Gå til innhold

Hvilket parti stemmer du i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

SV, noe jeg alltid har gjort. Er medlem i partiet, og både mannen min og meg står på kommunelista.

Jeg er sosialist, med tro på velferdsstaten, noe som gjør at man må bidra etter evne. Dette mener jeg fremdeles, selv om jeg i dag har betydeligere mer i inntekt enn da jeg begynte å stemme SV. Jeg mener at sv's politikk er med på å verne om alle grupperinger i samfunnet (uten at rikingene skal bli alt for rike, uten å måtte bidra i statskassa).

For meg er mine barns velferd og trygghet viktig, noe jeg mener SV bidrar til å fremme. Jeg vil at det skal være et system som verner om mine barn når de blir eldre og har behov for evt. sykepenger og trygdeytelser, men det er viktig å få bukt med snylterne.

Jeg føler meg hjemme i SVs økonomiske-,miljø-,forsvars-politikk. Jeg har ting jeg er uenig i, men ingen partier ivaretar mine verdier bedre enn sv. Jeg vet at mange som stemmer borgerlig ikke på noen måte ser ting på samme måte som meg, men jeg kan ikke skjønne at den politikken de fører kan være gunstig for vårt land.

Jeg er og har alltid vært anti FRPer. Jeg prøver virkelig å respektere andre mennesker for de de er, men jeg har vanskelig for å akseptere at noen virkelig mener at FRP fremmer akseptable verdier og har realistisk økonomisk politikk. Jeg synes politikken deres er egoistisk, og de som stemmer FRP kan kun se seg selv og ikke samfunnet i et større bilde. De som stemmer FRP kan umulig unne andre, selv ikke sine egne barn, noe i framtiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest alle svarene du har fått, men må komme med en kommentar til følgende setning;

"stemmer jeg høyre er det ikke fordi jeg er redd for å bli sprengt ellers"

Vil bare opplyse om at partiet Høyre ikke har noen sammenheng med høyreekstremisme. viktig å huske at partiet Høyre ligger langt mer til venstre enn for eksempel demokratene i USA (som representerer venstresiden). Ingen av Norges store partier har noe som helst med høyreekstremimse å gjøre. Frp er det partiet som er av betydelig størrelse som ligger lengt til høyre i norsk politikk.

Dersom henvsiningen din var til å bli sprengt av høyreekstremister som Anders Behring Breivik, følte jeg dette måtte oppklares.

Synes du skal finne en sak du brenner for, enten en lokal sak eller noe større. Så stemmer du ut fra det. Generelt ville jeg kanskje holdt meg innenfor de minst radikale partiene dersom jeg ikke var helt sikker på hva jeg skulle stemme på. Høyre, Venstre, Arbeiderpartiet, SV er alle store partier som har mange gode saker de kjemper for.

Synes imidlertid det er flott at du ønsker å bruke stemmeretten din!! :)

Lykke til med valget!

Skrevet

stemmer Høyre i år også.

Skrevet

Har vært AP velger siden Gro sin tid, og hadde Gro sittet ennå så hadde min stemme gått til AP, men etter Jens "tok over", så har velferdsstaten, gått en vei...og det er nedover, derfor går nå min stemme til FRP. Det er påtide nytenkning og nytt blod, og jeg er spent på om FRP klarer det de har som mål. Skal vi fortsette å vasse i den salaten vi gjør nå, så ender det vel med at alt av sykehus, skoler, eldrehjem mm blir i gamle garasjer!

Skrevet

Stiller til valg selv, for arbeiderpartiet

Skrevet

Jeg kommer til å stemme ideologisk, på SV. Jeg smiler også fornøyd når jeg betaler både skatter og avgifter. Det er verdt det! Jeg er veldig glad vi har et samfunn der vi f. eks. kan få LANG fødselspermisjon, og har helse- og sosialtilbud til dem som trenger det. Mye kan forbedres med systemene våre, men vi HAR i alle fall slike systemer! Skrekk og gru om ting hadde vært som i USA... Der blir jo folk bankerotte og mister hus og hjem bare de må på sykehuset for en filleting.

At folk er enige i terroristen den 22. juli klarer jeg ikke å begripe. Mener de virkelig at muslimene har en ide om å infiltrere vesten? At Europa må renskes for dem? Det er akkurat som nazisme, bare at "jøde" er byttet ut med "muslim". Det neste blir vel konsentrasjonsleirer... grøss.

Må forresten si at jeg har fått mye mer respekt for Stoltenberg etter de siste hendelsene, han imponerer som leder og statsminister. Men stemmen min går ikke til AP av den grunn.

Skrevet

Frp. Det dummeste jeg hører er folk som stemmer det samme HVERT år. Enten fordi de har gjort det FØR eller for at foreldrene gjør det...(jepp, kjenner noen slike også)

Skrevet

Kunne godt stemt AP, om de bare kunne fikset litt på avgiftspolitikken på biler, slik at vi som småbarnsfamilie også hadde hatt mulighet til å kjøre en ny og sikker bil.

Skrevet

Krf. Det har jeg alltid gjort.

Skrevet

Har aldri stemt AP, og de får heller ingen stemmer fra meg i fremtiden. Jeg er en blå/grønn velger, og forblir trofast der.

Men jeg tror de kommer til å få mange "sympatistemmer" ved dette valget, og det blir veldig feil.

Skrevet

Hva er det som gjør at voksne mennesker kaller andre trailer trash og sinke fordi de stemmer FRP?

Har dere virkelig så liten respekt for deres medmennesker?

Jeg husker bestemor snakket stygt om en kjent Høyrepolitiker når jeg var lita, og han var på TV. Hun snakket nedsettende om utseende hans, og jeg kjente at det der ble veldig feil for meg. Det føltes ikke riktig i min rettferdighetssans.

Hun var AP-velger, og jeg fikk AP i vrangstrupen etter at jeg så flere gjøre det samme.

Snakk om menneskeverd!

Skrevet

Stemmer AP. De vil satse mer på det samiske og ikke legge ned sametinget. Kommunevalget er jeg usikker på, tror ikke jeg kommer til å stemme i det hele tatt da jeg er helt ny i kommunen.

Skrevet

Jeg stemmer VENSTRE! Om flere hadde lest partiprogrammet deres og satt seg inn i hva Venstre står for hadde de nok fått mange flere stemmer :)

Miljøvennlig sosialliberalisme ftw! :D

Skrevet

FrP. Altså, lokalt. Stemmer Høyre ellers. FrP er sittende partiet i kommunestyret og gjør mye godt for kommunen vår. Så jeg vil at trenden som de har lagt de siste 4 årene skal fortsette i samme retning.

Skrevet

Miljøpartiet De Grønne får stemmen min i år :-)

Skrevet

Nei det har jeg ikke bestemt meg for ennå. Først må den lokale valgkampen komme i gang slik at jeg kan studere valgprogrammene og kanskje snakke med noen lokale politikere også.

Jeg skulle forresten ønske at jeg bodde i en kommune med direktevalg på ordfører, for jeg synes ordføreren vår er en flott ordfører.

Skrevet

Stemmer AP, slik jeg har gjort siden jeg ble stemmeberettiget i 1998.

Skrevet

Her stemmes det AP av den grunn at de står for det jeg står for... Samme som jeg alltid ha gjort.

Skrevet

Jeg er faktisk ikke sikker. Men for første gang har jeg faktisk tatt meg tid til å lese litt om hva noen av de står for så jeg dras mellom den høyre og den venstre siden.... Jeg er visst en "midt-i-mellomer". Vurderer å ikke stemme bare fordi jeg er så forvirra nå :S

Skrevet

Stemmer som jeg alltid har gjort, og det er ikke AP. De som stemmer i sympati burde ikke hatt stemmerett, for de har ikke hjernekapasitet nok til å stemme selvstendig. Blir helt matt av ola dunk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...