Gå til innhold

Hjemmesykepleien....skam dere!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i apoktek og har mye med LAR pasienter å gjøre. De blir ikke rusa av Subutex/subuxone osv. De tar absistenensene. De er laget på en helt annen måte enn feks heroin. Kroppen er avhengig av legemidler det er helt sant, men det er det samme som kreftpasienter som får morgon mot slutten. De trenger det. Smertene er uutholdelige. Kaller dere kreftpasienter i livets siste fase for narkiser og da eller? Siden de er bortimot avhengige av morfin som også er klassifisert som Narkotika? Ærlig talt dere. La oss ikke dømme så mye...

Skrevet

Du som jobber på apoteket: Om man ikke blir ruset av disse medikamentene, og man er rusfri, hvorfor har man da abstinenser?

HI beskriver seg selv som rusfri, hvorfor trenger man da noe for abstinensene? Jeg spør fordi jeg lurer altså, ikke for å dømme

Skrevet

Kjære frustrerte HI. Hjemmesykepleien skulle selvfølgelig ringt eller sagt fra at de var forsinket. Men de gjør faktisk så godt de kan til en hver tid! Og det beste de kan ut fra de kortene de får utdelt om du vil. Vi løper og svetter, vi smiler og ler, vi gråter og banner, vi sliter og får ikke engang godt betalt. Men til felles har vi alle at vi gjør en jobb vi er stolte av, vi gjør så godt vi kan innenfor de rammene vi har, og vi fortjener å bli behandlet med respekt. Skamme seg? ALDRI!!

Skrevet

Det kan diskuteres hvem som bør skamme seg. Det er neppe de som gjør en ærlig jobb. Det er noe med den hatske og aggressive tonen din Hi, som gjør at mange av oss reagerer negativt på innleggene dine. Du kjefter og kaller andre for feite, dumme og hva det nå var. Alle som har skrevet noen innlegg her inne har fått negative kommentarer, det må du også regne med. Et sånt innslag er dømt til å få mange kritiske kommentarer. Og ikke alle er enige i alt du sier. De er ikke nødvendigvis dumme fordet.

Skrevet

Selvfølgelig opplever man rus av både metadon og subutex! Hvorfor tror dere det selges narkomane i mellom? Fordi de vil avruse seg?

Skrevet

Selges det narkomane? Hvor da, på apoteket? Hvor mye koster de a?

Skrevet

Hvis dem blir rusa på det så kan de jo bare fortsette med dopet sitt da! Det er KROPPEN som har blitt avhengig av heroinet, og derfor får de sub/met for å dempe kroppslig abstinenser.

Skrevet

Det selges på gata, overalt! MANGE narkomane kjøper subutex og subuxone illegalt. Subuxone er dog å foretrekke fordi det kan injeseres og gi en rusfølelse...

Og hvor får de som selger tak i det? Jo, fra apoteket :)

Skrevet

Herregud, har dere ikke bedre ting å gjøre enn å rakke ned på ei som har hatt det tungt, jobbet grusomt hardt og klart å legge om hele livet sitt? Hører dere ikke HI sier hun har forloved, hus, barn og jobb? Hvilken narkoman ville klart å holde på det? Kom dere ned fra prekestolene deres!

Jeg er stolt av deg, HI, du har gjort en kjempejobb for deg selv om familien din! Ikke la deg trekke opp eller bli nedfor av alle de aggressive og uvitende besserwisserne her. Noen MÅ bare rakke ned på andre tydeligvis. Og har alt for mye fritid til å sitte på DIB selv om de har små barn som de tar seg perfekt av......... Jeez...

Skrevet

Det var faktisk ikke feil skrevet i det hele tatt, hvis du ikke skjønte meningen er du jo bare lite intelligent.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Herregud! Jeg er helt sjokkert! For noen tåpelige, ynkelige mennesker dere er! Ikke bare skal dere håne og mobbe dama, dere vil gjerne trykke henne så langt ned i driten at hun innser hvor håpløs og fortapt hun er, sånn at hun like gjerne kan begynne på stoff igjen, og slutte å være mamma til den lille babyensin. Hadde dere blitt fornøyd da? Slått dere på brystet og sagt «hva sa jeg?»...når det faktisk var dere som forårsaket katastrofen?

Derer må virkelig føle dere truet i mammarollen, av denne HI som fikser alt...

Skam dere!

Skrevet

sånne TRAGISKE mennesker som dere finnes det desverre sikkert mange av- jeg har ikke møtt noen irw. før,men dere er vel så feige at dere kun tør å gjemme dere bak et tastatur med anonym! FEIG!

så du over som snakker om sub.og gata, NEI, feil....subuxone har motgift i seg, slik at INGEN vil hverken kjøpe eller bytte det, de laget det jo derfor at folk solgte på gata,injiserte og sniffet det...

men det går altså ikke an...

sniffer/injiseres suboxone så blir man steindårlig,pga.motgiften!

også ente gang, man blir IKKE rusa av det heller!

dere som vet alt, dere som tror dere er verdensmestere? hvorfor vet ikke dere dette å da?

idioter!

jeg vet myyye mer om livet enn dere,usle bedrevitere....

dere er bare tragisk!

jeg kan stå rakrygget å si, jeg har virkelig klart kampen,og klart det med glans!!

har hus,mann og barn nå!

og går da på den bittelille dosen sub. om morgenen , :) så jeg er prikk lik alle andre!

ha en fin helg,dere som er så gode mot meg ! :)

Skrevet

Hvis dem blir rusa på det så kan de jo bare fortsette med dopet sitt da! Det er KROPPEN som har blitt avhengig av heroinet, og derfor får de sub/met for å dempe kroppslig abstinenser.

<---riktig!!! :) man blir ikke rusa av det!!! mulig man blir d av metadon,men jeg går på så liten liten dose sub. og som sagt,det selges IKKE på gata! for ingen vil jo ha det...fordi d gir ingen rusfølelse...

GOD JUL,

Skrevet

Fordi legemidlet er avhengighets skapende. På lik linje med Paralgin Forte er avhengighets skapende. Vil du si at man blir rusa av Paralgin Forte? Man blir litt sløv pga kodein'en som blir omdannet til Morfin i kroppen men det er likevel ikke en rus på lik linje med heroin, exstacy...

Skrevet

Hvis man har et såkalt perfekt liv og har det bra med seg selv, burde man ikke ha behov for å bedrive mobbing av de som er/har vært annerledes, slik som enkelte her inne gjør. Trist...

Til HI: Jeg beundrer deg virkelig for styrken du har vist ved å klare å komme deg ut av avhengigheten. Lykke til videre og god jul. :)

Skrevet

hvis du går på metadon eller subutex så vet du vel at medisinene ikke MÅ taes til nøyaktig tidspunkt, de er laget slik at om du får de kl 11 istedefor kl 8 så får du ikke abstinenser i mellomtiden. Mulig at du psykisk tenker at du får det, men da er det ikke en reell abstinens.

Hilsen ei som jobber med den type problematikk

Skrevet

Jeg syntes faktisk både hi og de som svarer er like umodne her jeg.

Hi truer jo "hvis jeg hadde visst hvem du er vet jeg ikke hva jeg hadde gjort med deg"

Og har en enormt behov for å forklare hvor perfekt hun er, noe som vitner om at hun vet at det ikke er bra å være avhengige av medisiner.

De som svarer hi er ikke særlig mye bedre, de som går direkte til person angrep kan spare seg!

Jeg er forøvrig veldig enig i at hi virker som en ustabil mor, dette ikke pga medisin avhengighet, men på grunn av svarene hennes og henne forsvar nedover her. Hvor hun er super søt mot de som er helt enige med henne, mens alle andre er det synd på og er dårlige mødre osv.

Jeg tror kanskje ikke du har det så bra hi, og håper du ar en god lege å prate med. Jeg håper du får litt hjelpt til å godta den du er uten å føle du må forsvare deg så krasst hele tiden.

Håper babyen din kun ser den søte deg, og ikke den du viser deg å være i denne tråden.

Lykke til =)

Skrevet

11.16 tusen takk ,:)

11.32. klart jeg vet det!

men nå driver jeg med netrapping, og da er det viktig både for meg og for ordens skyld at jeg tar medisinen min kl.8 ,,

om det blir halv 9 eller 9,helt ok. men når kl.begynte å nærme seg 12 og de enda ikke hadde dukket opp ble jeg litt redd....

om de hadde glemt meg eller noe....

jeg tar alltid min medisin kl.8 ,og er vant til det, ... og iallfall nå når jeg er på nedtrapping er det viktig! jeg vet vel best hvordan ting fungerer på min kropp.

Skrevet

oioioi.... du provoserer meg skikkelig. Du er vel en av de typiske "åh, jeg klarer ikke hente medisiner selv, men jeg må ut med hunden". Nei skjerp deg kjerring....

Skrevet

ett lite barn på 9 år, vokser opp i ett hjem med en narkoman far, og en narkoman mor. Hun blir solgt til sine fars venner, og grovt misbrukt. Hun blir ikke plukket opp av skole eller barnevern, hun tar vare på 2 yngre søsken, får disse i barnehage . Kommer unna med å servere løgner hele barndommen. Som 13 åring er det noen som varsler, og de minste blir hentet, og plassert i fosterhjem, hun er for stor, og kommer ikke sammen med de to eneste hun har nær relasjon til, og de hun har behov for å beskytte.

her går det galt, hun har INGEN, hun kommer i feil miljø, rusen gjør at angsten forsvinner. Rusmiljøet gir en viss tilhørighet.

Hun blir voldtatt, og misshandlet i årevis.

Men, som 25 åring, blir hun gravid, blir tvangsinnlagt, og føder en vakker datter. Hun kjemper seg gjennom rustrangen, har ett helvete. Å hvilken styrke hun viser i behandlingen.

Hun har nå oppfølging, og hun er en fantastisk mamma for datteren sin.

Dette er en historie fra min arbeidsplass. En rusbehandlingsplass

<<<<<< tenk for en styrke denne jenta har, tross alle grusomme hendelser<<<<<<<<<<<

vær stolt over deg selv du HI.... ikke ta til deg det negative. Hun med disse kommentarene har ingen innsikt i denne sykdommen... Ille å ha så lit empati.

lykke til videre.... klem

Skrevet

Må si med enig med 11:59

Det er så mye fokus på hvor synd det er på narkomane (Noe jeg også syns!) men ikke noe fokus på oss som har hatt et hardt liv uten å ty til narkotika. Det krever faktisk mye mer.

Uansett, håper du klarer deg HI, det er sterkt gjort av deg :)

Skrevet

Følte med deg med en gang HI, men de svarene du har kommet med har gjort at jeg har fått litt avsmak. Du må regne med reaksjoner som narkoman småbarnsmor.

At det er bedre å avstå fra narkotika er helt åpenlyst, og syns du heller får være litt ydmyk og erkjenne at du ikke har tatt de beste valgene her i livet, isteden for å kalle folk onde og feite.

Skrevet

Jeg jobber også i hjemmesykepleien, listene vi har i helgene er forferdelig tunge. Altfor mange besøk i forhold til tiden man har til rådighet, gjerne 5 morgenstell. Da sier det seg selv at mange må vente, vi klarer ikke å være hos alle klokka 8.

Ofte skjer det i tillegg uforutsette ting, noen kan ha fallt og brukket lårhalsen eller på annen måte blitt akutt syke. Da må vi vente til ambulansen kommer før vi kan dra videre, et besøk som skulle tatt 15 min tar da fort 1,5 time. Da må alle andre vente.

En gang fikk jeg en stans på morgenen og måtte gjøre hjerte/lungeredning i over 30 min før ambulansen kom. Da har man ikke mulighet til å ringe rundt til de som venter.

Vet at det er vanskelig å forstå for de som venter, vi har jo taushetsplikt og kan ikke fortelle hvorfor vi er forsinket.

Vi gjør så godt vi kan, men vi er for få på jobb. Derfor er det ekstra

Frustrerende og stadig få kjeft fordi vi er forsinket. Vil jo så gjerne at alle skal få hjelp når de vil, men det er bare ikke mulig.

Godt du fikk medesinene dine til slutt, lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...