Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #76 Skrevet 6. desember 2011 Det er jo ikke alt fysisk som kan behandles da, som feks om man er lam eller alvorlig kreftsyk osv. Gidder man bare ikke, så er det mer "alvorlig" og da et avtalebrudd i min bok.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #77 Skrevet 6. desember 2011 Men det skal da heller ikke være så enkelt som at man bare kan si at nei, jeg gidder ikke ha sex med deg mer.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #78 Skrevet 6. desember 2011 Ok, 11:35, la meg hjelpe deg til å forstå at jeg faktisk svarer på tema: HI skriver: "Er virkelig ikke parforhold og familie mer verdifullt og innholdsrikt for dere enn at de kan (og bør?) ofres for sex på denne måten?" Jeg svarer at vi har sex opptil flere ganger i uka, fordi vi synes det er sunt for forholdet. For at parforholdet og familielivet skal fungere for vår del, er den sexen faktisk nødvendig. ... Så hvis jeg skal ta på meg den firkanta tonen nå, så er det faktisk deg som blir den lite konstruktive her, som velger å bruke tid, forumplass og sure miner på å kommentere slike kommentarer.. -11:05
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #79 Skrevet 6. desember 2011 "Perioder med", sier du. Perioder er noe annet enn resten av livet. Resten av livet uten sex, eller så sjeldent som en gang i halvåret, er ikke "perioder med".
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #80 Skrevet 6. desember 2011 Man har ikke lov å være utro, men jeg kan forstå at om en person lever lenge der han eller hun blir avvist hele tiden at fristelser kan oppstå. Det er en grunn til at man har mye sex i begynnelsen, man er forelsket, når det dabber av til å bli nesten aldri føler den andre part seg selvfølgelig ikke attråverdig lenger. Da er det lett å la seg sjarmere når noen andre viser interesse. Og noen andre kommer til å vise interesse en dag. Så HI, vær forsiktig med å gi han følelsen av å aldri være bra nok. Fortsett å la han føle at du vemmes av hans framstøt og han kommer til å bli sjarmert av en annen kvinne som synes han er dødsdeilig en vakker dag.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #81 Skrevet 6. desember 2011 Men altså, HI, har du ikke hørt om morrabrød, noe de aller fleste menn har hver morgen? Ikke fordi de er kåte eller desperate etter sex, men fordi kroppen fungerer slik. Skal du gi din mann komplekser ved å anse ereksjon som noe unormalt, ekkelt og unaturlig, så vil du se at han ikke orker det i lengden. Har du noen gang tenkt hvordan det går ut over selvtilliten hans?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #82 Skrevet 6. desember 2011 "Er virkelig ikke parforhold og familie mer verdifullt og innholdsrikt for dere enn at de kan (og bør?) ofres for sex på denne måten?" Etter min mening skal og bør et (godt) parforhold også inneholde et snev av sex.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #83 Skrevet 6. desember 2011 Dette går jo over alle støvleskaft. Det var jeg som startet tråden, og her har det åpenbart oppstått en del misforståelser. Plutselig driver dere å diskuterer noe som ikke ligner det aller minste på det jeg prøvde å beskrive. Jeg prøver å oppklare - Jeg har aldri sagt at vi ALDRI har sex. Jeg og min mann har sex 1-3 ganger i måneden. Men han vil langt oftere enn jeg - Jeg er ikke aseksuell, selv om jeg nok har mindre behov for sex enn enn del andre. - Jeg har ikke sagt noe som helst om "sexnekt". Noe slikt har jeg aldri praktisert. Dette som skrives om sexnekt over flere ÅR, er ren oppdiktning, og jeg kan ikke fatte hvor det kommer fra. - Jeg har aldri prøvd å fremstille meg selv som langt mer interessert i sex enn jeg faktisk er, overfor min partner. Jeg har heller aldri prøvd å skjule at jeg er forholdsvis lite interessert i sex. Foreslår at dere diskuterer den situasjonen som faktisk er beskrevet, i stedet for å dikte opp deres egne fakta og diskutere dem i stedet. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #84 Skrevet 6. desember 2011 Poenget var at innlegget var henvendt til dem som mener at den som får mindre sex enn man ønsker, har rett til å være utro, slik flere har gitt uttrykk for i andre tråder de siste dagene.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #85 Skrevet 6. desember 2011 Problemet er ikke at han har ereksjon, men at han aktivt presser den mot meg gjentatte ganger. Dette er uten tvil noe han gjør helt bevisst i håp om at det skal gi meg lyst.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #86 Skrevet 6. desember 2011 - 1 gang i måneden anses av svært mange menn som alt for lite - Siden du synes det er ekkelt å kjenne din manns ereksjon, kan det tyde på at du er aseksuell eller har andre problemer med sexlivet - Når du ikke vil ha sex fordi du ikke VIL, ikke fordi du har vondt osv, så driver du sexnekt når du ikke søker hjelp, siden din mann tydeligvis ikke har vært fornøyd med situasjonen på lenge.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #87 Skrevet 6. desember 2011 Jeg kan godt gjenta det enda en gang: Problemet er ikke at han har ereksjon, men at han bevisst presser den mot meg gjentatte ganger. Gjennomsnittet for småbarnsforeldre er forøvrig å ha sex 1-2 ganger i måneden, så det er overhodet ikke noe unormalt hos oss. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #88 Skrevet 6. desember 2011 Forøvrig er det svært symptomatisk at du uten videre tar det jeg skriver om "en til tre ganger i måneden" og bare endrer det til "en gang om måneden" fordi det passer deg best. Forhold deg til det jeg faktisk skriver, ikke til det du selv dikter sammen. HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #89 Skrevet 6. desember 2011 Så trist at så mange får "sex-angst" av tilnærminger. For meg føles det som et kompliment. Vi har gjennom 14 år sammen hatt våre perioder, det har nok kunne gått noen uker mellom hver gang på det verste. Det vi begge har erfart etter alle disse årene, er at selv om man i utgangspunktet ikke hadde lyst, og ikke var i humør til sex, så er det alltid kjempedeilig hvis man likevel lar det skje. Noen ganger er den ene parten relativt passiv, men man kan kose seg likevel. En annen ting jeg har oppdaget er at hvis jeg virkelig ikke vil ha sex, og gjør mannen klar over det, da våkner tydeligvis et jaktinnstinkt hos han, for han er aldri så klar som da. Typisk når man har mensen f eks. Men interessen hans daler derimot hvis jeg er klar "anytime" og nærmest overfaller han hver kveld. (som rundt EL-tider når vi prøver å bli gravide) Mulig jeg er sær (og hormonell gravid) altså, jeg måtte tørke noen tårer her om dagen da jeg hadde sovna på sofaen og mannen gikk og la seg og koste seg på egenhånd, og jeg gikk glipp en potensiell hyrdestund...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #90 Skrevet 6. desember 2011 Hi jeg har lest hele tråden og jeg tror du må innse at de fleste ikke diskuterer deg og din manns sexliv de fleste diskuterer utfra hva de tenker og føler om tema og også deres eget liv. Du trenger ikke ta deg veldig nær av hva andre skriver. Når man lager et tema må man bare godta at ting detter litt ut og det blir diskutert litt rundt selve temaet det er jo det samme som når man har en samtale det er lett å starte med en ting og havne på noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #91 Skrevet 6. desember 2011 Enig i det, men her er det en(?) deltaker som stadig driver og korrigerer dem hun diskuterer med, ved å skrive at her er det snakk om "sexnekt over flere år", "leve resten av livet uten sex" osv. Det er ingen andre som har antydet noe slikt noe sted i tråden.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #92 Skrevet 6. desember 2011 Faen så opphengt folk er i statistikk altså... Gjennomsnittet beregnes både hos gravide, barselkvinner, foreldre til barn med kolikk, SINGLE (en stor andel småbarnsforeldre er det) og andre. "Gjennomsnittet for småbarnsforeldre er 1-2 ganger i måneden, og da gidder jeg ikke forandre på noen ting", hører jeg. Hva med å ta hensyn til MANNEN, og ikke vise til statistikk da? La meg oppsummere - du vil ikke ha sex mer enn 1-3 ganger i måneden. Samtidig som du synes det er ekkelt å kjenne ereksjonen "presset" mot deg, og at din mann har lyst på sex med deg. Hvorfor lar du ikke mannen gå, eller søker hjelp?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #93 Skrevet 6. desember 2011 Legg også merke til hvordan hun tar det jeg skriver om at mannen min gjentatte ganger presser den stive penisen sin mot kroppen min, og endrer det til at jeg synes det er ekkelt at mannen min får ereksjon. Hun tar det jeg skriver om at vi har sex en til tre ganger i måneden og endrer det til en gang i måneden. Dette gjør hun i direkte svar til meg. Det er en uhederlig og ukonstruktiv måte å diskutere på.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #94 Skrevet 6. desember 2011 "Lar mannen gå"... si meg, hvorfor tror du at mannen til hi ønsker å gå? Hvis han ikke hadde ønsket å leve med hi, så hadde han stukket for lengst. Ærlig talt.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #95 Skrevet 6. desember 2011 Altså, normal forståelse i norsk språk er at hvis du synes det er ekkelt å få din manns stive penis presset mot kroppen, betyr det med andre ord at du synes det er ekkelt å KJENNE ereksjonen hans, ikke at han får ereksjon. Det er vel ikke uten videre normalt å synes det er frastøtende at mannen presser seg mot deg og får reisning når dere ligger i senga??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #96 Skrevet 6. desember 2011 Herregud 11.44, det er det da virkelig ingen her som mener heller. Du må lese hva folk skriver, du driver og oppkunstruerer helt merkelige ting. Det er INGEN her inne som har sagt det er greit å kjøre sexlivet i grøfta og la det bli der uten vilje til å gjøre noe med det. Det som sies, er at det er ikke så enkelt som at man bare skal "ta seg sammen". Folks seksualitet er komplekse greier, og er nært knyttet mot folks følelsesliv. Disse to tingene henger sammen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #97 Skrevet 6. desember 2011 Jeg vil si det er nokså ufint, for ikke å si støtende, å "poke" noen som ikke ønsker sex, med den stive penisen sin. Da er det vel ikke helt fjernt å snakke om sexpress? Ikke hi
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #98 Skrevet 6. desember 2011 Ærlig talt 12:27, når er du veldig vrang i vilja! Jeg tror ikke Hi er den eneste som synes det kan være ekkelt å få en stiv pikk presset mot seg når man ikke ønsker sex. Det oppleves faktisk som press. En ting er å ligge og kose i senga og at mannen får ereksjon. Det er helt fair. Det er noen annet å skulle presse denne ereksjonen mot noen, og nærmest ligge og jukke. Det vet jeg du skjønner også. Hi har jo sagt og inrømt at hun har issues med seksualiteten, og at hun ikke har lyst så ofte som mannen har. Da kan det virkelig ikke være så sjokkerende at hun ikke liker at mannen presser sin stive penis mot henne. At ikke DU, eller alle andre, synes det er ekkelt er helt greit. Men Hi synes altså det. Deal med det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #99 Skrevet 6. desember 2011 Jeg vil påstå at det er veldig normalt å finne det frastøtende når noen presser en stiv penis mot deg når du ikke har lyst på sex... I det hele tatt synes jeg det er totalt turnoff med menn som legger hele seksualiteten sin i penisen sin. Som i stedet for å gjøre en innsats for å tenne dama, bare viser pikken eller dytter denne på dama som for å si "se på denne du! NÅ tenker jeg du ble kåt nå!" Skal gjerne litt mere til for å tenne ei dame.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #100 Skrevet 6. desember 2011 HI- regner med du er klar over at det nok ikke er EN person som har svart i hele tråden? Jeg har svart flere ganger her, men ser at det er andre som svarer omtrent det samme som meg, flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå