Babysyk85 Skrevet 24. mai 2013 #2301 Del Skrevet 24. mai 2013 Dere vet den kvelden jeg bare gikk mens samboer snakket? Han kom inn på soverommet like etterpå, uten å virke berørt av at jeg bare hadde gått. Så la han seg og fortalte det han skulle si om igjen. Egentlig skulle jeg kanskje ønske at han hadde reagert litt, siden han så ofte sårer meg. Det skjer daglig at han avbryter meg og snakker til mini når jeg forteller noe. En ting hadde vært hvis mini begynte å krabbe eller gjorde noe spesielt, da kunne han avbrytt, men ikke bare for å si "mini, leker du med den leka du da". Jeg har sagt det til han, men da sa han bare at vi må snakke med mini også. Men herregud, jeg må vel få lov til å si noe som tar ca 2 min uten at han må avbryte. Vi var hos mamma og pappa på onsdag. Jeg merket at samboer måtte konsentrere seg om å være hyggelig mot meg og ikke svare frekt eller nebbete. Det var ganske tydelig. Jeg har ikke spurt mamma om hun la merke til det, men det tror jeg hun gjorde. For mot dem er han superhyggelig og smørblid. Igår f.eks følte jeg at uansett hva jeg sa sa han "slutt og mas". Jeg mener jo at å spørre om han er sulten og om jeg skal begynne med middagen ikke er å mase. "Slutt og mas, bare gjør som du vil" fikk jeg til svar. Vi har egentlig endel å fikse her til i morgen, men han gjør ikke noe og jeg er så lei av at jeg må gjøre alt. Ikke orker jeg å si det til han heller, da får jeg bare slengt en kommentar etter meg. Eller "slutt og kjeft". Jeg føler nesten at jeg er fanget i en boble. At jeg kjemper for å komme ut av den men at jeg ikke kommer ut. Vi har det jo hyggelig også, men det går ikke veldig lang tid før han slenger med leppa..... Måtte bare få ut frustrasjonen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145374036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 24. mai 2013 #2302 Del Skrevet 24. mai 2013 Det er tydeligvis noe som plager samboeren din Babysyk Synes han du er for ettergivende, for snill og for lett å "tråkke på"? Jeg vet ikke, men synes det høres vondt ut for deg. Forresten.. det er det samme venneparet jeg kanskje har nevnt tidligere ja.. nei, vi kjenner ikke flere slike. Huff, nei da hadde vi nok heller måtte gå i oss selv synes jeg. Da hadde det nok heller vært oss det hadde vært noe galt med! Vi får se hvordan det ordner seg. Tror vi kommer til å gå for ks den 4. juni og ikke utsette det. Jeg har jo skikkelig nedtelling, og orker nok ikke gå EN DAG lenger enn jeg må Men du.. ta en B12-prøve du. Eller stoffskifte. Det er flere enn man tror som har lavt B12 hørte jeg da jeg hadde det. Kommer ofte av stress.. fysisk eller psykisk. Det var derfor jeg hadde det. bekymringer for eldste og familien. Men det kan absolutt komme av andre ting også. Matkurs Happy?!? det har ikke jeg fått med meg jeg! Herlighet.. er jeg såå opptatt av mine egne ting?!? Hmm.. til ettertanke! Snakket med mannen isted angående hvorfor han stresser og er redd for at jeg skal føde før tiden.. når han ikke ser ut tilå få ut fingeren selv når det kommer til huset. Han sa at tilbygget måtte være ferdig til fødsel, dvs. de to rommene.. ja, og i grunnen barnebadet også som ikke er helt ferdig + alt småplukk som speil, lamper osv. Vi skal ha takst på hele huset for å få de beste vilkårene.. og det hadde jeg helt glemt!! Det betyr at de fire rommene i det gamle huset som ikke er ferdig, MÅ være ferdig raskt i sommer. igjen betyr det at vi må legge en slagplan for sommeren og for tiden før fødsel. Så jeg satte hardt mot hardt og sa til mannen at da får vi smi nå før fødsel. Så vi har blitt enige om at denne helgen skal vi ivertfall være ferdig med småplukk + doen nede. Helst endel søppelrydding ute også. Vi har vært flinke med å kaste og sortere søppel, og det er ikke så mye igjen nå, selv om snekkerne jo selvsagt kaster noe hele tiden ettersom de får paller på paller av det ene eller andre. Det betyr egentlig at mannen ikke kan ligge på latsiden i 14 dager han har permisjon når frøkna blir født heller. Da MÅ vi begynne å rydde ut av det gamle badet som skal bli et soverom, som guttungen skal ha. Ja, så dere skjønner sikkert at vi nå stresser bittelitt.. mens jeg egentlig må bare ta det med ro for ikke å gå i fødsel. Han sa forresten at vi fikk ordne med alle lamper og lysekroner rimelig raskt også. Deilig å få det på plass da.. og godt at han er på min side og vil få ting ferdig. MEN.. døra vår kommer på tirsdag... og da har vi brukt opp alle pengene våre!! Hjelpes. Vi som skal ha mer vaskeromsinnredning, baderomsnnredning, lamper osv, samt garderobe i gangen + garderobe og kommoder på vårt eget soverom.. FØR fødsel. Det skal holde hardt på det vi har stående på konto av lønn nå.. men endel får vi kjøpt. Jaggu godt mannen fikk god lønn denne mnd.. nei, sist mnd. var det. Men godt vi ikke har kjøpt mer enn èn baderomsinnredning samt noe til vaskerommet og litt interiør siden da. Ellers hadde vi ikke hatt noe til overs nå Vi er av typen som ikke vil ta opp noe kredittlån eller bruke noe som helst på kreditt, men denne gangen kan det faktisk hende at vi MÅ. Ivertfal før feriepengene kommer Huff. Jeg liker IKKE!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145374864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 24. mai 2013 #2303 Del Skrevet 24. mai 2013 Jaja, så lenge det er kreditt som man ikke betaler renter på så er det greit mener jeg. Vi må det nå, har jo Hagen, uteplassen og gjerdet dom skal på plass. Vi får igjen ca 40000 på skatten så det er øremerket disse tingene. Bør vel holde akkurat så jeg har 0 betenkeligheter med å dra master card når jeg vet at penger til formålet kommer inn - vil bare ikke vente med å kjøpe inn alt, da blir vi garantert ikke ferdige i år! Foreløpig er gressklipperen kjøpt på mcard. Den kunne vi strengt tatt ventet med, men det var et h... å klippe... Så igjen samme filosofi, den hadde vi kjøpt inn uansett ila sommeren. Er spent på hvor mye feriepenger det blir, jeg får jo bare fra NAV, men tar bare ut 2 uker ferie i år for å få råd til alt... Men mannen bør jo få litt. Ønsker meg sitteputer og parasoll til uteplassen når den er ferdig Ellers går det mye bedre med meg i dag. Kjedelig med sa, men det kommer nye sjanser. Vi får legge inn flere aksjer denne runden egentlig siste runde med mulighet for lønn gjennom sykehuset. Blir det mnd etter så blir det NAV igjen, som er mnd tap på 5-6000 og feriepengetap på ca 50000. Noen som sa baby er dyrt?!?!? Hehe, blir vel ikke neste mnd da siden det hadde passet så godt.... Finvær her, vi skal ut å sette i glass i drivhuset om Leon tar til vettet og sovner snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 24. mai 2013 #2304 Del Skrevet 24. mai 2013 Veldig bra du tar det så greit Camillok! Jeg kan tenke meg at det ikke er så lett. Da håååper jeg det klaffer for deg neste gang, siden det da ordner seg økonomisk. Det er lurt å tenke sånn også da.. selv om det er synd. Det er f.eks. mange som planlegger å få barn i august, slik at de slipper å stå i barnehagekø og evt. måtte ha permisjon uten lønn! Det må jo vi ta nå.. noen mnd. ivertfall. Vi er ferdige med permisjonen i midten av april vi da.. og ikke før hun er 13 mnd. kan vi få NOE støtte.. altså kontantstøtte. Så det blir et par mnd. uten noe lønn overhodet!.. og et par mnd. til med inntekt på 5000- (hvis det er kontantstøtten nå?!?). Baby og barn er dyrt ja. Det er statistikker på det Så man bør nok finne ut om man har råd til barn før man lager dem. De blir dyrere og dyrere for hvert år, og tenårene er dyrest. Statistikker sier at ett barn koster gjennomsnittlig 60-70.000,- pr. år. Nå koster de ikke så mye når de er små.. selv om det er mye ekstrakostnader når man får første, og mindre når neste arver osv. Mye å tenke på når man skal ha barn ja. Vi har noen venner som har valgt å ikke få f.eks tre barn fordi det da blir så mye dyrere. Slike ting som større bil, dyrere ferie ..som oftest er feriepakker på to barn + to voksne osv, osv. Nå er det flere og flere i Norge som får flere enn to barn. Jeg tenker det har litt med hvor godt vi tjener.. vi har råd til flere barn rett og slett. Det er jo bra da Neida, jeg bruker sikkert master eller annet nå for å få ferdig huset.. men jeg kjøper ikke lamper eller møbler på master altså. Der går min grense. Men det er også min grense. Orker ikke sitte og betale på masse "tull" i ettertid. Da sparer jeg heller opp til det jeg vil ha. Skulle forresten hatt en ny plenklipper vi også Camillok. Vår er hauggammal og den selvdrevne funksjonen er ødelagt. Kan jo se på det som trim.. det er jo det jeg har gjort tidligere.. å dytte den tunge greia i skråninger og alt her.. men det kan jeg jo ikke etter keisersnittet! Her har jeg kjøpt aaaltfor mye godteri til helgen! Jeg hadde lyst på alt mulig, så klarte ikke å styre meg i butikken isted! Men vet jo egentlig at jeg ikke orker en brøkdel engang!! Så nå blir det sikkert masse godteri igjen etter helgen.. og småspising hele neste uke gjennom :( Jeg trøster meg selv med at jeg ikke har gått opp så mye og at jeg er på slutten av svangerskapet og har litt lov Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 24. mai 2013 #2305 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg kan virkelig anbefale den vi har kjøpt altså mcculloch med Honda motor. Vår har 56 cm klippebredde og 190 hester med bioklipp så her går det unna 4000 på bauhaus. Den er verdt hvert eneste øre Nå er det fortsatt varmt og deilig ute, og Leon sovnet omsider - så nå er det UT!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 24. mai 2013 #2306 Del Skrevet 24. mai 2013 Pokkers unge, kan han ikke sove da for svarte! Jeg har andre ting p gjøre enn å sitte ved sengekanten hans i evigheter!!!! Hjertesukk herfra... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy hippo Skrevet 24. mai 2013 #2307 Del Skrevet 24. mai 2013 hehe, ja de er nok ulike disse små babysyk, hender jeg skulle ønske hun var en av de som bare ligger rolig og er fornøyd med det, men er veldig morsomt med alt som skjer også mini kommer nok snart etter skal du se! det har begynt å spire! jeg synes det er så morsomt i bedet spirer flere løk, nesten alle reddikene og muligens noe salat allerede, og i drivhuset kommer det masse ruccola ser det ut som. har ikke kommet opp noe mer ennå men jeg har trua! er jo egentlig perfekt plantevær nå med sol og regn om hverandre og ganske varmt. barnehageplass ja, har ikke fått svar ennå. veksler mellom å tenke at dette går fint, og å bekymre meg for økonomien hvis mannen må være hjemme med henne til neste august. greit at han ikke tjener fett, men han har nå en del mer enn 5000 inn i måneden...så i avisen at montessori-bhg oppi her hadde noen ledige plasser og vi har jo søkt der, så tenkte meg på infokveld til uka. mener jeg leste på nettsidene deres at de helst ikke vil ha så mange av de helt yngste barna så har ikke helt trua på at vi får der... men det hadde vært helt supert! får prøve å smiske meg inn ja, jeg har vært på matkurs! tidlig matglede het det, på geitmyra matkultursenter for barn. absolutt å anbefale ønsker hvis du er vil lage litt babymat fra bunnen, mye mulig du gjør det uansett altså. men moro med litt inspirasjon og innspill det ble veldig fort fullt så anbefaler å sende en mail og be om å få beskjed om når de legger ut påmelding for neste kurs hvis du er interessert. http://www.geitmyra.no/2013/03/tidlig-matglede-et-kurs-om-hjemmelaget-spedbarnsmat-3/ jeg meldte meg på, la ut linken på barselgruppe siden vi har på facebook og når ei der skulle melde seg på noen timer senere var alt fullt... populært! jeg skal sende oppskriftene vi fikk med til ei venninne og noen i barselgruppa så kan sende deg på pm babysyk! litt voldsomt å legge ut alt i tråden tar nok et par dager før jeg får tid, er jo så innmari important vet du , men det kommer! oi, skjønner godt at du vurderer om dere har råd til å få nr2 med utbetalinger fra nav ja camillok! er nå en ting med de månedlige at de ikke er mer enn 4,5G (eller hva det nå er) men synes det er så sært med bare feriepenger for noen få uker...veldig urettferdig for de som går i vikariater som går ut, eller som deg som blir ferdig i turnus! krysser fingrene for spire neste mnd jeg da blir et tidlig vår neste år blir det ikke? ønsker, jeg er enig med camillok ang mastercard, så lenge man vet at man kan betale ned alt når lønna kommer er det ikke noe stress. hender vi bruker det og, og tror aldri vi har betalt renter. for da blir det fort dyrt! dere har jammen litt å henge fingrene i før vesla dukker opp! du må ikke slite deg helt ut da, skal ha litt tid å kose deg med magen de siste dagene (tenk at jeg skriver dagene og ikke ukene!!!). mannen din virker så driftig så tipper det her kommer til å gå fint! fikk forresten tips av ei venninne å kjøpe wire-oppheng til gardinene til snuppis sitt rom så skal ta en titt på det! ser de har både på ikea og clas ohlsson så kan prøve oss litt frem. eller så blir det liftgardin altså! vi skal ut på tur i helgen, konfirmasjon i østerdalen, spent på hvor lang tid vi bruker på å kjøre. fant ut at vi må kjøre om trysil, forsåvidt greit det men lurer på hvor mange andre som skal det`nå i disse flomtider...og om snuppis har tenkt å oppføre seg pent i bilen! har kjøpt reiseseng på finn, en sånn fancy phil and teds, og jeg fikk henne til å sove der til første luren i dag så krysser fingrene for at det blir bra på natta også. tør ikke ha henne i vognbagen lenger, hun bare klatrer ut... og skal hun ligge i voksensenga må jo jeg legge meg kl sju også for å unngå baby på gulvet... usj, sympati til deg camillok, skrikende unge er aldri moro lykke til med drivhuset Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy hippo Skrevet 24. mai 2013 #2308 Del Skrevet 24. mai 2013 ser linken ble litt feil ønsker, her er den riktige http://www.geitmyra.no/2013/03/tidlig-matglede-et-kurs-om-hjemmelaget-spedbarnsmat-3/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 24. mai 2013 #2309 Del Skrevet 24. mai 2013 Enig med dere ang Mastercard, det lønner seg jo så lenge man betaler før rentene løper. Selv bruker jeg det aldri, men kunne gjort det, for såpass kontroll har jeg. Krysser fingrene for at dere blir ferdig med alt dere skal Ønsker! Virker jo som mannen innser at dere må henge i for å bli ferdig. Men husk at du ikke må stresse da! Disse ukene er jo ment for at mor skal hvile seg før babyen kommer, ikke renovere et hus. Camillok, all medfølelse for barb som ikke vil sove. Heldige Leon som får ha moren sin hos seg da:-) Selv om more ikke er like heldig:-( Supersnille Happy:-) Hadde blitt kjempe glad for oppskriftene! Klarer å vente noen dager jeg vettu! God tur, kan ikke si jeg misunner dere! En venn av meg brukte 13 timer på en strekning man ville brukt 7-8 på. Var tur/retur men tror ikke han stoppet så lenge. Sikkert morsomt med aktiv snuppe ja. Vi nyter tiden med rolig mini, for jeg tror han blir superaktiv når han først skjønner at det er mulig:-) Han blir vill i blikket av og til når han sitter i tripp trappen. Krysser fingrene for at de vil ta inn snuppa i den bhg da! Det hadde jo vært veldig bra! Men ang økonomi, bhg koster jo også, så differansen blir mer enn 5000. Men rik blir man jo ikke. Vi ble ferdig med alt vi skulle gjøre idag, heldigvis. Litt surmuling fra samboer, men jeg prøvde å lukke ørene. Og det hjelper litt, selv om han går over grensen noen ganger! Jeg har laget klar panna cotta og lasagne -den skal bare stekes. Deilig å heller kkunne kose seg med besøket. Jeg har tatt min første dråpe alkohol siden jeg ble gravid. Forrige gang var nyttårsaften 11 - 12. Har bare kommet halvveis i ølflaska og syns allerede at jeg kjenner noe:-) Men det er nok bare noe jeg innbiller meg, hadde nok fått samme virkning om jeg hadde blitt servert en alkoholfri, hehe. Men hvis det er mange skrivefeil så er det fordi jeg skriver fra mobilen. Nå skal jeg drikke opp resten av ølen og legge meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 24. mai 2013 #2310 Del Skrevet 24. mai 2013 Tror det blir litt i overkant mye å ta et matkurs, men takker for tipset Det hørtes gøy ut ivertfall :) Enig i det angående masterc. eller uansett kredittkort. Så lenge man kan betale før rentene "setter inn" så er det jo overhodet ingen fare. Men jeg holder fast ved at jeg synes det er litt tull å bruke det på småting jeg da. Skjønner ikke helt poenget med det skal jeg være ærlig. Man kan liksom vente med enkelte ting.. MÅ jo ikke ha det til småtteri. Om man må det, mener jeg det er noe galt med økonomien i hjemmet til å begynne med. Det kan nok bli litt hardt å leve på bare mannens inntekt i tillegg til kontantstøtte som jeg vil få.. men det skal nok gå. Vi har planer om å spare ivertfall en 5000,- pr mnd. fra lønn fremover når huset er ferdig fra august av tenker jeg, så det hjelper jo litt på også da Babysyk.. du spurte om gutten til mannen her. Han går mest sannsynlig ferdig på sin skole i en annen kommune dersom vi får det til. Min eldste går på skolen her i vår kommune. Tror det kommer til å gå kjempefint jeg. Han har uttrykket at han trives mye bedre hos oss og at det er veldig harmonisk og rolig her. Det er jo fint Ahh... savner mannen allerede jeg! Han er på fest og kommer hjem med siste tog. Jeg har sittet og gjespet en stund på sofaen her, og spiser gummigodteri nå.. bare tull vettu.. bare e-stoffer og driit jeg burde bare gå og legge meg.. og lese i svangerskapsboka om uke 37.. for jippiii... den uka gikk jeg inn i idag! Ja, tenk.. bare dager om å gjøre nå! På mandag er det eksakt en uke til jeg skal legges inn!! Neida, jeg er egentlig ikke bekymret for meg selv og fødsel fordi jeg stresser med renovering altså. Jeg har jo mine dager her hjemme jeg .. og jeg tilbringer mange timer på sofaen eller daffende rundt i huset. Idag sov jeg fra halv ett til to.. og jeg sover ofte litt lurer på dagtid. Så ingen fare jenter. Dersom fødselen skulle starte så er det fordi denne frøkna er lei av at mammaen hennes er aaaltfor rolig og kjedelig og at hun går lei, må komme ut og få litt action her..hihi Her er det mannen som får stå for det aller meste av renovering ja. Men at jeg skal hjelpe til med tapetseringen, DET skal jeg. Jeg er sprekkeferdig av nysjerrighet for hvordan det blir med den gammeldagse og fiiine tapetet jeg har valgt ut. Nei, nå er det natta.. KAN bare ikke spise opp hele posen med gummigodteri.. da blir jeg bare kvalm! Hadde jeg hatt energi Babysyk, så hadde jeg jammen kopiert deg og laget skolebrød.. for DET skal jeg si at fristet da du skrev det!!! Men det får vel bli en annen dag ( som så mye annet) Nattaklem fra latsabben Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 24. mai 2013 #2311 Del Skrevet 24. mai 2013 Ja, tenk - nå skal du snart få møte snuppa di det er så spennende Her har vi planer for morgendagen, først hente pukk og sand til gulv i drivhus og sandkasse, deretter handle materialer til mamma og til levegg. Invitert bort på lunsj - men vi får være litt frekke å dra tidlig slik at vi kan gjøre litt hjemme Høres gøy ut med matlagingskurs, må innrømme at vi har vært sløve på det... Enn så lenge spiser han alt da, så null stress Har du også drivhus happy???!! Så gøy gleder meg sykt til å ta i bruk vårt vi sliter med montering av dør og vindu, så foreløpig er det dårlig med glass... Babysyk, har du holdt deg såååå lenge uten en dråpe alkohol? Jeg tok et par slurker rødvin allerede etter 3-4 uker. Etter 6 uker tok jeg et halvt glass og ventet minimum 2 timer med å amme. Sånn har er egentlig vært helt til nå siden jeg har ammet relativt lenge... Rart å kunne ta seg litt vin nå, var jo så innstilt på at det var slutt på den slags... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145375904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 25. mai 2013 #2312 Del Skrevet 25. mai 2013 Ahh.. deilig.. jeg hører naboen klipper gresset! Kan vi si at sommeren er her?pleeeasee.. ? Lukten av nyslått gress er en sommerlukt for meg ivertfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145376170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 26. mai 2013 #2313 Del Skrevet 26. mai 2013 Så stille det har vært her. Tydelig at alle koser seg ute i finværet. Det gkorde vi også igår. Hadde besøk hele dagen og det var veldig koselig!! Er så sjelden vi ser dem så når vi først møtes er det greit å være sammen en stund. Merker at samboer hadde gått av å få litt 'manneprat'. De hadde kjøpt seg ny bil så da kunne de diskutere det:) Godt å høre at du hviler også Ønsker. Det er viktig. Tenk så iort det er igjen nå, helt utrolig! ! Samtidig vil jeg at tiden skal gå saaakte for jeg begynner på jobb neste mandag. Oppførte Leon seg så dere fikk gjort noe i hagen Camillok? Likte han sandkassa? Ser han for meg oppi der, smilende og god:) Nå maser mini. Og jeg må ta meg en dusj og dra, skal møte en venninne på kafé kl 12. Ha en deilig sommerdag! ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145378656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 26. mai 2013 #2314 Del Skrevet 26. mai 2013 Så bra at sambo har fått løsnet opp i litt da Babysyk! Kanskje det har vært litt mye skole, eksamen, baby osv for ham i den senere tid? Ja, vi koste oss igår.. på ettermiddagen, men grilling, is og kos. Før det var det dugnad rett og slett. De sorterte søppel og kastet, gravde en grøft til en hekk jeg skulle ha flyttet, klippet plenen og ryddet litt emballasje som lå og fløt i gangen etter innkjøpene våre. Selv vasket jeg på badet til mannen og meg, flyttet alt vårt fra gammelt bad og til nytt og har begynt å sette inn. Mannen har begynt å ta ned det gamle badet og hive det. Idag skal jeg fortsette å pusle på badet oppe samt vaske ned en vegg. Ellers tror jeg ungene får en stille dag med det de har lyst til å gjøre, og mannen skal holde på litt i huset. Jeg var virkelig sprekkferdig igår kveld. Det gjorde nesten vondt i magen, huden og alt Jeg drakk vann hele dagen, men klarte ikke å holde meg fra et glass champagnebrus da vi grillet. Det skulle jeg IKKE ha gjort. Straffet seg faktisk hele natten det. Begynte så fort glasset var kommet ned i magen, så holdt det det gående Forferdelig vondt. Ellers hadde jeg tre, fire skikkelig kraftige tak i magen før det ga seg.. heldigvis. For imorgen er det akkurat 1 uke til jeg skal legges inn på sykeshuset, og idag 9 dager igjen til ks og til vi får se god-jenta vår. Men, dere leger.. eller dere som har vært borte i det.. jeg har plutselig hørt om GBS jeg nå da .. og jeg som har hyppige kynnere og samt at det kan svi litt når jeg tisser nå har blitt super-engstelig for om jeg har det. For det er jo virkelig IKKE bra å ha under fødsel har jeg skjønt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145378724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 26. mai 2013 #2315 Del Skrevet 26. mai 2013 Tror det er uproblematisk ved ks, om man har det så har man det som en normal del av vaginalfloraen. Vi har satt opp hele drivhuset :) med pukket underlag og terassegulv og alt til og med flyttet inn dessverre var ett glass knust og et glass feikskjært, så disse må vi skaffe. Men det var bare glassene til døra, så jeg føler vi har lov til å si at drivhuset er ferdig med sandkassa utenfor, Leon har virkelig kost seg oppi der i dag, det var helt ok for han å leke der mens vi satt opp huset ved siden av! Sov lenge gjorde han også været har vært fantastisk - og jeg har lilla og hvite syriner på kjøkkenbordet lykke Eneste er at jeg er fullstendig kjørt etter helgen, her har vi stått på fra tidlig morgen til over midnatt siden etter jobb på fredag! Gleder meg til å sove, men først skal vi grille (lurer på hva naboene synes om våre merkelige tidspunkt å grille på ) Må løpe, ha en fin uke alle sammen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145380548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 26. mai 2013 #2316 Del Skrevet 26. mai 2013 Hahaha.. ja, kanskje et litt merkelig tidspunkt å grille på ja Camillok. Men, men.. man får jo ta det når man er sulten også, ikke sant? Nå har mannen og jeg ombestemt oss HELT angående soverommet vårt! Når vi nå har tapetsert toalettet nede syntes vi det tapetet er bare heeelt nydelig, og vil ha det samme på vårt soverom altså. Så istedet for å male det brunt.. eller sand.. som gangen nede, så går vi for en gammeldags tapet istedet. Hvit med blått mønster. Det betyr at jeg må gjøre om ALL innredning inni hodet mitt først.. og så finne det i butikkene!! Det er da ikke bare, bare på kort varsel heller da.. for ei som ikke liker interiør-impuls-shopping! Dessuten vil nå helt sikkert ikke soverommet bli ferdig til fødsel. Jeg ska bestille via nett imorgen, og det tar ca 1 uke før vi i det hele tatt får det hjem! MEN.. jeg kan jo kjøpe inn møblene da.. og sette dem i rommet.. så står de klare. Ok.. nå skal jeg vise dere tapetet imorgen på bloggen i et innlegg der, så får dere se den. Dere har jo sett soverommet i tidligere innlegg, sant? Så se for dere hvite kommoder langs hele kneveggen bortover, og midt på en benk.. til å for det første bryte opp litt mellom kommodene og i tillegg et sted å legge klær på. Den må jo kanskje nødvendigvis også bli hvit med hvitt og blått mønster på sitteputa. Litt typ gustaviansk kanskje.. ELLER en mer moderne i hvitt skinn med nagler rundt i sølv. Ikke sikker enda. Vinduene får hvit lift.. som jeg tror jeg skal dekorere litt med blått igjen da.. for å sprite dem opp littebitt. Kanskje med slike små laubærkranser, fransk lilje eller lignende. Tenkte også på romantiske hvite litt tynne gardiner også i laaange fag. ELLER lysblå enten tunge fløyelsgardiner(lange fag) eller taft.. eller lin. *sukk*.. jeg er litt i villrede her kjenner jeg. Enten så blir dette rommet gammeldags romantisk eller så tøffer jeg det opp med hvitt skinn, litt nagler, kule lampeskjermer(kanskje lage noen selv av hvite fjær eller noe?) Nei, nå må jeg virkelig i tenkeboksen.. haha Hva kommer vi til å trives med i flere år fremover mon tro Hmm... må kjenne litt på den følelsen gitt Hadde sett for meg et rom med brunt/beige/sand, svart og hvitt jeg. Nå må jeg tenke heelt nytt. Men spennende og moro også da! Nei, nå skal jeg legge meg. Har hatt konstant kynnere samt flere rie-lignende(jeg sier det jeg, siden jeg jo ikke er sikker på om det er sinnsyke kynnere eller rier) vondter i hele dag. På tide å prøve å få sovet et par timer her Takk for svar angående GBS forresten Camillok. Jeg skal sjekke litt med jordmor på onsdag også, om hun har samme oppfatning som deg så tar jeg det med ro tror jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145380754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 27. mai 2013 #2317 Del Skrevet 27. mai 2013 Da har jeg lagt ut nytt innlegg på bloggen om dere vil se oppdateringer fra huset:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145381904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollo83 <3 Skrevet 27. mai 2013 #2318 Del Skrevet 27. mai 2013 Hihi, ønsker, jeg må le litt av alle de ulike ideene dine selv om jeg gjerne skulle ønske at jeg også bobler over av oppussingsglede og interiørinteresse. Føler vi går helt i stå her. Ingen av oss gidder eller har overskudd til å gjøre mer enn høyst nødvendig både innen- og utendørs. Ellers dvs mannen har begynt å vaske terrassen med den nye høytrykksspyleren og terrassevaskeren hans kjøpte for noen uker siden og skulle fortsette i helgen, men de planene gikk rett vest. Han var ute med jobben på fredag og sa pent i fra at han ikke skulle bli sen hjemme (siden han hadde løse planer med broren dagen etter). Da klokken var ca. 23.30 sendte jeg en sms til ham og spurte om han kom til å bli veldig mye senere. Fikk ikke noe svar så prøvde å ringe (siden han har en lei tendens til å ikke få med seg meldinger),men jeg kom bare rett til svareren hans. Tenkte ikke så mye over det der og da, or jeg var ikke sikker på hvor de egentlig skulle. Kanskje han var et sted uten dekning. La meg og våknet etter en time av vonde kynnere, prøvde å ringe igjen, men kom fortsatt bare til svareren. Samme greien halvannen time etter. Gjett om gravidehormonene kom frem da?! Ikke visste jeg hvor han var, ikke hadde jeg nr til noen andre han jobber med, ikke fikk jeg tak i ham, alene hjemme med lille og kjempegravid. Tenk om fødselen min hadde startet?? Heldigvis gjorde den ikke det da, men gjett om mannen fikk en real overhøvling da han kom dinglende hjem litt over 4 på morgenen... Han hadde gått tom for batteri på mobilen og å gi beskjed fra noen kollegaer sin telefon hadde han ikke tenkt på en gang. Grrr! Jeg var så sint at tårene sprutet! I tillegg våknet lille kl. 7 dagen etter og hvem måtte opp med henne? Joda, meg. Jeg var så trøtt at jeg holdt på å kaste opp flere ganger. Da hun endelig var klar for luren sin og sovnet, gikk jeg rett og la meg. Ikke nok med at mannen kom sent hjem uten at jeg hadde fått tak i ham, så hadde en av kollegaene hans skulle være morsom da de var på vei til byen og prøvd å hoppe opp på ryggen hans i det han var på vei ned en trapp. Han var litt på en snurr og ikke klar, så det endte med at han stupte på hodet ned trappen og krasjet på hodet inn i en radiator. Resultat: forstuet ankel og kutt i bakhodet og en mann som er enda mer invalid enn det jeg er. Det hadde han "glemt" å fortelle da han kom hjem... Jeg ble så fortvilet da jeg fikk vite det, for helgene er liksom de dagene han skal ta seg ekstra av lille sånn at jeg ikke sliter meg helt ut. Men det skjedde jo ikke denne helgen.... Det var jo ikke hans feil at han falt ned trappen, men jeg må innrømme at det var like greit at keg var alene med lille de første timene etter a hun våknet, for jeg haddde nok ikke vært hyggelig med mannen da.... Det har vært en ganske hard helg, både fysisk og psykisk. Kjenner det sliter på meg at jeg ikke har overskudd til å leke så mye med lille som jeg gjerne vil. Og hun merker godt at jeg er mindre mobil også så nå glede jeg meg veldig til guttene er ute og jeg kan begynne å leke mer med henne. Selv om guttene sikkert tar mye oppmerksomhet er je veldig klar på at lille skal få sin tid med mamma og pappa alene. Hvordan gikk det i konfirmasjon i helgen, happy? Gikk det greit å la snuppa sove i reisesengen? Så bra å høre at det går bedre med deg, camillok! Så koselig med drivhus i hagen. Naboene våre har også det, men det står faktisk utenfor hekken deres.. Skjønner ikke helt hvorfor. Grilling fungerer til alle døgnets tider! Håper dere koste dere :) Nei, nå må jeg få på en maskin med klær og rydde litt på kjøkkenet. Ha en finfin dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145382018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 27. mai 2013 #2319 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg får ikke gjort halvparten av det jeg har planer om å gjøre Lollo og jeg vet såå godt hva du mener med at du føler du ikke får vært nok,lekt nok med snuppa di. Jeg føler det likedan. Savner liksom nesten ungene mine. Jeg er totalt utslitt på kveldene, i grunn hele dagen nå, men skulle gjerne ha både snakket litt med eldste alene samt kost og snakket med vesla. Huff. Jeg merker at mannen er sliten om dagen også og at han biter mer mot ungene Så irriterende at du ikke fikk tak i mannen din i helgen Lollo, når du trengte det. Men er ikke det typisk da?!! Jeg hadde reagert på eksakt samme måte som deg, det kan jeg love! .. og aaalt av følelser blir dratt frem etterpå, og de får seg en skikkelig skyllebøtte. Det er egentlig bare dumt at de sier de kommer hjem tidlig.. for da venter vi dem hjem tidlig da jo!! Nå har jeg ikke hatt slike opplevelser med mannen altså, men kunne fint ha reagert på samme måte kjenner jeg!!! Her sov jeg fra klokka ett til halv tre. Det var godt, men samtidig lurer jeg så på om jeg får sove ordentlig til natten igjen. Likevel satt jeg og glippet med øynene og klarer ikke å holde meg våken midt på dagen. MÅ ha en liten lur midt på dagen jeg altså! Jeg får ikke med meg mye av hva som skjer på huset om dagen.. spesielt fordi de holder på ute. Mens jeg sov idag har det visst vært en graver her og gjort klart til å lage terrasse. I tillegg er visst mye mer ferdig på overbygget over inngangspartiet. Jaja. Jeg har nok med meg selv om dagen jeg skjønner jeg Nå får jeg sette pizzadeig her jeg dere. Fikk bare lyst på det og overhodet ikke noe sunt.. hehe. Vel, vel.. putter man nok grønsaker i så er det vel ikke så fryktelig usunt heller. Men det er liksom lørdagsmat da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145382633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaMi Angel <3 Skrevet 27. mai 2013 #2320 Del Skrevet 27. mai 2013 Hei jenter. Går i ett disse dager her i heimen. Vi har som mål å få lagt huset ut for salg neste fredag, så nå er det full innsats med pakking og litt flikking på enkelte ting. Og det er ikke lett... Eldste hadde det superfint på overnatting i helgen. Hun var rimelig trett da hun kom hjem, nesten på grensen til overtrøtt, begynte å gråte fordi vi ikke kunne flyttet med en gang og så vil hun ha heeeeeeeeest he he, måtte le litt jeg da, var så søt der hun lå i senga si og hadde hatt det så fint at hun syntes at det er alt for lenge til sommeren og vi skal flytte Vi hadde megler her i dag og skrev under på kontrakt for at hun skulle selge. Jeg er så spent om vi får bra pris, vi får helt klart økning fra da vi kjøpte, men hadde jo vært innmari greit å få mere enn vi betalte for det nye, slik at jeg kan få meg litt nye møbler På jobben fikk jeg meg en liten nedtur i dag da. De har innkalt til ekstraordinært ledermøte i morgen for å snakke om organisering og jeg ble ikke innkalt. Nå skal jeg jo ikke være der, men føler jo at som den med lengst erfaring på liten base så kunne jeg nok kommet med mange gode innspill. Jeg har egentlig bare ventet på at de skulle begynne for fullt å ekskludere meg, men må innrømme at det var litt kjipt når det først skjedde. De har en latterlig personalpolitikk til tider, blottet for egentlig det meste Er virkelig glad for at jeg skal slutte kjenner jeg nå. Mannen min mente jeg heller burde tenke som så at når de er så teit og ikke vil bruke noe av min kompetanse så er det deres tap og jeg slipper å bry hodet mitt med tanker om organiseringen. Men jeg tenker på ungene som er der og foreldrene, og føler de fortjener å ha det bra. Heldigvis har jeg nok å tenke på og beskjeftige meg med her hjemme, så jeg sitter overhodet ikke å furter. Nå gleder jeg meg bare til vi får solgt Litt ego fra meg i dag (..igjen.. ), men sånn får det bli kommer sterkere tilbake Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145383495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 28. mai 2013 #2321 Del Skrevet 28. mai 2013 Fikk ordnet hele det store staudebedet mitt i går kveld fått fjernet den døde rosen og fikk noe hosta, Iris og storhjelm av naboen samt en peon fra mamma og en fra butikken det ble så fiiiint Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145384934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 28. mai 2013 #2322 Del Skrevet 28. mai 2013 Åååå, det hørtes lekkert ut Camillok. Du skal vite at jeg grådig misunnelig på deg som bor i den herdighetssonen du gjør. Altså, jeg skulle aller helst ha bodd her.. men med H2 eller noe.. ja, H3 eller H4 hadde vært myyye bedre. Jeg har H5, men prøver meg til stadighet på H4..hihi. Magnoliaen min har fått EN blomst i år.. joda, dere leste riktig. En blomst! Ikke mye å juble over gitt Tror jeg flytter den i år jeg altså. Skal kjøpe inn rosemandeltre også.. fortalte jeg det forresten kanskje?!? Den blomstrer kort, men fantastisk!.. som magnoliaen Men dette skal plantes på et ganske så annet sted på tomta da, så.. satser sterkere på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145384996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 28. mai 2013 #2323 Del Skrevet 28. mai 2013 ... *sukk*.. også peon da Camillok. Ikke mindre misunnelig nå da! .. men peon kan jeg også ha altså. Skal ha flere peoner! De er skjønne og digre og synes veldig godt i hagen. Fantastiske stauder det der. Også at det faktisk ER stauder da! Knallbra! Me like. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145385002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy hippo Skrevet 28. mai 2013 #2324 Del Skrevet 28. mai 2013 å lollo, jeg hadde vært forbanna hvis mannen hadde dratt på byen og glemt å si fra at han kom sent hjem da jeg var høygravid... kunne fint skjedd her i huset og hvis det er noen trøst... håper ankelen hans blir bedre snart så han kan løpe litt rundt i huset og stå på pinne for deg vi kom oss i konfirmasjon, de hadde heldigvis åpnet den raskeste veien for personbiler så bilturen gikk veldig fint! snuppis sov nesten hele veien og hun sov veldig fint i reisesenga, heldigvis! hun koste seg veldig med masse oppmerksomhet, spesielt et par grandtanter som var veeeeeldig glad for å endelig få hilse på og for et fantastisk vær! kjenner det tar på med mye kjøring på to dager, og litt lite søvn så i går og i dag er det slappe av dag her. søte eldste som bare lengter etter på flytte til det nye huset mami så spennende med meglerbesøk og snart salg! krysser fingrene for overskudd og nye møbler! så håpløs ledelse på jobben din! det er så innmari teit at de oppfører seg sånn, skulle tro de ville utnytte kompetansen din til det fulle de siste ukene. kan jo hende du hadde hatt noen gode innspill! blir så irritert på sånt altså, minner meg om et sted jeg jobbet. det var ei som klagde på personalpolitikken og sa at hvis det fortsatte sånn kom hun til å finne seg en annen jobb, og fikk til svar at "det er mange som står i kø for å få jobben din så det er bare å slutte det..." her snakker vi om ei som hadde jobbet i flere år og hadde mye erfaring OG var verneombud... enig med mannen din at du burde tenke at det er deres tap, men skjønner godt du tenker på ungene og foreldrene. men tenk så heldige de i den nye barnehagen er som får deg! ah, camillok, den hagen din høres finere ut for hvert innlegg altså hvordan går det med deg? blir det prøving neste måned? vi er forresten ferdige med rommet til snuppis! mangler bare taklampe fikk ordnet wire til gardinene så nå henger de oppe og det gikk akkurat, så fornøyd hun sov der i natt og det gikk fint, var inne et par ganger og ammet så håper vi kommer ned i en gang på natta igjen snart! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145385820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 29. mai 2013 #2325 Del Skrevet 29. mai 2013 Happy, det ligger oppskrifter på hipp sine sider, http://www.hipp.no/index.php?id=289&cat=&age=8 var det disse dere fikk? For isåfall trenger du ikke skrive til meg Lollo, all medfølelse til glemsom mann!!! Det er såååå typisk! Og når man først begynner å bli redd for dem gir det seg jo ikke. Og ihvertfall ikke for deg som er høygravid! Ei i barselgruppa fortalte det samme, og hun snakket ikke til han dagen etter fram til rundt 17 eller noe Noen av kameratene hans hadde riktignok lagt ut bilder fra kvelden på instagram underveis, og vi kom vel fram til at hvis det hadde skjedd noe så hadde de nok ikke gjort det. Det minner meg på en hendelse fra langt tilbake. Hadde ikke kjent samboer så veldig lenge. Vi hadde vært på byen og kommet hjem "lettere" beruset. Han ville gå en tur for å gå av seg alkoholen.... Jeg var imot det for jeg var redd han skulle sovne ute (det var vinter). Etter nesten en time ringte jeg han, men han tok ikke tlf. Jeg ringte mange ganger og ble mer og mer redd og irritert. Skikkelig sur ble jeg! Og så ble jeg sur på meg selv fordi jeg gadd å bli sur og redd. Tilslutt ble jeg så sur og redd at jeg kastet en appelsin i en av innerdørene hans..... Tørket litt opp, men det ble litt klissete. Han ble ganske sur når han oppdaget det dagen etter, men jeg tenkte at han hadde godt av det Når vi senere snakket om å flytte sammen sa han at "hvis vi skal flytte sammen kan du ikke kaste masse appelsiner i veggen hver gang du blir sur". Så jeg har fått høre det...... Liten avsporing. Hvordan går det forresten med han? Måtte han være hjemme fra jobb? Håper du ikke sliter deg helt ut nå da Kanskje du kan få litt hjelp fra familien? Camillok, så gøy at Leon trives i sandkassa Nye barnevakten når dere skal jobbe i hagen det da Hihi. Ser for meg at han konsentrert bygger noe og river forsikitg ned. Ønsker, NÅ er det ikke lenge igjen!!! Men du har vel kanskje ikke tid til å bli innlagt du Kanskje du må utsette snittet en uke? Hehe. Nei, tipper du er OVERKLAR nå! Men hvorfor skal du bli lagt inn dagen før? Trodde man ble lagt inn samme dag tidlig på morgenen jeg... Har du pakket alt du trenger? Må le litt av soveromsplanene deres. Her har vi enda ikke gjort noe Og du er i full sving på slutten. Jeg blir aldri enig med meg selv om hva jeg skal gjøre, så jeg tørr liksom ikke sette igang. Tenker litt på å tapetsere veggen bak senga, men så hørte jeg at fondvegg var på vei ut, så da ble jeg usikker. Har også veldig lyst på sengegavl, og feste nattlampe til den siden vi har dårlig plass til nattbord. Tror jeg må leie inn deg i permisjonen din jeg, så vi snart får litt koselig soverom. Happy, så bra at kjøreturen gikk greit. Har tenkt på deg skjønner du Hvordan går det med soving på eget rom? Må være deilig hvis innkjøringen går greit da! Selv om det sikkert er litt rart også. Store snuppis Når var det du skulle begynne å jobbe igjen? (ikke meningen å rippe oppi det altså, men) Skal du ha ammeperm? MaMi, åååå, så bra at eldste gleder seg sånn. Kjente jeg ble så glad både på hennes og dine vegne!!! Det må være godt for mammahjerte. Søtt at hun gråter da, det er jo et veldig godt tegn at hun gleder seg sååå mye. Å, du må jo bare glede deg enda mer om mulig. Hvordan er det med mellomste da? Hvordan ser hun på flytting? Er hun kanskje litt mer utadvendt? For en teit ledelse. Sier som de andre, skjønner ikke hvorfor de ikke suger til seg alt de kan fra deg nå før du skal slutte!!! Typisk! Det samme skjedde på min gamle jobb også, en med mer ansvar skulle slutte. Hun skulle på kurs, billett og hotell var bestillt men så fikk hun ikke lov siden hun skulle slutte. Det er takka for 10 års god innsats. Mens mannen hennes som jobbet privat, der brukte de oppsigelsestiden til å få mest mulig kunnskap ut av han før han sluttet. Virkelig benyttet seg av han. Nå er mini våken.... Samboer sover fortsatt... Og vi får besøk av mormoren min. Hun skulle komme i 12-tiden. Aj, jeg må rydde, tiden flyr avgårde!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/93/#findComment-145388513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå