Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #26 Skrevet 12. november 2011 Du kan spørre en lærer eller en person du stoler på om å være med på møtet. Kan føles godt å ha noen som du vet støtter deg ved din side. Jeg ser du nevner at du ikke har disse filmene du snakker om, men siden dere tydeligvis har vært i kontakt med politi og ambulanse bør disse personene ha loggført utrykningene sine. Det burde iallefall kunne brukes som bevis.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #27 Skrevet 12. november 2011 Jeg er ikke sikker på om det bare er foreldrene mine eller om jeg og søsteren min skal det også? Da jeg aldri var med på møter før.. Kommuneavisa har fortsatt "nyheten" etter da faren min sprang etter moren min med øks, men såklart kom moren min med løgn om hvordan situasjonen virkelig var, så de har vel HELT annen beskrivelse enn det som virkelig er sant? Og da ambulansen var her, skyldte moren min på at hundene her hadde klort henne opp... Vet ikke hvor mye det vil hjelpe..? Også er jeg litt redd før at barnevernet plutselig skal dikte opp noe? Eller noe slikt.. Huff..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #28 Skrevet 13. november 2011 Barnevernet skal hjelpe barn som trenger det, så de kommer ikke til å dikte opp en historie. Barnevernet får nok dessverre ofte urettmessig kritikk pga foreldre ofte ikke innser selv hvorfor barna blir fratatt dem. Jeg vil tro at barnevernet ønsker å snakke med deg, å skulle de ikke ta kontakt kan du alltids kontakte dem selv om du ønsker.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #29 Skrevet 13. november 2011 Foreldrene mine ihvertfall, er innkalt til møte nå til uka. Og jeg håper jeg kan være med.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #30 Skrevet 13. november 2011 Hvis foreldrene dine protesterer på at du er med, tror jeg ikke du kan være der. Men hvis de ikke protesterer går det vel greit.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #31 Skrevet 13. november 2011 Uansett det er meg det er bekymring om?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #32 Skrevet 13. november 2011 Om du angrer så betyr det at du har meldt noe for å være jævlig tenker jeg og nå har du skværet opp med den det gjelder og vil gjøre det bra igjen. Utrolig dårlig gjort og dessverre litt for mange saker ender i BV fordi noen vil ramme noen andre. Det eneste riktige du kan gjøre er å ta kontakt med BV å innrømme hva du har gjort og å si det som det er. Andre bør ikke lide av at du har kort lunte.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #33 Skrevet 13. november 2011 Kort lunte? Jeg har meldt mine egne foreldre. Siden jeg (17) og min lillesøster har levd under omssorgssvikt, og foreldrene mine sliter med alkoholproblemer, i alt for mange år. Jeg har fått skader, søsteren min har fått, om ikke hun har fått, kommer hun til å få om ingenting blir gjort... Noen spørsmål i kveld også: Kan barnevernet fortelle mine foreldre at det var jeg som har sladret om tingene som har skjedd her? På møte til uka? Om foreldrene mine spørr, hva kommer de til å få til svar? Vil barnevernet muligens gjøre den samme feilen som sist, og ikke undersøke, men la foreldrene mine gå, uten noe som helst mistanke?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #34 Skrevet 13. november 2011 Er det muligheter for at du kan kontakte barnevernet før det er møte - og be om svar på hva som kommer til å skje når det er møte? Fikk du en kontaktperson? Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med de konkrete spørsmålene du har her.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #35 Skrevet 13. november 2011 Hvis du presenterte deg i telefonen til Bv, eller signerte på et brev til Bv, er du vel ikke en anonym melder? Tror Bv vil lese opp referat fra telefonsamtalen eller lese opp brevet, og også si hvem det er fra. Om du da ikke har vært anonym (noe jeg ikke har inntrykk av). Vanskelig å svare på hvordan det vil gå.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #36 Skrevet 13. november 2011 Jeg ringte til helsesøster i kommunen her, og sa jeg trengte et møte. Jeg kom på møte med henne, også spurte jeg deretter om det var noen barnevernsfolk på huset, det var det. Og jeg fikk pratet med de. Jeg sa flere ganger at det SKULLE være anonymt. Flere ganger.. Det som ble gjort er jo at helsesøsteren sa hun skulle sende Anonym bekymringsmelding til barnevernet. Altså, slik at helsesøsteren liksom hadde fått "ferten" av noe.. Jeg håper bare ikke de "bryter" den og sier jeg har vært der. Frykter egentlig det, da jeg ble skuffet av "systemet" sist gang..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #37 Skrevet 13. november 2011 Men foreldrene dine vil vel lure veldig på hvorfor du er på møtet om Bv-undersøkelse, og hvordan du har fått vite om møtet? Du har vel flyttet hjemmefra. Og hvordan en helsesøster kan sende inn en anonym melding... Kan hun virkelig sende inn en annen persons bekymring i anonymisert form?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #38 Skrevet 13. november 2011 Jeg bor hjemme.. Og bekymringen er mest rettet mot meg. Ihvertfall min pers.nr som stod i brevet. Jeg vet ikke hvordan det fungerer.. Eneste hun skulle var å sende bekymringsmelding, og at det muligens ble anonymt hvem som har "sladret" til henne da? Uansett, jeg satte så mye energi på at det ikke skulle bli avslørt hvem som har vært der og sagt ifra, det var på det punktet,- jeg fortalte ikke om tingene som skjedde OM de ikke lovde at det skulle være anonymt.. Tårene kom, og det var viktig før meg at de fikk vite hva som foregikk, og at ingen skulle vite det var meg..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #39 Skrevet 13. november 2011 Ok. Hvis du er veldig aktivt med på Bv-møter og slikt, blir foreldrene dine kanskje mistenksomme i forhold til at det kan være deg som er personen i meldingen.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #40 Skrevet 13. november 2011 Neida, Jeg og noen bekjente skjulte det så godt, så de har ingen aning om at det er meg. Og om så, så gjør jeg dette pga lillesøsteren min..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #42 Skrevet 14. november 2011 Ja, helsesøster eller andre fagpersoner kan melde bekymring basert på uttalelser fra en anonym person.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #43 Skrevet 14. november 2011 Nei, barnevernet holder personen som melder i fra anonym om personen ønsker dette. Foreldrene dine vil ikke få vite at det var deg, så lenge du ikke ønsker dette. Barnevernet vil nok sette igang undersøkelse, iallefall siden det har vært meldt bekymring om dere før. Kanskje du kan ringe saksbehandlerne fra barnevernet som har saken deres å spørre hva som skjer fremover?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #44 Skrevet 14. november 2011 Ok. Takk for svar Jeg kan ringe etter møte..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #45 Skrevet 14. november 2011 Jeg syns du er en beundringsverdig person HI Det er så trist at barn skal vokse opp under slike forhold. Lykke til på møte. Jeg håper du treffer noen flinke og hyggelig folk i bv
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #46 Skrevet 14. november 2011 Tja.. Er jo ikke helt rett det jeg har gjort mot foreldrene mine, det er jo ikke slik det skal være, at jeg som storesøster må melde mine egne foreldre til bv.. Huff, men jeg håper de enten åpner opp øya, eller får veldig god hjelp. Søsteren min nevnte møte igjen i går kveld, og sa hun grudde seg til den dagen, hun ville ikke bli tatt bort. Det er litt vanskelig å svare på slik, da det virkelig skjærer seg litt i hjertet. Siden det er jeg som har meldt ifra. Takk!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #47 Skrevet 14. november 2011 FEIL!!! Det er IKKE RETT det foreldrene har gjort mot DERE!!! Du har ingen skyld! Og du er kjempe tøff og modig som meldte de til bv. For som du sier. Hva med lille søsteren din når du flytter ut? Kan du tilgi deg selv om noe skjer, og du ikke gjorde noenting? Jeg forstår så godt at du har dårlig samvittighet. For det er foreldrene deres. Men du har gjort det rette! Stor klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #48 Skrevet 14. november 2011 Nei, det er jo sant. Vi har vel måtte gjennom mye smerte og tull som man ikke skal oppleve. Men blir jo fortsatt litt feil, med tanke på at foreldre IKKE skal være slik mot barn, og om foreldrene mine ikke hadde slitt med forskjellig, så hadde jeg heller ikke trengt å melde. Jeg har hatt mye dårlig samvittighet da jeg måtte ha passa på søsteren min om kveldene, hun har gråti, og jeg skulle for all del fått til å skjerme henne for da politiet arresterte faren vår. Og da hun har sagt hun håper på hjelp, vil ha hjelp, håper at noen hadde sett det som hadde skjedd bak disse fire veggene, eller rett og slett at foreldrene mine skilte seg.. Hun syns ihvertfall det var veldig morsomt å sitte baki en politibil da vi var i sikkerhet, mens politiet tok seg inn i huset. Takker for klemmen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #50 Skrevet 14. november 2011 Jeg har ikke lest hele tråden, men vil si at du har en naturlig reaksjon. Det er helt naturlig for barn og dekke over foreldrene sine og ha skyldfølelse selv om du i dette tilfelle ikke burde ha noen form for skyldfølelse. Du vil beskytte din søster og deg selv. Og jeg syns at du er råtøff som gjør noe med dette med tanke på din unge alder;) De er alle de voksne rundt dere som har sviktet bla politi som var på stedet da din fra sprang etter din mor med øks..de burde jo straks ha kontaktet barnevernet og hvorfor har ikke famillie, naboer, skole, helsesøster ol reagert og kontaktet bv for lenge ,lenge siden?? Sender deg en stor klem og syns at du har gjort det riktige, når ingen rundt dere reagerer så er du virkelig tøff som tørr og gjør det riktige;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå