Gå til innhold

Skravletråd :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Tenkte det kunne være koselig med en skravletråd for oss med termin i oktober! :)

 

Vi kan jo presentere oss kort og ellers skravle om alt og ingenting ;)

 

 

Jeg nærmer meg slutten av 20-årene (iiik!), har ei jente som blir 4 i sommer og vi har prøvd på nr 2 i 1,5 år. mistet to ganger i fjord, men denne gangen SKAL det gå bra ;) Gleder oss veldig til å få en lillebror/søster til mini. Vi kjøpte drømmehuset vårt "ute på landet" like utenfor Grenland i Telemark for ca 1 år siden, har hund og 2 katter, så nå er det bare minsten som mangler! :)

 

Håper på masse koselig skravling og deling de neste 8 månedene! for de som evn bor i nærheten av hverandre kan det jo bli aktuelt med bim-treff også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Trondheim og blir 25 i år:) Har to stebarn fra før, så dette blir veldig spennende!!!:)

 

 

Jeg har mistet en gang da jeg var 18 og dette var uvist. Nå er det første gang jeg er gravid som jeg vet det og er såklart redd for å miste. Vi har hus som vi skal pusse opp i år! Så nå må vi få gjort unna barneromma før barnet kommer...

 

Har så lyst å begynne å kjøpe ting.... Lyst til jordmor... er redd for at dette er kortvarig. men ja.. vi får håpe!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo stort sett bra da nurkisimagen! :) Vi får satse stort på det!

 

Jeg begynte faktisk å pusse opp barnerommet for noen uker siden! tenkte jeg likegodt kunne begynne med det, siden det drøyde så med å bli gravid! positiv test 2 uker etter! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi herlig. skal ringe jordmor til uka. håper på å komme inn i uke 8... min kjære vil og bli med<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Positiv for 1 uke siden etter prøving i nesten ett og et halvt år:) Så VELDIG etterlengtet:) 26 år, bor på Sørlandet, og dette er første gangen. Har nesten ikke gått opp for meg enda at testen var positiv, og jeg blir såå jublende gla' når jeg tenker på det, men samtidig tør jeg ikke slippe meg løs, siden ting er så usikkert som det er... Skikkelig skummelt, asså, å være såå livredd for å bli skuffa..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Conradia :) skjønner det med å være redd! har du mistet noen gang? jeg prøver virkelig å ikke engste meg for mye! ;)

 

Jubler hver gang jeg er kvalm! ;) hehe

 

Har dere mange symptomer allerede?

 

jeg teller dager og gleder meg vilt til å passere visse milepæler! bare så synd at tellingen går saaaakte foreløbig.

Skal ta kontakt med gyn neste uke og avtale ul i uke 6/7, siden jeg mistet to ganger i fjord skulle jeg bli prioritert inn så fort jeg var gravid igjen. Hadde ikke tatt tidlig ul om det ikke var for problemene jeg hadde i de to foregående sv.skapene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Nei har ikke mistet tidligere. Har heller aldri værd gravid før, så aner ikke hva som er typisk for meg, for å si det sånn.. Vet jo at sjansen for å miste er størst de 12 første ukene, men vet dere noe om når i 1. trimester folk helst mister hvis de gjør det..? Kanskje vanskelig å si noe om, hmmm... Men du har jo absolutt rett, *lille blomst*, vi må ikke engste oss! Man kan vel heller se det sånn at inntil det mostatte er bevist, så går dette veldig bra, akkurat som det skal:)

 

Når det gjelder symptomer, så har jeg konstant ømme bryster, pluss at jeg har hatt 3 dager med vanvittig hodepine, og så sliter jeg litt med verk i hoftepartiet. Det er heldigvis bedre i dag, men har vært heelt grusomt tidligere i uka. Og så tror jeg at jeg flyr mere på do enn normalt. (Men det KAN henge sammen med at jeg drikker ganske mye vann om dagen:)

 

Godt å vite at de passer ekstra på deg, *lille blomst*:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

 

dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

 

Hentet denne på 1.tri, (infosiden som holdes oppe)

Så det er klart det finnes en viss % sjanse for at det ikke går, men vi må holde oss positive! :)

 

Min erfaring sålangt er iallefall at symptomer er positivt (sef ikke alle som har, eller har like mye) For min del er det iallefall mer optimisme nå, siden jeg har mer symptomer denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, herlig å se positive % :D:D Vi skal klare oss gjennom dette. Jeg drømte i går at jeg begynte å blø, så nå er jeg livredd for blod på papiret. Min kjære ble redd da jeg sa det, men var glad for at det var en drøm....

 

Sa i morrest at jeg hadde vondt i magen, så skvatt han til, men var jo bare oppblåst med luftsmerter:D:D

 

Får heller ikke lov å løfte noe som helst......:P han er nå herlig <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, min kjære skvetter også hvis jeg sier jeg har vondt! Søte da! ;)

 

Hva har dere for planer denne helgen?

Vi har vært i badeparken en tur, i morgen blir det aking :) nå skal jeg gå og lage kjøttkaker i brun saus :) Nam! hehe

 

Noen som har noe mat de reagerer på nå? jeg blir nesten kvalm av kjøttpålegg! men sjokoladepålegg (som jeg aldri spiser ellers) er godt! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, veldig godt å se de prosenta, ja!

Vi holder på å pusse opp soverom + div. her i huset, så passer jo bra å ha som mål å bli ferdig innen oktober:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA:) vi skal renovere hele underetasjen i år. 4 nye soverom, nytt bad og nytt vaskerom:):) Så da blir alt på stell! Eget stellerom på vaskerommet:) herlig å slippe bleielukt på badet;) varmekabler og bleier er ikke bra sammen;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, enig i at bleielukta ikke passer på badet!

Tar det veldig med ro iforhold til planlegginga enda, men gleder meg veldig til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med dere jenter? utrolig at vi alle er ny"graverte"! hehe :)

 

Jeg teller og teller! 4+4 i dag! måtte stå opp tidlig siden jeg ble kvalm av å ligge... men er bare glad for alle symptomer jeg har! :)

 

Når skal dere fortelle om nyheten? Denne gangen tror jeg vi kommer til å holde det hemmelig så lenge som mulig! :) vet ikke hvor lenge det blir, men vil iallefall ha hatt en ul først! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hehe, jeg våkner i 6-7 tiden å må på do hver morgen!! Virkelig plagsomt.. Jeg er 4+5 i dag:)

 

Vi skal vente til slutten av uke 13:) starten på uke 14. Skal og på ul først..:) Like greit å vente, selv om det er pinsel!!!!! Like greit å fortelle det når man er "sikker"...

 

I dag skal vi på bryllupsmesse:) artig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ont i rygg og litt i sia ved underlivet.. håoer det er normalt... ikke typ menssmerter altså. blir sikkert nervøs for ingen tong:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, blir skikkelig nervøs av sånt jeg også. men ganske vanlig med smerter da...

Krysser krysser krysser! :)

 

Skal dere planlegge bryllup? kos det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiv meg på tråden deres :)

 

Jeg er 26 har 3 gutter fra før og nå venter vi nummer 4:) vi driver gård på vestlandet. kjempe spennt siden vi har strevd en stund for å få det til, har brukt pergotime og EL sprøyte. Fikk beskjed om stor sannsynelighet for tvillinger så gleder oss til UL:0)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg og samboer har tilsammen 4 barn når vi teller mine og dine barn. En på 18 mnd og 3 i tenårene.

Vi er nå på tredje forsøk for å få til en søsken som er på alder med han på 18 mnd....... Og de sier jo at alle gode ting er tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen budeja og mgel! :)

 

Koselig at flere blir med i gjengen! :) Skravletråden er for alle, så jo flere - jo bedre! :)

 

koselig med så mange barn da! :) vår første kommer til å være over 4 når hun får søsken, så jeg lengter litt etter to tette nå! ;) hehe

 

Utrolig spennende om det blir to da budeja!

Er han på 18 mnd felles mgel? kos med flere små! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen budeja og mgel! :)

 

Koselig at flere blir med i gjengen! :) Skravletråden er for alle, så jo flere - jo bedre! :)

 

koselig med så mange barn da! :) vår første kommer til å være over 4 når hun får søsken, så jeg lengter litt etter to tette nå! ;) hehe

 

Utrolig spennende om det blir to da budeja!

Er han på 18 mnd felles mgel? kos med flere små! :)

 

Ja "lille blomst", han på 18 mnd er felles :) En skikkelig solstråle, som fortjener en liten "sparringspartner"!

 

Jeg har ei på 12 fra før og synes det er litt leit at hun ikke hadde søsken som hun bodde sammen med i oppveksten, stakkar hun har mast og mast om søsken! Nå får hun i fullt monn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen ønsker vi ikke å fortelle noe til noen før vi har vært på ul og fått bekreftet at alt er i orden, hvis vi klarer å holde det skjult da.......for jeg har allerede en ENORM mage, så jeg må nok invistere i noen store tunikaer e.l. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg sliter med klær selv jeg! lagt på meg litt iløpet av prøveårene, så har liksom passet akkurat inn i det jeg har fra før, så med bare bittelitt oppblåst mage nå så merker jeg problemene alt! hehe :)

 

Koselig med søsken ja! hadde vi fått vilja vår ville vi hatt søsken til mini før, men nå krysser vi fingrene for at denne sitter iallefall!

 

Gleder oss masse til å fortelle mini om hemmeligheten! men må bare vente så lenge som mulig! hvis hun og da hele bhg får vite det så vet snart hele vår "verden" det også, bor på mindre sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...