Gå til innhold

Ny tråd til minus 10 kg innen nyttår =D


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å kose meg litt i jula, men passe godt på hva jeg dytter i munnen. Fikk påvist svangerskapsdiabetes i slutten av november i fjor, så jeg spiste ikke en eneste julekakebit eller sjokoladebit i hele desember... Det eneste jeg tok var ørlite riskrem på julaften. Så i år må jeg nok kose meg litt ekstra ;))

Syns det går greit nå om dagen, vi driver å pusser opp så jeg har litt annet enn mat i hodet. Er ikke kjempesulten heller. Merker at magesekken har skrumpet inn. Nå har noen begynnt å spørre om jeg har gått ned og kommenterer at jeg ser slank ut og det er kjempegøy. Motivasjon til tusen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy =D Ja det er kjempemotivasjon!! Fikk akkurat slike kommentarer selv idag, at jeg var blitt så slank! Det er så utrolig gøy og er akkurat det vi trenger å høre når vi jobber som hardt =)

 

Magesekken min har også krympet en del! Kjenner at jeg spiser veldig mye mindre nå og trenger mindre mat nå. Det er helt fantastisk følelse. Håper jeg klarer det denne gangen og at jeg kommer langt langt ned =)

Såååå gøy =)

 

Jeg tror jeg skal slanke meg gjennom jula, men unne meg noen få goder. Jeg synes det er vanvittig surt når jeg må gå ned igjen mange kilo etter jul. Så jo mindre jeg putter i munnen, og jo mindre jeg legger på meg, jo mindre blir det å gå ned igjen på ny etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være litt forsiktig i jula- er ikke så glad i småkaker så den er grei- men er veeldig svak for julemarsipan da.. å glad i julemat,så må begrense porsjonene litt og prøve å stort sett holde meg unna desserten ;)

 

Jeg er litt utålmodig med vektnedgangen merker jeg.. blir hardt å klare julemålet,men er fortsatt motivert ! :) Spent på vekta mandag..

Tror nesten jeg spiser for lite.. må skjerpe meg litt på det.

Har vært flink hittil i helga,trent i går og i dag, skeier kun ut med litt druer og vanilje kesam :) Jeg spiser jo ala lavkarbo- ikke brød,potet,ris eller pasta og er svært forsiktig med sukker.. drikker ikke juice,men litt melk.. ellers går det mye i vann,sukkerfri te og litt cola zero :)

 

God helg damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg må gjøre en bedre innsats om jeg skal klare alle 10 kiloene til nyttår. Spesielt siden jeg har holdt på en stund allerede, men jeg gjør en god innsats og er fornøyd med det jeg klarer. Resten tar jeg på etter nyttår =)

 

Jeg kunne kanskje trent litt og slik, men konsentrerer meg heller om eksamen om dagene når jeg er hjemme, så får jeg ta litt trening etterpå. Det er god motivasjon til å klare mest mulig med denne gode gjenngen, så får jeg bare fortsette til jeg er fornøyd =)

 

God helg til deg også =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ser den,man kan ikke gjøre alt på engang når man i tillegg leser til eksamen- du er flink,har jo allerede gått ned masse du moota :)

 

Jeg er fornøyd om jeg klarer 8 kg ned dette året- har ikke vært under 79 kg på over 4 år så jeg er glad bare vekta går nedover..

Målet er å fine en fin julekjole, neste mål på 65-66 kg håper jeg å nå innen 17 mai 2012- å det skal jeg nok klare.

Da er jeg nok fornøyd- jeg er kraftig av natur og blir aldri helt slank,men startet jo på 87 kg i februar så vil nok merke god forskjell når jeg er ferdig.

 

Kjempefint at vi motiverer hverandre her inne ja ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært kjempe flink ihelga. Har ikke direkte skeid ut så masse, men det har blitt litt for masse mat. 2 skiver i steden for 1 hadde jeg til lunsj både igår og idag.

 

Fikk med store og små en tur i skogen nå i ettermiddag, det var kos og herlig med litt luft om ikke den største trimmen =P

 

Skal i praksis noen dager i noen få uker nå fra tirsdag, håper jeg får litt bevegelse da om ikke annet. Litt forandring fra å sitte i sofaen hele dagen og lese til eksamen.

 

Lykke til denne uka jenter =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke og nye muligheter eller noe sånn =D

 

Igårkveld begynte jeg å bli uvel, kvalm, vondt i magen og slikt. Har det enda idag, kjedelig! Ikke noe løping på do eller oppkast, men uvel. Har fått i meg vanlig frokost og får bare se hvordan det går utover dagen.

Dattera mi har sporadisk klagt litt over vondt i magen i uka som gikk, så det kan jo være en lett magesjuka eller noe. Hun har visst hatt litt løs mage og.

 

Var jo ikke kjempeflink i helga selv om jeg ikke har spist godteri eller noe. Usikker på om det betyr noe siden jeg ikke har hatt boller eller kake eller is osv. Jeg tar som regel litt jeg også, istedenfor et annnet måltid om vi har eller får servert noe sånn kakemat.

Så får vi bare se da, på vekta =)

 

Hvordan går det med dere?

-LilleMy er du med?? =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake med senket hode, snufs. Har spist så alt for masse usunt i helgen, bare hevet innpå!! Det var sånn jeg pleide å gjøre FØR, for lenge siden (snakk om år). Jeg slanket meg jo fra 82 kg til 64 kg før jeg ble gravid, nå ligger vekten på ca 72 kg.

 

Snakket nettopp med en venninne og jeg fortalte hvor usunn jeg har vært i helgen (har dårlig samvittighet, føler meg tykkere enn vanlig idag he-he). Hun kunne fortelle at hun på 6 uker har gått ned 12 kg!! Hun har kun spist kjøtt/fisk/kylling og grønnsaker i 6 uker!! Man må selvfølgelig også drikke masse vann og ta vitaminer, blant annet kalsium siden man ikke skal ha i seg melkeprodukter. Dette frister til å prøves altså, men vet ikke om jeg klarer å være like streng med meg selv, og da er halve poenget borte.

 

Men fristende? Ja! Kanskje jeg tar noe oppskjært kylling eller fiskekaker til lunsj idag :)

 

Skal prøøøøve å komme meg på treningsstudio ikveld, har ikke vært der på uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive denne gangen er vel at du setter en stopper for spisingen, at du ikke fortsetter i dager og uker og måneder!? =)

1. skritt er å ville gjøre noe med kroppen sin =D

 

Hvilken metode brukte du når du gikk ned fra 82 kg til 64 kg?

 

Jeg skal veie meg imorgen hvis jeg bare kommer på det, men må innrømme at jeg tviler på jeg har gått ned noe særlig om det i det hele tatt er ned =O

Med tanke på at jeg har spist for masse i helga og har spist popcorn som er såå salt så er jeg vel heldig om det har gått rette vei =P

Men, men jeg kjemper videre og er klar for en ny uke med god motivasjon for å gå videre ned =)

 

Jeg utsetter treningen til etter eksamen, neste torsdag er første av 4.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bursdagsfeiring i huset i to dager i helga, så det har blitt litt for mye kaker ;) veide ca 82,4 på fredags morgen, og 83,1 på morgenen i dag.. Meeen.. mindre enn for ei uke siden uansett, så er ikke så veeeeldig misfornøyd. Er så altfor glad i sjokolade og kaker.. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste litt for mye mat i helga rett å slett.. god middag med kjæresten både lørdag og søndag.. men har trent endel så håpte jo at det skulle vises på vekta likevel.. 300 g ned denne uka også,det går jo rett vei,men er litt skuffet likevel - 79.1 kg i dag.

 

Ble litt smågodt nå i kveld.. fyfy,men i morgen starter jeg på noen sunne uker mot jul! :)

 

Så bra at dere oppdaterer, sammen motiverer vi hverandre,stå på jenter! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempefornøyd på lørdag, vekta viste 82,8kg.

Ble heller irritert idag når den viste 83,1kg.

Det er vel akkurat det samme som jeg veide sist uke og det betyr at jeg ikke har gått ned noe denne uka =(

Sier jeg her jeg sitter god og mett etter middag =/ Spiste litt for masse..

 

Jaja, bedre lykke neste gang =O

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt surr i disse veiedagene mine ,men veide meg i morges og da var den på 80,6 så da er det en nesten en kg denne uka også. Tror det var forrige torsdag jeg veide meg.. Er midt i oppussing av kjøkken så det blir mye dum spising.. Veldig fint at det går nedover uansett da :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er!! =D

Jeg gidder ikke veie meg før over helga i alle fall, kanskje ikke da heller. Går bare oppover eller står stille tenker jeg.

 

Idag har jeg vondt i hodet og ligger på sofaen og syns synd på meg selv. Kjempe kjempe vondt altså =/

 

Skal nok klare de siste kiloene også, men klarer jo aldri minus 10 kilo til nyttår. Får kave med det jeg klarer jeg =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett og slett helt på kjøret :( Skikkelig skuffet over meg selv. I tillegg tar vi en helgetur nå, så da blir det bare enda verre. Har opprettet en ny blogg nå, som er kun for meg selv, der jeg skal legge ut bilder av ALT jeg spiser (kan jo ikke drive å fotografere sjokoladebiter i besøk..) + alt annet jeg gjør som er både bra og dårlig for helsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er litt på kjøret jeg også =/

Dette går ikke etter planen etter at jeg begynte i praksis. Spiser for masse i forhold til hva jeg gjør, men er sulten!! =(

 

Og idag spiste jeg alt for masse til middag. Ble mett idag og.. Jeg skal jo stoppe litt før jeg blir mett.. Meeeen, jeg har brukt maange år på å legge på meg alt, og er mer for å endre livsstilen enn å bare sulte meg ned i vekt. Så jeg tar tiden til hjelp, selv om det går utrolig sent nå! Er glad for de 17 kiloene jeg har tatt av, og håper jeg ikke går opp igjen fordi om det står stille litt!

Skal veie meg en gang neste uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig moota. Vi har vel brukt noen år på å få kiloene på så vi får ta tiden til hjelp. Jeg går nok ned fort nå fordi det blir lite mat. Hodet er hos elektikere, snekkere og rørleggere. Kommer nok til å gå litt opp igjen når ting stabiliserer seg her. Vanskelig å leve uten kjøkken med en liten jente i hus!!! Skal ha lang oppussingspause nå!

Du har vært kjempeflink moota som har gått ned 17 kg:)) Viktig å tenke på litt annet enn kropp også :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja oppussingsprosjekt er veldig gøy, men også slitsomt =)

Vi var enige om det begge 2 når vi nå kjøpte hus siste gang at vi ikke ville ha et hus som hylte etter oppussing.

 

Jeg er usikker på om jeg går ned nå, har ikke vært så flink denne uka. Har selvfølgelig ikke spist så masse som jeg pleide, men kanskje ikke vært flink nok. Vi får se en dag i uka. Skal ha eksamen på torsdag, så det kan være det blir etter det. Har nok i hodet nå hehe =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vært særlig flink denne uka.. ikke spist så mye ,men blitt litt godis/kaker.

Hadde ikke gått ned noe denne uka,men starter på ny nå i helga å håper vekta viser litt nedgang om ei ukes tid :-)

 

Som dere sier- kiloene har sneket seg på over tid så da tar det nok tid å bli kvitt de også.. mitt siste mål er jo til sommeren 2012.. håper fortsatt å klare det :-))

 

God helg damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. I dag veide jeg 82kg, og har gått ned en kilo siden mandag. Men hos meg så hopper gjerne vekta en kilo hit og dit, så jeg jubler ikke helt enda.. får se hva vekta viser på mandag igjen, etter ei helg der det nok blir litt mer mat og karbohydrater enn det har vært nå i uka. På mitt minste i denne "slankerunden" (som snart har vart i to år.. tida flyr ;)), så veide jeg 76-77kg, så jeg sliter egentlig med å holde vekta, siden jeg gikk så fort opp igjen til over 80. Hvis jeg når målet mitt på 70 kg, så lurer jeg litt på hvor strengt jeg må leve hvis jeg skal ha noen sjans til å holde vekta. Meeeen.. prøve å tenke positivt, og at jeg vil klare det :) Men har sluttet å tro på at det kan gå og gå ned 10kg innen nyttår.. Kanskje tenke litt mer langsiktig, og ha som mål å gå ned de 10kiloene til neste sommer.. Men får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen =)

 

Jeg har vært på vekta idag, den viste 82,6kg. Det betyr jo at jeg har gått ned fra 83,1 siden mandag, men sist lørdag var jeg faktisk 82,8kg. Jaja, det viktigste er at det var bare en stagnering, og at jeg er på vei videre nedover i målet om 75 kg =)

 

Da har jeg også klart å gå ned 17,6kg totalt, og veien opp til 100,2 hvor jeg startet er enda lenger vekk =P

 

Jeg har også lurt på hvordan jeg må/skal leve etter endt kur (om jeg noen gang kommer dit). Jeg er redd for å legge på meg igjen, jeg er redd for å ikke klare å holde meg nede, og jeg er faktisk litt redd for at jeg må leve på "slankern" hele tiden for å ikke bli feit igjen..

Men, det er fullstendig verdt det, og da gjør jeg helt klart det! Det er grusomt å være 100 kilo, på alle måter.

 

Ha en god helg damer =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake etter helgetur, og det har bare tatt HELT av! Spising nesten hele tiden, har ikke følt meg sulten en eneste gang denne helgen. Så jeg er utrolig spent på hva vekten viser imorgen tidlig! Har nok gått opp fra 70.8 kg, men jeg er spent på hvor mye!! Håper jeg ikke blir alt for demotivert, for jeg tenker helt likt som deg Moota, lurer på om jeg alltid må tenke på hva jeg spiser og alltid slanke meg, og skikkelig redd for å klare det, men for så å "havne på kjøret" og spise meg tjukk igjen.

 

Men jeg oppdaterer ihvertfall imorgen tidlig om hva vekten er ;) Så skal jeg på butikken og handle sunn, god mat! Handle masse grønnsaker som jeg kan spise hvis søtsuget melder seg for sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært lite flink ei hel uke så veier meg ikke før torsdag denne uka.. skal også i vei å handle inn sunn mat snart ;)

 

Satser på noen sunne uker frem mot jul nå - jeg skal klare å gå ned noen kilo til dette året :-)

Jeg ligger rundt 80 kg nå å det gir en bmi på 31 :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt kjipt når man legger på seg, men det var jo ikke så gale da, bare 0,9. Er nok mest vann og litt oppblåst, så det tar du av igjen i raserfart =)

 

Jeg veide meg jo på søndag, og skal nok ikke veie meg før over helga igjen. Går rett og slett ned så lite pr. dag nå at det ikke er noe vits å veie seg flere ganger i uka. Har gått ned så masse nå, at det går skikkelig seint.

Samboeren sier at det er nok når jeg kommer til 75kg. Det er det minste jeg får veie. Jeg får se meg i speilet den dagen jeg har kommet dit og se hvordan jeg føler meg. Det er jo "bare" 7,5 kg og jeg tenker at jeg har mer enn det på kroppen.

 

På søndag var det farsdag også, så da spiste jeg komlemiddag, men ikke mer enn min porsjon.

Hadde dessverre kaffemat ettterpå hvor jeg spiste 2 vaffler, 1/2 bolle og 1 isskje med is.

Det og 2 skiver til frokost var alt jeg spiste den dagen, så det var ikke så gale håper jeg =)

Men, så er det jo det at jeg skal ned i vekt, ned, ikke holde vekta. Og jo flinkere jeg er, jo mer går jeg ned hehe =)

 

Hvordan går det med resten av dere da?

Ha en fin uke jenter =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...