Gå til innhold

Hårsåre barnehagetanter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jammen jeg skal ta meg en kaffe jeg også.

Hilsen 13.34, og 12.42 osv. Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til 13.11.

Du kunne kalt deg for professor om du ville. Men du hadde ikke fått min respekt om jeg viste hva du tenker om foreldre. Hadde jeg vist at du jobbet i min barnehage så hadde jeg nok vurdert å bytte. Du virker umoden og har veldig høye tanker om deg selv. Ved å tråkke ned på foreldre så høyner du IKKE respekt for deg selv. Heldigvis tror jeg du snakker kun for deg selv og et fåtall andre pedagoger i barnehagen. Ellers ville jeg ikke turt å sende barna i barnehage.

Mvh en mor som kaller barnehageansatte ved navn

Skrevet

Jeg sier "de ansatte" eller "den som jobber her" til barna hvis jeg ikke husker navnet på de ansatte ;) Feks: "Hva gjorde den ansatte da, når du fikk en stein i hodet?"

Skrevet

Nei, nei, nei, du må huske på å si den "ansatte med slik eller slik utdannelse og så og så lang erfaring og med den eller den yrkestittelen". Jeg er også en "ansatt", eller "den som jobber her eller der", så det blir for vagt. Tenk om jeg ikke har noen utdannelse, og de som jobber i barnehagen tror at du forveksler dem med meg! Oææææ!

Sorry, jeg måtte bare tulle litt. Huff! :D

Egentlig så er det et godt alternativ, men det beste hadde vært om "tantene" hadde kommet med et forslag de hadde kommet på selv, så vi er sikre på å ikke tråkke dem på tærne.

Nei, huff, beklager, men dette er for vanskelig å ikke tulle med. :)

Skrevet

Du var særdeles lite morsom...håper ikke det er representativt for humoren din generelt;)

Les litt igjennom du. Det holder med navnet. Tror ingen ville reagert på de ansatte når man blir omtalt. Sånn, nå tror jeg du både skal være informert og opplyst:)

Skrevet

Ganske skremmende at du som pedagogisk leder har slike tanker om foreldre. Hvorfor har du valgt et yrke der du ser ned på de som benytter seg av tjenesten deres?

Skrevet

Slapstick-humor er aldri morsomt for den det går utover. Det har ikke noe med humoren min å gjøre, men hvor jeg praktiserer den. Hehe.

Skal ikke tulle mere med dere, jeg. Lover på tro og ære å oppdatere meg på utdannelsesnivået dere, og aldri mer kalle en spade for en spade.

Knis.

Nei, nå skal jeg slutte, altså, og ta hintet med å ta meg en kaffe som visse andre fornuftige hoder oppi her. :P

Skrevet

Går ikke utover meg, 14:59. Jeg bare identifiserer dårlig humor når jeg ser den.

Hilsen hun som foreslo kaffen. Kos deg med den og ta gjerne noe godt å spise til. Greitt å holde blodsukkeret oppe for humøret sin del. Hihi.

Skrevet

Hehe. Jepp, tror jeg lager noen pepperkaker sammen med dattera mi, så hun får litt god gammeldags erfaring med julebakst, særlig siden de er for høyt utdannet til å bedrive slik aktivitet i barnehagen.

Nei, og nei, og jeg som lovte å slutte å tulle, da. Uff. Logger herved meg selv og den forferdelige humoren min av for i dag. :)

Skrevet

Flott, det setter jeg pris på. God avlogging og lykke til med pepperkakebaksten:)

Skrevet

Isteden for å sitte her og slåss så busta fyker så går det jo an å spørre den enkelte barnehageansatte hva de ønsker å bli kalt, hvis man først skal lage noen sak ut av det. Noen sier det er greit med "tante", andre ikke, noen vil bli kalt ved navn, andre ikke. Så kan man jo bare ta det derfra! Trenger ikke dra alle over en kam (og ta alle avgjørelser for de) når det tross alt finnes en god del førskolelærere og barnehageansatte her i landet.

Jeg har selv jobbet i butikk i mange år og har måttet innfinne meg med å hete "hu dama", "kassadama" eller bare "du" eller "du der", uten at jeg har tatt meg nevneverdig nær av det (selv om jeg var 18-19 og følte meg langt ifra noen "dame"). Når jeg ser på tråden her skjønner jeg at jeg nok kunne laget et helvetes spetakkel om kjønnstrakassering og nedverdigende kallenavn. Eller er butikkmedarbeidere mindre verdt fordi de ikke har mange års utdanning?

Skrevet

Har jobbet i barnehage i 14 år og kunne ikke brydd meg mindre om noen valgte å kalle meg "barnehagetante". Jeg og foreldrene vet at jeg gjør en strålende jobb med barna og hos oss er det det som betyr noe. Nei jeg fatter virkelig ikke at man skal henge seg opp i og bli sur for noe sånt. Livet mitt dreier seg om veldig mye annet enn jobb og i det store og hele så har det fint liten betydning. Det var min mening.

Skrevet

Jeg kan berolige deg med at her i Bergen er det gjeng at de ansatte, i vertfalll pedagogen ikke ønsker å bli kalt tante. Dette er ikke de "unge yplingene" du snakker om. Men i stor grad voksne damer som har vert lenge i yrket og "kjempet" mot begrepet i hele sitt yrkesaktive liv. De unge er faktisk de som har minst mot dette, da de ikke har fulgt den samme kampen om status og lønn som de med litt flere år på baken har. Mange snakker om å ha kjempet mot utrykket siden tidlig 70 tall.

At du har negativ erfaring med en ung (og umoden) førskolelærer farger synet ditt litt mye her. Dette var til anonym 13.34

Skrevet

(Ingen vits i å henvende deg til meg, 22.17, så du ikke meldingen hvor jeg har gått og tatt meg en kopp kaffe?)

:P

Hilsen 13.34.

Skrevet

Synes i så fall at barnehagetantene burde kunne navnet på foreldrene til barna på sin avdeling...

Skrevet

Vokste selv opp med å kalle de ansatte i bhg jeg gikk i for tanter og onkel, men har aldri "savnet" å kalle de ansatte i mitt barns bhg for dette. Jeg synes det er avleggs, og hvorfor i all vide verden skal egentlig ett barn gå å kalle andre enn sine ordentlige tanter og onkler for dette? Ser ikke den. Har heller aldri tenkt over at det liksom skal være så forbanna vanskelig å finne ut hva de ansatte heter, Såklart er det noen som arbeider mindre eller mer enn andre som i alle andre stillinger,men i bhg her har de faktisk hengt opp lapp ned bilde og navn på dem alle, sikkert ikke ett problem å gjøre i bhg til ditt barn heller ;)

Skrevet

Vaskekjerring <3

Sier jeg er vaskekjerring selv når folk spørr meg hva jeg jobber som

Hilsen vaskekjerring som ler seg i hjel over sutringen deres og leser videre nedover HAHA

Skrevet

Ut fra alle sære og underholdende meningene jeg har skummet gjennom kommer jeg til å tiltale de som jobber i barnehagen som: barnehage damene, barnehage mannene eller barnehage folkene...

Eller kanskje barnehage kjerringene og gubbene siden vaskekjerring er lov :P

Hilsen vaskekjærring som skal bruke dagmamma pga jobbtide,r og at det er kommet tydelig fram at barnehage ansatte er sære skapninger.....

God natt

Skrevet

Jeg er sykepleier, og blir ikke fornærmet om en pasient sier "søster". Jeg er ikke pasientens søster, men det henger igjen fra gammelt av. Sånn er det litt med "tanter" i barnehagen også, det å ha slike kallenavn på yrkesgrupper kommer nok til å bli borte ganske snart.. og foreløpig så ser jeg ikke noe respektløst i det.. men det er kanskje heller litt lite gjennomtenkt av den som bruker slike betegnelser? Jeg ser i allefall ikke noe negativt i hverken å bruke betegnelsen tante eller søster :)

Skrevet

Håper ingen av dere sutrete barnehagetanter jobber i mine barns barnehage. Dere fremstår som noen nek. Selv om dere ikke liker tittelen tante, så er det ikke respektløst av den grunn.

Jeg bruker ikke tittelen barnehagetante, men anser det som like lite respektløst at mine pasienter kaller meg sykesøster. De sier det ikke for å være stygge med meg.

Dere er ALTFOR hårsåre. Hårsåre nek.

Skrevet

Jeg nekter å tro at du er sykepleier. Så dum som du fremstår må det stå dårlig til med nivået på utdanningen.

Skrevet

Sikkert dårlig nivå på utdanningen ja, men heldigvis har vi et mye høyere nivå enn barnehagetantene.

Skrevet

Problemet er at dere ikke har det. Mye dumme damer på sykesøster utdanningen.

Skrevet

Er det virkelig mulig å se paralleller og begynne å kritisere sykepleierutdanningen i Norge på bakgrunn av av vi er et par sykepleiere her i debatten som sier at vi ikke blir fornærmet av å bli kalt sykesøster? Det er gjerne eldre pasienter som bruker denne betegnelsen. Og det at vi ikke blir fornærmet av dette sier ingenting negativt om oss som sykepleiere, oss som personer eller sykepleierutdannelsen.

Man må velge sine kamper, og det at jeg velger å ikke ta meg nær av å bli kalt søster er vel helt i orden:) Det finnes viktigere ting å henge seg opp i enn akkurat dette for min del, har heldigvis litt annet å tenke på enn slike bagateller. Dessuten er disse eldre damene som bruker denne betegnelsen bare ment å være hyggelige:)

Hvis det skremmer deg at jeg som sykepleier ikke blir fornærmet av å bli kalt søster, blir du vel enda mer skremt når jeg også sier at jeg er videreutdannet jordmor og jobber på fødeavdelingen også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...