Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 jeg går på faste medisiner, og MÅ ha medisinene mine kl.8 hver morgen..har spurt om de kan komme før også..men d kan de ikke...greit nok, men nå er kl. 10.10 og de er enda ikke kommet... abstinensene sniker seg innpå meg....og jeg har en baby og ta meg av! dette skulle ikke vært lov!!!!!!!! hva sier jeg til dem da? har prøvd og ringe,men blir ikke no klokere på dem....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Hvorfor kan du ikke administrere de selv da, du er jo tydeligvis ikke en gammel senil dame... Det kan hende de har fått 10 alarmer på morningen, eller at noen har kjørt ut,det er glatt.... Kanskje de kom til en dame som lå død i sengen sin? Vet du hvor pressa de er med så mange pasienter og så få på jobb?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Du sier at dette ikke er holdbart, og ber de skrive et avikskjema.. Men du må nesten regne med forsinkelser osv om det er mye snø som akk har kommet osv, det er jo selvsagt ikke holdbart at du må vente lenge på medsiner, men noen ganger blir det slik..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 hvorfor kan du ikke ha doesetten selv? går ut i fra at du er oppegående, siden du har en baby og ta deg av?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Er det sterke avhengighetsskapende medisiner, der brukeren er avhengig og det er fare for overforbruk, får ikke vedkommende administrere medisinene sine selv. Synes det høres litt spesielt ut med en baby på 10 mnd oppi det der. Troll?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Nja, det kommer nok litt ann på brukeren. Har selv pasienter som klarer å administrere subutexen sin f.eks. Står vel ingen steder at barnet er 10 mnd? Men ja, uansett rart med barn oppi noe sånt...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Hva slags medisiner er det du bruker?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Har jobbet i hjemmesykepleien selv, og jeg kan LOVE DEG at det er et helvete med en slik underbetalt lavstatusjobb! Vi får ALTFOR mange brukere, og må løpe som noen hunder mellom hver og en, og ikke kan vi sette oss ned og prate ett eneste minutt, for da ryker skjemaet og vi kan ikke ta lunsj og det blir overtid. Jeg kom ofte hjem til en bruker som svømte i avføring fra topp til tå i senga stakkars, og som egentlig kun skulle få litt hjelp til å smøre frokost! Og da brukte jeg jo en drøy time i stedenfor 10 minutter, stakkars mann som lå der og gråt og skammet seg!! Og da MÅ det nødvendigvis gå utover nestemann! Mange ganger måtte jeg bite tennene sammen for ikke å gråte når jeg tenkte på disse stakkars, gamle menneskene som er så avhengige av oss! Jeg klarte ikke å jobbe der mer. Og nå er det ENDA flere kutt på statsbudsjettet, uff mitt hjerte blør for de som trenger oss...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 skjønte det kom noen "frekke" komentarer osv. joda,jeg har vært rusmisbruker,...men det er mange mange år siden, og jeg går i noe som heter LAR. (eller jeg har vært rein så lenge nå, så jeg er ute av lar.) uansett, jeg får dosettene hver mandag og fredag. og de må jo klare å komme til 8...å forsinkelser,såklart det er det av og til, men snart 3 TIMER,er vel mye... nå skal det sies at dette er FØRSTE gang dette skjer,og første gang jeg har fått abstinenser, og barnet mitt har det kjempebra. man blir IKKE rusa av dette jeg bruker, såklart ikke.. BV har vært her,og de er nå ute, de så ingen grunn
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Du går i LAR, eller er ute av LAR? Enten så bruker du subuxone, subutex eller metadon...og jo, man blir rusa av det. Hvorfor tror du ellers at du har abstinenser??
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Ok. Jeg er også tidligere rusmissbruker (bruker ikke metadon eller subutex nå da), men vet hvordan det fungerer. Og i og med at du har et lite barn så er det veldig viktig at du får metadon/subutex til rett tid. Det er det jo uansett. Ville tatt det opp med LAR.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 Om du får abstinenser er du ikke rusfri.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 JEG er i LAR,men for en uke siden så ble jeg overfør til legen...og da er jeg jo ute av lar. nei,man blir IKKE rusa ... av metadon jo,da blir man rusa...men ikke subutex! hvorfor? fordi kroppen er vant til det! og vant å få det kl.8!!! og en ting til: er man SÅ forsinka så går d an å ringe!!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 Så flott at du nå klarer å holde deg rusfri, HI Håper du får dosetten din så fort som mulig nå, og at det ikke skjer igjen. Antakeligvis er det sykdom hos personalet, eller urealistisk arbeidsmengde som gjør at de jobber som noen piska skinn. De gjør nok uansett så godt de bare kan, men har du et tlf nr du kan ringe og høre? Enig i at nesten 3 timer er særdeles masse, kan det ha vært en misforståelse?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #17 Skrevet 16. desember 2011 tusen takk for snilt svar! 10.25 mange som stigmatiserer her ute ...dere får bare holde på!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #18 Skrevet 16. desember 2011 "Frekke" kommentarer? Synes ikke du har fått frekkere kommentarer enn den du selv presenterer i overskriften. De aller fleste hjemmesykepleiere gjør så godt de overhodet kan, og enda litt til. Det er ikke deres skyld, da må man nok gå høyere opp enn det. Gå til lederen, eller lederen over der igjen. Gå til helseministeren og inn i statsbudsjettet. Hilsen sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #19 Skrevet 16. desember 2011 har faktisk tatt det opp med legen,som har ansvaret nå,han har ringt og kjeftet på dem,men ingen endring....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #20 Skrevet 16. desember 2011 Og til du over her, NEI, man blir ikke rusa av subutex, subuxone eller metadon om det brukes på riktig måte. Dette vet du tydeligvis svært lite om, derfor bør du kanskje heller ikke komme med en slik påstand.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #21 Skrevet 16. desember 2011 hei 10.27 aner ikke..jeg ringte dem iste,.......vent EN BIL UTENFOR.....LØPER NED NÅ )))))))))))))
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #22 Skrevet 16. desember 2011 man blir ikke det, nei? fortsett å tro det du
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #23 Skrevet 16. desember 2011 TAKK, 10.29 nei,folkens...man blir IKKE rusa av sub/met. hadde jeg blitt det hadde jeg jo aldri fått lov å ha barnet mitt. å det skal sies, jeg trappa meg ned til 2mg i sv.skapet, så gikk jeg opp litt igjen etter fødsel. så jeg gjorde min jobb men synes ikke dere trenger å være så frekk, ... jeg er ingen rusmisbruker, bare som en annen person, avhengig av med. som en kreftpasient fks.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #24 Skrevet 16. desember 2011 er vel du som bør fortsette å tro man blir det.har vært i gamet i 10år ,så vet nok dette uansett hvor mye sub.man tar blir man IKKE rusa.. men tar man metadon,kan man se litt rusa ut... snakker av erfaring,så tror jeg vet d bedre enn deg!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #25 Skrevet 16. desember 2011 Hjemmesykepleien gjør nok sitt beste. De er ikke superkvinner- og menn vet du. kanskje noen harr dødd? Eller fått blodpropp eller lungeødem. Helt greit at de ikke da prioriterer en narkoman som ikke klarer å passe på seg selv. Det som er bekymringsverdig er jo babyen din som kan komme til å lide fordi du tydeligvis kan bli skikkelig ustabil fordi medisinen din er noen timer forsinket. Mn dette er en barnevernsak, ikke en sak for hjemmesykepleien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå