Gå til innhold

Ny tråd til minus 10 kg innen nyttår =D


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Håper ingen føler seg tråkket på når jeg starter ny tråd her. Blir så lei av å gå helt ned til bunnen av innlegget =P

 

Selv om jeg ikke har vært så flink verken på fredag eller igår, så var jeg på vekta idag og den viste 83,2 kg. Totalt har jeg nå gått ned 17kg!! Er skikkelig fornøyd!! Gleder meg sånn til å komme under 80kg. Men da må jeg nok jobbe litt hardere, så går inn for en god uke nå, men god innsats =)

 

Målet er i utgangspunktet 75 kg og se hvordan jeg føler da =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herlighet, du er utrolig flink, Moota :)

 

Jeg var som sagt ikke noe flink i bursdagsbesøk igår, men nå er det ny uke med nye muligheter! Dagen min har startet med en deilig Noka-milkshake :)

 

Veiing igår, 30.okt:

BMI: 25.09

Vekt: 70,8 kg

Mål: 58 kg

Høyde: 168 cm

 

Gleder meg veeeldig til å se 69.xx kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Helgen har vært helt ok for min del. Spiste litt dessert, men ikke like store mengder som jeg pleide før. Det jeg synes er utrolig merklig er at jeg tidligere viste at jeg veide for mye, men så alltid på det som at jeg hadde "litt ekstra" uten at det var sååå ille. Men i det siste er det akkurat som om jeg plutselig ser hvor utrolig svær jeg er blitt. Tok tipset om å ta før bilder for makan til vrangsyn jeg har hatt. Merker at jeg misstrives så til de grader og orker ikke å ha det sånn lenger. Utrolig motiverende heldigvis. Ser for meg å pynte meg og ta på meg en fin kjole på nyttårsaften og med en tynnere kropp. :)

 

Så forje uke var forandringen min kosthold denne uken er det aktivitet og trening. Selvom det er travelt før de neste eksamene mine skal jeg prioritere trening og fortsette med samme sunne kosthold som forje uke.

 

Håper dette blir en god uke for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refererer du til de 17 kiloene?? he he =)

 

Vett du det er litt rart, for jeg ser på vekta at jeg har gått fra 100,2 kg til 83,2 kg. Jeg merker det på klærne at jeg har blitt mindre, jeg hører at folk sier det, men jeg ser jo fortsatt en flodhest i speilet.. Jeg synes jeg er ganske feit, så jeg lurer jo på hvor feit var jeg egentlig? Og hvorfor slapp jeg vekta så høyt??

Jeg ser enda 100 kilo i speilet! Jeg hadde trodd at når det ble noen kilo så ble jeg mer og mer fornøyd med meg selv, det er jo ofte det man hører og leser. Altså om folk som etterhvert føler seg finere og slikt, men det føler ikke jeg. Jeg har klær som jeg har brukt tid på å komme oppi som ikke er stramme lenger, jeg synes jeg ser feit ut når jeg tar dem på.

Jeg tror det går litt på det med forventningene. Når jeg var 100 kilo så trodde jeg 15 kilo nesten var målet og at jeg da ville være veldig fornøyd. Lurer på når jeg blir fornøyd..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg!

 

Før jeg ble gravid så holdt jeg også på med slanking (sukk, hehe). Jeg gikk fra 75 kg og gikk ned til 64 kg, jeg synes jo ikke at det var noe mye, at det gikk sakte osv, overhodet ikke fornøyd. Det er først nå jeg har innsett at jeg faktisk gikk ned 11 kg!! Og at jeg gikk ned 11 kg fra januar til ca juni, altså 4-5 mnd.. så det er jo egentlig veldig bra, men jeg innså ikke det da, så ikke forskjell, synes jeg ikke gikk ned mye, og at det tok lang tid. Så skjedde det litt forandringer i livet som gjorde at jeg ikke holdt på med aktiv slanking, men jeg holdt meg på stødige 64 kg et år før jeg ble gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, moota det er utrolig merkelig. Hvordan kroppsbilde og vekt ikke alltid henger sammen. Du har jo vært kjempe flink allerede og gått ned så mye. Du kommer nok til et punkt hvor du er fornøyd.

 

Jeg vet at 17 kg kanskje ikke er så mye for alle, men for meg er det mye. Tror mye av grunnen til at det føles ekstra mye ut er fordi jeg før trente mye og var ganske stram itilleg. Nå trener jeg sjelden, så tror muskelmassen min er svært lav og fettprosenten høy. Tidligere var jeg en veltrent str 38. Nå er jeg en utrent str. 42. :(

 

Men dette aksepterer jeg ikke og bruker det derfor som motivasjon.

 

Har akkurat trent! 8x10min på treningssykkel og styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er så flinke!!

På 4 uker nå så har jeg gått ned 6 kg. Er imponert over meg selv!

Ser ikke så stor ut, jeg har det nok litt over hele kroppen, men har fått endel på magen og sidene. Merker at jogginga begynner å hjelpe og da har jeg ikke samvittighet til å spise så mye heller. Jeg hadde svangerskapsdiabetes og er livredd for å få det tilbake i vanlig diabetes form. Det er min store motivasjon.

Prøver å holde meg unna vekta men det er ikke så lett å bare veie seg en gang i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter:)

skrev innlegg på den andre tråden jeg, men får skrive her også da:) håper det går fint at jeg henger meg på her selvom jeg "bare" skal ned 5-6 kilo. Jeg veide 53/54 før jeg ble gravid og veide i dag litt over 60 kg... da veide jeg meg altså rett etter jeg hadde spist middag så begynner den offisielle veiingen i morgen tidlig:) har som mål å gå ned 4 kilo til nyttår:) har iallefall vært kjempe flink i dag å spist bare sunt:) kjøpte meg også ny vekt i dag, som skal veie kroppsfett, vann osv... og der fikk jeg meg en wake up call med at her må jeg virkelig skjerpe meg:) hehe. har bare gått tur på 20 min med vognen i morgen, så tenkte å prøve å komme meg på sats å trene i morgen formiddag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er jenter :)

Jeg har bare gått ned 300g den siste uka.. men står på ekstra nå denne uka, trener på elipse maskinene 5-6 kvelder i uka + styrke/mage 2 ganger i uka.

 

Har legetime neste uke for å sjekket blodtrykket (har lett forhøyet) så håper vekta viser under 79 da, målet er minst 1 kg ned i uka..

Skal virkelig prøve å komme ned på 70 kg til nyttår- 79.4 kg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så gøy at vi er så mange =D Det gir stor motivasjon og dere er så flinke at jeg også prøver å være flink =)

 

Jeg trener så og si ingenting. Jeg bruker litt unnskyldningen at jeg leser til eksamen =P skal ha første eksamen om 3 uker.

Men neste uke begynner jeg i praksis og får i alle fall beveget meg litt på dagene hehe =) har faktisk også stor tro på at jeg skal være litt mer aktiv etter eksamen, men er litt usikker på hvor engasjert jeg kommer til å være.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få bli med?? Kunne trenge en motivasjonstråd for å klare målet mitt. Er 170 høy og veier ca. 83-84 kg. Ønsker meg veldig ned til 70 kg..

Gikk ned 35kg for snart 1,5 år siden, veide 116kg da jeg startet, men det siste året har motivasjonen vært dårlig og nå har det stått stille lenge... eller tuslet sakte oppover igjen egentlig ;)

Jeg gikk på easylife, og tar shake til noen av måltidene mine nå som jeg forsøker å gå ned igjen. Problemet er nok at jeg gir opp litt lett, mister motivasjonen, og begynner å spise usunt igjen når jeg har gått ned noen få kilo.. skikkelig jojo ;)

Skulle vært mye mere aktiv, men er alene med tre unger, og syns det er vanskelig å få kommet ut og trent noe. Tror kanskje jeg skal kjøpe rockering og prøve meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært!! Det er jo kjempemasse!! =D

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det med jojo og det med å bli lei. Siden jeg ikke har vært like ivrig på resultater hele tiden og holdt på med en del jojo, har jeg nå brukt 1 1/2 år på 17 kg. Og de første 12 kiloene brukte jeg 3 mnd på =O

 

Men nå har jeg bestemt meg for i alle fall å ikke slippe meg opp igjen selv om jeg mister motivasjonen en stund. Henter meg kjapt inn igjen og vet at jo flinkere jeg er, jo fortere når jeg målet.

 

Igår fikk jeg kjenne på viljestyrken min! Vi var på teater og storesøster fikk litt godteri. Og det var smågodt som jeg er veldig glad i. Men jeg var fast bestemt på å ikke spise og det klarte jeg!! =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg slenge meg med?:)

Jeg har siden februar gått ned ca 14 kg,de første 4 på lavkalori kosthold. Og de siste 10 fra august til nå med lavkarbo (ikke ketose). Har også vært medlem på treningssenteret i snart 2 mnder og etter at jeg begynte å trene har vekta stått litt i ro. Men nå har det så smått beynt å løsne litt igjen:)

 

Jeg startet på nesten 97 og veier nå 82,6. Neste mål er å komme under 80. Har hele tiden hatt 5 og 5 kg som delmål. Hva det endelige målet er vet jeg ikke enda,men skal hvertfall ned på under 70!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre dere hva som er str. målet deres? Hvilken str. vil du ned i?

Jeg har vært så stor at jeg ikke vet hva str. jeg brukte. Antageligvis har jeg i alle fall vært en str. 46.

Nå er jeg ca str 42, har str. 32/34 i jeans på h&m.

Jeg har lyst å komme ned i en liten str.40 eller kanskje en litt god 38 tror jeg. Kommer jo litt an på hvordan jeg ser meg i speilet da også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 79.4 kg og 160 cm.. kiloene godt fordelt på hele kroppen. Bruker 42 eller L i klær,33/30 i jeans. Jeg har ca. 65 kilo som sluttmål (mai 2012) Håper å se 70 blank til jul,men ser det kan bli hardt..er fornøyd med 72-73 kg :)

Ser for meg en str. 38 el M til våren,å rundt 30 i jeans.

 

Til dere som ikke kommer dere ut på trening.. trener dere hjemme?

Jeg er også alenemor,har ett barn på 3.5 år.

Fikk ei elipsemaskin av ei venninne sist uke,trener på den 5-6 g i uka, 30 min. + styrke/mage 2 ganger i uka,situps,planken,knebøy.. kjøpe løse manualer.. mye man kan gjøre hjemme også,gå trappa mange ganger om man har det.

Jeg har som mål å få bedre kondis og strammere kropp itillegg til lavere vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er alene med tre, og klarer ikke å få trent noe hjemme dessverre. Når ungene er i seng, orker jeg ikke starte med trening på stuegulvet. Men har planer om å låne rokkering og forsøke meg med den.

 

For 1,5 år siden så var jeg nok en str 50-52. Nå er jeg nok ca 42-44. Hadde vært artig å passe inn i str 40 :) Hvis jeg når målet mitt på 70kg, så veier jeg mindre enn første gang jeg ble gravid for 11 år siden. I 1999 veide jeg 74kilo ;)

 

Har lyst til å søke om å få dekket fjerning av ekstrahud på magen hvis jeg når målet mitt.

En ting jeg synes er litt kjedelig med slankinga, er at puppene mine er "helt borte", selv om jeg fortsatt er stor. Hvordan blir de om jeg tar av 13-14kg til!! :o Får vel ikke dekket operasjon av puppene sikkert? Selv om den ene er nesten dobbelt så stor som den andre.. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det =)

Du har jo vært kjempeflink, det må være herlig =)

 

Jeg har en trimsykkel som jeg pleier å trene på, men nå er det sofa og eksamenslesning her for alle pengene. Skal ha 4 eksamener før jul.

Vanligvis går jeg jo også på jobb, og får en del trim bare der. Men er sykemeldt nå så jeg bruker minimalt med energi og prøver å legge kostholdet der etter.

Før svømte jeg også, det var god trim, men det fins ikke svømmehaller her i området som er åpent for alle hver dag =(

 

Jeg har et ønske om å kjøpe meg en bergans vår/høst jakke. Har en vinterjakke, den er i XL og er heller stor etterhvert.

Prøvde en jakke i str. M idag, men den ble i det minste laget. Håper jeg kan bruke M når jeg er ferdig med slankingen =)

Kanskje det kan være et mål =P

 

 

Jeg må også bare få si at jeg er overlykkelig over at det endelig har kommet en tråd der vi er mange som motiverer hverandre, og håper vi kommer med oppdateringer jevnlig =)

Så tusen takk for at du startet denne kampen her inne -LilleMy =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også bli med her.

Mange flink på denne tråden, jeg har hatt planer om å være flink siden juni, men ikke kommet i gang ennå. Men nå bare må jeg, for vekten sniker seg sakte men sikkert oppover.

Jeg fikk mitt tredje barn i mai, og hadde når jeg ble gravid ikke klart å gå ned alle ekstra kiloene fra første graviditet. I tillegg gikk jeg opp 12 kilo til under dette svangerskapet. Så mitt endelige mål er minus 20 kg, men jeg kommer nok til å bruke lang tid på det.

Mitt første delmål er 70 kg, veier 76 kg nå. Håper jeg kan nå det målet innen jul.

 

Hva gjør dere for å gå ned i vekt? Jeg vil så lenge jeg ammer bare spise sunnere og trene. Og ikke minst ikke spise godteri utenom helg. Hvis jeg klarer dette i tillegg til å trene er jeg sikker på å gå ned noen kilo.

 

Min største svakhet er godteri, både søtt og salt. Det er så lett å hive i seg etter at ungene er lagt, jeg gjør det nesten uten å tenke over det, og jeg må skjerpe meg. Flott at vi kan motivere og følge hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen bestemt veiedag?

Jeg har vært flink i ukedagene denne uka.. men til helga blir det bursdagsfeiring, og jeg er bare såååå glad i kaker, så da får det bare bli som det blir hehe.. ;) Men prøve å begrense meg litt vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt opp kostholdet litt etter at jeg nå er sykemeldt og ikke bruker så masse energi som jeg gjør når jeg går på jobb.

 

Frokost: 2 skiver

Lunsj: 1 knekkebrød eller 1 eple og 1 gulerot

Mellommåltid: det samme eller 1 liten yoghurt

Middag: jeg bruker en frokosttallerken og kan fylle den. Ikke haug. Det er mellom 1/3 og 1/2 av det jeg spiste til middag før og er min største last i hverdagen.

Kvelds: 1 knekkebrød

 

Har ikke planlagte utskeielser. Type lørdagsgodteri eller lov å spise sjokolade når jeg er på besøk, men kaker og bakevarer som erstatter et måltid har jeg ikke vært streng på. Kan jo da selvfølgelig ikke bake hver helg hehe =) Så prøver å være streng med meg selv. Og også tenke alt med måte.

 

Jeg veier meg som regel rett over helga, men har faktisk ikke noen fast veiedag. Blir litt sånn når jeg kommer på det. Veier meg heller ikke om det er nesten 1 uke siden jeg har vært på do. Da sier det seg selv at jeg knapt har gått ned om jeg i det hele tatt har gått ned noen gram siden uka før.

 

Jeg veide meg på mandag denne uka tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veiedag på fredag egentlig, men spratt opp på vekta i stad og den viste 81,6. det vil si ned nesten 1 kg siden forrige fredag. Veldig fornøyd. Mitt mål er å komme inn i str 38 ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :) Jeg har dessverre falt helt ut av slankeprosjektet (går på Noka). Skal ha bursdagsbesøk her imorgen + overimorgen, så jeg begynner igjen på mandag (søndag spises det nok rester). Jeg følger med på dere, prøver å hente meg inn igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott gullungen =)

Det er så kjekt å lese om dere andre.

 

Jeg er inne i en periode nå der jeg synes det er helt greit å leve på litt lite mat og er ikke så sulten om dagen. Håper det holder en stund, for jeg har ikke bare vært like flink siden i sommer. Har hatt et par små perioder der jeg har bare levd litt på sidelinjen til slankinga, og da blir jeg jo litt lei når jeg må gå ned 2-3-4 kilo en gang til før jeg kan se nye resultater.

 

Det går seint nå, når jeg har tatt av en del og ikke er så mye i aktivitet. Sier til meg selv at ja etter eksamen, da skal jeg bruke masse tid på å bevege meg, men jo hvordan det er hehe =)

 

Hvilke planer har dere for jula da? Legger dere slankinga vekk for en eller flere dager eller kjører dere knallhardt hele julen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...