Gå til innhold

Hjemmesykepleien....skam dere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er du som burde skamme deg Hi. Henge ut hele hjemmesykepleien på grunn av at EN person er forsinket, for første gang. Skjønner at det er frustrerende, men dette er bare latterlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja mange narkomane misbruker subutex o.l

Men de bruker det på en annen måte, altså de skyter det..

Hvis man tar de rette dosene på den rette måten så blir det ikke mye "rus".

Skrevet

Jeg synes det er feil av deg å henge ut hjemmesykepleien for første ( ! ) gangs forsinkelse. Ærlig talt, de går til andre som også bør ha hjelp klokken 8. All ære til dem som gjør en så fantastisk jobb hver dag at slike som deg, hi, kan få levert medisinene på døren. Du vet at du kan gå til apoteket også?

Jeg synes faktisk at du kommer med så mange nedlatende og stygge kommentarer, hi, at jeg lurer på hvordan du er som omsorgsperson.

I mange tråder kommer det nedlatende kommentarer, mem du kommer nærmest med trusler, og skriver at noen her burde vært utryddet....!

Skjønner at du har hatt og har det tøft, deg om det, jeg blir mer bekymret for mangelen på sinnekontroll. Håper forloveden din tar vare på deg OG på barnet.

Skrevet

Syns Hi får mye stygge svar av en person spesielt her, skal hun da ikke få forsvare seg?

Hun blir blandt annet kalt for narkismamma av denne personen, er det greit???

Skrevet

Kjære HI.

Hj.sykepl. starter som regel jobben sin kl 08, de har så rapport og uttdeling av brukerlister som kan variere alt i fra 30-60 minutter. Alarmer bruker som regel å komme inn i denne tiden også. Det er da som oftest gamle mennesker som bruker alarmen når de vil stå opp (feilbruk men de vet ikke bedre), noen ganger mye mer alvorlige ting, men uansett så må vi hjem til de brukeren å sjekke at det ikke er noe galt. Vi har IKKE tid å ringe samtlige brukere som står etter på lista for å si at vi blir for sein desverre. Jeg har alt fra 10-16 brukere på listen min, alle skal jeg til før kl 12 (lunch) Blandt alle på lista så er det mange forskjellige behov, noen skal ha medisiner, tilsyn, smøres mat, stell i seng, bad osv. Ser det er noen som skriver at nattevakten kunne ha kommet til deg, men en nattevakt skal ikke ha pålagte oppgaver i løpet av sin vakt, så framt det ikke gjelder en bruker som er veldig syk (dødelige sykdommer f.eks)

Skrevet

Skjønner at du ble fortvilet når ikke du fikk medisinene dine, men du må se det store bildet. Du er bare en av mange som bruker hjemmesykepleien. Og hvis det er kommet inn en alarm så har de ikke tid å sette seg ned for å ringe folk for å si at de blir seine. Kanskje du kan gjøre en avtale med dem om at du får dosetten din en dag før du går fri?

Skrevet

Til HI

Du får mye dritt i denne tråden, men samtidig synes jeg du serverer helt villt mye dritt selv også. Tenk litt over hva du skriver, så er det lettere å hjelpe deg med både råd og det meste :)

Det er ikke noe poeng i å "konkurrere" om hvem som er lavest på rangstigen ved å bruke mest mulig adjektiver.

Hvor gammel er du forresten? ( Og nei, det er ikke ment på noen vond måte)

Lykke til :)

Skrevet

Det er klart man kan få abstinens selvom man ikke blir ruset av pillene.

Jeg går på cipralex antidepressiva, og blir overhodet ikke ruset av det- men går jeg for eks 2 dager uten får jeg fysiske abstinenser så det holder.

Gratulerer med seiere hittil, HI , masse lykke til videre - og God Jul:)

blir kvalm av visse holdninger her inne, men det er ikke noe nytt.

Skrevet

Jeg skal prøve å svar utfra det lille jeg kan om temaet.

Jeg har selv et barn som muligens er på vei inn i rushelvete. Vi jobber for harde livet for å unngå det.

Jeg syns du har vært flink, som har klart å gå over til mer lovlige midler. Og holder deg til det. Jeg er enig i at dette er medisin som er like livsviktig for deg, som det kreftpasienter får. For at du skal fungere optimalt.

Grunnen til at du havnet der i starten, har ikke betydning. For like forbanna er det en sykdom. Noen blir avhengig, mens andre kan bare flørte med stoff og klare seg uten ellers. Dette har med kroppens kjemi å gjøre. Den er ikke lik hos ulike mennesker. Sånn er det bare.

MEN jeg syns du skal holde deg for god til å angripe alle som ikke er enig med deg her i tråden. Du nører bare oppunder "taperstatusen" du ikke liker. Jeg ser ikke på deg som en taper, pga egne erfaringer. Men ikke alle er som meg.

Skrevet

Ja det skal hun ha, jeg synes også hun er flink. Det skal mye guts til for å snu rundt livet sitt, all ære til HI :D

Skrevet

hoho... Snakk om å skjære alle over én kam, a gitt ;)

Skrevet

Nei SKAM DEG! Hvordan våger du å sammenlikne deg med kreftpasienter? Du er ikke noe offer, du valgte å starte med narkotika... Hvis du er så forbanne velfungerende, hvorfor kan du ikke dra deg ut å hente medisinene dine selv?! Hjemmesykepleien er forbehold de som ikke har mulighet til å komme seg ut av hjemmet....

Skrevet

Det kan faktisk være at hun har grunner som gjør at hun ikke kan komme seg så mye ut. Men ja, det hjelper ikke å kjefte på hjemmesykepleien. SAmarbeid er beste løsning.

Skrevet

Det går faktisk ann å anmelde det, er ikke ofte det skjer, men det skjer.

Ingen garanti for at det blir bedre, men er lov å prøve.

Evt ta kontakt med fastlege/kommunelege

Skrevet

hei folkens! hi her!

ville bare svare dere alle her,positive og negative .

mulig jeg har svart litt tragisk .jeg var ikke i form og kjenner jeg blir litt sint når noen sitter å kaller meg narkomamma og myye mere...det er bare unødvendig. Jeg orker ikke taimot drittkasting. Mulig jeg ikke snakket pent, greit nok at noen har imot narkomane, men jeg er IKKE noe narkoman mere :) men skjønner at noen har imot det. Deres problem.

Og vil legge til at jeg ikke har noe vondt å si om hjemmesykepleien , de som kommer hos meg er de mest fantastiske menneskene.

Jeg fikk ut litt frustrasjon her, da det sto i disse timene, men jeg vet jo såklart at hj.sykepleien gjør en fantastisk jobb. Men når legen min har ringt de opptill flere ganger fordi de er mange timer for sent til hos flere ,og de ikke bedrer seg så er d lov å syte litt. prøv dere, å sitte i abstinens, ikke særlig koselig.

å ja,før noen komenterer om min baby, babyen min har det supert! dere må ikke ta alle under en kam, og har dere litt i toppen så skjønner dere at BV ikke hadde gått ut fra min familie om de hadde vært nervøs for noe :)

Jeg har vært så langt nedi søla som bare det, bod på gata, men jeg tok tak i det,og kom meg opp igjen...og mer enn det. Jeg har fått samboer,forlovet meg, fått et velskapt nydelig barn, fått 2etg.leil. hund og bil og begynner snart å ta opp skolen! INGEN kan se på meg at jeg har vært rusmisbruker. å jeg angrer ikke på livet jeg har levd, og de valgene jeg har tatt. Det har styrket meg enormt,og gjort meg til den jeg er idag.

Det eneste er at jeg tar medisiner hver morgen.

utenom det, er jeg helt som dere andre.

Dere som har så mye imot rusmisbrukere, skulle vært i det selv,da hadde dere hatt ett annet syn på det. husk det kan skje alle familier.

Da ønsker jeg alle en fin jul, og et godt nyttår!

:)

Skrevet

Anmelde hva??? At hjemmesykepleien må dra ut til en akutt-alarm. Det kommer man da ingen vei med.

Skrevet

Jeg mener at de som har opplevd forferdelige ting og blitt rusmisbrukere pga det, har en viss rett til å sammenligne seg med kreftpasienter.

Men IKKE de som hadde en fin oppvekst og gode muligheter, men som rotet seg bort i narkotika på grunn av umodenhet og søken etter spenning!

Skrevet

Vel, uansett hvordan man ser på det er det snakk om mennesker som er avhengige. Og på sett og vis syke, de har like stor rett på hjelp uansett hvilken bakgrunn de har.

Skrevet

Dette innlegget gir meg nok en grunn til ikke å ha sympati med rusmisbrukere. Egoistiske, selvfikserte småkjeltringer så å si hele gjengen. Nei, det er ikke synd på deg Hi. Ingen i dette landet kan unngå å få med seg grundig at narkotika er farlig og ikke bra i det hele tatt. Det var innprentet med morsmelken i skole og samfunn. Likevel er det noen som skal prøve og dermed dummer seg ut år senere da de oppfører seg som selvmedlidende sutrekopper som hyler om at samfunnet skal passe på dem som små drittunger.

Skrevet

jeg er sykepleier i hjemmesykepleien.

kan forstå din frustrasjon. Syns faktisk at hj.spl kunne ringt og sagt i fra når de blir så forsinket.

Det pleier jeg å gjøre.

Rus-psyk pleier å ha rutiner på å komme innen f.eks 30-60 minutter. (vi lover ikke mer enn det her i kommunen jeg jobber)

når man blir så opprørt gir jo ikke akkurat det en god følelse. Alarm, eller noe uforutsett, sykdom osv, det er lov å ringe og si i fra. (regner med du har tlf?)

Om det skjer igjen kan du vel ringe på kontoret og spørre og etterlyse?

Så slipper du å grue deg til at de ikke kommer andre dager.

hilsen spl i hj.spl som gjør så godt hun kan;)

Skrevet

Folk gjør feil - ofte mot bedre vitende. Skal de straffes på livstid for det?

Har man kommet seg ut av rusavhengighet, så har man kjempet en virkelig hard kamp og fått straff nok der om ikke vi rundt skal dømme resten av livet i tillegg. De som klarer det fortjener heller støtte.

Skrevet

Joda,mulig det, til en viss grad. Men forvent ikke sympati fra meg dersom holdningen er som i disse innleggene,- sutrete og selvmedlidende. Vær glad vi bor i et rikt land istedet for å hyle om hvor fælt det er at staten ikke sitter barnevakt 24/7.

Det er forøvrig mange som har slitt i livet og kommet seg ovenpå. Men ikke alle sitter på ræva og mottar penger fra Nav mens de klager over hvor grusomt de har det her i verdens rikeste land.

Skrevet

var jo det jeg og mente...de kunna bare ha tatt en liten tlf. om hvorfor og om når ca de kommer.

men noen her skriver jo om meg som jeg er en farlig ulv...

vi som har vært misbrukere burde ikke ha rett på noe...

det er dere som burde skamme dere...

og du som nevnte fortid, og hvorfor man begynner og slikt, jeg begynte pga. at jeg rømte..rømte fra vold,incest og dritt i hjemmet.

så bare hold de stygge komentarene om oss for dere selv!

vi er like mye verd som alle andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...