Gå til innhold

Hadde du tatt silikon i puppene om du hadde fått det gratis?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nei. klager noen ganger min nød over disse ikkeeksisterende puppene, og om tredjemann en dag kommer så blir det vel ikke bedre. MEN jeg vil heller se bra ut uten pupper enn se rar ut med fake pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men kunne kanskje tenke meg et løft på dem, men er livredd operasjoner og sprøyter så jeg tørr ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å få de større med for å løfte de. Synd det ikke går an å trene de oppover. Liker ikke tanken på å ha noen kunstige legemer i kroppen. Men mage- bukplastikk hadde jeg tatt på dagen om jeg fikk det dekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så tragisk at ikke vi kvinner kan eldes og bære frem barn med litt mer verdighet. At ikke vi kan være stolte over kroppene våres og den bragden kroppene våre gjør ved å bære frem barn.

Neida, her skal vi under kniven, og vi skal selvsagt skamme oss over - og gjemme vekk - de tegnene som tiden og svangerskap har satt på kroppene våre. Kun de "perfekte" skal få vise seg fram, det er ikke rom for vanlige kvinner lenger. Og det er helt vår egen skyld, der vi i vår latterlige usikkerhet skammer oss over kroppene våre.

 

Jeg fødte et barn for ikke så lenge siden, har ganske slapp hud på magen enda og ferske, godt synlige strekkmerker. Jeg gikk i butikken og lette etter en såkalt tankini, en bikini som dekker magen. Så tok jeg meg i det... hvorfor i all verden skal jeg gjemme bort kroppen min? Kroppen min har nettopp båret fram og født et perfekt lite barn - så skal jeg skamme meg over slapp hud og strekkmerker? Ikke pokker. Folk har bare godt av å se det "uperfekte", i en tid der det ikke er rom for annet enn stramme tenåringskropper eller eldre kropper som er fulle av platsikk og annen kirurgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt silikon glatt. Og til anonyme overfor, nei, det skal være rom for det uperfekte, og man skal kunne vise tegn etter å ha båret frem barn. MEN hva med oss som aldri har hatt noe særlig til pupper? Som aldri har fylt en aa-cup en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig pupper? Det er fettvev.. Ellers vil ikke kvinner ha fett noe sted på kroppen, men i puppene er det greit? Man blir ikke mer eller mindre kvinne av pupper eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14:33, beklager at jeg ikke tok med dere puppeløse i samme slengen. Jeg mener selvsagt at det skal være rom for de uten pupper også. Synes det skal være rom for alle jeg, da alt er normalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil som sagt ikke ta silikon, jeg som har 80E. Men, jeg kan skjønne at kvinner som har svært små bryter vil operere seg, bryster er jo den ene store forskjellen vi kvinner har kontra menn, man føler seg mer feminin hvis man har en anntydning til bryster ihvertfall.

 

Og kom ikke her og si at det er finfint med bryster som gir en skulderverk og hodepine. Heller en tur under kvinen da ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har alltid ønsket meg større pupper, men etter to runder med amming er de i grunn blitt finere, og jeg føler de kler meg slik de er. Ville aldri operert meg av kosmetiske grunner.. Skummelt, med fremmedlegemer i kroppen og med risikoen ved en operasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ville jeg ikke, selv om jeg har små. Mange grunner til det:

 

- Jeg vil ha myke, naturlige pupper

- Å la seg operere pga forfengelighet er idioti

- Samboeren min hater silikonpupper

- Operasjoner medfører alltid en risiko

- Det er ikke sikkert resultatet blir bra (Innkapsling, skjevheter, harde, ser kunstige ut, infeksjon, stygge arr osv)

- Kan redusere følsomheten

- 90-tallet er over for lenge siden, silikonpupper er ut

- Operasjoner gjør ingenting for selvbildet, snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ja!!

Gubben sier jeg skal få det i 40 års gave, men det er jo leeeeeenge til.... *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ellers takk.

Selv om jeg er 25, har synlige slæppispupper etter to barn og amming, men de er slik fordi de har jobbet og gitt livets næring til mine små. Jeg kunne selvsagt tenkt meg at de ikke hang sånn, men takke meg til, da burde jeg vel heller holdt meg unna svangerskap og amming.

 

Det synes på kroppen når den har jobbet og slitt litt, så hvorfor skal man være flau over det?

 

Jeg har nå en umulig (nesten) bh-str, nemlig 65-D. Det ender opp med å måtte kjøpe svindyre BH´er eller måtte bestille dem i min str.. frustrerende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa, er nok litt usikker. Etter ett barn er brystene allerede blitt mindre (etter ammeperioden), og jeg hadde ikke store bryst i utgangspunktet (stor b-cup). Nå er jeg fortsatt b-cup, men føler nesten at jeg må gå til a fordi det er blitt så mye ledig plass i bh'en.

Kunne satt inn silikon når jeg er ferdig med å få barn.

 

Meeen, så har ei venninne av meg nylig tatt silikon. Hun hadde også ammet barn og fått tomme hengebryst som ikke så noe bra ut (hun vokste veldig når hun fikk melk, ble rene pamela anderson!). Hun tok både løft og silikon, ganske lite silikon. Men nå ser brystene hennes så unaturlig ut, brystvortene er veldig høyt oppe (peker oppover nesten) og det ses godt at de ikke er naturlige (steinharde, rører seg ikke av flekken, noe som ikke er så pent når en nærmer seg 40). Hun tok silikon i år, så mulig det trenger litt tid for å bli mer naturlig. Hun hadde også mistet følelsen i den ene brystvorten.

Så det fikk jo meg til å tenke litt. Tror nesten det er bedre med tomme små, enn slike som hun hadde nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ferdig med å få barn, er 40, og har ikke snev av hengepupper. Store er de, også. Hva skal jeg med silikon????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Puppene mine er helt ok som de er, de er rimelig faste, og rimelig store. Har intet ønske om silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Puppene mine er helt ok som de er, de er rimelig faste, og rimelig store. Har intet ønske om silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Jeg ønsker meg ikke større pupper. Det er deilig å kunne bevege seg på alle måter, løpe, hoppe osv uten at puppene hopper. I tillegg forakter jeg både kvinnene som underkaster seg den groteske skikken som å opperere inn proteser i puppene og dem som presser dem til det. For meg er det nesten som kvinnlig ommskjæring etter hjernevasking. Å gjøre noe slikt med kroppen min ville etter min mening være å gjøre meg til et dårlig forbilde for ungene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!

 

Usj.. stygt og litt harry i grunnen.

 

Dessuten har jeg svære mugger som utrolig nok har brystvorter som peker ut og opp.. (75 E)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått det gratis så skulle jeg gjerne gjort det igjen. Jeg fikk silikon for ett år siden. Et valg jeg tenkte på i flere år før jeg gjorde det, og jeg angrer ikke. Selvbildet mitt har blitt mye bedre. De siste årene var tøffe fordi jeg sleit med asymmetri etter amming, og silikon har jevnet ut forskjellen ganske mye. Men jeg kunne gjerne tenkt meg en operasjon til før å prøve å jevne det ut litt til. :) Dette må være opp til hver enkelt, og jeg skammer meg ikke over å ha silikon. Men det er et valg en bør ha tenkt nøye gjennom, og vurdert fordeler og ulemper opp mot hverandre. Kan en leve med ripling eller mild grad av kapsling for et bedre utseende?

 

Og alle som sier at silikonpupper ser falske ut, er harde og ikke beveger seg naturlig - det trenger ikke gjelde for alle. Ingen kan se på meg at jeg har silikon. Det står til kroppen min, puppene er myke og hopper og spretter om jeg beveger på meg. Men resultatet kan nok bli annerledes om noen med A-cup presser inn 500g i hver pupp. Jeg hadde litt hud å gå på fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...