Gå til innhold

Hjelpes!!! Orgasme?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 5 og har såå vondt nedentil etter orgasme, er dette normalt?? Kjennes ut som STERKE menssmerter!! Brukte kun vibrator, ingen penetrering.. Hjelpes jeg er så redd!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei!! NÅ ser jeg at det kom litt brunt blod pÅ papiret ogsÅ! Er det noen som har opplevd dette? Jeg er sÅ redd :( Førstegangs gravid og grønn pÅ alt!

Skrevet

Trur ikke det er så vanlig nei :-/ ta en telefon til legen din og snakk me h*n :-)

Skrevet

Det ser ikke ut som det kommer noe mer nå. Var bare litt og veldig brunt.. Smertene er også så og si borte. Kan det være heilt ufarlig likevel??

HI

Gjest Miryks
Skrevet

Om det er brunt, kan det være gammelt blod, fra tidligere mens. Ferskt blod er rødt, gammelt blod er brunt.

Jeg fikk tidlige kynnere i begge mine svangerskap, det kan ha vært det :)

Skrevet

Det er helt greit å bruke dildo når gravid, men man skal være skeptisk i forhold til bruk av vibrator.. Håper alt er i orden!

Skrevet

[quote name=:) liris' timestamp='1330603712' post='144042957]

Det er helt greit å bruke dildo når gravid, men man skal være skeptisk i forhold til bruk av vibrator.. Håper alt er i orden!

Hvis du brukte vibrator uten at den var inne i skjeden, skal det være helt trygt.

Skrevet

Den var kun utenpå. Huff jeg føler meg så dum! Tenk å skape så mye bekymringer for en så teit ting som dette! Jeg tror jeg kommer til å avstå fra sex og vibrator i noen uker, minst!!

Skrevet

Nå har det begynt å komme mer lyst blod også.. Ingen klumper (sorry detaljene) Og så har jeg lette smerter nesten som menssmerter. Jeg er redd for at det går galt nå :(

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hvis det går galt nå, indikerer det brune blodet at det egentlig har skjedd for en stund siden, altså ikke nå i forbindelse med bruk av vibrator.

Det friske blodet kan jo komme fra små festeblødninger du har, vi får krysse fingrene og håpe på det beste!

Skrevet

Vibrator til utvendig bruk har ingenting med det du opplever nå å gjøre! Altså, du har INGEN skyld i at du blør.. eller uansett utfall!! Som sagt ovenfor kan det være festeblødning. Og er du redd og usikker ringer du til lege.

Skrevet

jeg var plaget med vondt i underlivet (mensen lignende smerter) i fra uke 5-6 til uke 10-11, disse smertene kom bestandig etter orgasme..

så det ble ikke mye sex på samboer i den perioden for å si det sånn..

det var værre enn di mens smertene jeg har hatt ved mens egentlig..

men det var vist ikke farlig for min del, gutten min er 18 mnd og sitter ved siden av meg å ser på barneTV :)

nå venter jeg nr 2, å er plaget med det samme denne gangen, begynner å bli bedre nå.. er ca 15 uker på vei nå :)

så vil ikke nødvendigvis tro at dette er farlig, men er du nærvøs så kontakter du legen din,

lykke til.

Skrevet

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg! Det hjelper masse!!

Jeg er fortsatt veldig nervøs og føler meg skikkelig skyldig siden alt skjedde rett etter det jeg gjorde.. Jeg håper sånn at dette ikke er noe farlig!! Det virker som blødningen har stoppet litt opp, fremdeles uten at det kom noen klumper. Men hvis det tar seg opp igjen så ringer jeg nok legen i morgen.

Igjen, tusen takk!

HI

Skrevet

Off.. Blødningen har tatt seg opp igjen nå. Så jeg tror det er over!! :( Jeg klarer ikke å skjønne hva som har skjedd.. Hvorfor startet alt på grunn av sammentrekningene jeg fikk etter orgasme?? Kan det være noe galt med livmoren min? :( Og jeg som trodde det var viktig å ha et sunt sexliv selv om man var gravid.. :( :(

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Kjære deg, jeg tror dette er et skikkelig kjipt sammentreff. Det skal IKKE være farlig å ha sex når man er gravid, det eneste de ikke anbefaler er å bruke vibrator inni skjeden, opp mot livmormunnen. Hvis det er slik at du mister nå, har det sannsynligvis skjedd for en stund siden. Håper virkelig det går bra altså, det er mange som har blødd i svangerskapet, uten å miste!

Skrevet

Jeg håper virkelig at det fortsatt er en spire der, men jeg tror heller at den er borte nå :( Det kommer så mye friskt blod, og et sted må det jo komme fra.. Det har ikke kommet noen klumper enda slik jeg forventet, men det er kanskje så tidlig enda at det kanskje ikke er så mye sånt :( Dette er bare skikkelig fælt og trist og vemmelig! Jeg syns virkelig synd på dem som opplever å miste lengre ut i svangerskapet!! :(

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Du burde kanskje ringe legen, så du kan få det undersøkt før helga. Ikke godt å gå slik i uvisshet :-(

Skrevet

Kan legen finne ut om spiren er borte allerede? Hvordan da? En underlivsundersøkelse føles som det siste jeg trenger nå. Men jeg vil jo så gjerne vite!

Tusen takk for svar forresten!

Skrevet

Kanskje sammentrekningene har gjort at blodkar i skjeden har bristet? Hvor lenge har du blødd nå?

Om du er i uke 5 er det for tidlig og se noe på ultralyd, MEN de kan ta hcg stignings blodprøver. Ring legekontoret og fortell at du blør, hør hva de mener du bør gjøre.

Tvi, tvi! Håper alt ordner seg :)

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan er magefølelsen din da? Jeg har vært gravid 5 ganger, og har blødd i alle svangerskapene, spesielt de fire siste. Det midterste, nr 3, hadde jeg er dårlig magefølelse på, og da mistet jeg også. De andre gangene var jeg redd og bekymret, men ikke så urolig liksom. Vanskelig å forklare, men jeg tror litt at vi ofte kan føle på oss hvordan det ligger an.

Du an gjerne kontakte lege og be om henvisning til innvendig UL, da vil de fort kunne se om det er en spire igjen der eller ikke. Så slipper du å lure. Jeg har blødd ganske mye frisk blod og hatt skikkelige menssmerter, men likevel beholdt, så det går an. Den gangen jeg mistet var det enormt mye klumper, men dette varierer sikkert fra person til person. Masse lykke til :)

Skrevet

Om du mister i uke 5 kommer det ikke noe særlig kommer det ikke særlig klumper, det blir mer som en forsinket mens. Det er ganske vanlig å miste såpass tidlig, i gamle dager før vi fikk de gode graviditetstestene vi har nå visste de ikke at de mistet en gang, det ble bare ansett som en litt sen mens..

Om du mister nå er det bare et kjipt sammentreff, du mister ikke av en orgasme. Du mister fordi kroppen støter ut et foster som har så store avvik at det ikke er levedyktig. Det er naturens måte å rydde opp på og det skal vi bare være glad for. Det er tross alt bedre å miste uke 5 enn å gå svangerskapet ut og få et barn som dør rett etter fødselen.

Men når det er sagt er det ikke sikkert du mister heller, jeg har fire barn og har blødd i alle svangerskapene. I mitt andre svangerskap blødde jeg i nesten en uke, men ikke store mengder da og hadde ikke smerter.

Skrevet

Huff, masse lykke til, kjære hovedinnlegger!

Og uansett: dette er IKKE noe du har påført, det er ikke din "feil" - og ikke noe som kunne ha vært unngått dersom det nå er sånn at du har mistet.

Dette er dessverre naturens brutale måte å ordne opp på, og ville ha skjedd uansett.

Men nå krysser vi alle fingre og tær for deg! God klem!

Skrevet

Hmm! Jeg har prøvd legekontoret to ganger nå, men får ikke noe svar. Får prøve igjen senere tror jeg.

Jeg håpet egentlig på at det kunne være noe sånt som du sier anonym! Det har vart av og på siden rundt kl 14. i går. Igjen, ekle detaljer! Men det er akkurat som om det kommer en god dose blod hver gang jeg har vært oppreist litt, og så stopper det med det. Så går det kanskje en stund og så er det det samme igjen når jeg er oppreist. Jeg blødde ingenting i natt og minimalt når jeg satt i badekaret i går. Badekaret er deppeplassen min.. :P Når jeg har vanlig tr så pleier det å blø litt hele tiden, og ganske mye den første dagen. Dette virker litt annerledes.

Jeg tør ikke være for optimistisk heller :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...