Gå til innhold

Septemberbarn! :)


3 blå

Anbefalte innlegg

Hei heiØnsker nr.3 i 2012!!

 

Tusen takk for positiv tilbakemelding! :)

jeg har jobbet der fra oktober til desember, fikk en kontrakt på 2 mnd for å se. Og de er kjempe fornØyd med meg! :) Men samtidig har jegen mannlig sjef oppi i årene, veldig karriere bevisst. Han har satt lys på at det ikke skal være mye sykdom fordi vi trenger stabilitet i bransjen. Han eier hele selskapet såjeg skjØnner jo han også, men som du sier har jeg loven på min side:) Jeg sier det nok ikke fØr jeg "må" og det synes. Hehe

 

Men dette er kjempe gØy at vi som er september mammaer kan være i kontakt.

Hvor i landet er dere ifra? Hvilket sykehus skal dere fØde på?

(Uff fikk plutselig vondt i magen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel.. jeg håååper ivertfall at jeg blir september-mammma da, som deg da:) el i disse dager, så får se på ikm rundt den 14.januar;)

Men Førskolelærer; har du fått ny kontrakt fra januar da?.. eller er det da de bestemmer om de skal fastansette deg? dessuten.. hvis du går gjennom et byrå så er det sikkert ikke noe problem.

Er fra Akershus. Håper å føde på Kongsvinger igjen når/hvis det kommer så langt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Førskolelærer.. så jo lenger opp nå at du blir 100% fast ansatt fra januar. Da behøver du ikke bekymre deg i det hele tatt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten smule testomantendenser hos meg, blir aldri lei av positive tester altså! 3+ i dag, så da virker det jo som om alt går fremover som det skal!! Jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten smule testomantendenser hos meg, blir aldri lei av positive tester altså! 3+ i dag, så da virker det jo som om alt går fremover som det skal!! Jippi!!

 

gratulere så masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Ønsker nr.3 i 2012-ja han har sagt de vil ansette meg i januar og at han vil lage kontrakten i januar.

Så da behØver det ikke å bli noe problem?

Selv om jeg er i en prØveperiode? Jeg vet jo enda ikke hvordan kontrakten ser ut, ikke sikkert det blir prØveperiode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Ønsker nr.3 i 2012-ja han har sagt de vil ansette meg i januar og at han vil lage kontrakten i januar.

Så da behØver det ikke å bli noe problem?

Selv om jeg er i en prØveperiode? Jeg vet jo enda ikke hvordan kontrakten ser ut, ikke sikkert det blir prØveperiode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førskolelæreren- spiller ingen rolle om du er i prøveperiode eller fast ansatt. Det skal voldsomt mye til for at de ikke ansetter deg da likevel. Via lov er det ikke lov å si opp noen hvor det at svangerskap er grunnen!

Dessuten.. de vet jo ingenting enda, og du venter jo så lenge du kan før du må si noe.. ;)

En arbeidsgiver må faktisk regne med at kvinnelige kolleger kan bli gravide!

Forresten... bare så du vet det.. det er ikke lov å spørre på et intervju om det er planlagt å bli gravid.

Dette går nok bra skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hei ønsker nr. 3 i 2012!

Nei jeg tror helle ikke det spiller noen rolle om det er prøvepriode eller ei. En kontrakt gjelder uansett.

Men som du sier kommer jeg ikke til å fortelle noe før jeg må, det er ca i februar engang:)

 

Hvordan har dere det iforhold til symptomer?

Har ikke noe spesielt men har gått ned 1-2kg. Har ingen matlyst, men heller ikke kvallm. Men spiser veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt overhodet ingen symptomer. Men hadde EL fredag og lørdag, så jeg forventer ingenting. Har aldri pleid å ha noen symptomer heller i de to andre svngerskapene, bortsett fra større pupper sier mannen:o) det er klart han legger merke til slikt:o)

Så jeg får kanskje vente med å teste før han sier at puppene har blitt deilig store.. ha, ha.

Hjelpes, vekt ja! :( håper denne gangen om jeg blir gravid at jeg ikke går opp altfor mye. Er jo litt opp til meg selv også det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:)

Det er bra mannen kan holde deg oppdatert!

 

Mine pupper har også blirr noe større også er de sååå rare i formen. Huff og huff! Merker at brystvortene er mer vonde enn selveste puppen.

 

Ellers kan jeg virkelig ikke klage over formen her:)

Imorgen er det jobb og jeg føler meg egentlig klar. Kjedlig å være hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld har jeg da vondt nederst i bekkenet liksom.. ikke magen.. på høyre side. Merkelig. Kan det også være el da? ikke slik det har føltes tidligere eller hverken fredag eller lørdag da jeg testet positivt på el!!

Hmm.. rart. Hvor mange dager har man forresten el, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff jeg var liksom så lite bevisst på disse småsymptomene, fordi jeg aldri trodde det skulle klaffe første pp.

 

Men det er slik at når egget blir sluppet ned i egglederen-"lever" det 24 timer. Da må det bli befruktet for at det skal bli baby. Hvis ikke går egget til grunne og mentruasjonen kommer.

Så teoretisk sett har en kvinne eggeløsning 24 timer, altså en dag i mnd. Men selvfølgelig har noen kvinner flere El og slike ting, men dette er altså det mest normale.

Jeg tok EL tester, og fikk positive tester kun to dager. 3.dagen var testen negativ og da var EL "over". Håper virkelig jeg klarte å forklare noe her, føler det bla ble mye ord!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mitt første symptom var brystvortene- de var såå røde og vonde.

Det andre var at jeg hadde vondt i venstre side nede i magen. Men ikke eggestokken, men mer liksom mot midten.

Så på en måte kan jeg kjenne hvor egget har festa seg. (Tror jeg) For i den sia drar det veldig noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, skjønte den forklaringen. Men trodde at flere egg kunne løsne under el.. over flere dager jeg da. Nå kjennes det som det gjorde igår èn gang og fredag èn gang.. som at et egg løsner og det "river" i eggstokkene. Tar tak i magen og liksom litt rie-aktig liksom.

Men hvis et egg da løsner nå.. som jeg har vondt.. og det blir befruktet senere idag ;).. så må jeg regne om min ikm da.. fredag var den 14. januar, men idag så er ikm 16. januar.

Kjenner jeg blir litt sprø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer jo det at flere egg kan løsne:)

 

Ja slik kjennes EL ut for meg også. Får skikkelig vondt i nedre del av magen i venstre side, så da vet jeg at EL er på gang:)

Men den værste tia er fra El i IKM! Guuuuuriiiiiii!

 

LYKKETIIIIIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk både Marguritten og Førskolelæreren:) tror el er over her for denne gang. Min 1 pp. er da over. Nå får jeg vente til 14. jan og ikm for å seeeee...

ventetiden blir nok laaang ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å gå bra! Jeg krysser fingre og ben for deg:)

Jeg trodde aldri det ville klaffe i 1.pp men det gjorde det!! Og reka den holder seg fast ser det ut til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Førskolelærer:) det blir jeg glad for. Håper jeg kommer inn her om to uker, og kan droppe ut fra "bli gravid"-forumet for godt., og håper samtidig at alle andre damer derfra også blir med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker står det på meg, hadde en MA i oktober. Tror det var eggløsning den 12.12, på bursdagen til datteren min... så vi feiret den ordentlig! haha.... Happy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker nr 3 i 2012! Jeg håper veldig at du blir med oss her inne, veldig koselig å taste med noen om egen synspunkter og fØlelser.

 

Men jeg kjenner jeg er litt bekymra, ingen særlig kvalme lenger? Spiste kjempe godt i dag, kun magen som e litte bitt oppblåst og puppene er noe Ømme.

Ellers har jeg virkelig ingen symptomer?

Får av og til vondt i magen på natta, sånn litt menssmerter. Bekymrer meg litt egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førskolelærer- jeg leste akkurat på "spør jordmor"-siden. Der sa en jordmor til en annen som mistet kvalme-symptomet, og da sa jordmor at det at symptomene kunne svinge veldig, og at man skulle ikke bekymre seg før man begynte å blø.

Så.. ikke bekymre deg for mye kanskje;)ellers kan du jo be om tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...