Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #51 Skrevet 12. desember 2011 Ja, ikke sant, 17:33 :-) Hilsen 17:28
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #52 Skrevet 12. desember 2011 Nei, det kunne ikke naboen vite.. men hadde hun vært observang så hadde hun sett at vi hadde skiftet plass når vi kom til postkassen. Men om det plaget henne så enormt at hun måtte sende en bekymringsmelding til barnevernet, så kunne hun vel sagt noe til oss først..... så hadde jeg helt klart tatt hensyn til det, og samtidig fortalt henne at vi kun har gjort det opp til postkassen.... Syns du virkelig det grenser til vanrøkt?? I store deler av verdenen gjør de nettopp dette her.... (også i vestlige land...)Jeg syns jo det er viktig å sikre barn forsvarlig i bilen på hovedveien jeg også...... noe jeg sikkert hadde fortalt min nabo om hun hadde lurt.... Men vanrøkt.. vel... det er å ta i litt...(altså nå snakker vi om slike grusveier.. på hovedveien er det klart at man må sikre barna sine...)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #53 Skrevet 12. desember 2011 jeg har på ingen måte sagt at jeg er perfekt. det jeg har sagt er at jeg ikke har gjort noe ulovlig overfor mine barn. hva som er ulovlig om 5 år er umulig å svare på., det får vi ta om 5 år. er det noe av det jeg gjør i dag som er ulovlig om 5 år, ja da slutter jeg å gjøre det.. ærlig talt.. mye vi ble "utsatt" for da vi var barn som man ikke ville gjort i dag. haha, helseteppe foran vognen i fjor ja.... datteren min er 4 år, tror lungene hennes har det bra jeg.. skal jeg legge helse teppe over hodet hennes når vi er ute å går?? (hun bruker ikke vogn) du får gjerne tro at jeg tror jeg er perfekt, men det vet jeg at jeg ikke er. men om noen tar meg i å gjøre noe som er ulovig så vær så snill å anmeld meg. da fortjener jeg det. (og for ordens skyld, jeg tror ikke det naboforholdet deres er ødelagt bare pga den bv saken. du fremstår ikke som en veldig hyggelig person) og nå er jeg ferdig. HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #54 Skrevet 12. desember 2011 Når jeg sa ifjor, så tenkte jeg på den kulden... og med det mener jeg generelt.... så jeg håper for fireåringen din, at det ikke har vært så kalt mens hun har sittet i vogn i løpet av livet sitt... Jeg ble meldt av nabodame før jeg hadde hilst særlig mye på henne, (var nyinnflyttet) så det er nok barnevernsmeldingen som gjorde at naboskapet ikke er fryktelig hyggelig. Jeg for min del blir ikke veldig hyggelig ovenfor de som mener mine morsevner må granskes. Hvorvidt du er perfekt.. vel som jeg sa JEG tror ikke det, men det virker som om du tror det selv.... Om du syns jeg er hyggelig eller ikke, vel... bryr meg vel ærlig talt ikke veldig mye.. I denne tråden er jeg ikke det, fordi jeg syns du virker så veldig ovenfra og ned.. Og hvorfor startet du denne tråden, så alle kunne se hvor flink du var som melder ifra dine medmennesker...?? eller hva var grunnen for at du ville dele denne sjarmerende historien med kvinnene på bim?? Og du sier om det kommer snø så setter du på hjelm på ungen din..?? Har det ikke vært snø de siste fire årene?? Eller har dattren din ikke fått lov til å ake?? vel..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #55 Skrevet 12. desember 2011 nei jeg må si at ut i fra denne samtalen med deg så lurer jeg på hvorfor jeg i det hele tatt gidder å være på denne siden. HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #56 Skrevet 12. desember 2011 Uten tvil en investering i kommende generasjoners framtid! Obligatorisk bør det også være at staten spanderer en Reimadress i året på alle som har barn under seks år. Tenk hvor fint alle kan få det om levekårene er mer eller mindre like for alle som vokser opp.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #57 Skrevet 12. desember 2011 Du traff midt i blink med denne tråden hi:)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #58 Skrevet 12. desember 2011 ja, gjorde visst det.... sukk vil jeg nesten si... mange positive svar, noen kritiske og noen ganske dumme.... men men... sånn er det jo..... vi kan ikke være enige alle sammen.... jeg mener ihvertfall at jeg har gjort det riktige.... (ser at mange er enig med meg om det) HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #59 Skrevet 12. desember 2011 Ja, 1759, DET burde ligge som øverste sak i neste budsjettmøte =D Og ikke minst så burde staten spandere barneseter til alle barn under 12, og bil + seter til alle som hverken har bil eller sete... Syns jeg!! (evt ha max-pris på disse lovpålagte tingene......)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #60 Skrevet 12. desember 2011 jeg begynner virkelig å bli for en sterk statlig styring med barnefamiliene i dette landet. ser virkelig hvor flott alle kan få det basert på denne tråden. Kanskje vi kan få gratis tran til alle også, og ikke minst alle bim-damer i arbeid som kontrollører i statens tjeneste.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #61 Skrevet 12. desember 2011 Det er ett meget omfintlig tema, hvor store følelser settes i sving. Da blir det en tråd med mange voldsomme svar. Det er riktig at vi ikke kan være enige alle sammen, men de færreste av oss skryter av å anmelde andre folk. Fint at du har god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #62 Skrevet 12. desember 2011 Jeg synes det er bra du meldte de jeg. Sto en gang parkert utenfor en butikk da det kom en famile med mange barn ut. De fleste hoppa inn i bilen, men faren legger to barn i bagasjerommet og lukker igjen. Jeg ble så forfjamset at jeg ikke fikk gjort noenting. De skulle sikkert ikke langt som så mange her skylder på, men tenk om noen hadde kjørt i rompa på bilen. Min svigerinne skulle bare rett over veien med ungene i bilen. Veien raste ut akkurat når de kom, og de havnet på bunnen av fjorden. Snakk om at de bare skulle kjøre noen 100 meter. Ulykker kan skje selv om man bare skal et lite stykke.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #63 Skrevet 12. desember 2011 Kanskje en mammaskole som er obligatorisk i svangerskapet, og minst en oppdatering i året. Følger man ikke denne slavisk, då blir barnevernet koblet inn. Det er kun en fasitløsning må morskapet. Far, på sin side er fantastisk uansett hva han gjør.. Bare han tar pappa-permen sin da såklart.. ellers duger ikke han heller....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #64 Skrevet 12. desember 2011 Skjønner ikke hvorfor det står politianmeldte heller jeg da, slik jeg forstår HI har hun tipset politiet, ikke levert inn en formell anmeldelse.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #65 Skrevet 12. desember 2011 18.36; jeg synes det er litt paradoksalt at det er veldig strengt å adoptere, men barn kan alle få... så jeg synes mammaskole kunne vært en iden jeg faktisk
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #66 Skrevet 12. desember 2011 Fantastisk, 18:36. Helt klart en viktig barnevernsfaglig oppgave å gripe inn hvis man ikke får bestått mammaskole. Gudene vet jo hva som kan skje om man f.eks får prim på brødet innimellom, i hvertfall om den ikke er jernberiket, eller om man ikke ammer til barnet er nærmere tre år. Ernæring, oppdragelse, barnesikring, riktige leker etc alt dette bør være emner på mammaskolen, men viktig at far får delta i trillegrupper organisert av helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #67 Skrevet 12. desember 2011 Men i busser som ikke er beregnet på bykjøring er det påbut med belte, og dette overholder langt på vei de fleste busselskaper. Særskilt de som har tatt over på anbud de siste årene. Kravene fra fylkestrafikkontoret er nettopp at busselskapenes busser må innfri disse kravene. Det sier seg selv at en hver buss ikke kan ha et stort antall barneseter tilgjengelig, da langt på vei de fleste oassasjerene til vanlig er voksne. Det er forelderens ansvar å sikre barnet sitt i buss.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #68 Skrevet 12. desember 2011 Helt herlig 1850 =D Hilsen 18.36
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #69 Skrevet 12. desember 2011 å herre jesus på loftet! Er det en god neve med innavla flisespikkere på denne tråden eller?! Å kjøre med usikret i bil er ulovlig, uansett alder, en voksen uten sele får bot, et barn uten korrekt sikring vil påføre sjåfør bot og evnt prikk på førerkort. Ja, hvis man kjører med barn usikret i bil, så kan BV komme på døra. Man får som regel ikke noe stor konsekvens hvis man dret på leggen en gang, men jeg vil si at samtlige mødre, fedre, tanter og fandens oldefar som kjører med småbarn/babyer usikret er litt tett i pappen! Det skal ikke mye til før et barn får skade i bil. En liten tur på en grusvei kan bilen havne i grøfta, og ungen i frontruta eller på gulvet. En liten tur rundt svingen kan ende i samme leksa, evnt så kan et annet kjøretøy kræsje i deg. Du kan være verdens beste sjåfør, og få en bil i siden fordi fører er beruset eller bare veldig uerfaren, eller uheldig. Det er ikke snakk om mammaskoler eller hysteri det er snakk om å melde ulovlige og potensielt dødlige valg foreldre tar for barna sine. jeg sikker på at lille Ole heller ville sittet i setet sitt enn å knekke nakken i frontruta..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #70 Skrevet 12. desember 2011 18.38 http://no.thefreedictionary.com/anmelde Anmelde: GI melding til myndighetene.. Altså idet HI ringer til myndighetene (politiet) for å tipse, så er definisjonen å anmelde.. Dette selv om det ikke er en formell anmeldelse..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #71 Skrevet 12. desember 2011 Du har selvfølgelig rett i at det er tåpelig å kjøre rundt med små barn usikret i bil, men her på Dib blir det alltid så mye drama ut av alt. Da er det morsomt å harselere litt, siden det ofte er EN fasit på alt fra bedreviterne her inne. Er det noen som har tenkt på at hvis man skal ringe og melde folk til barnevernet eller politiet i hytt og pine, så ville disse etatene aldri fått arbeidsro og vi får et angiversamfunn av de sjeldne. Er det så farlig å snakke med folk i blant? Gjøre dem oppmerksomme face to face om mulige konsekvenser av usikret bilkjøring?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #72 Skrevet 12. desember 2011 Ja, i løpet av det siste året har det blitt ulovelig. Konsekvens er bot og evt. prikk. (ved å bli tatt vel å bemerke... kan få større konsekvenser om man er riktig uheldig) Mye er farlig, og ikke for å være flisespikker, men det er drastisk å melde ifra til politiet om dette. Ja, mammaskoler ville være fint, men hvem har fasiten på hva som er en god mamma?? Må jeg minne om at alle samebarn ble tatt av barnevernet og satt i instutisjoner fordi østlendingene mente det var barnemishandling å bo i telt!! Altså en mammaskole ?? greit nok å lære om loven.. men utover det.. hva er riktig og gal oppdragelse.. I noen samfunn ser de rart på normenn som setter bort ungene i en alder av 10 mnd.. og at mange syns det er rart at det blir sett på som riktig at kvinnen forlater familien til fordel for en jobb!! Hvilken verdier skal bli godkjent i en såkalt mammaskole. Morsomt å spøke med, men... det hadde blitt ett overtramp å pålegge folket dette her. Jeg vet om en familie som rømte over muren mellom øst og vest tyskland (den gang da) fordi i øst tyskland var det obligatorisk med barnehager.. (hvor det var ganske så mye politisk korrekt innhold) HUn satset liv og helse til hele familien for å slippe det. De klarte flykten og fikk en FRI familietilværelse uten altfor mange påbud tredd over hode. Man skal være forsiktig med å detaljstyre familier....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #73 Skrevet 12. desember 2011 Etter det du sier her skal man da ikke melde han som står på hjørnet og selger narko? Fordi jeg ikke er perfekt selv, for å unngå at alle blir paranoide og fordi han kanskje har en god grunn til å selge narko så skal han få lov til å overtrede loven? Hvem er det som bestemmer om en lovovertredelse er "ille" nok til at man skal melde fra om det da?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #74 Skrevet 12. desember 2011 å herre jesus på loftet, det er i del hele tatt utrolig at vi som menneskeart har overlevd helt til nå, med tanke på hvor mange uvettige folk det finnes...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #75 Skrevet 12. desember 2011 Det gjør damene her på DiB det, 19.24. Bare legg inn et innlegg med spørsmål om det er lurt eller ei først, så får du svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå