Gå til innhold

Utilgivelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmer om og GJØRE, er to helt forskjellige ting. Jeg kan også drømme om mye rart, men jeg har da både vett og empati nok til å skjønne at det ikke er alt man skal gjennomføre.

De fleste menn greier heldigvis skille mellom fantasier og virkelighet- iallefall de som bryr seg nok om kona, ungene og familien sin. Akkurat som de fleste kvinner greier det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som hva da? Føre deg bak lyset? O_o?

Skrevet

22.29, det har jeg aldri sagt. Jeg aksepterer det i hvert fall ikke, og det synes jeg ikke du skal heller.

Visst kan de styre sine lyster. Men jeg synes ikke at MITT liv skal dikteres av at en mann likevel velger å IKKE gjøre det.

Og visst vet de bedre. Det skal bare ikke gå ut over meg når de driter seg ut.

Så enkelt, Så vanskelig.

HI

Skrevet

Tja. Akkurat den biten var faktisk mye verre for meg enn sexen. Vet ikke om det er greit å forstå.

Det at min mann gjennom så mange år faktisk LØY til meg. ikke en gang, ikke to, men gjentatte ganger. DET sitter dypt og krever stor tålmodighet for øyeblikket.

HI

Skrevet

Ha, ha, 22.27... Er jeg NØDT til å svare på det???

Si det slik at jeg jobber med folk som har slitt med de samme problemene. Og dermed kan det jo hende at jeg har noe ekstra å komme med....

Skomakerens barn har heller ikke sko, har jeg hørt!

Skrevet

De aller fleste menn tenker ikke slik nei, mannen min ble synlig rystet da jeg viste han hva du sa. Han sier de FÆRRESTE vil det, og at det tyder på noe sykelig. Du kan gjerne tilgi han altså, men ikke rettferdiggjør det på den måten.

Skrevet

22.31: HELt enig. Og han burde holdt den inne i buksen. Ingen diskusjon om det fra min side! Kan du forklare ham det?? (tror forresten det har sipret inn.... :-))

HI

Skrevet

22.39: Absolutt ikke meningen å rettferdiggjøre noe som helst. Jeg bare refererer det jeg dessverre vet er fakta. Også er jeg, av naturlige årsaker, cynisk....

Kos deg med mannen din, du!

Skrevet

Om du jobber som terapist eller noe så sier det seg selv at du får de sykelige mannfolkene inn til deg, som dermed også tenner på slikt.

Det er ikke fakta, og det tror jeg du vet selv også. Er utrolig provoserende at du sitter her og sier at ALLE menn vil ligge med tenåringer og at dette er "fakta", når de færreste menn er slik.

Greit du er såret og kynisk, men ikke spre slik hatpropaganda. Kom deg heller vekk fra det krypet av en mann du har.

Skrevet

Storsinna av deg å ha eit ynskje om å tilgje mannen din og gå vidare, HI. Eg har sjølv blitt tilgitt for utroskap, så det er sagt. Det var ingen enkel sak for nokon part.

Når det er sagt syns eg du unnskuldar og avfeiar det verkeleg graverande i denne historia vel lettvint. At mannen din har utnytta ein tilsynelatande psykisk sårbar ungdom er i mine auge eit mykje større brotsverk enn utroskapen. Sett frå ditt perspektiv akkurat no er det vel det sistnemnde som betyr mest. Eg trur likevel at ettersom tida går kan du få større problem med å leve med visshet om at din mann er i stand til å gjere noko slikt, enn å leve med ein mann som har vore utro.

Skrevet

Tror ikke han er i stand til å gjøre noe slikt flere ganger, gitt! Så jeg er ikke redd for det. Enig i at det er potensiellt verre med alderen hennes og hennes psykiske helse: HVIS hun tar skade av det. Nå ser det ut som hun kommer ut styrket i den andre enden i stedet, så det hjelper enormt mye for meg.

Jeg unnskylder og avfeier nok ingen ting, synes hele saken er tragisk, og har virkelig gått mange runder med både meg selv og han jeg er gift med. Og i den grad det var formålstjenelig, også med henne.

Kall meg ikke lettvint når jeg har levd i helvetet i TO år for å hjelpe noen annen. (Ja, hun er 20 nå). Nå vil jeg bare ha landet det, mykt med så få skader som mulig. Og nå begynner det å dra seg sammen til hennes ansvar også.

Det JEG gjør, som nok er uvanlig i situasjonen, er at jeg tar et steg tilbake fra meg selv, vurderer alles behov og hva som gir minst skade, også handler jeg ut fra det. I stedet for å være egoist. At jeg kjenner et ansvar. Jeg har dermed tatt mesteparten av belastningen på meg, så langt, men det er det som må stoppe nå. Fordi jeg ikke orker mer, men også fordi noen må bli voksen engang.

Som noen av dere har merket, så er det ting jeg ikke kan skrive om her, anonymforum eller ikke. Dels slikt som er veldig privat, og dels slikt som ville gjøre det veldig lett gjenkjennbart.

Du her oppe som mener at jeg jobber med syke menn: Nei, det gjør jeg ikke. Og mer kan jeg ikke si om det.

HI

Skrevet

Vel, på tide å være egoist. Så du ikke river deg selv i filler over tid. Si til mannen at du er utslitt og at du trenger at han tar ansvar og stiller opp for deg. Vennskapet mellom de to er ikke greit selv om du trodde det skulle være det, og nå er det hans tur til å be the bigger person - du har vært det i to år. Han får ta et valg nå, vise deg på ordentlig hvem sitt lag han er på. Jeg tror forholdet trenger at han er mann nok til å gjøre noe upopulært for sin kone. Jenta er 20, ikke 13. Hun trenger å se at handlinger får konsekvenser - misbrukt eller ikke.

Skrevet

Glemte å legge til at han ikke har rett innstilling og antakelig rette følelser for deg hvis han ikke kan gjøre dette. Det er veldig selvutslettende å fortsette et liv med noen på de premissene. 08:38.

Skrevet

Var jenta i fosterhjem hos dere?

Skrevet

Det er helt forståelig at HI er trøtt og lei.

Skrevet

Takk for støtte og gode og sakelige svar, alle sammen. Skal avslutte denne tråden nå (for egen del) ser ikke at det kan komme noe mer ut av den for meg.

Skal ta tak i dette, og ja, jeg er enig: Nå er det hans tur. Og det skulle bare mangle.....

Et siste svar her: Nei hun har aldri vært fosterbarn hos oss, så det er ikke noen slike bindinger i det hele tatt.

der imot har hun sagt at hun har vært forelsket i min mann siden hun var liten jente.... Tror sikkert det stemmer. Hun var veldig mye ut og inn av huset her, og har vært en god barnepike for barna da de var mindre. Gikk litt for lut og kaldt vann hjemme, så jeg syntes det var ok at hun var så pass mye hos oss (forresten var han sjelden hjemme på den tiden, han jobbet jo....)

Skrevet

Lykke til... av det du skriver føler jeg nesten at denne jenta har sneket seg rundt familien deres i mange år, og misbrukt denne tilliten ved å legge seg etter familiefaren, altså mannen din.

Dere har sikkert gitt henne mye gjennom mange år, og hun har passet deres barn. Men nå mener jeg det må være slutt, dere må sparke henne ut fra deres liv og ta sjansen på at noen andre er der for å ta imot henne.

Eller, et annet alternativ er at du har fått nok og flytter vekk med barna.

Skrevet

Jeg håper du en dag sprekker hi!

Og at din mann da får som fortjent! Dette er totalt uakseptabel atferd i et forhold, og jeg kjenner jeg blir sint på dine vegner.

Din mann har hatt ett forhold til ei jente som er over 20 år yngre. Og så skal han opprettholde kontakt av hensyn til jenta. Joda, hun er sikkert ung og dum, men det er faktisk ikke ditt problem.

Vi har alle vært ung og dum, det er hardt, men livets skole må alle gå!

Ikke undergrav ditt eget sinne!

Skrevet

Dette er TULL!! Rene Lolita-filmen,jo;) Blablabla

Hilsen en som har opplevd utroskap OG tilgitt

Skrevet

Enig. Dette må være bare bullshit eller snakk om helt utrolige mennesker.

Hva slags mann er fyren din HI? Ligger med en 18 åring med psykiske problemer. Fysj for en jævla gris.

Også unnskylder du dem alle deres handlinger og sitter igjen med svarteper.

Nei fader sånn håper jeg virkelig ikke noen damer lar seg tråkke på.

Mannen din skal liksom få denne jenta på rett kjøl ved å ligge med henne og så ha kontakt med henne etterpå.

Hva med at han skulle ligget unna til å begynne med og jenta fikk hjelp gjennom helsevesenet.

Ærlig talt for en dørmatte du er HI.

Skjønner at du liker å se på deg selv som en med empati osv men det her blir bare for dumt. Sorry men det blir bare helt bak mål.

Lurer på om deres nærmeste vet om dette og hva slags gris denne mannen er? Han hadde virkelig mistet mye respekt blant mine.

Ikke pålegg andre menn slike lyster og ekle tankeganger som den grisete mannen din har. Det er ikke normalt å utnytte 18 år gamle jenter når man er over dobbelt så gammel.

Fysj.

Bra historie og håper for din del dette er kødd. Ellers tror jeg kanskje du også lider av psykisk sykdom eller er ekstremt unduerkuet og dårlig selvtillit.

Skrevet

Visste mannen din alt dette om henne? At hun er psykisk syk, at hun har blitt voldtatt, at hun aldri har hatt frivillig sex med noen ...?

For det synes jeg isåfall er skikkelig drøyt om han visste alt dette om ei jente på 18 år og han selv er over 40 og så ha sex med et menneske som sliter på denne måten.

Han hjelper jo ikke henne for han er ikke ledig på markedet. Han gjør ting verre for henne. Men han klarte ikke holde smekken forsvarlig lukket.

Om det er slik så vil nok jeg synes at det hele er veldig utilgivelig.

Og ikke minst ville jeg følt at mannen min ikke var en Mann lenger. Hadde han vært det vill han aldri utnyttet denne jenta, han ville aldri vært utro mot meg heller.

Det er ikke det at jeg ikke ville tilgitt, det er det at jeg hadde mistet respekten for han og det vil jeg påstå er verre.

Skrevet

Godt formulert, det var dette eg prøvde få fram lengre oppe. Det blir litt som å skrive eit innlegg "mannen min har voldtatt nabojenta, bør jeg tilgi utroskapen?"

For all del- eg seier IKKJE at det som har hendt er det same som voldtekt, men ut frå det som har komme fram her er det ei heller "normal, klassisk utroskap". Det tenker eg er frivillig sex mellom to likeverdige kåtpeisar med låg moral og dårleg dømmekraft. Råttent gjort uansett, men det som HI sin mann har gjort er usselt på mange fleire nivå.

Skrevet

Hvis jenta er 18 år nå, noe det virker som... og det har foregått "en langvarig periode".. Hvem vet hvor ung hun egentlig var da det begynte? Man får litt Lolita-assosiasjoner ja. Jeg får også assosiasjoner til "Pike med perleøredobb", der det er ei ung tjenestepike som jages av noen opphissede, eldre menn.

Skrevet

få dem ut av livet begge to.

Skrevet

12.15: Les lengre oppe. HI sier hun er 20 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...