Gå til innhold

Hjemmesykepleien....skam dere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men uansett...

Håper du har fått medisinen din nå. Kjempeflott at du har kommet deg ut av rusmisbruket.

Drit i dette innlegget, skjønner det var like mye skrevet i frustrasjon. Håper bare du ikke lar den gå alt for mye ut over den stakkars hjemmesykepleieren som kom, da vedkommende helt sikkert har en presset nok dag fra før...

Håper fremtidige leveringer går lettere og at du etterhvert selv kan ta over og styre medisinen din.

God jul til deg og dine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man ikke blir rusa blir man heller ikke abstinent...

Og om HI blir det etter kun få timer, så er det jo noe galt...siden hun tross alt ikke lenger er rusmiddelavhengig.

Rusmiddelavhengige mener også at hasj ikke er rus, så man kan jo diskutere det i det vide og det brede. Men det gidder jeg ikke.

Skrevet

jeg smilte til hj.sykepleieren,grunnen var at hun var ny her,og jeg sa det var helt iorden. men husktil neste gang.

å du over her,ta å holl kjeften din.!

BV har vært her de, etter 2mnd.så var de ute. de synes vi klarte oss strålende!

så jo,dette er en sak for hj.tjenesten...bv er faktisk helt enig ;) legen og!

ops....dreit deg litt ;)

Skrevet

Fryktelig mange her uten kunnskap som skal mene noe. Det er faktisk ganske gjennomarbeidet og utprøvd dette med LAR. Når HI og hennes medsøstre som har vært rusavhengige er kommet seg ut av det og har valgt og få barn er det faktisk ikke slik at de får et klapp på skuldra og lykke til videre. Disse jentene følges med argusøyne av hele hjelpeapparatet. Dersom det hadde vært den minste tvil om hvorvidt mor var i stand til å ta seg av barnet hadde hun ikke fått mulighet. Jeg vil tro at av alle brukere her på forumet er HI og hennes barn blant topp ti over de som har tettest oppfølging. Så at noen her i det hele tatt gidder å sette spørsmålstegn ved hennes evne til å ta seg av et barn er håpløst, lite gjennomtenkt og fullstendig bortkasta.

Til HI: håper du har fått medisinen din (som faktisk er livsviktig, på lik linje med hjertemedisin eller kreftbehandling). Og jeg ønsker deg en fin dag videre og en god helg =)

Skrevet

Hvis du klarer deg så fryktelig godt og alt er bare fryd og gammen slik du legger det frem, hvorfor disponerer du ikke medisiner selv da?

Skrevet

de har rapport før de starter dagen.

du kan ta deg av en beibi men ikke ta egne medesiner selv.....

er du på mødrehjem eller noe???

Skrevet

Her var det mange uvitende svar HI. Jeg jobber selv i hjemmesykepleien og har et par klienter som følger samme system som deg. Dessverre så er det slik at det kan oppstå akutte situasjoner og da blir videre besøk forskøvet dersom man ikke får tak i ekstra bemanning.

Hev deg over de som skriver at du blir ruset av det du får, du vet hva som stemmer :)

Håper du har fått det du trenger nå. Ha en god dag :)

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

"Helt greit at de ikke da prioriterer en narkoman som ikke klarer å passe på seg selv."

Hjelpe meg for noen svar! Makan til frekkhet. Det er tydelig mange som ikke har særlig kjennskap til avhengighet og rehabilitering her!

Narkomane er IKKE annenrangs mennesker som skal finne seg i å vente på hjelp. Om noen tror de gjør dette av egen fri vilje så er de jammen meg ikke riktig klok. Rusavhengige er syke og fortjener hjelp og prioritering på lik linje med alle andre syke!

Håper du får dosetten din snart, og husk å be hjemmehjelpen fylle ut avviksskjema.

Skrevet

HI her!

mødrehjem? NEI! pga.min fortid så måtte jeg på mødrehjem, noe som er 3.mnd. eller lenger, og vet dere? vi ble sendt hjem etter 1mnd.for de syntes vi gjorde så bra jobb...(såklart)!

så kom vi hjem, og bv kom tett, så sa de at det fungerer så utmerket at nå er de ute. dette var i juli.

så ja,alt er faktisk fryd og gammen, men reglene er slik,har man vært 100% rein,så får man medisiner 2ganger i uken. mandag og fredag. altså jeg styrer medisinene mine selv.

noe mere dere lurer på, stigmatiserere??

lær dere litt om livet,før dere dømmer

og som et oppegående menneske skriver over her; så er vel jeg den som har fått mest sjekk på disse mnd.av bv og sånn.

så er jo en grunn at de har melt seg ut av saken min?

eneste jeg ville ha frem her at jeg synes det er drøyt og måtte vente i 3TIMER på medisinen min. (som man IKKE blir rusa av).

men som jeg trenger for å være oppegående! slik er d bare...samme med hjertemedisin eller kreftmedisin til andre! skjærpings folk!

Skrevet

Jobber selv i hj,tj og vi begynner på jobb klokken 08, men har da alltid rapport. Har du abstinenser er det kanskje en ide og søke om hjelp fra nattjenesten i kommunen du tilhører??

Skrevet

Om du er så frisk og ikke rusmissbruker... hvorfor kan du ikke ha alle medisinene dine hjemme hos deg selv da? Og ikke være avhengig av hjemmesykepleien?

Skrevet

Til deg 10:33 "fortsett og tro det du".

Vet du, dette er noe jeg vet. Gikk på subutex i nesten 2 år. Jobbet, en helt vanlig jobb, trente og fikset livet ganske greit på lik linje med alle andre "normale" folk. Så greit at jeg faktisk sluttet med det. Følte meg ikke noe mer rusa på subutex enn jeg gjør i dag, uten noe som helst. Så sorry, men dette vet jeg. Har du selv vært i LAR?

Skrevet

Forklar meg da hvorfor man blir abstinent av å ikke få det akkurat kl 08:00

Nei, jeg har ikke vært i LAR, men jeg kjenner rimelig mange som jobber der og tilogmed overlegen der sier at dette bare er en kontrollert rus!

Skrevet

Gå å legg deg trollmor, du lurer ikke meg.

Skrevet

jeg har jo et HELT likt liv som deg,bare at jeg får medisin 1gang i uka!!! å d gjør meg da til et dårlig menneske?

gå til den "perfekte" jobben din du, du kan umulig ha det godt her i livet;)

stakkars :(

Skrevet

Sorry, har mammaperm og bebisen min sover nå (min perfekte lille bebis som vokser opp med to rusfrie foreldre). Husarbeidet er gjort og jeg har ikke noe bedre å foreta meg akkurat nå enn å sitte her og koseprate med deg.

:-)))

Skrevet

Det er selvsagt ille, men du skjærer mange tusen mennesker over en kam, og du vet jo ikke årsaken. Kanskje er det noen alvorlig syke mennesker de må ta seg av akutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...