Gå til innhold

Hvilke fordommer har du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jada, vi har også slåss ved hver tannpuss. Men jeg har aldri slakket på det uansett hvor mye de har skreket eller vridd seg. Når det gjelder genetikk, så er det ingenting som tilsier at det skal bli mere hull hos noen enn andre i arvematerialet vårt. Det blir ikke hull i en tann som er ren. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10:51 - min far er tannlege, og du er helt på vidda. Både jeg og min mor slurver noe forferdelig med tannpussen, og har alt for tette tenner slik at man ikke kommer til. Jeg har hatt TO (!) hull i tennene i hele mitt liv, til tross for veldig variert hygiene. Samme med min mor. Min far som er tannlege og pusser tennene morgen og kveld, bruker munnskyld og tanntråd, har vel mellom 20 og 25 plomber. Uansett hva han gjør, får han hul. Og nei, han verken røyker, drikker mye sure drikker eller spiser mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange, dessverre.

 

Noen av dem:

 

- jeg har fordommer mot folk som bruker lipliner som er en helt annen farge enn leppestiften. Det ser så fjernt ut at jeg ikkje skjønner hva de tenker med.

 

- barnehageassistenter o.l. De er flinke og hyggelige, det er ikke det, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare tar seg en utdannelse.

 

- folk som stadig har barnevakt, fester osv når de har små babyer.

 

- ammefantaster, jeg tror det mangler evnen til å forstå at det finnes flere grunner til at noen ikke klarer å amme.

 

– De som melder seg på "Unge mødre", de har gjort at jeg har mistet troen på nettopp unge mødre.

 

– Alle som melder seg på programmer som "Big brother" og "Paradise Hotel".

 

– Folk som stadig skriver "barne hage", "fot ball" osv.

 

– damer som blir hos utro menn. Ja, jeg skjønner at dere vil bevare familien, men jeg kan bare ikke forstå at noen med litt vett kan tilgi noe sånt. Man er ikke utro dersom man elsker og respekterer partneren sin. Sånn er det bare.

 

– Folk som gir barna sine navn som Carosander osv, pluss de som gir barna navn som er "kjent" for å være harry, som: Ronny, Johnny, Kevin.

 

– Folk som kjøber brukt bilstol. Jeg kjøper så mye brukt som jeg kan, men mine barns sikkerhet går foran alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har fordommer mot foreldre som lar barna gå tiggerunde andre dager enn den 31. som faktisk er dagen for Halloween.

 

Har også fordommer mot de som ikke ser at andre mener noe annet enn dem og respeketerer det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på den tråden og denne tråden i sammenheng. Jeg har fordommer mot folk som slenger ut personkarakteristikker når andre er uenige med dem "Du er prippen" fordi andre mener noe annet enn dem selv. Da tror jeg de ikke kan skille sak og person og jeg tror de har dårlige problemløsningsevner sånn generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere ikke hørt at det ringte inn. Gå tilbake til pulten din.

Foreldrene dine burde lært deg at det ikke er pent å ha fordommer for andre mennesker som er i en annen situasjon enn deg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA HA HA HA, utrolig vitting med dere som disser alle med fordommer. "Jeg har fordommer mot dere som har fordommer".......

 

 

Jaaaaa....genialt! Så du har faktisk en fordom likevel altså:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med denne ANONYM-tråden er vel at man kan inrømme sine fordommer.. Jeg har fordommer, og er ikke stolt av det, men godt å høre at andre også har sunket like lavt som meg :-S

 

Det er ikke akkurat noe jeg går og skryter av...

 

Vil selvfølgelig prøve å kvitte meg med ALLE mine fordommer

...Det skal visst bare erfares litt først :-P

(Er 29, så jeg skal visst til å få rævva i gear...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T ikke dere forstår bedre er ikke mitt problem, prøvde å vise til et poeng, men det er visst ikke så lett å forstå.

Kanskje begynne å lese litt aviser og se på nyheter også?

Greit å få inn litt fornuftig hjernemasse.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi! Dette er morsomt. Hun med far som er tannlege: han må være litt av en gris! Han sier bare til deg at han bruker munnskyll og tanntråd, da vet du. Dessuten er jo utdannelsen til gamle tannleger helt utdatert!!! Det var jo feks bare de som ville legge amalgam til slutt. Nei, be han ta seg en tur til meg, skal jeg gi han et kurs. Og hva slags tannlege er det som ikke passer på at kona og ungen pusser tennene ordentlig??? Hehe, skulle jeg likt å sett! Enten er han en håpløs tannlege, eller så er det du sier bare jug! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vist har jeg formmer, som de fleste andre her ser jeg. De er først og fremst rettet mot:

- gravide røyker

- folk som ALLTID må snakke om barna sine HELE tiden

- folk over 25 år som ikke har billappen

- folk over 25 år som bor hos mor og far

- fete mennesker

- party foreldre

- utledinger, spesielt muslimer

- fattige folk som produserer en hel barnehage

- import bruder

- utlendinger som ikke snakker norsk

- gravide damer over 40 år

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, nå måtte jeg le. Jeg satt her og leste nedover, og tenkte at jammen var det fint at ingenting passer på meg.

 

Så kom den aller siste fordommen: Gravide damer over 40.

 

Jeg er til og med 44! Hjelper det at alle mine barn er produsert på naturlig vis, innen ekteskapet, og med samme mann? Og at vi har vært sammen siden vi var 16?

 

Ha fordommene dine i fred du, jeg har også mange av dem :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med ganske mange her.. I tillegg har jeg faktisk fordommer

mot menn. Måten de aller fleste mannfolk er på. Hater bl.a mannssjåvinisme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange fordommer og skammer meg ikke over det. Så lenge jeg kan se forbi de å gi folk en sjanse, så er det ikke noe problem.

 

Noen eksempler:

 

Folk som tyr til luksusfellen, sinnasnekkeren og lignende. Oppmerksomhetsyke idioter.

 

Folk som kaller ungene sine ved utenlandske navn. Alle vet jo at innvandrere ofte sliter med å få jobb på grunn av navnet sitt, hvorfor da belaste sitt barn med samme greia? I tillegg til at det er helt idiotisk å bruke et tyrkisk navn hvis ungen din ikke finnes tyrkisk.

 

Mennesker som tror alle innvandrere er vandrende babymaskiner som lever på trygd og at innvandrerkvinner ikke eier egen vilje. Hjelper forøvrig ikke å bannlyse hijab fordi _noen innvandrere blir tvunget til å bruke det. La oss løse tvang med tvang!!

 

Alle med skrivefeil som ikke er dyslektikere. Hvordan skal dere kunne hjelpe ungene med norskleksa når dere har norsk på 5. klasse nivå? (Hilsen en dyslektiker!)

 

Svensker. De prater irriterende og virker dumme på grunn av språket.

 

Mødre som scrapper.

 

Foreldre med dårlig råd som svir av pengene sine på seg selv uten å bry seg om barna.

 

Norske, sluskete menn som har dame fra Thailand/Russland eller lignende. Ekle griser.

 

Folk som stemmer FrP. En idiotisk økonomisk politikk, ugjennomførbar utvandringspolitikk og en leder som aldri ville kunne styrt et land og bare er pr-kåt som fy. I tillegg til at FrP er det partiet med flest trygdete stemmere. Eneste de hører er jo "innvandrere er dumme, billigere sprit og billigere bensin". Faktum er at Norge er et av de landene i Europa med minst bensinpris i forhold til gjennomsnittlig inntekt. Polen har omtrent samme bensinpris.

 

Og alle de som er for dødsstraff for Anders Behring Breivik, men ikke for andre. Dødstraff er en lettelse, å måtte sone livstid er verre.

 

Mennesker som ikke setter seg inn i verden og ser det større bildet. "fy faen, vi må betale egenandel hos legen!" når amerikanere må betale i dyre dommer til forsikringsselskaper for å kunne dra til legen.

 

Jeg kan fortsette slik i evigheter, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og damer over 40 som er gravide. I konfirmasjonen er dere 54. Det er ikke gøy å være ungen med de gamle foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant 09.34?

Jeg er også utlending og må innrømme at jeg får sjokk av å lese alle de fordømmene mot utlendinger. Jeg er oppvokst her og har fått meg udannelse her i Norge, eier mitt eget hus og har aldri snyttet staten (kun stipend fra lånekassen).

 

Jeg går med utlandiske klær og ser alltid at folk ser ned på meg, noe jeg dritter langt oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg over her. Gravide damer over 40 år bør tenke sge mer om før de får barn. Min mamma var 41år når hun fikk meg. Hun har alltid holdt tritt med meg. Men nå de siste årene merker jeg godt hvor gammel hun har blitt. Bena verker, hendene verker, kroppen orker midre... Det jeg også syntes er så trist med at hun fikk meg så sent, er at jeg kanskje mister mammaen min så mye tidligere enn mange andre jevngamle venner (selvom det ikke er sikkert det er tilfelle)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går i sorte klær, sort sminke.. de er vell de styggeste menneskene jeg ser. å de tenker jeg mye forskjellig om!! æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...