Gå til innhold

**IKM UKE 9**


Høytoppåfjellet

Anbefalte innlegg

Esj!! Savner å være med på en ikm gruppe, men om den helsikkes tanta ikke kommer snart så går jeg jo rundt her å svimer!! 5 dager over ikm i dag, negativ test i går!!

 

Faste sykluser hele livet ( uten om forrige svangerskap selvfølgelig) og med en gang vi begynner å prøve blir alt bare tull!!

 

Hadde kjempelyst å følge uke 5 gruppa videre til uke 9:) meeen jeg følger med på dere og krysser fingrene for alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg med her med IKM ca 3.mars! om noen kan kopiere for meg hadde det vært fint:)

 

Denne pp. er jeg ekstreeemt utålmodig kjenner jeg. Runder et år siden pilleslutt denne mnd. har hatt ekstremt lange sykluser, og er nå i gang med andre runde med pergotime. Alt ser ellers fint ut hos meg, og spermen til mannen er gulle god. Så denne runden har jeg sånn trua på at det bare må gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første blodprøve tatt :) Så er det bare å gjøre som normalt og vente til dag 21 for neste blodprøve.

Litt godt å vite att man er i gang med utredningen vertfall :)

VIL HA SPIRE Nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til laparoskopi neste torsdag. Tviler på at det blir spire på oss denne mnd :(

 

Happysmurf: Så du er allerede i gang? Så utrolig bra at du rakk å ta blodprøve denne syklusen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det, cornflake?

Jepp, tillfeldigheter gjorde at jeg fikk ordnett med blodprøve i dag :D Så slipper og vente en hel mnd, jippi!

Måtte ta første på dag 1 - 6 å jeg er på dag 5 i dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du er da :) Når blir det neste blodprøve?

 

Jeg skal til kikkhulloperasjon for å se om det er noe i veien med mine eggstokker og eggledere. Det er en del av utredningen. Gruer meg masse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oij.. Ja skjønner godt at du gruer deg, men det går helt sikkert fint :) Hvor lenge har du vært under utredning? Hva annet har du gjort?

Lurer fælt her siden jeg akkurat er begynt med det jeg også :)

Skal tilbake å ta ny blodprøve på syklusdag 21.

vet nesten ingen ting om dette, prøver å google det litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨^*MANDAG 27. FEB*¨^*

Metti 18 pp (fryseforsøk)

Icerus 2 pp på nummer to (1 pp resulterte i sa)

ørna m/2 ørnebarn pp1.

 

*¨^*TIRSDAG 28. FEB*¨^*

Høytoppåfjellet 6pp.

 

*¨^*ONSDAG 29. FEB*¨^*

 

*¨^*TORSDAG 01. MARS*¨^*

Studenten 2010-2013

2.runner.up. 9 pp. prøver på nr. 2

 

 

*¨^*FREDAG 02. MARS*¨^*

Cornflake, 11pp, prøver på vår første.

 

*¨^*LøRDAG 03. MARS*¨^*

Cayenne72, 9. pp. Nr 3 ønskes Nå!

Stineskj 8 pp, prøver på vår første!

Ringfinger, prøver fortsatt på førstemann, la det skje Nå!

Happysmurf 13pp Prøver på vår første!

 

*¨^*SøNDAG 04. MARS*¨^*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååånei, nå bgynner jeg å grue live av meg... hva gjorde dere første dagen når dere "kom videre" fra fastlegen til kvinneklinikken?? uæææ... kikkhull?! blodprøver 2 ganger pr mnd?! fuck asså... gruer meg som en tulling til å få innkallesen i posten.. holdt på å begynne å gaue da vi skulle få den hos fastlegen og han spurte om våre tanker rundt detta.... omg... let me survive... har SKIKKELIG legeskrekk og heile pakka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vært hos legen og fått henvisning til kvinneklinikken..

hvilken syklus? jeg er på dag 5 etter mensen, så håper inderlig det skjer noe denne mnd slik at jeg slipper utredning.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå føler jeg meg litt dumt. Måtte da lese brevet enda en gang, det er forsamtalen på fertilitetsseksjonen jeg har time til :) Vi fikk brev i forrige uke at de hadde mottatt søknaden vår og at vi ville høre fra de innen 2 mnd.

 

Happysmurf: Skal du ikke ta blodprøve før eggløsning altså? Eller har du lang syklus? Jeg begynte med utredning i november, jeg gikk til privatklinikk og der er det ikke ventetid. Jeg hadde da time hos gyn sist den 12. januar og ble undersøkt med ultralyd og kontrastvæske. Og derfra henvisning til operasjon. Så det går igrunnen ganske fort når du komme igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringfinger: mente seff hvilken pp du er i ? Går vist litt i surr her :P

 

Cornflake: Fikke beskjed om å komme tilbake på syklusdag 21 :/ Hmm.. blir litt usikker nå. Kan han ha sakt feil? Kjiipt å måtte vente en mnd til dersom det skulle vært tatt en prøve tidligere. Har vanlig syklus på rundt 27 - 30 dager ca. har sjekket ventetiden på vårt sykehus, og den er vist ca 8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonprøver

Legen tar noen blodprøver for å sjekke hormonnivåene. FSH (FolikkelStimulerende Hormon), prolaktin og progesteron er noen av testene han/hun kan ta. Progesteron testes 3-7 dager før forventet mens, da dette hormonet dannes etter eggløsning.

 

Fant dette på SnartGravid.com, er denne testen jeg tar først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy! det var lenge det, så trist å høre :(

Håper det ordner seg snart da.

Jeg slutta på pillen jan 2010. I feb 2011 bestemte vi oss for å virkelig prøve aktivt, da startet vi med el-tester og hadde håpet at vi skulle klare det på den måten. men her sitter vi, å venter og venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet så altforhodt hvordan du har det! Vi måtte stoppe å prøve enstund så det ikke gikk utover forholdet.. Men det tærer faktisk på å aldri f det til..:( hvor gamle er dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst mange slitere i denne gruppen :( jeg er i pp 19. Begynte prøve i juni 2010. Har hatt utredningen med blodprøver Og ul men ikke noe kontrastvæske...

 

Var gravid i mars 2011 men spirens hjerte begynte aldri Å slå

 

Som dere har forstått så er jeg jo igang med ivf så det er ekstra spennende denne Mnd ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekskjæresten min ble pappa i går.. Jeg må innrømme at det er litt surt siden de ikke prøvde engang :(

Endret av Høytoppåfjellet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa! Nå har ikke jeg prøvd så lenge som mange av dere andre da, men jeg skulle virkelig ønske at det ikke tok så lang tid! Er jo 24 år og klar som et egg nå :P Det hjelper heller ikke at samboer har et barn fra før av så det er iallefall ikke han det er noe i galt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 24, gubben e 28 så han er hvertfall klar for å bli pappa sier han.. Er kjemperedd for at de er meg det er noe galt med..:(

Har på en måte begynt å tenke tanken på at d kan være meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...