Gå til innhold

Noen som binder fast barna sine her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh, det du gjør er i min verden meget spesielt. Ikke fordi du bruker en sele (litt derfor også), men at du ignorerer kvelningsfaren synes jeg er forkastelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er oppsiktsvekkende og jeg har ALDRI hørt om noen i min omgangskrets..eller venner av kjente som binder fast barna i løpestreng.. Og jeg er også forsiktig med gensre med snorer ol. Vi har faktisk ingen..og ikke jakker med snorer heller.. og snuppa får ikke ha på hjelm uten at hun er ute å sykler med noen...

Og jeg syns også at du bagatelliserer kvelningsfaren.. men det er nå bare en gang min mening.. Og jeg skal ikke legge meg borti hva andre gjør..men du spurte..og fikk svar..

Skrevet

Binde fast en 3-åring? Binde fast et barn? Det er det særeste jeg noensinne har hørt om. Spesielt. Meget spesielt!

Skrevet

Jeg likte ikke det du sa om " ja han kan kveles, MEN....osvosv" Hva slags mor er det som sier slik ? det kan ta to minutter også ligger barnet der med selen rundt halsen, få minutter tar det før den ligger der BLÅ og DØD. Men det er vell ikke så farlig det kansje ? For kjærevene, da får du jo trots allt tatt den stoooore klesvasken din.. Du gjør meg kvalm.

Skrevet

jeg og de fleste jeg kjenner ville ringt bv om vi så en fastbunnet unge alene ute.... kanskje du ikke skulle fått barn??

Skrevet

Trygg? Er du dum? Det er IKKE trygt! Hvis man ikke gidder passe på ungene sine burde man ikke få barn. Er barnet eller klesvasken viktigst?

Skrevet

Herregud mennesker. ja dere har deres syn , men å drive å slenge sånn rundt seg fordi andre velger andre muligheter enn dere selv. vær dag opplever man ting her i norge som kan være både farlig og usikkert for våre barn, og man må ofte velge alternativer som kan være mer sikkert , men ha noen dårlige sider.

ringe bv? jeg tror vel de er opp etter ørene opptatt med ordentlige saker, min svigerinne jobber i bv og anbefalte meg faktisk en sånn sele fordi jeg bor så nært vannet ;) gå håper noen ringer de..

Skrevet

Løpeline er ikke vanlig i dag, men det virker som om mange her er litt uopplyste, for løpeline var ganske så vanlig før i tiden. Selv vokste jeg opp på 70-tallet, og da var det fortsatt en del som satte barna i løpeline, avhengig av uteområdet.

Dere får det til å høres ut som forsømmelse og turtur, men tanken bak var jo å trygge barna samtidig som de fikk frisk luft og spillerom.

Kvelningsfare er selvsagt noe man bør være obs på. Dette avhenger også litt av hvordan selen og strengen er festet. Og selvsagt må man holde øye med barnet.

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å binde fast datteren min ute. Som flere sier skal det ikke mye til før en kan kveles, å tro en har full kontroll ved å titte ut av og til er naivt. Er jo ikke lenge siden et barn omkom i en barnehage av å bli kvalt under lek med ei gardin! Så skal dette anses som trygt? Vel, ikke av meg, i hvertfall..

Skrevet

å hjelpes for et utvikling det ble av denne tråden da ;)

Han har en sele som ser slik ut: http://www.barnsparadis.com/product_info.php/seler-til-barnevogn-for-laere-p-130

Han bruker "båndet" som hører til som igjen er bundet til en line som er bundet fast til terassen. Terassen er på bakkeplan og rett ved ingangsdøra som alltid står oppe. Kjøkkenet er i direkte tilknytting til inngangsdøra, samme med badet. Jeg ser ham HELE tiden gjennom vindu. Jeg hører ham HELE tiden. Blir det stille, at jeg ikke hører at han tusler rundt eller leker, så går jeg ut med en gang. Han er aldri uten tilsyn, jeg går aldri så langt inn i huset at jeg ikke hører ham, ringer tlf så går jeg ut og anskker i den slik at jeg ser ham mens jeg er oppatt. Jeg passer alltid på ham, men jeg får gjort det jeg skal.

Han liker ikke å sitte inne å leke når det er fint vær. Jeg har forklart ham at han ikke kan løpe når han har på selen din, og ikke klatre, og det skjønner han. Han ville sikkert ikke løpt opp på veien heller, men jeg tør ikke ta sjansen på at han ikke gjør det. En bil dreper ham øyeblikkelig, hvis han blir stille så går jeg alltid ut, så han rekker ikke å bli kvalt mens han er ute i selen sin.

BV hadde nok ikke brydd seg døyten om de fikk tlf om dette. Så lenge jeg har ham under oppsyn til enhver tid er han ikke i fare. Hva med klatrestativ, hoppetau eller hoppestrikk, er ikke det også farlig? Så lenge barna er under oppsyn så går det bra! Jeg ville aldri latt min 3 åring leke ute uten tilsyn, men det gjør visst flere av dere, lar de løpe fritt ute uten tilsyn. JEG synes det er verre enn at min sønn går i line mens jeg holder ham under oppsyn, men jeg mener ikke at de som gjør dette skal meldes til BV, for vi har alle forskjellige syn.

HI

Skrevet

Det var da veldig som folk tok av her da! Jeg syntes det er helt forkastelig at dere hetser en som velger litt anderledes enn dere selv på denne måten.. BV? Seriøst??

Og du som opplevde selv å stå i løpebånd da du var liten.. og følte deg som en hund. Du kan ikke ha opplevd mye i livet!

Nei pakk ungene inn i bomull dere... Og husk å ikke kjøre bil da, for da kan man krasje og DØ! Og ikke hold dere for mye i hjemmet.. Alle vet jo at de fleste ulykker skjer i hjemmet... (Dere skjønner tegninga)

Tror nok Hi elsker ungen sin over alt anna, og ho vil være sikker på at ungen ikke løper ut i veien.. Er det så vanskelig å forstå? Kanskje det beste for dere ikke er det beste for henne?

Og dere som har tre åringer som "passer seg for veien".. Greit nok det, men dere bør jo vite at det er en pitteliten sjanse for at de bestemmer seg for å løpe over veien likevel. Selv om den er skummel, selv om de ikke får lov! Vi har rett og slett ikke kontroll over alt her i verden.

Hi i denne tråden gjør absolutt ikke noe som er ulovlig eller uforsvarlig på noe vis! Hun passer sitt barn slik hun ser som best. Syntes dere damer burde fokusere på de barna som virkelig har behov for hjelp, de som virkelig ikke blir passet på osv... Blir tullete å "angripe" noen for en sånn filleting :)

Skrevet

"Nei pakk ungene inn i bomull dere... "

Hehe! Det er vel strengt tatt HI som pakker ungen inn i bomull og spenner han fast så farlige ting ikke skal skje? ;)

Skrevet

ehm, vil nå ikke si at det er bomullsinnpakkning å påse at ungen ikke løper inn i trafikkert vei, men hvis du mener det, så er det vel rett....

Skrevet

Nei, det er bare latskap når man ikke gidder å være ute sammen med barna sine. Gud forby at man skulle være nødt til å gjøre noe slikt! Da er det bedre å binde dem fast så de kan leke alene uten å kunne løpe langt.

Er det mulig?? Hva slags mødre, og fedre, er dere egentlig?

Skrevet

Å pakke barna inn i bomull vil vel si at man skal passe på ungen HELE tida. Ingen kan klare det! Men skjønner ikke hvorfor de skal si at Hi her ikke passer godt nok på ungen sin, mens de selv lar ungene løpe rundt rett ved veien... OG de mener jo selv at de passer på ungen så bra..?!

Noen av innleggene her indikerer at de pakker ungene inn i bomull :)

Skrevet

Løpeline var nok ikke så uvanlig på 60-70.tallet.

Jeg har selv brukt det i kortere perioder på ungene. men da har det vært snakk om mindre barn (1-år+). En 3-åring er altfor stor for løpeline - etter min mening.

Selv om ungen liker å være ute, så tåler han vel å være inne et kvarter mens du tar oppvasken, eller en halvtime mens du støvsuger? Du trenger vel ikke gjøre storrengjøring mens han er våken?

Skrevet

Så utifra dette innlegget så er Hi aldri ute med ungen selv?

Snakk om å hoppe til konklusjonene...

Skrevet

ikke gidder? Lat? Jeg skulle gjerne sittet ute på terassen med ham jeg, og kost meg i sola, men husarbeid må jo gjøres det også! det er ikke slik at det kommer husalver og rydder og vasker for meg når det er sommerferie skjønner du.

Han stå da ikke ute i sele hele dagen, det er snakk om kanskje 30- 45 minutter, og da er jeg ute og snakker med ham, småleker litt og ser til ham ofte. Jeg får bare ikke vært på to steder samtidig, jeg må sette inn i oppvaskmaskina, rydde unna på kjøkkenbodet, hive en klesvask inn i maskina, tørke over bordet osv iløpet av dagen, og da er det trygt å vite at han ikke kan løpe ut på veien. Når jeg er ferdig med det som skal gjøres, så går jeg ut og tar av ham selen og vi leker sammen.

Er du ofte dramatisk og overbærende 22:36, eller gikk du på ei ri akkurat nå?

HI

Skrevet

heller et lykkelig barn som står i line i 30 minutter med tilsyn, enn et pæddsurt barn som HYLER i 30 minutter fordi han ikke får være ute. Hvorfor MÅ jeg gjøre som dere mener, hvorfor er det feil å ha ham i sele når jeg passer på hele tiden?

Kvelingsfaren kan dere bare droppe, for jeg hører ham GODT hele tiden, og ser ham så og si HELE tiden, jeg ville hørt det om han hadde fått linen rundt halsen de få minuttene jeg ikke ser på ham, eller rettere sagt, jeg ville hørt at det ble stille, om som jeg har nevnt tidligere: Jeg går ALLTID ut når det blir stille.

Han har ikke hitill i sommer fått tauet rundt halsen, løpt når han er i selen eller klatret opp på noe mens han har hatt selen på seg. Han skjønner at det er farlig å få linen rundt halsen. Jeg passer da på ham, men jeg får gjort litt inne og han får kost seg ute.

HI

Skrevet

stakkar hunden, nei sorry jeg mener ungen din....

husk å lær han å snakke og ikke bjeffe :P

Skrevet

oj oj oj, nei nå får jeg gå å grine en skvett og sette meg i skammekroken, for med den kommentaren der 22:54, så ser jeg mine grove feil og skal selvsagt med en gang slutte med denne galskapen. Du har åpnet mine øyne med din enorme innsikt!

Skrevet

Men hvis han hele tiden er under tilsyn som du påstår hvorfor må du da binde ham fast? Da HAR du ham jo under oppsyn slik at han ikke får stukket av? Ro ro...

Skrevet

Og dette kunne ikke ventet litt, evt han kunne være inne sammen med deg denne korte stunden? Nei, vettuhva du bare roter deg lenger inn i gjørma her. Det lyser jo hvilken grunn du har til å binde ham fast lang vei her...

Skrevet

fordi vi bor rett ved veien, altså helt inntil, og han løper fort, så hvis han legger på sprang så kan han nå veien før ejg rekker frem til ham. Jeg hører/ser ham hele tiden, men han kan fortsatt løpe avgårde hvis han vil.

HI

Skrevet

Hvis han skjønner at han ikke må få linen rundt halsen skjønner han vel også at han ikke skal løpe på veien, eller?

Det er fordi DU ikke gidder at han kjeder seg noen minutter ja, det kom fram. EGO er du, og uansvarlig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...