Gå til innhold

hva er det teiteste du har lest på Facebook?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det kryr av idiotiske statuser på facebook, det er heller regelen enn unntaket spør du meg. Jeg tenker mitt om eksponeringsbehovet og behovet for bekreftelse når jeg ser alle skrytestatusene. Til eks: Vi har hatt det fantastisk på ferie der og der alle var lykkelige 24/7, og ungene som jo er verdens vakreste og mest vellykkede de og, ja de oppførte seg eksemplariske og hadde det alle tiders og har i tillegg lært mye nytt og utviklet seg til det positive ved hjelp av det pedagogiske opplegget som foreldrene har sneket inn i alle de fantastiske aktivitetene! Dessuten har mor vært på kurs i helgen og lært masse interessant og truffet mange venner for livet. Og så sniker vi inn en vennskaperklæring til bestevenninnene våre slik at alle får med seg at vi også er gode venninner og ihverfall ikke av det ensomme slaget.Til slutt så har min elskede mann og livs kjærlighet laget en fantastisk middag for 2, med stearinlys og vin, og alt er bare romantikk og fryd og gammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kjærestepar som er bare heeelt hjerte-hjerte-hjerte eeeelsker deg snuskeluskepusen min, på den felles nyhetsfeeden sikkert 1 gang i uka. Jaaada, vi har fått med oss det nå liksom, ta det på privaten neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som soen ganger skiver "Fy f...., at det går an å oppføre seg sånn!!" og "Fy f.... for noen venner man har!!" og selvfølgelig maange utropstegn og status oppdatert fra mobil. Henger ut folk og skiver på fb uten å skrive navn. Jeg mener de kan la være å skrive noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.19, kjenner igjen det stor bokstav syndromet... At de ikke lærte på skolen at stor bokstav ikke skal brukes slik de bruker det. Har en i vennelista som bruker stor bokstav til mange ord i en setning, men ikke alle. Lurer på hva hun tenker om det, for har ikke merket noen spesiell mønster i setningene hun skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELGERNE!!

 

Har ei som skal selge noe hele tiden. En lampett vil hun selge til 150 kroner, du får kjøpt de til 50 kroner nye liksom. Dessuten er de for lengst gått ut av moten.

 

Alt skal de selge, stoler, småbord, gardiner ALT og det hver dag!! Og det er gjerne alltid overpriset og når hun ikke får respons så maser hun, spammer FB med det hun skal selge. Mange har begynt å kommentere det til henne, at hun kan jo ikke ha noe igjen hjemme lenger så mye som hun skal selge ...

 

Så har du de som tror de er interiøreksperter. Det er så mange på vennelista mi for tiden som legger ut bilder av gamle møbler de har funnet her og der som de maler og blir nye ...og bilder av hele prosessen liksom. Iallefall 6 stykker akkurat nå driver med dette på FB ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra alle disse "post dette på statusen hvis du..."-innleggene. Jo jeg bryr meg om kreft (har en overlevende i nærmeste familie), bryr meg om vennene mine, syns mobbing er dumt, syns det er synd at barn sulter i Afrika, men en statusoppdatering om dette hjelper IKKE. Og de fleste er jo ordlagt på en måte som antyder at de som ikke kopierer disse ikke bryr seg om en dritt og bare er late... Irriterende!

 

Har også en av disse som skal oppdatere 10 ganger daglig om hver minste lille detalj i hverdagen sin, svært spennende lesning ja...

 

Syns allikevel toppen er hun som har et narkomant (voksent) barn som nå heldigvis er tørrlagt. Hun oppdaterer hvor mange uken/måneder denne har vært tørrlagt. Bevares, jeg skjønner at hun er stolt, men syns det er litt for privat informasjon for facebook, hvertfall når det ikke er henne selv det er snakk om, men barnet hennes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei som må avslutte alle statuser med en frase ala: "Elsker mannen min <3 Elsker mine fantastiske stebarn og familien på begge sider. Dere er alt for meg <3 og elsker alle vennene mine, dere vet hvem dere er <3". Og det kommer rett etter status ala: på tur til byen igjen for å kjøpe melk, for det hadde vi selvsagt glemt i ste. Ehh ja. Og hun skriver tre-fire slike normale statuser for dag, også må hun slenge på frasen om alle hun elsker på alle.

 

Min søster var mansisk redd for at noen skulle finne ut at hun var gravid, og siden fødte et barn (voksen og alt slik, jeg aner fortsatt ikke hvorfor hun var/er slik). Så hun slettet alt som kunne hentyde til gravidtitet eller lykke mens hun var svanger. Og siden når hun fødte slettet hun for harde livet når noen var inne å gratulerte, men måtte til slutt gi tapt. Men hun skriver fortsatt ikke et kløyva ord om ungen. Jeg forstår det ikke. Men hun er en god mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dame på fb som er en kombinasjon av flere "kategorier" som nevnes her.. :P

For det første legger hun daglig ut møbler, gardiner osv for salg, og får ingen respons, hovedsaklig fordi tingene er gamle, slitte, stygge og overprisa...

Så skriver hun statuser ala "Noen må alltid gjøre livet surt for andre!!! Tenk at et voksent menneske kan holde på sånn!!! Fei for din egen dør, du vet hvem du er!!!!" Så kommenterer folk: "Hva har skjedd?" hvorpå hun svarer: "Vil ikke snakke om det....."

Så skriver hun i detalj, flere ganger for dagen, hva barna hennes driver med. "Nå har ***** og ****** dratt på skolen" "Nå gjør de lekser" "Nå skal de på fotballtrening" osv i det uendelige.

I tillegg til at hun så klart oppdaterer oss flittig om hva hun selv foretar seg.

"nå er jeg trøtt, jaja så ble det kveld igjen, da er det på tide å finne puta"

5 min senere: "nå har jeg funnet puta, den er god å ha når kvelden går mot natt. god natt snakkes i mårra" ..............

OG så er det evinnelige oppdateringer om sykdom "jaja da var det sykmelding igjen, er så lei av at kneet ikke kan bestemme seg, har vondt hele tiden nå"

 

Jeg forstår virkelig ikke vitsen med å holde på sånn som henne?? :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig 13:42. Er lei alle " post dette på din status hvis du bryr jeg. Tror jeg vet hvem som legger den til blablabla..." Bryr man seg ikke om man ikke legger det ut liksom? Like dumt som kjedebrev og sms. Misliker de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, og så hadde jeg en mann på fb som ikke kan være helt ved sine fulle 5. Han legger ut bilder av sne nyeste tatoveringer (minst 1 ny i mnd), og det er skikkelig SKIKKELIG stygge, upassende, pinlige tatoveringer av elendig kvalitet.. Ser ut som han har lagd dem selv eller noe... Sist la han ut et bilde av en tatovering på låret, hvor det sto "SEX ER BRA JA" med skeive uproffe bokstaver...

Nei det er ikke sprittusj, han er naboen til min beste venninne og hun har sett at det er ekte tatoveringer.... Dessverre...

 

Han har stadig vekk paranoide statusoppdateringer, f.eks "Jævla drittfolk, ta dere sammen!!!! Når dere sitter og spionerer på meg så kan dere takke dere sjæl!!! Hvor mye faenskap skal ett menneske være nødt til å oppleve?? Dra til hælvete!!!!!!!!!!!!!!!" o.l

 

Det ble litt mye etterhvert.. Så jeg sletta han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei som stadig legger ut hvor hun har vondt. Jeg er sikker på at jeg kan oppsummere hele hennes sykdomshistorie siden Facebook ble startet om jeg gikk gjennom profilen hennes.

 

Helt utrolig at enkelte kan være så "uhelig".....I det siste har hun hatt vondt i hodet. Det er umulig å unngå å få det med seg. I tillegg jobber hun ikke, så hun har all verdens med tid til å sitte å syte! Når jeg har en dårlig dag, kan jeg bli sinnsykt forbanna når jeg leser om hvor sliten hun er og hvor vondt hun har. Hallo! Jeg er sprenggravid og jobber ennå 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei utrolig plagsom ei som legger ut quoter hele tiden.. Av ting hun ser på tv og fra venner/venniner.. Og gjerne ting som er helt sånn WTF?? Makes no sense.. Kjenner blodtrykket stiger hver gang jeg ser hun kommer med en irriterede og hjernedød quote!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*God morgen,nå er det tid for frokost:)

*Da var frokosten over,så da er det bare å komme seg i bhg og på jobb

*Snart ferdig på jobb,phu,skal bli godt å komme hjem:)

*Da var vi hjemme,så da er det bare å finne på noe godt til middag,forslag noen?

*Da ble det fisk til middag,sunt og godt:)

*Middagen ble vellykket,og alle spiste:)

*Slappe av på soffan en stund før kveldsstell:)

*Da var det på tide å få ungene i seng

*Deilig med voksentid på kvelden:)

*Litt rødt i glasset;)

*Nei,nå er det vel på tide å finne puten!

*God natt alle fb-venner

 

Og inni alt dette er det gjerne noen dikt eller lignende,og for å ikke glemme alle hjertene og kjærlighetserklæringene til alle ogenhver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Min mor!

Hun finner en eller annen ukesgammel artikkel fra lokalavisa, som alle sansynligvis har lest. Hun sender denne i private meldinger, på veggen til et utvalg mennesker, og i en gruppe hun har laget for familien. Forventer at alle skal bli såååå glad for at hun har delt nyheten. For eksempel kan det være at "nå kommer godværet" og så er det er artikkel om været for to uker siden, som ikke ble så bra som spådd heller.

 

2: Mine venner, weekenddrankerene, og et par andre venner.

Å så godt det er med en kald pils. Åpner en flaske cognac nå. Rødvin i glasset. Kaffe Baileys er digg. Osv... Folk som ALDRI sier noe annet på facebook, men som bare er helt nødt til å annonsere det når de skal drikke alkohol. Hver gang. OG i detalj. Ofte etterfulgt av: Dæsken så morsomt vi har det i kveld. Full nå ja. Eller: Gd ntta facebkvener. ;p

 

3: Hun som alltid spør om detaljert info og pris på alt på kjøp/salg gruppene i området. Pruter og maser, enten hun vil handle eller ikke. Hun vil alltid ha alt som legges ut gratis, og blir sur om noen har sakt det før henne. Setter seg ventende i kø da, selv om tingen(e) allerede er lovet vekk og hun får beskjed om at hun ikke kan få den. Ber om å bli informert når den ble hentet av kjøper. Legger ut poster mange gang om dagen om noen har det og det å gi henne gratis eller selge billig. Man skulle tro hun var fattig, men det er hun aldeles ikke. Bare grådig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ikke minst det maset da lanoungen skulle kåres, hver j.....dag opptil flere ganger for dagen, kom det oppdatering med STEM, vær så snill, STEM, på forhånd takk

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater de statusene der folk skryter så jææææævli om hvor mye de har bakt hver jævla dag!:P. Og alle de lange turene de går med barna sine heeeele tiden :P.

Og hvor lykkelige de er, at de har verdens beste kjæreste og unger og alt er bare såååååå perfekt, hjerte hjerte hjerte :P

 

Spaaaaar meg liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer de merkeligste ting daglig, men kan jo ta dagens som kom for et par minutter siden:

 

Jævla bilister ass, tar ikke mye hensyn til gålister da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater de statusene der folk skryter så jææææævli om hvor mye de har bakt hver jævla dag!:P. Og alle de lange turene de går med barna sine heeeele tiden :P.

Og hvor lykkelige de er, at de har verdens beste kjæreste og unger og alt er bare såååååå perfekt, hjerte hjerte hjerte :P

 

Spaaaaar meg liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ja nå har jeg og ******* laget fårikål og sitter og lurer på om vi skal lage jevning av mel og ha oppi for at det skal bli tykkere og få litt annen konsistens..hva tror dere?"

5 personer liker dette

vis alle 8 kommentarene

 

 

.....?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...