Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #26 Skrevet 12. desember 2011 Vi kjørte vel omtrent 50 meter.. og da tar jeg i.... Vi vet ikke hvor hun på kjøpesenteret skulle.. Kanskje de skulle til ett av de nærmeste husene??? F.eks...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #27 Skrevet 12. desember 2011 Du vet at de kan ikke bøtelegge noen for at har sett at noen har gjort...osv.. Så dersom ikke politiet kommer til stedet og ser selv forseelsen. Og her inne har vel ingen blitt meldt om man ikke har reimadress!!!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #28 Skrevet 12. desember 2011 Om bilnummeret har blitt registrert og de får stoppet dem så får de faktisk bot, mannen min er politibetjent så ikke gidd å krangle på det. Og ang Reimadressen, er du så tett at du ikke forsto at det var et eksempel på ytterpunkter på holdninger her inne? Det var jo ikke bokstavelig da... Djeeeses....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #29 Skrevet 12. desember 2011 Som jeg sa det må bli tatt på fesken.. de blir ikke bøtelagt på grunnlag at noen har sett noen som har gjort.. Det må bli sett av politiet selv, evt annen dokumentasjon skal til... (tror gubben din er enig i det jeg i utgangspunktet sa...) DJEEEEESES klarte du ikke lese det engang du da i mitt forrige svar.. Og det med reimadressen.. vel ... ikke godt å vite hva du kan være istand til å tro.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #30 Skrevet 12. desember 2011 Du tok en dårlig valg på vegne av barnet ditt og du gjorde noe som er ulovlig. Du må ta konsekvensene av det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #31 Skrevet 12. desember 2011 Som jeg sa det må bli tatt på fesken.. de blir ikke bøtelagt på grunnlag at noen har sett noen som har gjort.. Det må bli sett av politiet selv, evt annen dokumentasjon skal til... (tror gubben din er enig i det jeg i utgangspunktet sa...) DJEEEEESES klarte du ikke lese det engang du da i mitt forrige svar.. Og det med reimadressen.. vel ... ikke godt å vite hva du kan være istand til å tro.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #32 Skrevet 12. desember 2011 ser jeg må klargjøre et par ting her.... om de skulle til de et av de nærmeste husene, må de alikevel ut på 60 sone for å komme seg dit, da det ikke er noen andre veier å kjøre. Jeg håper de ikke skulle langt, men uansett er risikoen stor for skade om noe skulle skjedd... jeg håper virkelig du som ble meldt til bv skjønner at det er stor forskjell på å kjøre opp grusveien til eget hus fra postkassen, og ut på traffikert vei? HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #33 Skrevet 12. desember 2011 og ungen var ikke eldre enn 2 år... HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #34 Skrevet 12. desember 2011 Applaus til HI!! Jeg synes det er utrolig viktig at noen sier ifra når man ser slikt. Man skal ikke bevege seg ute i samfunnet vårt med skylapper på, og late som om man ikke ser verden rundt seg. Uansett om du kjører på en trafikkert vei eller en gårdsvei kan uventede ting skje. Og til den andre damen som det ble meldt fra om: Om det bare var 50 meter til huset skulle dere heller gått!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #35 Skrevet 12. desember 2011 OG HI... jeg som har vært innom barnevernet for å ha kjørt opp grusveien til postkassen min med barnet på fanget til den som satt i passasersetet.... Har du ALDRI gjort noe, som noen rundt deg har hatt sine betenkligheter over?? Det tviler jeg på!!!! Og når man ser på kvinnene her på bim, så kan en sett på som ufornuftig, upedagogisk, kriminell (alstå å kjøre uten riktig sikring er å bryte loven gjør at man blir kriminell) Alle mennesker gjør fra tid til annen noe som noen tenker sitt over... og noen melder ifra til bv, politiet, og angir til andre instanser om nødvendig, trafikketaten om du står litt feil, men ikke i veien for noen......nav, skatteetaten osv osv.. Mange kvinner her er mer opptat av at naboen gjør alt riktig fremfor å se sine egne feil... Det er ikke veldig hyggelig ... at småting blir anmeld av alle.......
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #36 Skrevet 12. desember 2011 Ja, det kunne vi ha gjort.. men... vi skulle bort, og han fikk sitte på til postkassen for så å bli satt i setet sitt, før vi skulle kjøre vidre.. Og da ble det litt langt å gå...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #37 Skrevet 12. desember 2011 det er da ikke småting å kjøre med ungen usikret i bil i 60 sone på vei med mye trafikk??? vis noen ser meg gjøre det håper jeg at de anmelder meg, for da har det rablet for meg! jeg har sikkert gjort ting som andre reagerer på jeg og, men jeg har ALDRI gjort noe uforsvarlig og farlig med mine barn! HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #38 Skrevet 12. desember 2011 EH..... dårlig valg, jeg er vel ikke den eneste i verden som har barn som har fått sittet på fanget. (på passasersiden) på en grusvei.?? Den gang da det ble meldt var det ikke lovpålagt med sikring i bilen heller, da var det anbefalinger som man forholdt seg til, altså det er en relativ ny lov.. så den gang da var det faktisk ikke ulovelig... Konsekvensen av det, er at naboforholdet er relativt ødelagt, for det er ikke slik at de alltid følger alle anbefalinger de heller.... Ja, saken ble henlagt, ingenting skjedde annet enn at naboskapet er ikke så veldig hyggelig .....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #39 Skrevet 12. desember 2011 Men HI, det kan være at noe du ser på som småting blir oppfattet som alvorlig forseelser av dine medmennesker... Hvordan er barna dine påkledd inne i kjøpesenter f.eks.. uansett så er det sterke mening er om det blant kvinnenen.. Har du eller har du ikke helseteppe forran vognen montro?? Sterke meninger der og.. og begge deler kan være livsfarlig ifølge noen av bim-damene... Hva får barnet å spis av tran?? Også der er det sterke meninger uansett om du velger å gi eller ikke... DET er mange meninger om rett og galt..og flere lovbestemte ting som mange ikke er klar over at har blitt lovbestemt... altså som er kriminelt... som f.eks de nye lovene om sikring i bil.. Ikke stort eldre enn ett år eller noe de... HVa med hjelm og sykkel?? Hvordan stiller du deg er..?? I noen land er det forbudt, og i andre land er det anbefalt å bruke... Osv osv osv.... Så du trenger ikke å være kjepphøy!! Plutselig gjør du noe med ditt barn som andre syns er uforsvarlig.. har barnet ditt hjelm på aketur f.eks...?? Det som er ufarlig i dine øyne kan være særdeles uforsvarlig i andres.. bare så det er sagt..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #40 Skrevet 12. desember 2011 Du 15:37 må rett og slett være tilbakestående. Barn skal til enhver tid være sikret i bilen, hvorfor ikke bare godta det? Dette er faktisk lovfestet, om det sier deg noe? Hva er det egentlig med sånne som deg som mener at man ikke skal bry seg om hva andre gjør? Hvordan tror du samfunnet hadde blitt da? Hvor mange barn hadde lidd under dine holdninger tror du? Det ER faktisk ulovlig å kjøre med små barn på fanget i bil, uansett om man skal 50 meter eller 50 km, så HI hadde all grunn til å melde fra om dette. Hva som skjer videre vil det være opp til politiet å avgjøre. Æsj, sånne mennesker som deg irriterer meg så mye at du bør være glad vi ikke kjenner hverandre.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #41 Skrevet 12. desember 2011 Min venninne på barneskolen satt usikret i bil på en "kort tur" og endte opp med å fly gjennom frontruten. Hun ble aldri frisk. Provoserer meg masse de som synes det er helt i orden å la barn sitte usikret i bil, uansett hvor "trygt", og hvor mye "kontroll" de har.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #42 Skrevet 12. desember 2011 Sitter her og ler og er jævli glad for at jeg ikke kjenner noen av dere her inne. For en tråkig gjeng. Hilsen ei som aldri i verden ville ha bevisst satt ungen min usikra i bilen i trafikk med høy hastighet, men som mange ganger har kjørt på privat vei mellom garasje og postkasse med ungen på fanget. (Og forresten så glemte jeg å feste sæla en gang da ungen var 9 mnd, og kjørte i 3 mil i iskulde for å plukke opp full mann som hadde mistet bussen om natten. Men til daglig underviser jeg barna deres på skolen, tenk det dere! Moahahaha...)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #43 Skrevet 12. desember 2011 Jeg er ikke tilbakestående. Da jeg kjørte grusveien hadde ikke denne loven tredd i kraft.. Som sagt så er det en relativt ny lov. Hvorfor irriterer jeg deg? Er det fordi jeg ikke syns at alle skal bry seg med alt alle gjør? At man godt kan feie for egen dør først?? Ja, vi kan begge være glad for at ikke vi kjenner hverandre. Jeg for min del følger norsk lov så godt jeg kan. Dog uten å oppdatere meg på LOVEN til en hver tid... Men jeg må si at når jeg tar bussen på landeveiene, og jeg ser at ikke alle barn er sikret tilstrekkelig, så melder jeg ikke de til politiet. Det syns jeg rett og slett er for drøyt. Jeg anmelder ikke folk i hytt og pine.. Hva slags samfunn vi hadde hatt om alle hadde vært som meg, vel jeg velger å tro at de aller fleste ikke melder alle forseelser de oppdager til politiet i det øyeblikket det blir begått... Jeg ønsker meg ikke ett samfunn hvor alle skuler på alle, og ingen kan være seg selv. Da hadde nok mange blitt ganske paranoide. Jeg hadde i hvert fall blitt ganske paranoid om alle ville melde alt og alle rundt omkring.. Ja, HI har sikkert retten på sin side.. men syns dog det er smålig, vi vet ikke grunnen for at denne sjaføren valgte å kjøre på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #44 Skrevet 12. desember 2011 Jaja, 16:07, du er bare et av mange bevis på at det finnes utallige idioter i denne verden. Jeg hadde en tante og onkel med samme holdning som deg. Tror at det er for politiet sin skyld vi bruker sikkerhetsbelte. De kjørte i alle år med sine 3 barn usikret i bilen fra de var ganske små. Barna fikk ferdes fritt i bilen, og det endte jo opp som det måtte. De kjørte i rompa på en annen bil, og jenta deres fløy tvers gjennom bilen og knuste frontruta med hodet. Utrolig nok gikk det bra med jenta, og man skulle tro at de lærte av denne episoden, men den gang ei.. Syns det er skikkelig ekkelt å lese at du sitter her å ler av at du har kjørt 3 mil med en 9 mnd gammel baby i baksetet. Du hadde nok ikke ledd like mye om det hadde skjedd noe på den turen. Du kan jo bare prøve å forestille deg hva som hadde skjedd med babyen om den hadde blitt slegt gjennom bilen:(( Skremmende at slik som deg har barn. Greit nok at det er menneskelig å glemme, men når du sitter å ler av det i ettertid så er det faktisk noe i veien med deg.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #45 Skrevet 12. desember 2011 vet du hva 15.54 at barn skal være sikret i bil er noe ALLE burde vite. (og for ordens skyld, mitt barn sykler alltid med hjelm, teppe foran vognen har jeg aldri brukt, hjelm kommer til å være på ved aking om vi noen gang får snø, vi kler av oss på kjøpesenteret, tran tar ikke mine barn men de får omega 3 fisk) dette blir for dumt... ingenting av disse tingene er ulovlige! det er det å kjøre med en 2 åring i fanget i bil. jeg har meldt, og jeg er glad for det. og jeg kommer til å gjøre det igjen om jeg er vitne til noe sånt igjen.. jeg har skjønt at du er uenig HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #46 Skrevet 12. desember 2011 Om jeg er uenig eller ikke er vel ikke saken her.. egentlig. Det som jeg blir litt provosert over er at du ser på deg selv som perfekt. (ut ifra dine innlegg, fremstår du som det).. men at jeg tviler på at du ALDRI gjør noe nå idag som om noen år kanskje blir forbudt det er jeg ikke like sikker på... At du aldri gjør noe som noen andre kan ha lyst til å melde ifra til på den ene eller andre måten, stiller jeg meg også ganske tvilende til... Ja, i nesten ett år har det vært lovpålagt med riktig sikring i bil... Det er faktisk ikke alle som har fått med seg den nye loven. (det er heller ikke lovpålagt i alle land i Europa... bare til ettertanke) Om du ikke har hatt helseteppe forran vogna i kulda ifjor er vel ganske uforsvarlig.. fra minus 10 blir det gitt råd om å ha foran helseteppe.. Luften går igjennom hullene, og det blir litt lunere innenfor vognen. Tenker bare på lungeutviklingen på ditt barn.. ganske uforsvarlig spør du meg... Dette selv på kortere turer. (råd fra min helsesøster i bydel sagene) Om det i fremtiden blir forbudt mot f.eks trampoliner pga personskader kan godt tenkes, sikkerhetsnettene er også en ny ting, for noen år siden hadde ingen det, da det ikke fantes en gang.... (Eller andre ting vi ser på som helt trygt idag..). Hvem vet.. Jeg har forøverig til dags dato ikke sett noen i akebakken med hjelm, så der vil du være enestående.. (og jeg har vært mamma i 14 år!! og dermed vært i MANGE akebakker) osv osv... kom deg ned fra hesten din du ms perfekt..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #47 Skrevet 12. desember 2011 Jeg ler ikke av at jeg gjorde en menneskelig feil og glemte å feste sæla, da, skjønner du vel. Jeg ler ertende fordi jeg i følge enkelte her på forumet må være totalt idiot og en ansvarsløs galning, men samtidig så er det jeg som har ansvaret for barna deres på dagtid. Prøvde å få de til å skjelve litt i buksene liksom. Hihi. Åh, hjelpes meg liksom, for det er vel bare to i hele verden som tar en liten runde på den private grusveien i 4 km/t med unga på fanget, liksom. (Sorry, men lar meg rive med at "ånden" her inne i dag. Mye surmulig og bitching og mobbing.) Hilsen 16.07
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #48 Skrevet 12. desember 2011 Men om du gjør det fra postkassa og opp til huset kan vel ikke naboen vite. Kanskje han tenker at om dere vise denne uforsiktighet da, så er der stor sjanse for at dere gjøre det på andre tidspunkter også. Skjønner det er kjipt å bli kallt inn på teppet hos barnevernet, men der er sikkert flere enn meg som mener at dårlig sikring i bil grenser til vanrøkt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #49 Skrevet 12. desember 2011 Kan ikke barnevernet dra på uanmeldt hjemmebesøk til alle med små barn? Sjekke kjøleskapet om det er næringsrik mat der, klesskapene, om det er mye rot hjemme hos folk, alkohol/røykevaner hos foreldrene, observere hvordan samspillet i familien er, sjekke bilen om det er forsvarlig utstyr til å sikre barna etc. Hadde vært flott for barna, om ikke annet.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #50 Skrevet 12. desember 2011 Ha ha ha... helt herlig 17.28 =) Så slapp kvinnene på bim å gjøre denne særdeles omfattende oppgaven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå