Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #1 Skrevet 11. august 2011 Jeg sto og pratet med en ansatt i bhg igår, hun hadde et barn på fanget Så sier jeg, så blank i øya hun ser ut til å være? "Ja, hun hadde nesten 40 i feber kl 13" (klokka var 1615) "Hvorfor er hun her enda?" spurte jeg "Nei, vi ga henne en stikkpille og da ble hun bedre" "ringte dere ikke foreldrene?" "Nei, de har jo jobber som alle andre". Jeg ble ganske sjokkert. Hva syns dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #2 Skrevet 11. august 2011 Jeg har gitt beskjed til barnehagen at om hun får feber så kan de gi henne en stikkpille. Om feberen ikke går ned etter det så kan de ringe meg. Jeg jobber 1 time unna barnehagen så det er den beste løsningen for oss. Kanskje disse foreldrene også har en slik avtale? Og er det egentlig vår sak?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #3 Skrevet 11. august 2011 Jeg vil i aller høyeste grad si det er min sak ja, jeg har barn i barnehagen med dårlig immunforsvar og jeg ønsker ikke at andre barn som er syke skal være i bhg når de har foreldre. Vet hvem foreldrene er, jobber med ene forelderen, og hun var ikke på jobb igår for å si det sånn. Syke barn har ingenting i barnehagen å gjøre. Så slem du er med ungen din.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #4 Skrevet 11. august 2011 Uholdbart. Syke barn skal hjem, de har ingenting i en barnehage å gjøre. De i bhg har såvidt meg bekjent heller ikke medisinkompetanse og kan dermed ikke gi medikamenter. Selv om det så er en paracet skal de vite virkestoff, bivirkninger, halveringsstid osv. Jeg hadde sagt i fra om dette på en høvelig måte!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Har man barn med dårlig immunforsvar er ikke en feber som tar knekken på det da.Detta blei litt vel hysteri vel?? Barnehagen er et sted med bakterier og sykdom og feber er ikke av værstingene..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #6 Skrevet 11. august 2011 MEN..Et sykt barn med 40 i feber har ingenting i barnehagen og gjøre
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #8 Skrevet 11. august 2011 Jeg syns ikke jeg er hysterisk når et barn er tydelig syk med blanke øyne, snufsete og ellers. Et barn med feber har ingenting i barnehagen å gjøre. Jeg står på mitt: et barn med feber er sykt og har ingenting i en bhg med 150 barn å gjøre! Jeg mener det er slemt!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #9 Skrevet 11. august 2011 Infeksjonssykdommer er smittsomme lenge før en får symptomer, så om du har barn med nedsatt immunforsvar må du belage deg på at de blir syke. Synes det er en grei ordning å gi en paracet og se om det løser seg ut dagen. Men barnet bør få være hjemme fra det blir hentet til det er friskt. Mange reiser i jobben og er ikke i stand til å komme før avtalt tid uansett om de hadde ønsket det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Enig med deg, spesielt de siste setningene. "Så slem du er med ungen din" er en ufattelig ekkel setning, og enda mer unødvendig!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 stakkar barn som må være i barnehagen ved 40 feber. har man feber er man som regel smittsom. parace/ibux setter som regel ned feber men fjerner ikke smittefaren. stakkar de andre barna/foreldrene som kan bli smittet..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #12 Skrevet 11. august 2011 Må si jeg forstår hvorfor det er så mye sykdom til tross for regler i barnehagen.. Foreldre her driter jo i om ungene har feber og reagerer ikke på at barnehagen ikke ringte til foreldrene til jenta med FØRTI i feber. Og ja, jeg mener det er slemt at du sier at barnehagen skal gi henne stikkpille og ringe "hvis feberen går ned" - ungen din er sjuk og du skal da for faen ikke vente til feberen går ned, du skal hente ungen din med en gang. Skamløst rett og slett. Det er helt greit at ungen min blir syk, men de har et ansvar for å sende hjem de de vet er sjuke også.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #13 Skrevet 11. august 2011 Men herregud da menneske! Hva mener du at barnehagen skal gjøre? Sette ungen min på trappa i over en time til jeg kommer. Jeg har 1 time å kjøre fra jobb til barnehagen. Og så skal man gjerne logge av, pakke veska, hente bilen og så kjøre. Og kanskje er det kø. Jeg syns det er slemt å sende unger med dårlig immunforsvar i barnehagen. Nei, jeg syns ikke det, men det er en like idiotisk ting å si som det du sier.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #14 Skrevet 11. august 2011 Jeg personlig har ikke mulighet og komme å hente fra barnehagen før.Jeg jobber 45 min unna barnehage med bil og da foretrekker jeg greit at de gir febernedsettelse. Feber er som sagt over en av "bivirkningene" som kommer sist i et sykdomsforløp.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #15 Skrevet 11. august 2011 når man ikke vet om det så er det ikke lett å gjøre tiltak. men når man vet barnet er syk så kan man gjøre tiltak. ikke lett å komme til bhg? de henter jo ungene en gang på dagen uansett. ikke vanskligere å komme fks kl 12 enn kl 16. like lang reisevei uansett klokkeslett..
Gjest ->>- Skrevet 11. august 2011 #16 Skrevet 11. august 2011 En syk unge har ingenting i barnehagen å gjøre, verken for sin egen eller andre barns del. Praksisen til barnehagen høres idiotisk ut, og bør tas opp med dem.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #17 Skrevet 11. august 2011 Jeg mener at når barnehagen ringer deg skal du ikke vente og se "an" om feberen går ned, du skal dra med en eneste gang. At dere har en avtale om at de kan vente med å ringe deg til etter de har gitt paracet for å "se" om feberen går ned er faen meg uhørt. Stakkars deg som ikke ser det selv.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #18 Skrevet 11. august 2011 Ofte kan det ta 2 timer å komme fram uansett, da jeg bor i et distrikt med mange ferger osv, så om jeg fullfører det møtet jeg holder på med og kommer etter 2.5 time som planlagt, er det ikke rare forskjellen.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #19 Skrevet 11. august 2011 Takk Pila og et par andre!! Begynte å lure på om jeg var GAL som mente det er uhørt å ha en unge med feber i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #20 Skrevet 11. august 2011 Er jeg på jobb har jeg ingen mulighet og dra før kl 4 om det ikke gjelder noe virklig alvorlig noe! Og feber er ikke livstruende!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 11. august 2011 #21 Skrevet 11. august 2011 Jeg vil ha beskjed når en av ungene blir syke. Da skal de hentes hjem enten feberen går ned med paracet eller ikke. Skal godt gjøres at hverken faren, jeg eller en annen slektning har anledning til å avbryte dagen og hente ungen. Hadde gått helt fra konseptet om barnehagen hadde gitt febernedsettende og ikke kontaktet meg/far ved sjukdom.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #22 Skrevet 11. august 2011 Ehh..?? Så de i barnehagen skal ikke kunne gi smertestillende osv de da eller? Nei tror jeg sannelig vi foreldre må slutte med det også..for det er søttan ikke mange av oss som har medisinkompetanse heller! Dummeste argumentet på lenge.. Jeg har selv vært i barnehage hvor barn f.eks lett får feberkrampe.. og da MÅ de ansatte gi barnet paracet - i form av stikkpille med en eneste gang..og nei de har ikke medisinkompetanse.. Og jeg syns folk skal slutte å legge seg borti alt mulig.. Herrefred... Videre syns jeg det er rart å komme med tilleggopplysninger i innlegg lengre nede Hi.. som f.eks at du vet at mor ikke jobber... I tillegg så får jeg inntrykk av at du selv er mor i barnehagen og ikke ansatt..og da har denne ansatte som hadde denne jenta på fanget noe meddelelsesplikt til deg.. Det kan være grunner du ikke vet om.. Jeg forstår at du er fortvilet om barnet ditt har lavt immunforsvar.. men om du syns dette blir veldig vanskelig syns jeg du skal ta dette opp med styrer i barnehagen..
Gjest ->>- Skrevet 11. august 2011 #23 Skrevet 11. august 2011 Om du har et sykt barn er det ditt ansvar å ivareta dette barnet, ikke barnehagens. Så da må du enten gå fra jobb eller sørge for noen andre som henter ungen din, vettu.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #24 Skrevet 11. august 2011 Du har ingen mulighet? Jaha? Så rart. Jeg er sjef i en mellomstor bedrift og er ungen min sjuk så drar jeg før fire. At du ikke gjør det er faktisk sykt.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2011 #25 Skrevet 11. august 2011 40 i feber er noe som bør få alarmklokkene til å ringe. Ville ikke brydd meg hvis det hadde vært mild feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå