Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #76 Skrevet 11. august 2011 Som frisørkunde med bleking i håret hadde jeg tatt det som en selvfølge at frisøren dro og hentet et sykt barn og at en av de andre i salongen skylte håret mitt og evt klippet ferdig hvis det var mulig (og det ikke var veldig viktig for meg å ha den frisøren jeg hadde). Å skylle ut en bleking tar ikke så lang tid at det ikke er mulig for en annen å gjøre det. Jeg har selv en jobb hvor jeg har kunder satt opp til spesielle tider og jeg har heldigvis aldri måttet gå fra noen etter halvferdig jobb, men har måttet ringe å flytte timer pga syke barn flere ganger og har aldri opplevd noe annet enn forståelse for det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #77 Skrevet 11. august 2011 utrolig mange teite svar! Bhg har ingenting med å informere deg om barnets tilstand- De har tausehetsplikt.! Som blandt annet skal forhindre at noen sprer slik info på et forum som dette. Dette er og gå over streken synes jeg! Og hadde min unge hatt 40 i feber og blitt medisinert uten at de ringte meg hadde jeg blitt veldig sinna! Stakkar barn, antagelig vond i kroppen og i ulage og har absolutt ikke noe å gjør i en bhg! og dere frisører, kirurger og div som ikke selv/eller har andre som kan hente barna når de er syke- shame on u! Selvfølgelig må man beregne reise tid, det er ikke poenget! Og du kirurg dama med den hyggelige kommentaren om at du skal huske "dette" når du sitter å overvåker en livstruende skadd pas.. Seriøst? Du har tydelig hoppet over en del sider i pensum lista!
2grommeunger Skrevet 16. august 2011 #78 Skrevet 16. august 2011 merkelig at du som sjef sitter på denne siden og diskuterer holdningene til en av dine ansatte ?- ingen god sjef i mine øyne. Enig at b.hagen skal ring foreldrene for avtale enten den en eller andre veien. Hvorfor ikke for sikkerhetens skyld ta dette oppmed b.hagen om det ikek kan lage et skjema til foreldrene om samtykke av å gi medikamenter ?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #79 Skrevet 16. august 2011 Helt sykt! Jeg reagerer også VELDIG på at den ansatte uttalte seg om et barn som ikke er ditt!!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #80 Skrevet 20. august 2011 Hei dere. Jeg er selv sjef i barnehage og alle ansatte har selvfølgelig taushetsplikt. Men når denne ansatte da alikevel har valgt å uttale seg om barnets tilstand så kan jeg tilføye at alle barnehager har plikt på seg til å ringe foreldre dersom feberen stiger så høyt. Foreldre har i dette tilfelle ikke lov til å unnvære og hente barnet. En annen ting jeg vil tilføye er at selvom barnet er feberfritt dagen etter er det anbefalt at man holder det hjemme, de trenger gjerne en ekstra dag å komme seg på. Det er det dessverre mange foreldre som ikke tar hensyn til. Barna først!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #81 Skrevet 20. august 2011 De fleste barnehager hr heldigvis mulighet til å "si opp" barn, der foreldrene ikke kommer å henter enten ved sykdom eller ved stengetid. I tilegg til at de har meldeplikt til barnevernet.... Dersom du ikke kan hente barnet ditt når det er syktmådu få noen andre til å gjøre det eller finne en annen løsning en barnehage. Det er ikke bra for ditt ban eller andre barn at ditt barn er i barnehagen når det er sykt! For alt du vet kan det væe barn der med nedsatt imunforsvar som kan få bli smittet og alvrlige syke!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #82 Skrevet 20. august 2011 det er derfor du skal ha flere kontaktpersoner! er barnet ditt sykt skal det uansett hentes. du står da ikke på jobb med 40 i feber og steller hår, barnet ditt ville heller ikke blitt i bhg om det kunne velge. bruk nå hue!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #83 Skrevet 20. august 2011 denne over var ment til hun som jobber som frisør som mener at hun ikke kan gå fra jobb hvis barnet er sykt.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #84 Skrevet 20. august 2011 hadde du sittet på jobben en hel dag med 40 i feber..? Hvorfor er det anerledes for barnet ditt? Syke barn skal være hjemme. Punktum.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #85 Skrevet 20. august 2011 Barn som kan smitte andre bør ikke være i barnehagen. Men man kan f.eks få feber pga tenner som kommer og så lenge barnet har det ok så kan man gi paracet og la barnet være.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #86 Skrevet 21. august 2011 Dette skal foreldre og barnehagepersonalet bli enige om på forhånd. Ingen ansatte i en barnehage har lov til å gi barn smertestillende uten foreldrenes samtykke, det skal i tillegg underskrives på skjemaer for hvilken type medisin som skal gis. Men uansett så er dette en sak som skal diskuteres mellom foreldrene til det eventuelle barnet og barnehagepersonalet, ikke andre foreldre i barnehagen!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #87 Skrevet 24. august 2011 Barnehagen har ikke lov å gi smertestillende uten spesielle grunner som feber kramper osv. Men jeg som mor hadde syns det var ok visst de gjorde det med samtykke fra foreldre . Så ungene får det litt bedre til vi får henta. Men syke unger har det best hjemme og skal hentes
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #88 Skrevet 24. august 2011 Det er i og for seg greit at de har gitt febernedsettende, men da burde det jo vært klarert med foreldrene å gjøre. Men det jeg virkelig reagerer på er at de ikke har ringt foreldrene... Det er drøyt!! Da hadde jeg blitt skikkelig pissed, for å si det mildt!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #89 Skrevet 25. august 2011 Når ungar har feber over 38 grader, SKAL dei heim!!!! Det er ein regel i alle barnehagar som MÅ overholdas. Febernedsettans er noko foreldre gir, IKKJE barnehagepersonale!!! Feber betyr at det er ein infeksjon i kroppen, då skal ikkje barnet vere i barnehagen. Eg skjønnar verken den mammaen som jobbar ein time unna eller barnehagen som gir paracet, eg kjenner eg blir fortvila over at nokon vil gjere noko slikt mot sitt eget barn. I tillegg anbefallar legekontora og legar at paracet kun brukas viss feberen er over 39-40 grader og ikkje går ned av seg sjølv. Eg tenker då på forledre som ikkje kan ha barna heime når dei er sjuke: åffår har desse barn? Prøv å sett dere i barnets situasjon, ville dere vært på jobb med 40 i feber? Her er ein link til kva overforbruk av paracet kan føre til: Paracet kan gi astma - Side2 www.side2.no/helse/article2229946.ece - Bufret Paracet tredobler risikoen for kroniske sykdommer hos barn.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #90 Skrevet 25. august 2011 Mange har sagt at barn ikke har noe i barnehagen å gjøre om de har feber, og jeg kunne ikke vært mer enig. Tenker ikke på smittefaren, men heller på formen til den lille! Ville du kanskje likt å sitte med HØY feber på jobb??? Blir provosert...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #91 Skrevet 25. august 2011 Nå finnes det sykdommer og syndromer som gir feber uten at barnet er "sykt". Må dere ta helt av??? Dere vet jo faktisk ikke hvilken avtale foreldrene har med barnehagen ang barnet. Hvis avtalen var at dette barnet skal medisineres med paracet pga noe vi utenforstående ikke har noe med så må da barnehagen gjøre det. Har selv et barn med kronisk sykdom, og ja vi har avtaler med barnehagen som andre ikke har en dritt med... Bry dere mindre om andre og mer om hvordan dere selv fremstår. Hysteri!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå