Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #76 Skrevet 16. oktober 2011 Du forsvarer de jo begge to. Hvorfor? Ja, jeg har forstått at det er mye du ikke kan si, men man er ikke ansvarlig for andre mennesker sin lykke. Du skal ikke måtte ta hensyn til hverken han eller henne. Hun har vandret inn og ut hos dere i mange år, og dere har sikkert (for henne) på mange måter vært omsorgspersoner dersom hun ikke har hatt det bra hjemme... Det gjør det bare enda verre. Dette er ikke ei random jente fra gata, dette er ei jente mannen din kjenner godt, og kjenner bakgrunnen til. Det faktum at han faktisk har utnyttet henne er mer enn god nok grunn til å vurdere om du ønsker å fortsette dette forholdet. Man sparker ikke noen som ligger nede, og det er såvisst ikke ditt ansvar å rydde opp. Hun var 18 og betatt, han er over 40 og burde visst bedre.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #77 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har ikke lest alt grundig, men jeg må si at du må være en veldig flott dame, og mannen din skal være heldig som har en kone som deg. Du viser her at verden ikke er rosenrød, men heller ikke svart-hvitt. Det er tydelig en lang historie her, og mannen din og denne jenta har en spesiell kontakt. Men de krysset en grense, og det over lang tid (hadde det kun vært en gang, hadde jeg sett det annerledes). Jeg synes ikke det er ok. Jeg forstår ikke hvordan jenta skal få det bedre ved å ha seksuell omgang med han, han kan jo aldri bli hennes uansett, og hjertet hennes kan bli knust. Hvor bra er det? Du har behov for å bli sett, å bli tatt vare på, å bli elsket, og det av din mann, ingen andre. Det blir bare surr og rot av å ta kontakt med en tidligere elsker, og påføre en annen familie sorg og usikkerhet (for det er det jo sikkert om han går rundt å tenker på deg) Jeg synes du skal si at nok er nok til din mann. Han (og du) har hjulpet denne jenta mer enn nok nå, og hun må nesten finne noen andre som kan gi henne terapi og hjelp (hun bruker det nok litt ekstra for å få mer oppmerksomhet fra din mann). Få barnevakt og gjør noe koselig sammen for å finne tilbake til det dere hadde, mimre og kose dere, bli forelsket igjen! Beklager at jeg skrev så mye, men ble litt ivrig her. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #78 Skrevet 16. oktober 2011 I et innlegg kl 18:18 fra 15. oktober (altså i begynnelsen av tråden), står det at "Hun er 18".
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #79 Skrevet 16. oktober 2011 Og lengre nede står det at dette har pågått i ett par år, og at hun er 20 nå. LES!!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #80 Skrevet 16. oktober 2011 Hvis hun er så utrolig ung, hva i all verden er det hun og din mann kan ha å snakke om, og som gjør at dette er et menneske han bare må ha kontakt med? Været?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #81 Skrevet 16. oktober 2011 18-åringer vet utmerket godt forskjellen på rett og galt, uansett hva slags oppvekst de har hatt. 18-åringer er barn i forhold til en på 40+, og det ville vært utilgivelig i mine øyne (jeg og mannen er 44, gift i 22 år) Du må være den reneste helgen.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #82 Skrevet 16. oktober 2011 Sorry 12:39, men dette er ikke en situasjon som kan avskrives med at "verden ikke er rosenrød eller svart-hvitt". Det mannen til hi har gjort her er helt ekstremt drøyt, og forhåpentlig noe de aller, aller færreste menn ville ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #83 Skrevet 16. oktober 2011 Hadde jeg visst hvem det var, så hadde jeg anmeldt det faktisk. Man bruker ikke sex som "healer"-middel for psykiske problemer på ei som knapt er lovlig og sliter med tidligere svik i forhold til sex og kjærlighet, og attpåtil aldri har hatt sexerfaring. Greit at det er svik mot deg at han var utro over lenger tid, men det kan klassifiseres som lovbrudd mot henne. Har det aldri slått deg at han fortsetter å ha kontakt med henne fordi han er redd for sanksjoner og konsekvenser, hvis HELE sannheten med opplegget kommer ut? Synes du virker uvitende når du unnskylder din mann og mener han er jentas "velgjører". Blir rystet av sånne folk. Man kan da for svarte støtte andre med SAMTALER uten at man humper løs på folk da?? Hvis han er så flink med denne jenta, hvorfor ikke snakke med henne og henvise henne til psykolog, eventuelt bli med henne til fagperson som moralsk støtte, hvis foreldrene ikke melder seg til oppgaven? Typisk psykofreaker å forklare at de utnytter jenter for sex med at de "hjelper" dem med et eller annet. Og tydeligvis, dere begge biter på den!"
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #84 Skrevet 16. oktober 2011 Anmelde? Hvilken kriminell handling er begått? Han har hatt seg med barnepiken/en venn av hjemmet. Og så lenge hun er myndig, og ikke er under verge, er det fullt lovlig. Så lenge det er frivillig, og det ser det jo ut til at det var. At det er moralsk helt motbydelig, er en annen sak. Vi har ikke moralpoliti her i landet. Og HI må enten være en helgen eller ekstremt naiv. Bare tanken på en sånn mann, gir meg frysninger.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #85 Skrevet 16. oktober 2011 Hvis hun har hatt så store psykiske problemer at hun burde utredes (noe ordet SUICIDAL i hovedinnleggers svar kan tyde på!), så har han faktisk misbrukt hennes tillit til sin egen fordel i en grad som kan være på grense til kriminel handling. For ¨å bruke dominerende stilling mot noen som er i avhengighetsposisjon i forhold til den som begår handlingen, er ulovlig og straffbart.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #86 Skrevet 16. oktober 2011 Hvorfor heter innlegget Utilgivelig, med et spm tegn bak om du faktisk holder på å tilgi han? Om du unnskylder alt han og denne jenta gjør? To personer DU hadde tillitt til og som nå har brutt din tillitt. Over lengre tid.. Nei fy faen, hadde aldri godtadd det der.. Uansett hvilke unnsyldninger som ligger bak. Jentungen er nesten unskyldt, men bare nesten! Men mannen din som er godt gift med unger skulle sagt nei. Ekkelt at en 40 åring forelsker seg i en 18 åring. Er en grunn til at noen sier; " En gang, alltid utro" Vil du noen gang komme til å stole på han igjen? Å være utro med noen i to år tror jeg ville vært langt vanskligere å tiligi enn et ONS fyren hadde i fylla.. But, its your choice :-) Håper det ordner seg for dere..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #87 Skrevet 16. oktober 2011 18:28 - hvorfor er det ekkelt at en på 40 forelsker seg i ei på 18? Så langt jeg vet, råder man ikke over hvem man forelsker seg i, og det finnes ikke noe prototyp eller fasit på hvem som man "må" eller "kan" bli forelsket i. Men i motsetning til andre ansvarlige menn i forhold, valgte denne mannen å gjøre noe med det. Tror egentlig ikke han er forelsket i 18-åringen. Han lider av samme komplekset som kvinner som skriver frierbrev til kriminelle for å vise omsorg fordi de tror at de kan forandre mannen og hjelpe ham "på riktig veg". Det mannen gjorde, faller i samme rekka, bare fra litt annen vinkel.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #88 Skrevet 16. oktober 2011 Så han hadde sex med a fordi han syntes synd i henne? HAH, for det var jo veldig mye bedre.. Nei det finnes ikke en prototyp på hvem man forelsker seg i, men 20-22 år er ganske stor aldersforskjell når den yngste er ungdom.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #89 Skrevet 16. oktober 2011 Det denne mannen har gjort grenser til seksuelt misbruk, eller i det minste grov utnyttelse av sin posisjon- om det var aldri så "frivillig" fra jentungens side. Han har hatt sex med en psykisk sårbar, mye yngre og umoden person som har stolt på ham. Som den voksne parten, har han utnyttet sin stilling grovt. Jeg ser på dette som svært alvorlig, og faktisk langt verre enn selve utroskapen mot HI.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #91 Skrevet 17. oktober 2011 Nei, det er ikke ulovlig å ha frivillig sex med en voksen som ikke er under verge. Mannen her har ingen dominerende stilling overfor henne. Han er ikke fosterfar, trener, verge, lærer eller annet. Hun har vært venn av familien. Å misbruke noens tillit er ikke straffbart dersom det ikke ender med en straffbar handling. Eksempel: Man misbruker noens tillit til å heve penger fra kontoen, det er ulovlig. Å lyve noen i seng er ikke ulovlig. Å ha sex med psykisk utviklingshemmede kan være straffbart, dersom personen er under verge. Selv kjenner jeg et samboerpar der hun er lett utviklingshemmet og han er normal. Hun har ikke verge, og kan dermed ta sine egne valg. Suicidale personer er som regel innlagt på sykehus, og der er det ulovlig å ha sex med dem. Er de ute på permisjon, er det ikke ulovlig. Mannen min er politijurist, og begge brødrene mine er politi.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #92 Skrevet 17. oktober 2011 Spiller ingen rolle om det er juridisk straffbart eller ei, det er like fullt etisk og moralsk forkastelig.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #93 Skrevet 17. oktober 2011 Minner meg litt om "ordførersaken". Forskjellen er alderen til jentene. Hadde aldi tatt ham tilbake. Mye ekle mannfolk...æsj!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #95 Skrevet 17. oktober 2011 Selvfølgelig sier hun det. Hun er 18, det fraskriver ikke en mann på over 40 noe ansvar det. Han er gammel nok til å være faren hennes, og verst av alt, han visst hvilken sårbar situasjon hun var i og likevel gjorde han det han gjorde. Ikke av hensyn til noen andre enn sin egen kåtskap.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #96 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er enig i at dette grenser til seksuelt misbruk. Du skriver ofte HI at du er blitt kynisk (sånn skrives det) og det kan jeg jo forstå, men du bør ikke bli så kynisk at du ikke kan kalle en krakk for en krakk. Jenta har vært inn og ut av deres hus siden hun var ei lita jente. Hun har opplevd omsorgssvikt i sin barndom, noe dere var klar over og tok dermed et slags beskytteransvar for henne. Dere vet at hun har blitt grovt voldtatt og har vært suicidal og at hun sliter psykisk i en alder av 18 år. At mannen din da som har hatt henne i hus fra hun var liten og vet alt dette om henne, faktisk går så lagt som å tilfredsstille egne seksuelle behov med henne, han er sin egen familie utro for å ha seksuell omgang med et menneske han kun burde føle omtanke og omsorg for er på grensen til et seksuelt misbruk. De fleste menn ville ikke sett på denne jenten som et sexobjekt nettopp pga historien, han har sett henne vokse opp, han vet hva hun har gjennomgått. Dette er ikke utroskap - dette er misbruk av personer som ikke kan beskytte seg mot deg og det kjære HI - dét er utilgivelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå