Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #51 Skrevet 11. august 2011 hvem her har skrevet de har vært sykepleier i over 20 år? bare si klokkeslettet. fant det ikke. ikke frekt ment:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #52 Skrevet 11. august 2011 Sykepleier i 20 år? Hvor kom dette fra?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #53 Skrevet 11. august 2011 Barna og barnehagen har krav på at noen kan hente dem om de blir syke i løpet av dagen. Det har ingenting å si hvilken jobb man har, de skal kunne hentes innen rimelig tid. Har man ikke mulighet til å hente dem innen rimelig tid må man ha en stand in tilgjengelig. Er det noe man ikke har mulighet til så må man finne en seg en annen jobb.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #54 Skrevet 11. august 2011 Da kan jeg jo fortelle noe som dere fleste ikke vet tydeligvis Når barnet først har fått feber er den verste smittefaren over for feberen bekjemper infeksjonen i kroppen for å få den vekk. Altså h*n har vært smittsom i dagene før feberen kom. Dette sier jeg og begrunner meg at jeg er utdanna helsepersonell
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #55 Skrevet 11. august 2011 Det høres riktig ut. Husker selv da jeg gikk på ungdomsskolen og vgs så hadde ikke lærere lov å gi oss paracet, måtte gå via helsesøster hvis hun var tilstede. Eller vi måtte ha med oss hjemmefra. Men hvordan er det med reisesyketabletter tro? Før det ble frarådet for barn under 12 år, brukte jeg å sende med når jenta mi skulle på tur med barnehagen, og de ga henne etter doseringsanbefalingene på pakningen. (En gang sønnen min hadde ernæringsdrikk i barnehagen pga han spiste dårlig, så hadde han forsynt seg av den mer enn doseringen tilsa. Da hadde de ansatte kontaktet en annen far i barnehagen som er lege for å sjekke om det kunne være farlig, men vi hørte ingenting fra barnehagen om det. Lege-pappaen derimot sendte meg en melding om det, men kalorisjokk var jo heldigvis ingen farlig situasjon)
Gjest ->>- Skrevet 11. august 2011 #56 Skrevet 11. august 2011 Hva så? Syke barn skal ikke være i barnehagen. Det er umulig å hindre smitte i perioden før barnet har symptomer, det er da ingen grunn til å fortsette å utsette andre for smitte når man vet at barnet er sykt. "Utdanna helsepersonell" er forøvrig bare fjas. Er du lege?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #57 Skrevet 11. august 2011 Må ikke være lege for å være utdanna helsepersonell og ha medisinkompetanse. Og pointet er da at det er ikke vits å bli sure på bhg osv for da har barnet vært dårlig noen dager. Når feberen kommer er det på vei til å bli frisk
Gjest ->>- Skrevet 11. august 2011 #58 Skrevet 11. august 2011 Neida, men man kan fint være utdannet helsepersonell uten å ha noe særlig medisinkompetanse, jf. hjelpepleier og psykolog. Dermed er det en fjasete påstand å dra inn i diskusjoner om man ikke vil si hvilket yrke man faktisk har. Selvfølgelig kan man bli sur på en barnehage som ikke kontakter foreldrene når et barn er sykt. Syke barn har ingenting i en barnehage å gjøre. Det er også bare tøys at barnet har "vært dårlig noen dager" om det får feber.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #59 Skrevet 11. august 2011 For noen av oss tar det faktisk et par timer å komme seg hjem fra jobb, men jeg hadde jo fortalt barnehagen at jeg var på vei men at det tok en stund. Barnehagen hvor lille gikk hadde ingen lov til å gi medisin i det hele tatt. Var et svare styr når hun trengte noen øyedråper, og ingen hadde kompetanse til å gi. Da måtte hun være hjemme selvom det strengt tatt ikke var nødvendig. Så det er en litt snål barnehage det HI her snakker om. Jeg synes ikke nødvendigvis dette med at barnet mitt hadde smittet andre ville vært det værste (selvfølgelig er det det for de andre), men det at hun hadde hatt 40 i feber og var i dårlig form ville vært det avgjørende for at jeg slapp det jeg hadde i henda (er politi, så vel.. kanskje ikke alle situasjoner..) og dro hjem. Pendler med tog da, så er ikke alltid et går et tog akkurat når jeg trenger det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #60 Skrevet 11. august 2011 Jeg er ikke spl over her, men ble off godkjent for 17 år siden og har et barn på 2 år og ett på 10 mnd, så det går an Jeg ville forøvrig blitt svært forbausa og irritert om bhg ikke hadde ringt dersom barnet mitt hadde 40 i feber. Men som sagt over, det kan være grunner som personalet ikke opplyste deg om.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #61 Skrevet 11. august 2011 Der spiller da vel ingen rolle om barnet er smittsomt eller ikke. Det er sykt. Skal ikke være med andre barn da. Tenker dere over hodet ikke over det syke barnet. Stakkars unger.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #62 Skrevet 11. august 2011 Det er jeg som skrev om feberen. Jeg beskytter ikke bhg eller de som ikke henter ungene sine. Jeg hadde henta dattera mi med en gang uten å tvile. Men pointet var at foreldra burde holdt ungen hjemme flere dager siden ungen mest sannsynlig var dårlig dager i forveien også. Syke barn skal ikke i bhg eller på skole. Du sender jo ikke ungen din på skolen hvis h*n er syk og det samme gjelder bhg
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #63 Skrevet 11. august 2011 Syns det er uholdbart å la syke barn bli i barnehagen. Husker jeg falt i barnehagen da jeg var liten. Var kjempevond i armen etter fallet, men det ble ikke tatt notis av. Da min far hentet meg sa de ingenting om fallet, det gjorde jeg selv. Da fikk jeg paracet e.l. Kl 2 på natten ble jeg kjørt til legevakt, og armen var brukket! Kan trygt si at de ansatte i barnehagen fikk en skyllebøtte og hakeslepp da jeg kom tilbake! Det er bedre å ringe en gang for mye!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #64 Skrevet 11. august 2011 Selv om man har vært sykepleier i over tyve år, så kunne jo barna ha kommet de siste 2 år???
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #65 Skrevet 11. august 2011 Det er helt forferdelig å behandle barn slik! Foreldre i dag er så jævla egoistiske!!!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #68 Skrevet 11. august 2011 12:05 skriver : "Er jeg på jobb har jeg ingen mulighet og dra før kl 4 om det ikke gjelder noe virklig alvorlig noe! Og feber er ikke livstruende! " Tuller du 12:05, må barnet ditt være livstruende syk for at du skal hente det i barnehagen før kl.4?? Er sjokkert over at det så mange selvsentrerte foreldre hvor jobben betyr mer enn barnet sitt. dere har jo heller ingen respekt for barnehagens ansatte, andre foreldre eller ditt eget barn. Jeg jobber selv i barnehage. Ingenting som irriterer meg mer enn når jeg ringer foreldre til sykt barn og sier at sønnen din har 39 i feber, og svaret jeg får er : må jeg komme og hente han da?? sagt med et stort sukk. Tror dere at vi har kapasitet til å sitte med ett eller to barn på fanget resten av dagen, hva med resten av barna. Hva med ditt eget barn, tror du at barnehagen er rette plassen når barnet er sykt, tror du ikke det heller er bedre for barnet å være hjemme. Har full forståelse for at noen foreldre jobber et stykke unna og at det tar litt tid å komme. Men har null respekt for de som må gjøre ferdig møtet eller noe annet før de kommer. Vi hadde en mamma som jobbet i bakeri hvor hun alltid var alene på jobb (eide det ikke), når vi ringte og sa sønnen var syk stenget hun bakeriet og reiste med en gang. Vi gir ikke stikkpiller i barnehagen, kunne ikke falt meg inn å gjøre det fordi foreldrene ikke gidder å gå fra jobb. Vi forlanger at når vi ringer og sier at barnet deres er syk, så må de komme. hvis ikke de kan gå fra jobb må de sende noen andre. Har de ikke har bil, så får de faktisk ta taxi. Barnehagen er ikke rette plassen for syke barn. Hvis jobben er viktigere enn barnet ditt burde du kanskje ikke hatt barn.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #69 Skrevet 11. august 2011 Ærlig talt 18:35 er du høy på deg selv eller? Det er ikke alle som har mulighet for å reise fra jobb når barnehagen sier det.Hva om sjefen sier nei,du må ferdigstille bla bla bla først? Om en mamma har hatt en fantastisk sjef,så har ikke alle det.Spiller ikke alltid noen rolle hva loven sier vet du.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #70 Skrevet 11. august 2011 Forresten, HI. Hva vet du egentlig om barnehagen har ringt eller ikke? Kanskje har de ringt, men ingen kunne / ville / gadd / orket å hente ungen. Skulle de sagt til deg at "Jo vi ringte, men ingen kunne hente" - det har du i alle fall ikke noe med. Joda, syke barn bør hentes så fort det lar seg gjøre. Men vi aner ikke hva som egentlig har skjedd her og hvorfor barnet fremdeles var der, og det skal vi ikke vite heller, for det er en sak mellom barnehagen og foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #71 Skrevet 11. august 2011 18:35 her Hvis sjefen hadde sagt nei, hadde jeg faktisk funnet meg en annen jobb. det gjorde jeg selv. Det finnes flere enn en jobb i verden, barna må da være viktigere enn jobben uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #72 Skrevet 11. august 2011 Du skjønner det at selv om du fikk en annen jobb så er det ikke alle som kan det?Det er ett presset arbeidsmarked og vi er på vei inn i hardere tider.Noen er faktisk avhengige av lønn for å kunne leve
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #73 Skrevet 11. august 2011 Om man har en sånn jobb at man vet at man ikke kan gå fra om barnet blir sykt, eller om man jobber veldig langt unna, så må man som foreldre ordne seg slik at man har noen andre som kan hente barna i slike tilfeller. Når man skriver under på at man tar barnehageplassen, så skriver man også under på at det er en plass man kan benytte i følge vedtektene. I dem står det som regel at syke barn skal ikke være i barnehagen, og at når man blir ringt etter så må man komme. Jeg har jobbet i barnehage i 17 år. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger, dessverre, noen har måttet gå overtid for å ivareta et sykt barn som foreldrene ikke kommer og henter, og hvor mange foreldre som må ringes etter både to og tre ganger før de kommer. Det verste tilfellet endte med at vi måtte få en ambulanse til å hente et barn, og sende med en ansatt. Da hadde barnet nesten 42 i feber, var apatisk og fryktelig dårlig. Da hadde vi ringt etter moren i flere timer, sagt at det hastet, og hun skulle "komme snart", sukket og bar seg og mente at vi overdramatiserte. Tilslutt ville ikke jeg som førskolelærer ta ansvar for barnet lenger, det var ikke forsvarlig, så jeg ringte legevakta og de sendte en ambulanse. Da vi prøvde mor igjen, så tok hun ikke telefonen( dette var før det ble vanlig med mobil), og da hun kom til barnehagen et par timer senere, så måtte vi be henne ta kontakt med sykehuset. Da var hun ikke så høy i hatten...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #74 Skrevet 11. august 2011 jeg bare må spørre om en ting her..... jeg jobber som frisør og da er det ikke bare bare og dra på sekundet bhg ringer... dere som mener dette sett dere inn i denne situasjonen: dere sitter i frisørstolen med feks bleking i håret og frisøren din får tlf fra bhg om at barnet hennes har feber.. hadde dere da satt pris på om moren gav tillatelse til å gi paracet til barnet fordi hun hadde en kunde i stolen hun måtte gjøre seg ferdig med???? eller hadde det vært greit for dere om hun bare dro og lot dere bli sittende der med blekingen i håret??? er ikke bestandig de andre frisørene i en salong har mulighet til å ta over en annens kunde... nå veit ikke noen av oss om denne mora har gitt tillatelse til å gi medisiner.. dette er en sak mellom bhg og denne familien det gjelder. nå må folk snart slutte å klage over andre og begynne å gå litt i seg selv.. er vi virkelig såå jævlig perfekte selv????
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #75 Skrevet 11. august 2011 Da må du kanskje ringe noen andre som kan hente da. Alle dere mammaer med superviktige jobber, noen av dere har vel en pappa eller en mamma til, tilstede og som kan hente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå