Gå til innhold

Hvilke fordommer har du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke direkte fordommer,men ja..folk som har fordommer å bryr seg hele tiden med hva andre gjør med livene sine. Om det er negativt eller positivt.

Er de feite så ikke døm for man vet ikke om de trøstespiser av en eller annen grunn.

 

Utlendinger.ikke alle er sleipe.

 

nav klienter..kanskje en grunn som ikke synes på utsiden

 

osv.

 

Alle i min verden får være som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjente jeg fikk voldsomme fordommer mot alle som skriver i denne tråden med sine fordommer og antar de er noen skikkelig uintelligente mennesker uten selvinnsikt og gangsyn. Ja - det var min fordom, kjente jeg fikk litt fordommer mot meg selv også nå siden jeg tok meg tid til å svare ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har oppvokst og bodd på Oslo Vest hele livet. Er selv oppvokst der, makan til mennesker! Joda, vet at det ikke gjelder alle, men når jeg hører folk sier de bor på f.eks Frogner tenker jeg grøss og gru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er utlendinger som deg de har fordommer for. Du skriver jo bedre norsk enn meg. Er nok mer de som ikke vil integrere seg og lever på staten. Bor mange av de rundt meg og ja jeg har fordommer for de jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har bestandig hatt vanskeligheter for å passe inn på forskjellige plasser. Folk vil ikke invitere meg på besøk eller omgås meg uten i det hele tatt vite hvem jeg er, og takker ofte nei til invitasjoner til turer, kaffe, aktiviteter med ungene osv. Har kun 1 venninne og 1 kompis som ringer meg jevnlig, ellers står telefonen helt stille. Har også hørt at folk har fordommer mot "hun der" siden jeg etter deres mening med sikkerhet er både det ene og det andre. Ikke fortjener jeg ordentlig mannfolk heller fikk jeg hørt, for det er forbeholdt de norske jentene. Folk som sa det forstår ikke hvordan jeg klarte å "slå kloa" i samboeren siden han er ren, pen, utdannet, hyggelig og arbeidsom.

 

Hilsen anonym over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fordommer mot de som later som de ikke har fordommer!!

Lista mi med fordommer er relativt lang. Kan signere de fleste av dere her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha fordommer mot de du også, som ødelegger så mye for deg. Jeg har så mye sympati for folk som deg, som jobber så hardt for å lære språket, få en god jobb og rett og slett bli godtatt.

 

Du må gjerne bli naboen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fordommer:

- Folk som roeyker

- Folk som bor sammen, men ikke gifter seg, fordi de ikke "foeler seg klare til aa forplikte seg", men som likevel har faatt barn sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot alle dere og alle fordommene deres.

 

Utover det er jeg ikke spesielt dømmende av meg, jeg har opplevd såpass mye at jeg forstår det ligger ting bak det meste, som jeg ikke vet noe om.

 

Så jeg feier for min egen dør og lar være å gjøre meg tanker om andre mennesker.

 

Men når jeg leser alle de fordommene deres, kjenner jeg at jeg plutselig utviklet fordommer mot folk sin uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anno 10:48 .. Hvor i landet bor du? Jeg hadde lett villet være din venn :) Men kanskje du hadde hatt fordommer mot å være min da jeg er av typen: Tattovert, piercet, farger hår, alenemor, trygdet, osv. Listen er lang og jeg er som deg tydeligvis dømt nedom og ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det anonym snakket om. Hun snakket om folk som ikke gifter seg, selv om de har barn og er samboere, fordi de ikke er klar for "forpliktelser". Jeg har også litt fordommer mot folk som får unger i hytt og pine, men er livredd for ring på fingeren, for det er "forpliktelser". Og det å sette et menneske i verden, er ikke det? Hehe, snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, poenget var ikke at jeg har fordommer mot folk som faar barn uten aa vaere gift. Hvis du leste innlegget mitt litt mer noeye, ville du se at fordommene mine handler om folk, med barn, som ikke gifter seg fordi de ikke vil forplikte seg. Hallo? Hvor forpliktende er det egentlig aa gifte seg i vaare dager, sammenlignet med det aa faa barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant.

Men naa kom jeg paa en fordom til:

Jeg har fordommer mot folk som tror jeg er dame, og omtaler meg som "hun", bare fordi jeg skriver paa disse debattsidene...

Hilsen samme som HAN over her... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fanatiske religiøse.

- Muslimske mannfolk (regner med de er sjåvinistiske)

- De fleste mannfolk faktisk

- Nav snyltere

- Glamourmodeller

- Blondiner med markert, sort øyensminke og blekrosa lepper

- osv osv osv, dumme folk og folk som utnytter/underkaster seg andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har fordommer mot butikkmedarbeidere her...Jeg jobber på butikk og har nok ikke verdens høyeste ambisjoner.Syns likevel at folk som går på jobb og tjener ærlige penger skal ha respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som spiller i korps

Folk som driver med scrappbooking eller hva faen det heter.

Design-interiør fanatiske folk som babler til meg om sjeselonger og spisebord.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til fordommene mot butikkansatte. Det er jo ikke sjokkerende nytt.

Jeg og mannen jobber i samme butikk, det kan sikkert virke som om vi er meget ambisjonsløse. Men de som kjenner oss vet at om noe år driver vi om alt går etter planen vår egen butikk..

Da tjener man ikke rent lite. Så selvom man jobber i butikk, er man ikke derav ambisjonsløs. Det er også veldig koslig og sosialt og jobbe i butikk...

Å dessuten, ambisjoner i livet, er det kun å ha ambisjoner om og lykkes karrieremessig?

Selv er min aller største ambisjon å ha tid til familien min. Ikke måtte sende i barnet mitt i barnehage hver bidige dag for og stresse avgårde til jobb for og tjene mest mulig penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*røykere generelt, og spesielt de som røyker med barna tilstede og gravide røykere

*tykke folk (tenker automatisk at de er late, selv om det ofte ikke stemmer)

*menn over 25 år uten lappen

*menn over 25 år som sagger, og da mener jeg ikke de som går med en baggy bukse, men de som viser minst 15 cm av boxeren

*folk som benytter seg av 3-4 barnevakter i løpet av en helg slik at de får "dekket" hele helgen, og kan feste fra fredag til søndag morgen

*alenemødre som lar nye kjærester flytte inn etter noen uker

 

Jeg kunne sikkert nevnt flere, og innser selv at jeg kan være svært fordomsfull:( Ikke noe jeg er stolt av akkurat, og jeg vet at mange av fordommene mine er totalt ubegrunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...