Gå til innhold

Noen som binder fast barna sine her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså, problemet er jo at du ikke passer på hele tiden. Du skriver selv at han kan stå 15 minutter uten tilsyn, hvilket er uansvarlig.

Jeg kjenner en dame som har barnet i løpestreng i hagen. Hagen grenser til en innsjø og når hun gjør hagearbeid står barnet i bånd så ikke han plutselig kan stikke avgårde nedover. Men hun går jo selvfølgelig ikke fra han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en gutt på snart 3. binder han ikke. :P

Skrevet

Jeg har ei jente på 19 kmnd som stikker i kulefart.Kjøpte sele i går slik at hun kan stå i bånd på hytta.

Jeg kommer også til å bruke den i parker ol i sommer.

Meld meg gjerne til bv,det er for barnets sikkerhet.

Skrevet

Jeg har aldri hatt barna i bånd, passer heller på dem. Når vi endelig har fått finvær har jeg prioritert barna framfor husarbeid, det betyr at besøkende må ta til takke med litt rot og rusk, men det gjør meg ingenting. Men selvfølgelig, dersom man ikke gidder passe på barna sine vil jeg jo tro at å gå i bånd er bedre enn å la dem være ute alene uten bånd (fikk du med deg den overlegne tonen min nå?) ;).

Skrevet

Det går ikke an å gjøre husarbeid etter at barnet har lagt seg vet du. Så da må ungen tjores ute i hagen ;)

Skrevet

nei, jeg går UT hvert kvarter, jeg ser og hører ham hele tiden, men går ut titt og ofte for å snakke med ham, leke litt osv. HAN ER ALLTID UNDER OPPSYN! MEN JEG ER IKKE UTE HELE TIDEN, DERAV SELEN! hadde jeg vært ute hele tiden hadde jeg jo ikke trengt selen ;)

Made myself clear now??

HI

Skrevet

Nei, egentlig ikke. For hvis du har øynene på han hvert minutt får du ikke gjort en dritt inne, og da er hele poenget med å tjore ungen fast borte.

Skrevet

Altid under oppsyn selv om du ikke er ute hele tiden. Har du videoovervåking i tillegg??

Regner med du har kun ett barn og ikke har tenkt å få fler?

Skrevet

når jeg vasker opp/rydder på kjøkkenet ser jeg ham i vinduet, når jeg står med klesvaska ser jeg ham gjennom døra. jeg nistirrer jo ikke, men jeg ser bort til ham hele tiden, og hører ham konstant.

jeg klarer faktisk å gjøre 2 ting samtidig ;) Både se etter gutten som er rett utenfor, og gjøre husarbeid ;)

HI

Skrevet

Men du greier ikke gjøre to ting samtidig om han er i rommet med deg/inne? Fatter virkelig ikke at du ikke heller bare har ham inne, er det virkelig verdt så mye å få gjort unna husarbeidet at du er villig til å ofre ditt eget barn? Hva tror du han synes om dette?

Skrevet

han vil jo ikke være inne, derfor jeg har ham i sele, slik at han skal kose seg ute mens jeg gjør unna litt husarbeid, så får vi masse tid til å leke sammen etterpå. :)

hvis jeg holder ham inne mot hans vilje, så blir han sinna og frustrert, og det kan ødelegge store deler av dagen når man har en 3 åring i trassen.

HI

Skrevet

Ingen som reagerer på at HI skriver at ungen har plaskebasseng på terassen? Det er vel minst like stor riskiko som at han skal bli kvalt? Unger kan drukne i 5 cm vann.... Tror nok jeg hadde gjort husarbeid etter at ungen var i seng jeg da...

Skrevet

Men herregud, man binder vel ikke fast sitt barn? Har aldri hørt eller sett det noe sted. Hva med å lære barnet at nå må du finne deg i å være inn mens jeg vasker. Du sier at det handler om tre kvarter, det må vel enda en 3-åring klare å vente.

Jeg har hatt 3-åringer et par ggr nå, aktive og eventyrlige har disse guttene vært men....aldrig aldrig har jeg tenkt tanken på å binde de i tau. For en forferdelig ting

Skrevet

Nei, og selv om jeg skjønner tankegangen din i forhold til trygghet ville jeg heller vært sammen med barnet ute eller hatt barnet inne sammen med meg inne. Minste min vil alltid ut, men får vente til vi kan gå ut sammen.

Skrevet

Glemte å kommentere at du skriver at plaskebasssenget på terassen er en sikker vinner. Når du har barnet i bånd håper jeg selen ikke rekker bort til bassenget. Det skal ikke mange centimeterene til før et barn kan drukne i et slikt.

Skrevet

Det er faktisk ikke så uvanlig å ha barna i bånd når man ikke bor i en 1 roms leilighet midt i oslo:-P

Og det er heller ikke farlig så lenge det er korte perioder

Skrevet

Folk har en tedens til å OVERDIVE NOE EKSTREMT. neid et er ikke noe gale i det du gjør. du sier jo at du følger med. Så visst det funker for dere betyr det vel ikke hva andre mener:)

Skrevet

Jeg synes dette er en dårlig ide.. fort gjort å bli kvalt av tauet.. du skriver jo at du er ute og sjekker ca hvert kvarter, men et kvarter kan gjøre MYE SKADE om barnet ditt får båndet stramt rundt halsen.. :/ ville heller satt opp en "løpegard" som barnet kan være inni og leke...

selv gjør jeg mye husarbeid etter jeg har lagt vesla om kvelden, slik at jeg stort sett har tid til å følge med på henne/ leke med henne nesten hele dagen... :)

Skrevet

Jeg trodde seriøst at dette var et tulleinnlegg!

Jeg trodde virkelig ikke at noen behandlet sine barn på den måten i dag. Jada, det er sikkert tryggere enn at han blir påkjørt, men ærlig talt??

Husarbeid kan man gjøre når barnet er i seng, så får man bruke tiden sammen med barnet når det er våkent.

Jeg er ikke en hysterisk mor på noen måte. Jeg mener unger har godt av litt fall og knall, men en plass går grensa. Man behandler barn som barn og ikke som dyr.

Jada, det er mange av oss som sto i løpeline når vi var små, men så satt vi også gjerne i gulvet på bilen når vi kjørte også. Vi lå gjerne på magen som spebarn også. Foreldre bør være mer opplyste i dag!

Nei, du er ikke en hønemor HI, så langt i fra...

Skrevet

Gjør som du selv syntes er best for barna dine du, HI. :) Da jeg jobbet i BH for 15 år siden var det noen foreldre som hadde "bånd" til sønnen sin på 1.5 år og jeg så ikke noe galt i det for jeg visste hvor aktiv han var.

Skrevet

jaja damer, dere får mene det dere vil :) Men jeg snakket ihvertfall med en bekjent av familien som jobber i barnevernet i går for å sjekke om dette var så galt som dere vil ha det til.

For det første lo hun litt av at jeg bekymret meg over hva damer på DiB mente, for hun hadde vært innom sidene etter å ha hørt/lest så mye om dem, og hun påpekte at her var det mye ramaskrik fra ende til annen.

Deretter beroliget hun meg med at barnevernet ikke ville leet et øyelokk pga et barn som stod i løpeline såfremt barnet hadde tilsyn. Hun syntes det var en god løsning mtp nærhet til vei.

Hun kjenner meg og var ikke i nærheten av å tenke at jeg ville latt barnet mitt stå ute alene uten tilsyn eller at jeg var tiltroende til å sette mitt barn i fare på noen som helst måte.

Hun sa at det var svært vanlig før i tiden, men at det skjedde en del ulykker siden foreldre var uvørne med tilsyn. Så lenge jeg kunne se/høre barnet til enhver tid, og i tillegg var ute med jevne mellomrom i tillegg til oppsynet, så var jo ikke barnet i fare. Et barn som får et tau rundt halsen vil hoste kraftig, gråte og ha panikk, det høres godt.

Dette var forøvrig ikke noe sjokkerende metode for å holde unge sikret, og hun påpekte at det var mange som gjorde dette, men at det hadde blitt en slags tabu siden folk trekker konklusjoner langt over ens eget hode. Barnevernet hadde nok å henge fringrene i hvis man ikke skulle beskylde mødre for å sette barna i fare ved å sette opp sikkerhetstiltak for trafikkert vei.

Så takk for meg, og tak for innspill, men jeg gjør det jeg føler er rett for mitt barn jeg.

HI

Skrevet

Jeg syns kanskje ikke man må være så hysterisk.. og med det så mener jeg hysterisk i forhold til husvask og sånn..

La hus være hus, vask være vask, og kos deg ute med ungen din... tipper det er en mye bedre opplevelse for begge..

Jeg binder ikke fast hundene mine ute engang.. enten så setter vi opp gjerde eller så er vi ute sammen, ellers så er de inne mens jeg holder på.. Men man må ikke holde på inne akkurat når det er fint vær, vel.....

Skrevet

Nei men jeg vurderer det når vi er på flyplasser osv. et bånd mellom meg oh barner.

Skrevet

Kan ikke annet enn å flire litt nå, over alle de surmaga hysteriske mammaene som sitter inne på dette forumet.

Har sett folk gjøre langt mer risikable ting med ungene sine, og det er hva jeg har sett, tenk på alt det dere IKKE ser da....

Men nå nærmer det seg verden undergang fordi en mor har funnet en løsning på et daglig problem som hverken er EU godkjent eller DIB godkjent.

Skrevet

Hva slags reaksjoner hadde du forventet da du skrev dette? At vi skulle svare "ja, vi binder fast barna våre! Det er vanlig å gjøre det!" ??

Jeg syns det er helt forkastelig.

Samme med folk som kommer med ungene sine i bånd når de er på tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...