Gå til innhold

Septemberbarn! :)


3 blå

Anbefalte innlegg

Takk for svar, det hjelper alltid med noen forskjellige synspunkter:)

Har bestilt lege time og skal til legen 24 januar, da er jeg 2 mnd og 2 dager på vei. Så da kan jeg spør legen om det er ok å ikke være kvalm. Je kjenner jo mange som ikke var særlig kvalme, men min mor var jo kjempe dårlig de 3 første mnd. Derfor tenker jeg at jeg burde ha lignet litt på henne, men det er jo ingen garanti for det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førskolelærer- nei, ingen garanti der nei. Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann, men i 3 måneder med nr. 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen! :)

 

Symptomene er litt av og på her og, tror ikke vi skal bekymre oss. Husk at vi bare er noen få uker på vei, det kommer nok for fullt snart! :)

 

Jeg er 5+3 i dag, snart to uker siden jeg testa positivt! :) Ukene går heldigvis fort :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, orker ikke å tenke for mye på det!

Vi krysser fingrene for at alt går som det skal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Testet positivt 3 januar 8 dager over ikm. Testet ikke før da jeg har blitt"lurt" de 4 andre pp, ha vært helt sikker på at jeg har vært gravid hver gang. Denne gangen bestemte jeg meg for at det skulle gå langt over ikm før jeg testet, og det klarte jeg å holde;-). Iflg kalkulator blir termin 5 september, men dette blir et planlagt KS, så da kan det nok hende at baby blir født i August. Har to akutte KS bak meg, og skal derfor ikke gjennomgå rier mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du garantert barnehageplass da!:) Sterkt å gå så langt over før du testet da! Tok jo test før IKM, og de siste ukene har vært ganske lange, merker at tiden begynner å gå litt fortere nå...håper det gjeder videre også..Har nok litt å gjøre med en travel uke på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Rosarose8:-) Ja det er jo positivt da, med barnehageplass hehehe:-) . Termin ganske så likt vi da, 2 sept på deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt forskjellig ut i fra hvordan jeg regner, har litt ustabil syklus, men mellom 2-4 september en gang!:) Forbredt på å gå over så det spøker for barnehage! ;) Men men da får man være hjemme litt lengre da! Ikke bare negativt!

Rart med alle tingene man går å bekymrer seg for, gjorde tabben av å begynne å tenke barnevogn i går, ble jo hel forvirra og litt fortvila, litt hormonell kan du si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prinsesse05 , st.hans prins09-Gratulerer med spiren!! :)

 

 

Lenge siden jeg har vært her inne nå, er såå trøtt for tiden. Vil bare sove.. ZzzzZZzzz..

Men skjønner ikke helt dette med barnehageplassen?

Er det slik at våre babyer må vente til nytt kalenderår for å få barnehage? For de fyller jo egentlig år etter opptaket? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg å svare deg jeg Førskolelærer ;) når det gjelder barnehageplass så søker man vel i mars, innen 1.mars er det vel.. så da er poden din ca 7 mnd. Da søker du for barnehageåret som begynner i august, altså når poden din er nesten 1 år (11 mnd). Men man må søke 1. mars for å få være med på hovedopptaket, ellers er det liten sjans for plass desverre.

Det er derfor så mange planlegger når de skal få barn nå. Før gjorde de jo ikke det (eks. våre foreldre.. de fikk barn når de fikk barn liksom), fordi da var ikke problemet med barnehageplass så aktuelt.

I enkelte kommuner er man jo heldig, og barnet kan begynne midt i året, men mange steder er det vanskelig. Man risikerer jo å ikke få plass uansett.. kommer jo an på hvor mange barn som er født det året som din blir født i akkurat din kommune.

Spennende greier det der. Vi er heldige og bor i en kommune som lover å dekke barnehagebehovet. Men i de fleste byer er det nesten alltid en utfordring det der.

 

Vi har aldri tenkt på når vi skulle planlegge barn pga barnehage, men her eksploderer befolkningstallet i kommunen., så det kan jo faktisk by på utfordringer hvis vi skal ha også her etterhvert ;)

Ellers så håper jeg å kunne være litt mer hjemme med ungene også. Halv plass til poden e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke rett på barnehageplass hvis barnet ikke er blitt 1 år 1. september det året du søker. Godt mulig at du får plass i mange kommuner, Oslo er ikke en av dem, heller ikke Bærum som er vårt andre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg tro er ganske forskjellig rundt om i landet... Har aldri hørt om dette i min kommune. Vår første er født i midten av september, og når han skulle begynne i barnehage måtte vi søke innen 15 februar det året han skulle begynne. Han var da 5 mnd. Han fikk plass og begynte i barnehage i august, når han var 11 mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det nok veldig forskjellig. Da vil jeg absolutt anbefale å ringe hjem-kommunen for info så man vet på forhånd. Ammetåka kommer kjapt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble plutselig veldig bekymra her:)

Det er virkelig mye en skal tenke på for tiden!! Men jeg for ta det lit som det kommer. Takk for svar alle dere..

Jeg har veldiglyst til å ha babyen hos dagmamma fra den er ca 1 1\5 år. Kanksje jeg tar ulønnet permisjon ett halvt år.

Vi har en dagmamma i byen alle snakker om, og hun har ca 5 barn hjemme hos seg. Synes det virker så koselig og trygt.

Jeg jobber jo selv i en stoor barnehage, og jeg kan ikke si at barna ikke har det greit der. Men samtidig synes jeg de er såå små når de begynner rundt 11 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!!! :)

Jeg testet veldig positivt igår 17 dpo (turte ikke før)

og har termin 15. sept. Er 4+3 idag:)

Trodde virkelig aldri dette skulle skje etter 7 pp :P

 

Men er sååå lykkelig og litt redd for å miste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :) Eg har også septemberbarn om alt går bra. Er 5 + 4 i dag men mangler symptomer. Hadde litt forrige uke men har forsvunnet nå. Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg har altså ingen spesielle symptomer enda, bare litt trøtt. Brystene har vokt litt og brystvortene er vonde.

Ellers spiser jeg det meste, uten sjokolade. (Noe jeg måtte ha før hver dag helst!!)

 

Jeg er fra Sørlandet så det passer ikke med treff i Bærum\Asker området :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent etter symptomer i et halvt år nå og til slutt tror man at man har ALT:P blir litt smårar av å lese inne på forumene...

Med førstemann var jeg bare litt småkvalm de første ukene og litt bekkenplager på slutten, ellers elsket jeg å være gravid og følte meg så fin;)

Nå er jeg snart i uke 5 og har ingen symptomer... ikke kvalm enda... blir litt bekymra.. husker ikke helt hvem uke kvalmen kom sist gang. Hvis kroppen reagerer med kvalme ved første svangerskap, bør den ikke gjøre det ved neste også?

Det skal sies at jeg har lagt rett ut med influensa en uke og det er vanskelig å kjenne symptomer når jeg føler meg generelt elendig. Hvis jeg hadde vært frisk hadde jeg kanskje kjent at jeg var mer trøtt og sliten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange semptembere! Jeg har termin 4. september. EL var 10-11 des, første test var 22. des (negativ), mens den andre (og tredje) testen var knall positiv den 5. januar!

 

HURRA for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg inn her også <3 Håper det går bra for oss alle! Gleder meg til å følge med :-D

 

5+1 i dag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde siste mens 16 des og el 30, men jeg venter fortsatt i spenning da..føler at det er noe på gang men testet neg på lørdag...skal ikke teste igjen før ev etter IKm om mensen ikke kommer. Pleier å bli veldig oppblåst i dagene før mens da, men ingen tegn til det nå...har sykluser på 27 dgr.

Gratulerer såå mye med spiren! Håper jeg også kan komme inn her..er bare litt å snoker enn så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel joine her jeg og :) Testet positivt i forrige uke og venter nå nr 2 10 september :)

Er litt halvhufsen i kroppen, spesielt om morran, men heldigvis ingen kvalme.

Igrunn greit å kjenne at noe er på gang, sist var jeg bare trøtt :P

Endret av AngryBird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med legen idag og fikk bekreftet graviditet. MEN...hadde sist mens 17 desember og EL 31 desember... så det har vel knapt festet seg da? :P Men testen viste at jeg var gravid.Er det noen andre her som har merket så tidlig å være gravid? så det er så klart veldig tidlig. Krysser alt for at dette går bra. :) Ut i fra terminkalkulatoren har jeg termin 24 september. :) Har også september barn fra før av! :)

Hei bella:) håper å joine dere her om noen dager!! Jeg hadde også EL 31. des og har også regnet ut at hvisomatte, dersomatte og forhåpentligvis har jeg en spire i magen, og da blir min termin også 24.sept. :))

Håper vi snakkes mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...