Gå til innhold

Ny tråd til minus 10 kg innen nyttår =D


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Har dere falt av lasset? Det hadde ihvertfall jeg, for jeg har spist og spist mer enn på lenge den siste tiden. Er på tide å hente seg inn igjen, men innser at 10 kilo før nyttår er mission impossible for meg, ihvertfall hvis jeg ikke skal ty til ekstreme slankemetoder ;)

 

Jeg har funnet ut at jeg er sjokoholiker. Kan ikke ha sjokolade i nærheten uten å MÅ ha det. Dette er faktisk helt sant, det er skikkelig vanskelig for meg å holde meg unna, jeg må virkelig prøve hardt for å ikke snike i sjokoladeskålen. Jeg har ofte spist sjokolade før frokost(!) eller gjerne rett etter på (søtt etter det salte). Men idag har jeg vært flink og pusset tenner til den store gullmedaljen etter frokost, og da var det ikke så fristende med sjokolade ;)

 

Frokost: 2 wasa sport+ med Delikat rekesalat og Baguettesalat Kylling Curry = ca 280 kcal.

 

Litt inspirasjon til hverdagsaktiviteter:

 

Energiforbruk, i kilokalorier (kcal), anslått forbruk per time for en person på om lag 70 kilo:

Gange, rolig: 215

Gå ned trapper: 414

Gå opp trapper: 1079

Hus- og hagearbeid 252

Kle seg/vaske seg 192

Klippe gress, manuelt 281

Lage mat/re opp senger 236

Luke ugress 362

Måke snø 481

Sitte og snakke/skrive

Sove/sitte og lese/se på TV 74

Stå 89

Sykling, rolig 310

Tørke støv 163

Vaske gulv 281

Vaske vinduer 259

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også svært glad i sjokolade - og marsipan,en utfordring i disse tider ;) Men prøver å spise sunt/små porsjoner da.. gikk litt ned sist uke.. er spent på denne uke :)

 

Må prøve å trene litt hjemme igjen,bare blitt en gang denne uka.. :S

 

Blir litt ekstra energibruk fremover nå som det er julevask osv :)

 

Ha ei fin & sunn uke jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg PRØVER også å spise sunt og små porsjoner, men det er sjelden jeg faktisk klarer det ;)

 

Planen er også å begynne å gå tur HVER kveld: det gjorde jeg for et par år siden. Men nå leter jeg etter mp3-lader (er ikke så kjekt å gå langtur uten musikk).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann =)

Jeg har ikke falt av lasset, men kjedelig å bare lese mine oppdateringer tenker jeg hehe =P

 

Er litt usikker på når jeg skrev sist så her blir det mulig en litt dobbelt oppdattering..

Sist uke var jeg bare passe flink. Ble litt store porsjoner både her og der. Ikke noe mer utskjeiing enn det egentlig. Hadde eksamen på torsdag. Var å skulle kjøpe noe digg, må jo få kose meg litt.. Ingenting frista egentlig. Så jeg endte opp med vanlig matpakke. Hadde med eple og rislunsj, men hadde ikke tid til å spise det.

Etter eksamen reiste vi til Østlandet (vi bor i Rogaland). Det ble Mcdonald på veien bort. Spiste 1 1/2 bicmacburger + noen få pomfri. Ikke alt for gale med tanke på at jeg tidligere la i meg følgende på et vanlig besøk på mc; 2 bigmacburger, 1-2 cheseburger, 1/2 - 1 pk stor pomfri, nesten hele den store brusen og en svær milkshake.. Faktisk sant!!

Fredag ble det den froksten på hotellet. Ble egentlig ikke for masse mat. Lunsj var en god porsjon med lasagne, litt mer enn jeg skal ha + et litt stort stk med gulrotkake.

Hadde en sandwich på shell til kvelds. Så litt utenfor ble det. Men ingen chips, kjeks, sjokolade eller is, så er egentlig litt fornøyd.

Igår var vanlig dag. Idag har jeg hatt vanlig frokost, men så skal vi til svigers å spise pinnekjøtt, blir vel dessert og/eller kake tenker jeg, så gjelder å holde tunga beint i munnen idag =O

 

Blir ikke veiing de første dagene. Det er faktisk mest pga at jeg kjenner at jeg har så vannvittig masse vann i kroppen etter salt mat og verre blir det vel idag med pinnekjøtt. Men oppdatterer så fort jeg har trødd oppå og innsett den harde sannheten -regner jeg med-.

 

Ang 10 kilo til nyttår.. Jeg er sjeleglad om jeg kommer under 80 kilo jeg ha ha =D Begynte vel kanskje på ca 85 med denne tråden =P

 

Men målet er jo 75 kg så det er jo godt på vei med 80 =D

Jeg må prøve å få bevegt meg litt også! Blir for masse i sofaen =/

Det er litt pga disse hendene mine også, de er såå vonde, og den jeg har operert i blir bare verre =(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel damer, en ny uke er her og vi er litt nærmere jul og nyttår.

Jeg har startet strengt denne uka og håper å holde et strengt nivå. Er redd jeg står stille eller har gått opp litt etter før helga og i helga, så jeg må jobbe hardt nå for å se resultater.

Det blir ikke veiing før nærmere helga eller over helga. Jeg må få ut litt vann av kroppen og gi en innsats for å slippe å se at tallene går opp igjen.

 

Håper jeg klarer å holde en streng diett en stund, det er motiverende i seg selv å gå ned i vekt, men jo mere ned, jo mere motiverende. Det betyr at 100-200g i uka er litt lite motiverende i lengden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ikke falt av lasset her, men litt for dårlig tid i det daglige til å stikke innom her så ofte. Jeg sliter fremdeles med vekt over 80 et sted.. 81-82 tenker jeg. Jeg har ikke tid til noe som helst av trening for tiden, og ser ingen løsning på å få tid til det med det første heller. Urk.. Ikke moro å være alenemor, jeg vil gjerne ut og trene litt på kvelden, men da må jeg ha noen til å sitte hos ungene. Men men. Jeg holder da vekta, og håper jeg gjør det fremover, for det blir nok litt god mat, desserter, kaker og sjokolade i jula... :) Og til helga skal vi feire 3 års dag, for vesla har bursdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat slik er det her også. Jeg har ikke tid og ork å trene nå i eksamenstider og med mine vonde armer. Sier til meg selv at jeg bare kan hive meg på trimsykkelen en tur før dusjen, men jeg har jo knapt tid å dusje så det blir med tanken.

 

Jeg må bare ta med meg det jeg får og prøve å gjøre en innsats med maten i alle fall =)

 

Og, jeg er her og prøver å holde motivasjonen oppe etter jul også jeg, for jeg er langt fra målet =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg på over ei uke nå..føler meg litt oppblåst,så tar veiing fredag tenker jeg.. spiser stort sett sunt og lite og har trent 2 ganger hittil denne uka så er positiv :-)

I morgen blir det skogstur på jobb så da blir det litt gratis trim :)

 

Holder hardt inn mot jul nå- vil virkelig gå ned mer før jul !! :-)

 

Kommer nok også til å fortsette etter jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en evig jojo-slanker. Har jo IKKE vært flink den siste tiden, spist masse usunt og spist store mengder. Jeg har ikke kontroll over spisingen min! Jeg hiver innpå uten å tenke meg om før etterpå, jeg klarer ikke si nei til meg selv.

 

Status:

BMI: 25,65

Vekt: 72,4 kg

 

Når jeg sitter nå og klemmer på magen min.. så ser jeg at jeg har en lang vei å gå! Fytti rakkeren hvor mye FETT som må vekk. Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er det, men her har det mest vært litt ned, mere opp. Det har satt sine spor og nå må alt av!

 

Hvor høy er du? Og hvilken str. bruker du? Jeg er jo 10 kg mer enn deg, tenk hvor masse jeg må ta av =O

Aiai at jeg har latt meg selv forfalle slik =/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 cm høy. Vet ikke helt hvilken størrelse jeg bruker, varierer veldig, men M/L bruker jeg hvis jeg suger inn magen (noe jeg alltid gjør, ellers ser jeg høygravid ut).

 

Jeg har på en måte ikke latt meg selv forfalle, jeg er ung og har alltid vært overvektig. Ja, jeg skylder litt på mine foreldre for at de lot meg bli slik, jeg fikk spise akkurat hva jeg ville! Sjokolade og Grandiosa var ikke lørdagsmat for å si det slik. Derfor har jeg ALDRI vært tynn, jeg har ikke latt meg selv forfalle, men jeg har aldri gjort noe med vektproblemet heller.

Angrer meg så fælt for at jeg ikke har gjort noe tidligere! Vekten min har plaget meg så lenge jeg kan huske, ihvertfall helt tilbake til 8-9 års alder. Jeg var mobbeoffer i mange år, likevel skjerpet jeg meg aldri. Måtte sykdom til før jeg klarte å gå fra 82 kg til 74 kg, jeg synes ikke det var mye, men når jeg tenker i ettertid så var det faktisk nesten 10 kg!! og jeg så det ikke!! Etter det slanket jeg meg fra 74 kg til 64 kg, som jeg også aldri så, jeg følte meg helt lik, men det var jo faktisk 10 kg det også!! Herregud, jeg så det aldri og tenkte aldri over den totale vektnedgangen, telte bare dag for dag. De 10 kg ble slanket bort på en veldig usunn måte da, minimalt med mat. Men jeg holdt de 64 kg ett års tid før jeg ble gravid.. frister jo litt å prøve samme metode igjen siden det fungerte og det holdt, men det er utrolig slitsomt å ha sånne tanker, alltid ha dårlig samvittighet for hva man har spist og alltid tenke på vekt og kaloriinnhold.

 

Denne dagen har forsåvidt vært grei matmessig :)

Frokost: Omelett

Lunsj: To knekkebrød med magerost

Middag: To knekkebrød med ost (var i farten...)

Mellommåltid: Smoothie

Kvelds: Salat av Ruccola, paprika, tomat, agurk og skinke med litt rømmedressing på ;) blir ikke det samme uten dressingen, men får se om jeg klarer å kutte den etterhvert..

 

Så er planen å begynne å trene, ihvertfall gå tur hver kveld. Men jeg må dessverre ha nytt "musikk-anlegg", motiverer så lite å gå tur uten musikk ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du like høy som meg. Jeg er 168,5cm.

Jeg var på vekta idag. Den viste 81,5 kg. Hver gang jeg har gått ned litt mer enn bare noen få gram når jeg er på vekta er jeg redd for at det er noe feil og at jeg har gått opp igjen det til neste gang. Det er også litt av grunnen til at jeg bare vil veie meg ca 2 ganger på 3-4 uker nå. Det går jo seint når jeg har kommet så langt. Husker i begynnelsen. 1 godt kilo i uka var jo ikke unormalt. Nå er det snakk om gram, kanskje bare 100 eller 200 på en uke.

 

Jeg hadde bulumi før, men har aldri tanker om å kaste opp eller noe nå, nesten 10 år senere. Kjenner jeg blir kvalm hvis jeg spiser for masse, ja, men det er nok også litt dårlig samvittighet fordi jeg har spist så masse når jeg slanker meg.

 

Igår spiste jeg

Frokost, 2 skiver

Lunsj, 1 1/2 skive

Mellommåltid, 1 rislunj -syltetøyet

Middag, 2 skiver

Kvelds 1 knekkebrød

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lurt å ikke veie seg for ofte! Og det er viktig å bare fortsette selv om vekten står stille.

 

Uff, det er ihvertfall bra du ikke har tanker om det lenger! Jeg har aldri hatt noen skikkelig spiseforstyrrelse, men tenkte noen ganger at jeg ikke fortjener mat, jeg burde ikke spise osv.. Men det fungerer jo ikke!

 

Dette har jeg spist sålangt idag:

Frokost: Salat av Ruccola, paprika, tomat, agurk, skinke og rømmedressing. Vet at dressingen er synd, men det blir så kjedelig uten så da klarer jeg ikke spise det!

 

Skal straks lage meg et par knekkebrød med jalapeno-ost til lunsj. Drikker sukkerfri julebrus, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på vekta i morges, 79.6 kg.. men litt surt siden jeg vet at den viser litt for lite,ca en kilo så jeg er nok 80.5 ca.. håper å se 77 tallet før jul! :-) Jeg er bare 160 cm så bmi blir jo veldig høy :( Har også vært overvektig siden jeg var 5-6 år- alltid fått spise det jeg ville,når jeg ville ..ikke bra..

 

Har ikke vært under 75 kg de siste 13 årene... nå skal jeg ned slik at jeg ser 6 tallet først.. tenker 66-67 kg til mai neste år.

 

Min dag ser ca slik ut :

Frokost: 2 grove knekkebrød med hvitost eller eggerøre/omelett

Lunsj : det samme som frokost eller 1 skive ( spiser sjelden brødvarer da)

Middag : en liten posjon av variert middag,går mye i kylling/kjøttdeig.. spiser ikke potet/pasta/ris,tar heller mer gr.saker

Kvelds : 1 yoghurt eller 1 knekkebrød evt. middagsrester

Drikker mye vann og litt te/cola zero - drikker svært sjelden melk og juice.

 

Trener hjemme 2-3 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, jeg skal ihvertfall passe godt på at jenten min spiser sunn og god mat, og at hun får begynne på en fritidsaktivitet, for jeg vil ikke at hun skal gå gjennom det som jeg har gått gjennom. Jeg har ALDRI vært tynn, lurer på hvordan det er?? Tenk å bare dra på seg en bukse og en singlet og se helt grei ut :) tenk å slippe å lete gjennom klesskapet i frustrasjon hver morgen, se seg i speilet ti ganger, bruke alle slags metoder for å skjule fettet. Hååååper på en fin bikinisesong i år, jeg elsker å bade om sommeren, men har ikke gjort det med andre siden jeg var veldig liten og kropp ikke betydde noe!

 

Kostholdet ditt ser jo veldig bra ut Noah 08. :) Men yoghurt inneholder endel sukker med mindre du velger de 0%-yoghurtene eller 4-pakningen med Danonino som egentlig er kesam, men er akkurat som yoghurt ;)

 

Flink er du som trener! Jeg burde også dra meg ut av sofaen, men er så utslitt på kveldstid at det aldri blir noe av. Går lange trilleturer på dagtid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,har en gutt jeg og- sunt og variert kosthold og aktivitet er tingen :)

 

Har aldri brydd meg om at jeg er feit jeg da,går i bikini,kjole og det jeg føler for :) selvtilliten ble også bedre etter jeg fikk barn :)

 

Kostholdet mitt er ikke såå ille nå,men er fortsatt litt for glad i søtt- skeier ut 1-2 ganger pr. uke..

Mente egentlig skyr og vanilje kesam- ikke yoghurt,men det er jo ikke så mye sunnere...

 

Jeg må tvinge meg til trening.. var flinkere før,var medlem på et senter og trente 3-4 ganger i uka..

 

Gåturer er jo også bra :-)

 

God helg damer- her er jeg godt i gang med advents pynting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer =D

Dere er flinke altså!! Synes det er skikkelig god motivasjon å slanke seg her sammen med dere =)

 

Jeg hadde litt lyst å trø på vekta idag også, men gjorde jo ikke det! Jeg er så glad i å veie meg å se resultater, men blir litt lei når de uteblir hehe =)

 

Idag skal vi rydde og høre julemusikk og forbrede litt til jul. Jeg skal skifte på alle sengene og håper at det blir litt kcal av det =)

Skal prøve å være flink denne helga, blir så motivert av å se resultater. Jeg gleder meg så veldig til jeg ser 70 tallet. Den dagen jeg går på vekta og er under 80 kg =D

Håper jeg er 80kg til nyttår! Men men, jeg fortsetter gjennom romjula og etter nyttår så må bare kjempe videre.

 

Jeg prøver også å være litt bevisst på inntaket og vekta hos barna. Vil heller ikke at de skal måtte gå gjennom det samme som jeg har vært gjennom. Halve livet mitt dreier seg for tiden om slanking, mat, vekt osv. Det er pyton!

Og jeg lurer på, når er det nok? Når blir jeg fornøyd med meg selv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og helga har bydd på litt utskeielser i form av pekkerkakebaking og litt smågodt,men på langt nær de mengdene jeg hadde i meg før..vært flink med maten - så alt i alt er jeg fornøyd :)

 

Kommet litt snø her så nå blir det å ut å gå tur med 3 åringen:)

Blir godt med litt frisk luft!

 

Koselig tid fremover nå,må bare fortsette å være bevisst på hva jeg putter i munnen :)

Syns dere er flinke damer - fint med en slik tråd der vi deler erfaringer - stå på! Jeg følger nok også på gjennom romjul og inn i et nytt år :)

 

Når man har gått ned en masse kilo og kroppen stopper helt opp- da tror jeg man bør være fornøyd - mitt mål er iallefall ikke syltynn, slik er ikke kroppen min bygd- jeg vil alltid ha former :) '

Men jeg syns trening er viktig også,for da strammer man opp og bygger muskler og kroppen vil se enda bedre ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har ikke bydd på utfordringer for meg, enda =)

Vi lurer litt på peppes eller pb idag, det er jo ikke det beste. Men men, jeg må jo bare begrense mengden jeg spiser i så fall.

 

Bakingen begrenser seg selv her pga hendene mine, så der slipper jeg kanskje lett unna i år =P Kanskje altså hehe =) Er vel andre som baker da..

 

Ja dette er en koselig tid fremover med lys og pynt og varme inne og kaldt og surt ute. Barna og jeg skal ha laang juleferie siden jeg er sykemeldt, håper vi finner på litt ting sammen da slik at det ikke blir mer en belastning enn gøy =D Regner med samboeren skal jobbe mesteparten om ikke alle dagene som er jobbedager mellom jul og nyttår.

 

Jeg synes også dette er en fin måte og dele erfaringer på. Kjekt å lese om dere andre.

 

Når det gjelder målet så har jeg vel innsett at 75 kilo verken er slank eller nesten slank. Jeg er usikker på hva jeg kommer til å gjøre når jeg når så langt, men jeg føler vel kanskje litt at jeg har lyst å komme ned i 70 kilo, om jeg klarer. Målet er sånn sett ikke syltynn for meg heller, men har ikke lyst å slå meg til ro med lubben heller..

 

Samboeren synes at det snart er nok nå, men jeg er jo str. 42 så jeg er jo feit enda! Selv om det antageligvis viser godt på meg at jeg har tatt av 18,7kg! Målet var en liten str.40, men når jeg ser på bilder av venninner og slik på fb så føler jeg meg så feit og er litt lei for at jeg aldri kommer til å bli så fin og slank =(

Jeg skulle gjerne trent litt jeg også, men har 2 unnskyldninger som jeg har brukt for lenge. Eksamen og hendene. Så jeg får prøve å være litt mer aktiv når jeg er ferdig med eksamen om bare 11 dager =D =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er da! ;) Jeg har skeiet endel ut i helgen dessverre. Kakemenn på fredag, en Twix-sjokolade + noen pizzastykker igår og noen flere kakemenn idag.

 

MEN jeg begrenser mengden mat! De siste dagene har jeg spist mye mindre middags-porsjon enn jeg pleier + at jeg har byttet ut noen frokost eller kveldsmåltid med salat.

 

Både jeg og jenten min er blitt syke, så vi har ikke vært ute denne helgen. Derfor en alt for stillesittende helg :( skal et ærend imorgen, så da blir det litt trakking rundt, alt er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også skeiet ut idag. Vi hadde kebab til middag hehe =)

 

Men men har fartet litt rundt også idag. Vasking, rydding osv.

Skal ut på litt dill imorgen og pynte mer til jul.

 

Hvis du vil ha et tips ang middag så er det å bytte ut middagstallerken med en frokosttallerken. Da får du mindre på, men føler det er mer enn det er =)

 

Jeg har også vondt i halsen, er ikke helt i form. Håper det går fort over.

God bedring til dere =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiii =D har vært på vekten idag! Nå virker det litt for godt til å være sant da..

 

BMI = 24.94 = NORMALVEKTIG!! For første gang siden før jeg ble gravid (for over et år siden). Skal nevnes at jeg ikke SER normalvektig ut da, er mye fett å ta i, men bare det å se at det går riktig vei er veldig herlig :)

Vekt = 70.4 kg!!

 

- 2 kg på 4 dager, haha ;) Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg? Kanskje mye vann sist eller noe? Jeg har spist litt mindre, men ikke særlig sunt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! En ny epoke =P Så gøy =)

 

Jeg gleder meg bare til å se hva som skjuler seg under 80 tallet jeg da hehe =)

 

Blir ikke veiing her før etter eksamen, den siste er 08.12, neste torsdag. Så blir kanskje veiing på fredagen tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er jo redd for at det bare er idag vekten viser det ;) at jeg har gått opp igjen de 2 kg neste gang jeg veier meg.. Men nå skal jeg veie meg om èn uke ;) vet med meg selv at jeg ikke klarer å holde lenger uten å veie uansett. Vil på en måte følge med at jeg ikke gjør ting feil sånn at vekten går oppover / ikke går nedover..

 

SÅ, ny veiedag for meg blir 5.desember.

 

Du må ha lykke til på eksamen, Moota :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,det er jo kjempeflott -Lillemy :) dere er flinke begge 2!

Er det flere som henger med oss enda?

 

Jeg er stort sett flink med maten,men småspiser litt sjokolade nå og da.. huff,så vanskelig det er å slutte med det.. min neste veiedag blir på fredag,2 des.

Jeg kommer nok aldri til å få normal bmi, da må jeg ned på 64 kg.. nå er jeg nesten 80 kg. Mitt mål er jo 66-67kg.. tror nok ikke jeg kommer

lavere enn det og da håper jeg å bli mer fornøyd med kroppen :)

 

Ha ei fin uke jenter :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...