Gå til innhold

Hvilke fordommer har du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Foreldre som gir barna navn som Leon, Matheo, Leander, Lukas

Unge mødre som ikke ammer, men gir flaskemelk offentlig

Damer med barbert mus og peroxidblondt hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhu! Endelig utløp for alle mine syke fordommer :-)

 

- Tykke jenter som er sammens med utlendinger

 

- De som er ull-fanatiske, ull på ull på ull og itillegg nekter å smøre ungene med noe i ansiktet på kalde dager. Så går ungen med kuldeutslett og ser ut som en rødstrømpe med all den forbanna ulla på seg.

 

- Menn i 50 - 60 årene med ei Thaidame på slep..........

 

- Utenlandske som lukter krydder, røkelse og svette.

 

- Folk som velger å bosette seg midt i sentrum i by, i blokk .. Med små barn som får leke i parken utenfor blokka. Djiiizes!!

 

- Foreldre som bruker våtservietter til å vaske stumpen til barna med..

 

- Folk i 20 åra som drømmer om å bli bartendere.. Og som da igjen ikke gidder å ta seg utdannelse.

 

-Folk som blir vaskedame...

 

-Folk med tattoveringer

 

- Foreldre som leverer barna kl 07.30 i barnehagen og henter de kl 16.30.. Hver jævla dag!

 

...Og her finnes mange mange fler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... kan ikke gjøre noe annet enn å flire av denne tråden^^

 

Helt utrolig hva folk har fordommer mot. Jeg har sikkert noen fordommer jeg også, men jeg tror ikke jeg tenker så mye over det som mange andre her inne. Mine fordommer er vel kanskje mer rettet mot enkelt personer enn hele grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange uten kunnskap om tenner... Emaljen hos mennesker er faktisk ulik genetisk, noen får lettere hull, andre ikke. I tillegg spiller antallet graviditeter, medisinbruk og genrell spyttproduksjon EN STOR ROLLE for om man får hull eller ikke.

 

I tillegg kan karies smitte, dere får google det om dere ikke tror meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nok heller en tannhelsesekretær som ikke kan så mye om akkurat de genetiske komponentene, og utgir seg for å være tannlege. Busted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha for en morsom tråd.

 

- går det ann å ha fordommer mot folk med barbert mus? den var ny for meg. "Deg like jeg ikke, for du har barbert bort busken din"?! hahaha

 

- eller folk som scrapper?

 

jeg har nok mange fordommer mot innvandrere.. der likker nok min største fordom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så spesielt å lese, UTLENDINGER, SPESIELT MUSLIMER-muslimer er ikke utlendinger, det finnes etnisk norske muslimer som utenlandske.. kanskje folk skal lære seg forskjel mellom utenlandske folk, og at islam er en tro som består av muslimer... :) jeg ler meg ihjel nå som jeg har lest hva folk har som fordommer og mot hva!! ER ALLE DERE MØDRE ELLER SKAL BLI MØDRE??? da kan dere søren meg begynne å sette fra dere disse fordommene og forstå selv at det dere har fordommer mot, er selve samfunnet, hvordan verden har blitt. HVA SKAL DERE VIDEREFØRE DERES BARN ? tenk barnet ditt havner hos nav fordi hun han blir påkjørt på vei til skolen.. vil du kalle han eller hun en snylter, som ikke gjør noe.. tenk om ditt barn begynner å jobbe i butikk, i sin ungdomstid, eller som student, vil du at andre skal se ned på ditt BARN??? SKAM DERE , jg blir flau på vegne av dere, spesielt om dere er mødre.. alle situajsonene beskrevet og som er deres fordommer er mot samfunnet og hvordan folk lever, ingen er like, men vær så snill og ha litt morsomme fordommer som ikke skader barn og fremtiden, dere er tross alt deres forbilde ( DESVERRE) også veldig aritg å lese at alle er nesten anonyme.. hvis dere har fordommer, si det med dere NICKNAME.. :) KOSELIG KVELD TIL ALLE SAMMEN jg er både norsk, muslim , og snart en en moor, som ikke skal påføre mitt barn tanker om verden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel fordommer, det er vel hvordan man agerer på fordommene i møtet med mennesker som sier noe om hvilket menneske du er. er man oppmerksomm på at man har fordommer så har man vel kommet langt på vei, for da er man åpen for at en kan ta feil. :)

 

Mange fordommer jeg har som jeg faktisk ikke tør innrømme høyt, for jeg vet at de er unyanserte og stemmer ikke med det menneskesynet jeg i utgangspunktet har.

 

Har en fordom som ikke er blitt nevnt her ennå.

Jeg har fordom mot folk som stemmer FRP. Som er kun opptatt av sin egen lommebok og som ikke evner å se politiske sammenhenger, men stemmer fordi de ønsker å betale mindre i statskassa samtidig som de får flere goder...

Vet egentlig med meg selv at ikke alle FRPere er som jeg beskriver. :P

 

Må le litt av de som flere ganger spør om begrunnelse for hvorfor folk har fordommer mot scrapping. Regner med at det er scrappere som føler seg truffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg har store fordommer mot utlendinger som får norske damer til å gå i burka/hijab.

- Jeg har store fordommer mot pappagutter og rike, fordomsfulle snobbejævler som tror de er bedre enn alle andre.

- Skinnhellige mennesker får jeg lyst til å spy av.

- Dørvakter som tror de er skikkelig store og skumle og oppfører seg som apekatter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herre moses, har bare en ting å si til dere alle sammen : DERE ER SÅ TYPISK NORSK AT JEG SPYR!!!

Dere er grunnen til at jeg er flau av å være norsk.

Jeeeeeeeeeez altså.

 

Hilsen Meg, som tok lappen ETTER fylte 25, som liker å scrappe, jobber i barnehage, OG har barn UTEN å være gift!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Unge mødre på 15-16 som flytter inn hos mor/far, røyker som en skorstein, farger håret platinablondt og stikker på fest når ungen er et par uker gammel.

- Enkelte utlendinger.. Menn hovedsaklig.

- Folk som er rask å uføretrygde seg resten av livet fordi de møter litt motgang her i livet. Snakker da psykisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, for en trist tråd.

 

Fordommer mot folk som scrapper? Eller snakker svensk? Vaskedamer og barnehageassistenter...? Hæææ?

 

ALLE kan vel ikke være leger og advokater?

 

Noen må tross alt slå inn varene dine på butikken - og butikkene syns det er bedre å ha en voksen dame med erfaring enn mange ungdommer som bare planlegger å være der en sesong osv.

 

Noen må vaske doen på kjøpesenteret, den vasker ikke seg selv, vel?

 

Hva er galt med scrapping? Er det er verre hobby enn baking, strikking eller maling?

 

Skal være enig at jeg misliker både det ene og det andre/syns det er stygt, men jeg kommer ikke på at jeg har noen fordommer i ordets rette betydning mot dem som ikke gjør meg noe... Pyttsann som dama på andre siden av gata er så feit at hun ruller av gårde, hvilken rolle spiller vel det? Eller om hvem enn jeg ikke kjenner farger håret gult og blått og rosa på engang.

 

Hva folk gidder å bry seg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordommer fordummer. når det er sagt, har jeg faktisk noen selv: Jeg har fordommer mot folk med dreads i håret, og folk med krøller. De siste er vel kanskje fordi jeg gjerne skulle hatt naturlige krøller selv muligens.. og så har jeg fordommer mot folk som er between jobs, selv om jeg vet - VET - det kan skje den beste av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreds folk, unge satan dyrkere, unge som på død og liv skal strikke, bake, hekle (blæ), pakistanere (ol), tiggere i oslos gater f.eks (spark), foreldre som har problemer med vold eller rus, folk som får barn med noen de ikke har vært sammen med eller vært sammen med under ett år.... hmm tykke slaskette husmødre som elsker joggebukse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg har fordommer mot veldig pene mennesker som alltid er perfekt kledd og sminket. Det er en sånn mor på skolen til sønnen min. I månedsvis har jeg tenkt at hun selvfølgelig må være helt blåst og har rett og slett unngått å komme i kontakt med henne.

 

Men guess what? Tilfeldighetene skulle ha det til at at vi måtte snakke sammen en dag og hun er faktisk både hyggelig og svært oppegående. Så feil kan man altså ta:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fordommer mot damer som får barn med flere menn(og motsatt)

utlendinger som ikke gidder å integrere seg selv

utlendinger som ikke gidder å lære seg norsk

unge mødre som får barn, fordi venninnene får det, eller ved at de må ha noe å gjøre på.

folk som later som de har mer penger enn hva de har.

bleket blondiner som virkelig tror de er født blonde.

bedrevitende + mye mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Navsnyltere

- Politikere som lover i hytt og pine

- Jenter som blir gravide kun for å få baby, men driter i om de er sammen faren eller ei

- Jenter som får baby som en moteting

- Mødre som fester hele tiden

 

Har flere fordommer, men gidder ikke ramse opp alle =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg må bare svare på denne.

Jeg er enig i det noen over har påpekt at det virker som mange bare lister opp ting de ikke liker, for at det skal presenteres som en fordom mener jeg at det kan være greit å begrunne hva de tror om mennesker som er ditt og datt.

 

Selv har jeg fordommer mot folk som ikke liker katter. Jeg tror de er usympatiske.

 

Folk som er veldig opptatt av fotball, jeg tror de er enten veldig kjedelige eller hooligans.

 

Folk som bruker tøy fra moods of norway, jeg tror de er smakløse mennesker som skyter i blinde etter å være trendy.Moods lager generelt glorete klær, og har brukt opp ideene sine for årevis siden.

Fotballspillere i moodsdress har jeg spesielt mye fordommer mot, av overnevne grunner.

 

Jeg har fordommer mot folk som mener mennesker med tatoveringer er kriminelle. Jeg tror disse er overfladiske og kjedelige.

 

Folk som alltid må ha det siste og nyeste av alt fra biler til tv og klær. Jeg tror slike har saueflokkmentalitet, er usikre på seg selv og er rundlurt av kapitalistiske triks.

 

Jeg har fordommer mot sosiologer og lignende, jeg tror slike var usikre på seg selv i oppveksten, kanskje fremdeles er det, og at de er derfor de bruker livet sitt på å nerde på hvordan samfunnet fungerer.

 

Mennesker som ikke tror på noe som ikke er bevist av forskning. jeg mener det er et tegn på sneversyn.

 

Folk som bruker STORE bokstaver midt i en setning og som har overdreven bruk av !!!!!!!!!!!!!!!! f eks.

Jeg kan lett tenke at det er et tegn på kunnskapsløshet.

 

Folk som ringer eller skriver inn "sterke meninger" i aviser. Jeg tror de er surmaga pensjonister eller raringer.

 

 

 

Det var vel det jeg kom på i farta. Ja jeg vet. Dumme meg også. Jeg har litt å jobbe med.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja! for å ikke glemme:

Mannlige BI studenter med skjorte og bissnismannsveis.

Jeg tror de er overfladiske, hører på listepop og tar med seg en mislykket kompis ut på byen for å få bedre draget på damer.

Jeg tror også slike står bak en del nachspielvoldtekter og at de leser psysologi på fritida for å bedre kunne manipulere folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot idioter. Inbiller meg at de er dumme i hodet og fulle av dritt. Det finnes veldig mange av dem dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...