det ikke noe galt og het ufarlig jeg har visst forovervendt livmor og da kunne det visst kjennes. Hvordn går det med deg? Vært på sykehuset?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #38 Skrevet 3. mars 2012 Hadde også sinnsykt vondt etter orgasme de aller første ukene, kjentes ut som menssmerter from hell. Men det gikk over, og etter at jeg passerte de tre første mnd, så ble det normalt igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #39 Skrevet 3. mars 2012 En liten trøst; jeg blødde ganske mye fra uke 5 til uke 9, og det varierte veldig i mengde men det var slik at jeg trodde jeg mistet. I etterkant fikk jeg vite at jeg mest sannsynlig ventet tvillinger.. så på en måte mistet jeg jo... men jeg sitter i dag med en perfekt liten gutt!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. mars 2012 #40 Skrevet 3. mars 2012 Jeg skjønner ikke, er det virkelig meningen at folk skal måtte sitte hjemme slik hele helga for å få sjekket slikt, kan man ikke få gjort det på sykehuset? En abort er jo litt annerledes enn influensa tenker jeg...fryktelig psykisk påkjenning å sitte i uvisshet hele helga.
Hildemor fra vest Skrevet 3. mars 2012 #41 Skrevet 3. mars 2012 Jeg fikk sterke blødninger i uke 7 og dro til legevakten siden det var utenom åpningstid på legekontoret. Hos meg var det en abort og lite å gjøre med dessverre;-( Vil anbefale å oppsøke legevakt eller sykehus for å få en undersøkelse. Du er gravid og har rett på oppfølging. Lykke til. Ps. Jeg var heldig å ble gravid igjen rett etter aborten, har nå en langemann på 1,80 m som skal konfirmant i mai:-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #42 Skrevet 3. mars 2012 Jeg tror kanskje det har stoppet opp nå Har ikke blødd siden tidlig på kvelden i går. Jeg øyner et BITTElite håp! I og med at jeg ikke har blødd særlig mye i forhold til vanlig mens og det varte bare i et døgn ca. Men jeg tør IKKE håpe på noe særlig enda! Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke fikk tak i legen på fredag. Men jeg synes å huske at det har skjedd en gang før også. Dumme legekontoret! Men jeg har bestemt meg for at så lenge jeg ikke får mye smerter eller begynner å blø igjen, så venter jeg nok til mandag før jeg prøver legen igjen. Jeg hadde egentlig slått meg til ro med at det er over for denne gang.. Tanken på å gå til legen og få det bekreftet gjør meg bare trist Jeg blir så glad når dere tar dere tid til å svare meg! Det varmer litt oppi det hele HI
2barns mor Skrevet 3. mars 2012 #43 Skrevet 3. mars 2012 Jeg tror kanskje det har stoppet opp nå Har ikke blødd siden tidlig på kvelden i går. Jeg øyner et BITTElite håp! I og med at jeg ikke har blødd særlig mye i forhold til vanlig mens og det varte bare i et døgn ca. Men jeg tør IKKE håpe på noe særlig enda! Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke fikk tak i legen på fredag. Men jeg synes å huske at det har skjedd en gang før også. Dumme legekontoret! Men jeg har bestemt meg for at så lenge jeg ikke får mye smerter eller begynner å blø igjen, så venter jeg nok til mandag før jeg prøver legen igjen. Jeg hadde egentlig slått meg til ro med at det er over for denne gang.. Tanken på å gå til legen og få det bekreftet gjør meg bare trist Jeg blir så glad når dere tar dere tid til å svare meg! Det varmer litt oppi det hele HI Hold oss oppdatert da! Håper virkelig at det kun er festeblødninger:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #44 Skrevet 3. mars 2012 Ja jeg kommer til å oppdatere når jeg vet mer Kan det være festeblødning så sent? Er etter beregningene 4+5 i dag, og hadde EL mellom 11-12 feb.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. mars 2012 #45 Skrevet 3. mars 2012 Jeg tror ikke det er en festeblødning så sent, nei. Du har jo allerede fått en positiv test, og da er nok egget festet allerede. Det er vel heller i tilfelle bare en blødning forårsaket av sprukne blodkari skjeden eller lignende, hvis det ikke er en spontanabort. Problemet er at om du venter, og dette er en spontanabort, så er det ikke sikkert alt har kommet ut av seg selv med en liten blødning. Da kan du gå med rester inne i deg uten å vite det. Det er jo også en god stund til du evt skal på kontroll, og graviditetssymptomer kan sitte i lenge etter man har mistet. Som sagt, så er det normalt for mange å blø litt i svangerskapet uten at det er noe galt, og forhåpentlig er det dette som har skjedd med deg. Men jeg synes likevel du skal få det sjekket. Men legevakt osv er det liten vits å kontakte, for du vil ikke bli prioritert på noen måte. Det e rjo liksom ikke noe akutt, og heller ikke noe de kan gjøre noe med her og nå dersom du faktisk mister- men du kan kontakte fastlegen igjen på mandag og be om få å tatt blodprøver, og evt bli henvist til innvendig ultralyd om så er. Håper det går bra og at spiren fremdeles sitter fast!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #46 Skrevet 5. mars 2012 I dag fikk jeg endelig kommet meg til legen, etter å ha sittet lenge på telefonen til de. Ting ble ikke stort bedre når jeg kom dit. Jeg forklarte hvordan tingene lå og da sa hun at det mest sannsynlig var en abort. Hun forklarte at før så visste man somregel ikke at man var gravid engang før man hadde sånn tidlig abort (eldre lege) Jeg spurte videre om blødningen ikke kunne komme fra et annet sted, og ville ha underlivsundersøkelse. Hun fant da ut at blødningen kom fra livmormunnen Jeg har ikke blødd friskt blod siden lørdagen, men det kommer fortsatt litt brunt av og til.. Hun mente jeg burde vente 14 dager (!!) og så ta en ny graviditetstest for å sjekke om den fortsatt er positiv. Jeg synes det e så utrolig lang tid å gå rundt og ikke vite.. Jeg kunne ta en test om en uke hvis jeg ville, men det var best å vente 14 dager for å være helt sikker sa hun. Jeg er så lei meg Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å leve livet mitt og gå på jobb som om ingenting har skjedd i TO uker før jeg får vite!? Har mest lyst til å legge meg ned og gå i dvale frem til neste år! HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #47 Skrevet 5. mars 2012 Hvis du har råd, så kan du komme inn på privat ultralyd på dagen. Koster ca 800,- Lykke til.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. mars 2012 #48 Skrevet 5. mars 2012 I dag fikk jeg endelig kommet meg til legen, etter å ha sittet lenge på telefonen til de. Ting ble ikke stort bedre når jeg kom dit. Jeg forklarte hvordan tingene lå og da sa hun at det mest sannsynlig var en abort. Hun forklarte at før så visste man somregel ikke at man var gravid engang før man hadde sånn tidlig abort (eldre lege) Jeg spurte videre om blødningen ikke kunne komme fra et annet sted, og ville ha underlivsundersøkelse. Hun fant da ut at blødningen kom fra livmormunnen Jeg har ikke blødd friskt blod siden lørdagen, men det kommer fortsatt litt brunt av og til.. Hun mente jeg burde vente 14 dager (!!) og så ta en ny graviditetstest for å sjekke om den fortsatt er positiv. Jeg synes det e så utrolig lang tid å gå rundt og ikke vite.. Jeg kunne ta en test om en uke hvis jeg ville, men det var best å vente 14 dager for å være helt sikker sa hun. Jeg er så lei meg Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal klare å leve livet mitt og gå på jobb som om ingenting har skjedd i TO uker før jeg får vite!? Har mest lyst til å legge meg ned og gå i dvale frem til neste år! HI Kjære deg HI, dette må du ikke finne deg i! Javel så er det en abort, hverken du eller legen kan gjøre noe fra eller til med dette, men du skal da få VITE! Nei, gå til legen igjen og KREV å få tatt HCG-prøve idag, for så å få tatt en ny om noen dager. De vil klart vise om du enda er gravid eller ikke. Hvis ikke fastlegen din vil gjøre dette, finner du deg et privat legekontor som vil. Huff, får vondt av deg, du skal ikke gå og vente så lenge... Klem
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #49 Skrevet 5. mars 2012 Enig, de tar hcg prøve for å se på senkingen, de burde tatt en i dag, og en om 2 dager!! å du kan å gjøre som ei over her sier, dra på privat ul.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2012 #50 Skrevet 5. mars 2012 I alle dager, er det virkelig vanlig å la man gå og vente så lenge? Jeg hadde endel blødninger i uke 6/7 da jeg var gravid første gangen. Var en tur på legevakten på kvelden, og fikk en underlivsundersøkelse som ikke sa så mye utover at jeg blødde. Fikk dermed beskjed om å møte opp på sykehuset dagen etter dersom jeg fortsatt blødde, for i tilfelle det var abort, kunne det hende jeg måtte ha utskrapning. Dagen etter blødde det fortsatt, så da møtte jeg opp. Måtte riktignok vente noen timer, siden det var helg, og gynekologen var opptatt, men da han fikk tid, var det rett inn til ultralyd! Der fikk jeg raskt konstantert et lite gryn med et bankende hjerte! I dag har jeg en frisk og fin 6-åring:-) Kan da virkelig ikke være meningen at man skal vente så lenge! Krysser uansett fingrene for deg - det trenger ikke være abort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå