Gå til innhold

Hund eller ikke? VIKTIG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har en svær dogo hund med muskler, den kan bli opp til 60 kilo. Han er fremdeles en valp så han er klønete og uforsiktig, i tillegg har han vakt innstingt så han skal bjeffe til alle lyder han hører. Han har et sterkt bjeffemål, han røyter vanvittig og sleiver i tillegg over alle møbler. Sengen vår er full av hundehår. Hunden har flere gang dasket glass og kopper ned fra stuebord, jeg føler barnet er truet.

Her er spørsmålene:

- Burde vi beholde denne hunden når barnet kommer?

- Er det noen som helst vits å prøve seg?

- Er ikke dette en naturlig avgjørelse for å omplassere hunden i et annet hjem?

- Hva skal vi gjøre, han vil heller ha hunden enn at jeg skal bli igjen?

Jeg vil ikke ha denne hunden, mens samboeren min er helt uenig. Vi krangler hver dag nesten nå om dette og forholdet våres henger i en tråd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ, du kan ikke mene at du tenker på å omplassere hunden bare fordi du skal ha barn??!

-Hvorfor skaffet du deg hund i første omgang? Leketøy? bruk og kast?

Ja, kanskje det er like greit at du omplasserer hunden, når jeg tenker meg om -så kan den få eiere med litt bedre holdninger.

:/

...håper virkelig at dette er et troll innlegg for provokasjon...

Skrevet

Har vært gjennom det samme selv, bare vi hadde boxer. Det blir IKKE bedre når barnet kommer, da blir det bare mye verre. Vår bjeffet nesten ikke da, det vi tenkte mest på var om vi fikk tid til hunden, noe som vi ikke gjorde. Vi valgte å omplassere etter mye krangling, og sambo mener jeg tvang han til dette på det tidspunktet. Men det var den rette avgjørelsen, og vi har god kontakt med de som overtok hunden vår. Hunden har det kjempebra, får ligge i sofaen deres, er med på skiturer, hytteturer osv. Vi kunne aldri gitt han et så godt liv, derfor valgte vi å omplassere. Nå skal det sies at vi har veldig dårlig plass og nesten ingen hage heller, så vi kunne ikke bare slippe han ut. Hadde vi bodd på landet med god plass hadde vi ALDRI omplassert han. Vi savner han hver dag.

Skrevet

Jeg og samboeren min har en svær dogo hund med muskler, den kan bli opp til 60 kilo. Han er fremdeles en valp så han er klønete og uforsiktig, i tillegg har han vakt innstingt så han skal bjeffe til alle lyder han hører. Han har et sterkt bjeffemål, han røyter vanvittig og sleiver i tillegg over alle møbler. Sengen vår er full av hundehår. Hunden har flere gang dasket glass og kopper ned fra stuebord, jeg føler barnet er truet.

Her er spørsmålene:

- Burde vi beholde denne hunden når barnet kommer?

- Er det noen som helst vits å prøve seg?

- Er ikke dette en naturlig avgjørelse for å omplassere hunden i et annet hjem?

- Hva skal vi gjøre, han vil heller ha hunden enn at jeg skal bli igjen?

Jeg vil ikke ha denne hunden, mens samboeren min er helt uenig. Vi krangler hver dag nesten nå om dette og forholdet våres henger i en tråd nå.

Jeg er sterkt motstander av mennesker som bare skaffer seg dyr uten å tenke NøYE igjennom det bare for å "slenge" dyret bort når det ikke lengre passer. Så i utgangspunktet så er jeg enig med din samboer, men dere må ta ansvar for å oppdra hunden. Meld dere på valpekurs, dressurkurs og lær hunden å ikke bjeffe til alle døgnets tider, å ikke ligge i senga, å ikke hente seg ting osv. En hund eier INGENTING i et hus og en hund skal oppdrag til å alltid være nederst på rangstigen. Dere kan lære hunden å bjeffe på kommando og dermed på bukt med den utidige bjeffingen og en hund skal ikke ha vaktinnstinkt over sine eiere.

Om dere driter i å oppdra hunden og ikke vil dressere hunden så får dere heller gi den bort til noen som kan gi hunden et godt hjem.

Skrevet

Jeg reagerer på at du skriver at hunden er valp og at du er i tvil om at dere skal beholde hunden når barnet kommer.

Ok... hvem av dem var det som ikke var planlagt? Bikkja eller ungen?

å skaffe seg bikkje mens man er gravid, er en dårlig ide. å bli gravid når man har valp, er en dårlig ide.

Jeg tenker dere bør omplassere hunden og _ikke_ skaffe dere flere dyr med kast og bruk mentaliteten som dere har! Skam dere!

Skrevet

Hæ, du kan ikke mene at du tenker på å omplassere hunden bare fordi du skal ha barn??!

-Hvorfor skaffet du deg hund i første omgang? Leketøy? bruk og kast?

Ja, kanskje det er like greit at du omplasserer hunden, når jeg tenker meg om -så kan den få eiere med litt bedre holdninger.

:/

...håper virkelig at dette er et troll innlegg for provokasjon...

Hunden hadde samboeren ordna før vi ble i lag, så æ e ikke eier til den. Så æ har heller ikke skaffa meg den heller.

Skrevet

Men hunde er valp og du er gravid, enda samboeren din kjøpte valpen FøR dere ble sammen...? Wow, dere er jammen kjappe i avtrekkeren. Hørt om prevensjon?

Skrevet

Æ skal punktere at Æ skaffa ikke bikkja, samboeren e på jobb 24 t i døgnet. Så bikkja sitt og e bestandig mitt ansvar. Og vi har no alldeles ikke tid tell nåkka valpekurs eller peng til å begynne å dressere den no. Bikkja bit ved litt herjing. Så før dokker dømme meg som person, spør heller litt rundt det før dokker kjenne mer til saken.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Om dere verken har tid eller vilje til å oppdra hunden så omplasserer dere hunden til noen som kan gi hunden det den trenger: Tid, omsorg og oppdragelse.

Skrevet

Og det hær går ut over forholdet våres gang på gang me den bikkja, ikke e æ nåkka slem person men hunden true meg i tankan som førstegangsgravid.

Skrevet

Det er utrolig vanskelig å la være å dømme noen med så dårlig dømmekraft som dere.

Om man ikke har tid til å ha hund, så skaffer man seg ikke hund.

Hvis man ikke har penger til dressurkurs, så skaffer man seg ikke hund.

Hvis man ikke har kustus på hunden, så skaffer man seg ikke en baby oppi det hele.

Og da har jeg ikke engang nevnt at du har blitt gravid med en mann du har vært sammen med i max 15 måneder, siden du sier han hadde bikkja først.

Idioter.

Skrevet

D e jo det æ vil, æ føle at vi ikke har tid t alt det der. Og hunden ligg hele dagen inne i senga våres, når han ikke spis. Ikke går man tura me han heller, og samboeren meine æ skal ta meg av han når han e ut å jobbe

Skrevet

Anonym bruker, hvis du skal være så uhøflig så vente æ ikke på svar fra deg. Vi treng hjelp og støtte i denne saken, og æ spurte ikke etter skjeldsord. Så hvis du e bare ut etter å være frekk me andre, burde ikke du en gang være hær inne.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

D e jo det æ vil, æ føle at vi ikke har tid t alt det der. Og hunden ligg hele dagen inne i senga våres, når han ikke spis. Ikke går man tura me han heller, og samboeren meine æ skal ta meg av han når han e ut å jobbe

Om dere aldri lufter hunden så er det faktisk dyreplageri. En hund må luftes, den må dresseres, den må aktiviseres og den skal ha et godt liv.

Det dere driver med nå er dyreplageri!

Skrevet

Anbefaler dere å se på den filmen jeg så i gårkveld, Marley & Me, den gir dere litt inntrykk av hva dere har i vente. :)

Skrevet

Hvis du ikke tåler å høre sannheten, så bør ikke du være her inne, Sofiann. Både du og mannen din er noen idioter og dyremishandlere.

Omplasser bikkja for dens egen skyld. Håper inderlig dere tar bedre vare på babyen enn på bikkja!

Skrevet

Koffer trur du æ vil kvitte meg med den hunden? æ syns ikke den har det bra hos oss. Og den får luft, i hagen... men ikke i tura. Det e bare at den mangle aktivisering, oppmerksomhet.. ja. Ellers så får den maten hver dag, ut å tisser i hagen når den må. Kjærlighet får den. Men æ vil kvitte oss me den, fordi æ føle han e en trussel. Han bjeffe ofte.. ikke bra.

Skrevet

Det er ikke sikkert hunden blir like "utagerende" hvis den får den mosjonen den trenger og har krav på. Prøv å ta dere av den på en skikkelig måte.

Om det ikke hjelper, bør dere nok få den omplassert til et barnløst hjem.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Koffer trur du æ vil kvitte meg med den hunden? æ syns ikke den har det bra hos oss. Og den får luft, i hagen... men ikke i tura. Det e bare at den mangle aktivisering, oppmerksomhet.. ja. Ellers så får den maten hver dag, ut å tisser i hagen når den må. Kjærlighet får den. Men æ vil kvitte oss me den, fordi æ føle han e en trussel. Han bjeffe ofte.. ikke bra.

Du gir samboeren din 3 valg:

1. Sørge for å oppdra, aktivisere og stimulere hunden.

2. Omplassere hunden av fri vilje

3. Nekte på de to forrige valgene og da ta konsekvensen av at du kontakter Mattilsynet

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor gjennomtenkt det var da dere skaffet dere hund i utgangspunktet.

Men ja, denne hunden burde omplasseres, jo fortere jo bedre. Den har hele livet foran seg, og la den for all del få leve livet sitt hos noen som setter pris på den og gir den det livet det stakkars uskyldige dyret fortjener.

Og aldri, ALDRI skaff dere noe dyr igjen. Du burde faktisk skamme deg for ikke å ha tenkt lengre i utgangspunktet.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hvorfor vil samboeren din absolutt ha hunden når han ikke tar seg av den? Bare for å vise hvem som bestemmer i heimen?

Dere kan ikke ha en hund dere ikke stoler på sammen med en baby, det sier seg selv, så dere må omplassere hunden og aldri skaffe dere kjæledyr igjen!

Det virker som dere har mer enn nok med å ta vare på dere selv, og jeg er bekymret for hvordan det vil bli når babyen kommer.

Hvor gamle er dere?

Skrevet

Æ skal punktere at Æ skaffa ikke bikkja, samboeren e på jobb 24 t i døgnet. Så bikkja sitt og e bestandig mitt ansvar. Og vi har no alldeles ikke tid tell nåkka valpekurs eller peng til å begynne å dressere den no. Bikkja bit ved litt herjing. Så før dokker dømme meg som person, spør heller litt rundt det før dokker kjenne mer til saken.

Hvis dere ikke har tid eller penger til dressurkurs for hunden, har dere vel ikke tid og penger til en baby heller??

Dressurkurs koster under 2000 kroner for grunnopplÆring.

Skrevet

Beste er nok å omplassere den,for hunden sin skyld. En dogo som ikke får turer eller trening,og du synes den oppfører seg ille... Vel synes det er rart at hunden er så 'snill' som den er.. Man trenger da ikke å gå kurs med hunden for at den skal lære ting.

Virker som du er hjemme sammen med hunden så hvorfor ikke trene litt basis ting som sitt,søke etter godbiter o.l

Stimulering av hodet tiø en hund er viktig,så når han er ute å lufter seg i gården kast mAsse godbiter utover så han får brukt hodet sitt litt.

Håper dere finner et godt hjem til voffsen..

Skrevet

Jeg anbefaller dere og se på Cesar millan sine videoer på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=C86E6MFHY4o

Er mye og lære der.

Jeg har selv en "vanskelig" rase. Men det er ikke rasen det kommer ann på. det er dere. Det vil dere lære om masse i hans videoer :)

Lykke til uansett hva dere/du vil gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...