Gå til innhold

Skravletråd :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

jeg har fortalt min familie (utenkelig for meg å ikke dele gleden med de) og mine nærmeste venner. Hans familie og venner vet ikke, fordi han vil vente til uke 12. Er 5+5 i dag, tror jeg. Men jeg er en åpen person og om det skulle gå ille ville alle fått vite det. *bank i bordet* Men jeg har trua! :)

 

jobben vet det ikke. Eller, ei der jeg vet jeg kan stole på og som sier jeg er ute til lunsj mens jeg egentlig powernapper er min allierte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

husker hvordan det var 1.gangen jeg var gravid, vi ville vente til 12 uker (spesielt han) men måtte si det tidligere pga tilrettelegging på jobb (skulle ikke være i nærheten av cellegift) så den gangen fortalte jeg en venninne da jeg var 7+? og familien + jobb da jeg var 8 uker.

 

mange venninner som visste at vi prøvde og som også da fikk beskjed om det tidlig for ett år siden, men pga småblødninger osv så sa jeg det ikke til foreldrene mine før etter at det gikk galt.

(mange som ble skuffet den gangen husker jeg) og i august rakk jeg bare si det til 3 nære venninner, men de ble også da veldig skuffet, nesten mer lei meg enn jeg da det gikk galt igjen...

 

Tror det er derfor jeg sitter litt på hemmeligheten denne gangen ;) Alle gode ting er 3, ikke sant!? Har trua nå da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive at 1.gangen gikk det bra:) er graviditetene imellom som ikke gjorde det, og dette er da nr 3 på 1 år, så krysser fingrene for denne! ;)

 

Ha en god helg tyr! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg har jo gått glipp av mange innlegg imellom her jeg ikke har lest. Leser bare på mobilen på dagen, og bim funker tydeligvis ikke helt bra der. sukk. GOD HELG ALLE SAMMEN! Og sov godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe :)

 

Håper du har hatt en fin fredagskveld nurkisimagen! må slappa av og ta vare på deg selv nå vet du ;)

 

Du får kose deg med litt lesestoff da vet du tyr! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. prøver å holde meg unna pepsi max:-(:-( vanskelig..... håååper å krysser fingre for ul i uke 10. 4 uker til jm.... håper det går foort... hbor langt var du på vei lilleblomst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 i dag :) håper også at tiden skal gå fort!

 

Jeg liker plutselig sjokolade mye bedre enn før! så må virkelig jobbe litt for å unngå for mye av det! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg testet positivt i dag 12 dpo, tror termin blir 18. oktober. Jeg er 27 år fra Tønsbergdistriktet, og har ingen barn fra før. Hadde en sa i september (5 uker), så håper veldig det går bra denne gangen. Denne pp har jeg brukt akupunktur. Vet ikke om det gjorde utslaget, men følte jeg fikk slappet mer av da.

 

Jeg har foreløpig ikke så mange symptomer, men det stikker og verker litt nederst i magen og i korsryggen. Håper det er normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist normalt å verke litt, gjør det titt og stadig selv...Jeg har vokst ut av BH'ne mine!?!??!?!

 

Hva skjer liksom?? Går det ann så tidlig? Ingen av dem passer lengre... Har masse sexy undertøy, men hvis jeg tar på meg det velter puppa ut:P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

 

Jeg testet positiv i dag etter 4 dager med positiv el test, 2 dager før ink så er 3+4 i dag tror jeg.

Er litt usikker på hvordan dette regnes.

 

Jeg er ei jente på 28 år fra Nordland, jeg og samboer eier en bitteliten leilighet på 40 kvm, han er student og jeg jobber som vikar. Tross endel usikre momenter har vi prøvd i 8 pp nå. Føler at vi begynner å bli litt " gamle" om vi skal få disse tre barna vi drømmer om så da tok vi sjansen å hoppet i det selv om ting ikke er helt på plass enda.

han er snart ferdig utdanna så det er bare kort tid før vi kan kjøpe noe større.

Er vel noe som heter der det er hjerterom er det husrom :)

 

Jeg har mistet 2 ganger før, for lenge siden, så nå mener jeg den bør sitte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lykke-liten!

 

Endelig noen som har mindre plass enn oss :P

Da bor jo jeg og sambo på en luksuskåk med hele 46 kvm. Og her kommer vi til å bo helt frem til den kommende babay'n blir sånn ca ni mnd. Sånn går det når man kjøper noe som skal bygges, også etterpå finner ut at man skal starte reproduksjonen. Må innrømme at jeg hadde forventet at det tok litt lenger tid, for hos oss var vi så heldige at den satt i første pp, trodde ikke på det en gang, jeg, så måtte ta to tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen lykke-liten! gratulerer så mye med positiv test! :)

 

Høres lurt ut å hoppe i det hvis dere er klare! :) Jeg kjenner folk som har bodd flere år på studentleilighet med småtråkk! gikk helt fint :) og så setter dere jo desto mer pris plassen senere ;)

 

Nurkisimagen, det er fult mulig å vokse ut av bhene sine når man er preggi! løp og kjøp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vokser og vokser... samboern flirer og koser seg bare:p disse mennene våres altså....

 

Snart 6 uker på vei:) Er spent når jeg får ul. I forhold til CB testen jeg tok , så stod det jo at fostere var 2-3 uker på vei, men når jeg tok testen så var det faktisk under 2 uker når jeg tenker etter... Er det mulig at jeg har hatt tidligere eggløsning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja denne leiligheten er ganske bra planløsning da den er de litt eldre typene. Så vi har god plass bortsett fra på badet. Tviler desverre på at vi får plass til stellebord. Men så noen smarte løsninger på ikea der stellebord var et slikt man slår opp og dermed kan vi sette det overalt. Så blir å gå for det.

 

Ja vi er klar psykisk, det har jeg nok vært siden jeg var 24 da jeg mistet i uke 11...

Er dere gamle da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ny på bim, og enda usikker på hvordan ting fungerer her :-)

Er 5+3 etter prøving siden august. Brukte el-tester fram til jul, første el etter jul satt spiren uten test ;)

 

Vi er bosatt i Oslo og i midten av tjueårene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her også jeg! Har lest igjenom alle innleggene på skravletråden og dette virker som en hyggelig gjeng :)

 

Er egentlig inne på septemberklubben, med termin 30.september, men var på tidlig ul på fredag og da sa hun 2.oktober. De regner visst to dager lenger enn det som gjøres på nettet. Får vente å høre hva lege og jordmor sier tenker jeg før jeg vet litt mer sikkert.

 

Var på tidlig ul fordi jeg ikke har noen symptomer, bortsett fra positiv test. Men fikk se en liten "prikk" og et bankende hjerte :) Så nå skal jeg bare nyte å ikke ha noen symptomer - eller, det komiske er at jeg har begynt å få ømme pupper etter at jeg var på ul, men det skal jeg klare meg fint med :)

 

Jeg er snart 27år fra østlandet. Har en samboer som er student, så vi bader ikke i penger. Han er ferdig om ca 2,5 år og det syns jeg er aaaaalt for lenge å vente med babylaging. Om man er innstilit på det, så tror jeg det går kjempebra!

 

Huff, dette ble langt. Jaja...

Ha en fin søndag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig da:) Gratulerer til dere begge!!! Vi gleder oss! Er litt inne på september jeg og, kan jo hende at den lille vil ut tidligere:) Goood Søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeI BABYSYK 85 :) jeg husker deg da vi har vært i samme uker tidligere. Så koselig at du er her :) Hvor langt på vei er du? Helt enig med deg ang deres situasjon. Mange sier at man aldri blir helt klar uansett så da er det bare å hoppe i det om man ønsker seg en baby. Ordninger finnes det uansett, iallfall gode for studenter :)

 

Får dere noen ekstra stønader siden far er student? Vi har det likens her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Syns det er veldig bra med en i samme situasjon, så har vi kanskje tips til hverandre.

 

Om du ikke har plass til stellebord, så går det jo an å ha en stellematte på gulvet. Da slipper du å stresse med at babyen kan falle ned også. Søsteren min har brukt det på minste, og det har ikke vært noe problem. Om dere ikke har tørketrommel (og vaskemaskin på badet) så kan du ha stellematte oppå den.

 

Sjekket litt ang støtte for et år siden, når vi diskuterte prøving. Fant ut at det ikke var mye å hente hvis moren tjente greit og hadde rett på permisjonspenger. Når far ikke har rett til pappapermisjon kan mor søke om denne. Tror det er det vi gjør og så kan han være hjemme uten lønn i sommerferien mens jeg jobber, så han får litt pappaperm allikevel :)

Du kan jo lese litt på lånekassen og se hva du finner ut. Mulig jeg har misforstått. Lenge siden jeg har lest noe om det nå.

 

Jeg er 6+2 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei babysyk og knøttet :) gratulerer med positive tester! :)

 

Håper dere vil trives i oktoberklubben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...