Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #1 Skrevet 17. desember 2011 jeg er gravid ...i uke 34...og nå kom plutselig pappaen til min ufødte sønn hjem og sa at babyen SKAL omskjæres. jeg er norsk og jeg har sagt før at det blir ikke aktuellt...viss han vil det kan han gjøre det når han blir voksen. det var helt greit...inntil nå......og nå sier faren at han skal omskjæres uansett. huff jeg blir het skjelven og trist for vi var jo enige...vi skal jo bo i norge jo. hufff er det jeg som er et monster?? for det var akkorat det pappaen kallte meg da jeg sa at det er uaktuellt...han sa at babyen kom til å bli syk viss han ikke ble omskjært.. dette er trist for meg...vet kke hva jeg skal si lengere. :-(
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #2 Skrevet 17. desember 2011 Jeg hadde aldri gått med på å omskjære en frisk gutt. Han skal vokse opp i norge, ha gym og svømming sammen med norske gutter med forhud på tissen sin. Samtidig vet vi at selv i land som omskjæring har vært veldig vanlig (som f.eks USA) er det flere og flere som slutter med denne skikken, og det er det jo en grunn til. Forhuden har en misjon, den skal beskytte en følsom del av mannekroppen og bør få sitte der om det ikke er en medisinsk grunn til å fjerne den.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #3 Skrevet 17. desember 2011 Ikke hør på mannen din. Du er ikke et monster fordi du ikke vil at gutten skal bli omskjært. Som hun anonym sier over her. Dere bor i norge og i norge er det ikke vanlig å bli omskjært.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Du er ikke noe monster og ikke gjør noe du ikke støtter fullt ut med barnet.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Nei - du er ikke noe monster! Han burde skjerpe seg, babyen blir da ikke syk av å ikke bli omskjært, for noe tull! Er dere gift? Hvis ikke: ikke kryss av for "felles" foreldreansvar for barnet! Da har han ikke noe han skulle ha sagt om den saken :-) Tviler også på om norsk helsepersonell vil omskjære en unge hvis foreldrene ikke er enige om det, selv om de har felles foreldreansvar, men ingen grunn til å ta noen sjanse.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 ja det er det jeg også mener...men faren er muslim og sier at det er det eneste man kan gjøre...nå kommer alle de utfordringene jeg var redd for. :-(
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 Jeg hadde flyttet før barnet ble født og ikke skrevet han opp som far om faren til mitt barn hadde krevd dette. Be han lese seg opp om temaet. Han prater bare piss.....
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 Hvis man gifter seg med en mann fra en slik kultur/religion, må man regne med kulturkræsj. Jeg ser ikke på omskjæring av gutter som en krisesituasjon, men det hadde vært noe helt annet hvis det hadde dreid seg om en afrikansk jente-omskjæring.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #9 Skrevet 17. desember 2011 jeg tenker det samme....heldigvis er vi ikke gift nei...han ahr forandret mening på alt.. jeg har allerede pga dette sagt at han må finne et annet sted å bo en periode...bare fordi jeg ikke orker krangle og stresset han holder på med. det er jo ikke gitt på forhånd at babygutten blir hverken muslim eller kristen. og jeg er langt fra muslim.. HI
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #10 Skrevet 17. desember 2011 jeg skjønner at du elsker kjæresten din og alt det men nå skal jeg komme med et råd som du ikke vil like.... flytt ut nå før bebyen kommer....
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #11 Skrevet 17. desember 2011 uff, jeg ser for meg livet ditt fremover...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #12 Skrevet 17. desember 2011 Sånn går det når du velger å få barn med en hjernevasket muslim. Du er tydeligvis en del hjernevasket selv allerede ettersom du vurderer om det er DU som gjør feil. Selvfølgelig skal ikke ungen mishandles pga sin fars syke tanker, er du dum eller? Kom igjen, skjerp deg. Jeg ville ikke vært sammen med en sånn fyr en gang, som vil mishandle sin egen sønn, kom deg vekk før det er for sent og få deg litt selvrespekt, ikke kun for din egen skyld, men for ditt kommende barns!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #13 Skrevet 17. desember 2011 Flytt før barnet kommer så slipper du delt foreldreansvar. Da slipper du også at flere kulturkræsjer kommer i fremtiden, for da har han lite han skulle ha sagt.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #14 Skrevet 17. desember 2011 Nei,du er ikke et monster- du er er en helt normal norsk dame. Og når det er sagt: Jaja...tipper denne guttebabyen ender opp som omskjært- sånn går det når du velger å få barn med en muslim (i dette tilfelle)! Kulturkræsj kommer til å oppstå,og dette er nok bare toppen av isfjellet! Begynner med en liten forhud,eskalerer til tvanggifting. Ja,mulig noen kaller det "rasistisk",men hallo! Hvor ofte hører vi ikke om kulturkræsj som dette??! Hvorfor skal DIN mann være noe annerledes enn andre? Tror du at "de andre damene med muslimmenn" trodde at akkurat deres mann skulle bli vanskelig og tverr? I think not. Sorry... måtte få ut litt guff. Tenk deg om sier nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #15 Skrevet 17. desember 2011 Du må flytte ut og få endret adressen fort. For at du skal få fullt foreldreansvar , må du bo på en annen registrert adresse enn din mann.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #16 Skrevet 17. desember 2011 Jeg mener det virkelig; flytt FØR barnet kommer, og ikke kryss av på delt foreldreansvar. Han mister en del rettigheter om dere ikke bor sammen når barnet blir født. Jeg hadde ikke turt å overlate babyen et sekund alene med faren, for så fort jeg hadde snudd meg vekk så hadde han vel tatt babyen med til en de kjenner som driver med dette illegalt, og da kan babyen ihvertfall bli syk!! Har bare én ting å si; run, Forrest, RUUUN!!!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #17 Skrevet 17. desember 2011 For noen råtne svar som blir git her. Ønsker dere virkelig å fyre opp under noe som kan lede til et samlivsbrudd dersom det er mulig å ordne opp med samtaler? Kulturkræsj kan oppstå også nordmenn i mellom. Min eksmann er norsk, men vi kom fra to helt ulike norke kulturer, der elt ulike verdier ble vektlagt, og det gikk skikkelig galt med oss. Det er mulig faren til barnet faktisk tror at barnet blir sykt dersom det ikke blir omskåret. Jeg ville ha begynt med å ta ham med på svangerskapskontroll hos lege/jordmor for å få snakket om dette, slik at helsepersonell kan forklare ham at det ikke finnes noen medisinsk grunn til å omskjære friske guttebarn. Andre problemer dere måtte ha bør dere ta en tur på familievernkontoret med. Tro meg, det er IKKE lett å ha barn med en person du er skilt fra og uenig med om det meste. Noen ganger er samlivsbrudd helt klart det beste, men ikke tro at det er en enkel løsning. Og tro heller ikke at det bare er å ikke krysse av for at du skal ha hele foreldreansvaret alene, og så blir det slik. Han kan kreve dna-test for å få fastslått farskap dersom du nekter å oppgi ham som far, og han kommer til å få foreldreansvar dersom han krever det. Lykke til, HI!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #18 Skrevet 17. desember 2011 Nei, mannen din er monsteret;- LØP!!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #19 Skrevet 17. desember 2011 Er han aggresiv mot deg, så går du på sekundet fra han. Er dette bare en uenighet så kan det faktisk ordnes opp i. Nå ser jeg utfra at dette er en krangel uten truser ol. Så det jeg ville ha gjort er å tatt han med til legen til samtale, slik at han kan få forklart at det ikke er noen fare og ikke bli omskjært. Deretter prøver dere og ordne opp. Oppførte han seg ala xen min som jeg uheldigvis ble gravid med (uheldig i typen: heldig for å få barn, uheldig med drittsekk av far), så vil jeg anbefale deg på det sterkeste og forlate han. Ikke oppgi han som far og nekt han alt. Jeg håper at det rett og slett er en krangel mellom dere og ikke noe verre
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #20 Skrevet 17. desember 2011 Enig med anonym over her jeg, ring helsestasjonen på mandag og spør om å få en time med helsesøster evt barnelegen som er tilknyttet helsestasjonen for å få riktig medisinsk info om omskjæring. Mannen har ikke vondt av å høre fra helsepersonell at det ikke er sykdomsfremmede å ha forhud. Om han fremdeles insisterer på omskjæring etter en slik samtale får du evt ta neste steg.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #21 Skrevet 17. desember 2011 Pfff....går ikke ann å fortelle en muslimsk mann som tror på omskjæring at det ikke er farlig å IKKE bli det. Kan gå til så mange leger man vil for å få hjelp til det,men det er dødt løp. Denne tradisjonen sitter så innprentet i de at de ikke har tjangs å se det på noen annen måte enn det de gjør.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #22 Skrevet 17. desember 2011 22.27, der tar du feil, er sannelig ikke 100% sikkert at bf får foreldreansvar om han går til sak. Hvor har du tatt det ifra egentlig, ditt eget hode kanskje???
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #23 Skrevet 17. desember 2011 Naive folk her altså... muslimer har vel ingen respekt for norske leger eller jordmødre, prøver dere å være morsomme? Det eneste de respekterer er sine foreldre (far) og Koranen, og gjør de ikke som sin far og koranen sier, så blir de brent i helvete eller ett eller annet. Hjernevasket! Dvs. det går ikke an å ha en fornuftig, normal samtale om det...! Noe alle naive unge, norske kvinner burde tenke på FØR de velger å få barn med dem!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #25 Skrevet 17. desember 2011 Du vet da vel at her i norge blir ikke gutter omskjært? Og de har ikke blitt syke av å ikke bli omskjært.La deg ikke manipulere av den fyren der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå