Gå til innhold

Hvilke fordommer har du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting.

Jeg ser at mange har fordommer mot vestkantfolk (og gjerne utlendinger i samme slengen, noe som virker litt merkelig for meg)

Samtidig har jeg ikke sett en eneste person som har fordommer mot østkantfolk. Hvorfor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om de allerede er "bevist" idioter, er det ikke fordommer at de er dumme i hodet og fulle av dritt, da er det jo bare konstatering av fakta.

 

(Den etymologiske opprinnelsen til ordet "idiot" er forresten beskrivelse av en person som ikke var engasjert i politikk. Funfact.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, kjenner hjertet mitt hopper når jeg ser noen har fordommer mot personer med downs. Syntes rett og slett de er nydelige jeg.

 

Hilsen blodfan av tangerudbakken og lille Jonas i unge mødre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff jeg har mange fordommer...

 

- jeg har fordommer mot trygdede fordi de jeg kjenner som er trygdet jobber svart og finansierer hobbyen sin med trygd.

 

- jeg har fordommer mot jenter som lar seg sjarmere i senk av latino-gutter og blir med barn med dem, og gjerne har to barn med to forskjellige latino-"sjarmtroll"

 

- jeg har fordommer mot folk som stemmer FrP

 

- jeg har fordommer mot religiøse mennesker

 

- jeg har fordommer mot unge mødre

 

- jeg har fordommer mot de som får barn når de er i 40- og 50årene

 

- jeg har fordommer mot de som bruker surrogatmødre og synes det er greit å kjøpe en fattig indisk kvinnes kropp samtidig som de er superfeminister og hater prostitusjon

 

- jeg har fordommer mot partysvensker

 

- jeg har fordommer mot pakistanske gutter, fordi de fleste av dem jeg har truffet er fryktelig opptatt av biler, muskler og bling

 

- jeg har fordommer mot somaliere, fordi det virker som de bare er interessert i å utnytte velferdssystemet og mennene sitter på kafé hele dagen lang

 

+ ++ + + +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff jeg har mange fordommer...

 

- jeg har fordommer mot trygdede fordi de jeg kjenner som er trygdet jobber svart og finansierer hobbyen sin med trygd.

 

- jeg har fordommer mot jenter som lar seg sjarmere i senk av latino-gutter og blir med barn med dem, og gjerne har to barn med to forskjellige latino-"sjarmtroll"

 

- jeg har fordommer mot folk som stemmer FrP

 

- jeg har fordommer mot religiøse mennesker

 

- jeg har fordommer mot unge mødre

 

- jeg har fordommer mot de som får barn når de er i 40- og 50årene

 

- jeg har fordommer mot de som bruker surrogatmødre og synes det er greit å kjøpe en fattig indisk kvinnes kropp samtidig som de er superfeminister og hater prostitusjon

 

- jeg har fordommer mot partysvensker

 

- jeg har fordommer mot pakistanske gutter, fordi de fleste av dem jeg har truffet er fryktelig opptatt av biler, muskler og bling

 

- jeg har fordommer mot somaliere, fordi det virker som de bare er interessert i å utnytte velferdssystemet og mennene sitter på kafé hele dagen lang

 

+ ++ + + +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare kommentere "menn over 25 år uten lappen"

Hverken jeg eller kjæresten min har lappen. Jeg er 26, han er 28. Vi bor på St.Hanshaugen i Oslo (og er fra Oslo), det går kollektivtransport hele tida og til alle døgnets tider. Ingen av oss har foreldre vi kan øvelseskjøre med. Vi har begge mastergrader og kjæresten min har en lønn på 500 000kr. Vi har månedskort, men går/sykler så mye som mulig: tar buss/trikk/bane når vi skal litt lenger (og tog når vi skal ut av byen). Inntil vi sluttet å være studenter for kort tid siden har det vært vanskelig å få råd til alle kjøretimene som kreves, og vanskelig også med motivasjon siden vi vet at får vi en bil er det vanskelig å finne parkeringsplass og vi ville ikke brukt den mye likevel. Det finnes mange som oss i Oslo. Nesten ingen av vennene mine som er fra Oslo har lappen, mens mange fra "bøgda" fikk den på attenårsdagen etter å ha fått øvelseskjøre så mye de ville med foreldrene og fått den sponsa i stor grad..

 

Har du fortsatt fordommer mot alle "menn over 25 år uten lappen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste åpenbare grunnen til "fordommer" mot vestkantfolk og "pappagutter" og "bortskjemte rikmannsbarn" er misunnelse.

Det er naturlig nok slik at folk med penger har tradisjon for høy utdannelse, gode jobber og status, dette henger sammen med oppdragelse, muligheter og inteligens/ressurser. Det pleier nå virkelig ikke være slik at de med høy utdannelse, og dermed kanskje etterhvert penger og status, er de dummeste her i verden. Tvert i mot. Og slikt går gjerne i arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er leit å høre at du synes mennesker er "ekle" bare fordi de er født litt annerledes.... Møkkete toaletter er ekle og mennesker som drikker til de spyr kan være ekle, men ikke uskyldige mennesker som er født med downs. Tenk så mye et menneske som er født litt annerledes kan berike livet ditt! Ikke se bare det negative ved en sak! :)) Også fan av Tangerudbakken. De er fine mennesker alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å skrive norsk!

Jeg er norsklærer og har hatt VELDIG mange flinke russiske, ukrainske og polske studenter. Selvfølgelig har jeg hatt mange flinke studenter fra andre land også. Mitt generelle inntrykk er at arbeidsmoralen er høy i de østeuropeiske landene, og de fleste jeg har hatt har vært utrolig flittige studenter. Mange kommer til Norge med en utdannelse som nordmenn bare kan drømme om! - Så fint at du kom til Norge! Norge trenger kompetansen til alle flinke folk der ute i verden!! Da svidanja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer FORDUMMER!! Jeg skal ikke påstå at jeg er "perfekt" på noen som helst måte, men møt verden og mennesker med et åpent sinn! Da har du det bedre med deg selv også. Det vi sender ut i verden (universet), kommer tilbake til oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt sett synes jeg det er feil å dra alle over en kam, men jeg har ett unntak:

 

Jeg har tilgode å få et godt inntrykk av somaliere.

 

De jeg har møtt har nedsettende kvinnesyn, kjører bil som griser, er agressive og uføre uten å være mer syk enn meg! Kvinner som menn!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje feil å si at de er "ekle" da, men liker dem ikke... Men jeg sier det ikke høyt, bare anonymt her... Det er "noe"...jeg ikke klarer...

Ser ikke på Tangerudbakken, og kunne ikke tenkt med å jobbe med dem...

 

"Hun som ikke liker personer med Downs"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmaliere, pakistanere, gravide over 40år, kvinner som lar mannen gjøre som han vil med ALT, unge gravide som bare fester, reality folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...