Gå til innhold

Jippi jippli!! Os kommer allerede 13 mai!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ser det ut som det blir 17 mai feiring på meg og poden likevel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er dumt jeg, for da går det 5 uker til neste gang, ettersom det da kommer den 20 juni.

Men på den annen side, så er det kjempebra for dem som trenger pengene for å kjøpe klær og div til 17 mai :) Skjønner jo det.

Jeg må nok bare være flink og legge av penger og ikke bruke mer enn høyst nødvendig før 20 mai ;)

Skrevet

Hva er OS? spør for jeg ikke vet.

Skrevet

Jippi, jeg får lønna mi som er strørre enn den simple os din den 12 jeg.

Skrevet

OS= overgangstønad.

Gjest Yunie
Skrevet

Er du mindre intelligent Hallis? Du skjønner kanskje at det er mange alenemødre som er avhengig av overgangsstønad?

Det var et utrolig stygt svar av deg. Flott at du får lønn, og flott at HI får OS. Og så flott at din lønn er større enn HI's "simple os".

HI, kos deg på 17mai! Godt å høre!!

Skrevet

Ikke bry dere om Hallis, hun er en evneveik og stakkarslig dame. Dum som et brød. Noen ganger tror jeg hun er et troll, for jeg tenker at et normalt menneske umulig kan komme så mange idiotiske svar. Hmm, det er nok mange som misliker deg her inne Hallis!

Skrevet

Er imot hele os. lager jo en haug på alenemødre. Er ikke ett troll, har de samme meningen i det virkelige liv og har noen veninner som får os og jeg sier det samme til de også.

Skrevet

og jeg driter i om mangen misliker meg her inne. Hvorfor misliker de meg meg, jo for jeg er ikke anonym og tør å stå for det jeg mener.

Gjest Yunie
Skrevet

Vet du hva overgangsstønad er? Det er en stønad du får i en periode av livet ditt. Overgangsstønad er 11000 og noe lager IKKE alenemødre. Jeg forstår ikke hvordan du kan si noe så idiotisk? Det er ikke sånn at det er kult å være alenemor og ha unger så og si 100% av tiden HELT alene. Men det skjønner du kanskje ikke?

Skrevet

Så hyggelig venn du må være.

Men sett bort fra din mening om OS, du er ikke bare bittelitt tilbakestående? En liten genfeil muligens? Alle svarene du har lagt igjen her inne er generellt helt på jordet.

Skrevet

Haha, ja du kan innbille deg at det er derfor ingen liker deg ;-)

Skrevet

Klart det lager alenemødre, vet om flere som har gått fra mannen for at de ikke har økonomi til å være sammen. og mangen av de som får os er ikke med ungen sin 100 %, ungen kan være 60/40 hos mor som i de fleste tilfellene jeg kjenner til

Skrevet

Hehe Hallis, tror ikke det går på hvorvidt du er anonym eller ikke:-)

Vi er mange her inne som ikke er det.

Hipphipp hurra for 17 mai og alle som nå har råd til å feure litt!:P

Skrevet

Hallis: at du har ekstreme meninger får så være. Det som er trist er at du bevisst sprer feilinformarmasjon, som at OS skaper aleneforsørgere. Dyu fremstår som usedvanlig lite intelligent og uvanlig kunnskapsløs med all den fordomsfulle dritten du sprer.

OS er en stønad som har en positiv effekt for å begrense fattigdom blant barn av enslige forsørgere. De aller, aller fleste mottagere av OS jobber eller studerer og går ut i jobb og forsørger seg selv etter stønadens slutt.

Gjest Yunie
Skrevet

Ok, så de fikk mye bedre økonomi av å gå fra å være samboende til alene? Da må den økonomien ha vært relativt skakkjørt. Forskjellen på enslige og samboende er at man har de samme utgiftene, men ingen å dele de med. Hvis en alenemor mottar full os, barnetrygd og har barn i barnehagen er det faktisk ikke som at hun er rik. De fleste steder er det dyrt å leie og med os får du ikke lån.. Her jeg bor koster leiligheter fra 8-12tusen og for å si det sånn da hjelper ikke OS det dugg.

Du får tro hva du vil.. Veldig glad jeg ikke er din venninne.. håper ikke jeg kjenner sånne som deg.

Skrevet

Bare husk at dere skal leve helt til neste utbetaling på de pengene. Det er vel rndt 20. juni. 17. mai kan gjøres veldig billig og man kan fortsat ha en flott dag.

Skrevet

Hjelper ikke det dugg. venninna mi får 26 tusen utbetalt når hun får os, barnebidrag, barnetrygd. Hvorfor kan de ikke studere før de får barn og prøve å planlegge litt.

Nei, få vekk hele os sier nå bare jeg, men jeg blir vell bare enda mer halshugd og kalt en dårlig venninne, brødhue, idoit.

Hvorfor kan ikke alle som får barn få den samme summen og ikke bare alenemødre.

Skrevet

"Hvorfor kan ikke alle som får barn få den samme summen og ikke bare alenemødre. "

HAHA! Der kom den, omsider! Det grønnøyde monsteret. haha! Misunnelse føder dumhet, vet du Hallis.

Gjest Yunie
Skrevet

Nei, jeg skjønner du er sjalu. Og jeg er enig i at det burde finnes bedre ordninger for fattige foreldre annet enn bostøtte og at man kanskje burde se litt mer på dette. Men det betyr ikke at alenemødre ikkef ortjener det de får. For det er faktisk ikke så mye.

Skrevet

Hvordan kan hun få 26000,-? Jeg har:

Full os, etter skatt: 10000,-

Barnebidrag: 1000,-

Barnetrygd: 1940,-

That`s it.

Skrevet

Klart jeg også vil ha ungen min hjemme til han hvertfall er 2 år, synes det er helt grusomt at jeg må sende han i barnehagen når han bare er 11 mnd :(

Skrevet

Herregud! Når to foreldre bor sammen har de to personer som kan tjene penger, samtidig som det er en voksen person som kan passe barna mens den andre jobber. En enslig forsørger har ikke samme muligheten, OS er en hjelp i en overgangsperiode for å klare å forsørge seg selv. All forskning og alle undersøkelser har vist at det nytter. Men du er imot det for du har skjønt noe de med komptanse ikke har skjønt. Sannsynlig.

Hvorfor skal alle få den samme summen? Målet er at man skal forsørge seg selv. Har to foreldre som bor sammen dårlig råd er det stønader de også kan søke om! I motsetning til hva du innbiller deg er det ikke slik at enslige forsørgere er en hellig ku som bæres på gullstoli dette landet. Det er fortsatt dyrere å være enslig forsørger enn to sammen.Det er fortsatt vanskeligere på arbeidsmarkedet og boligmarkedet. OS utgjør 12607 kr i mnd. I tillegg kommer en ekstra barnetrygd. Det er ikke noe man blir rik av!

Skrevet

Du er klar over at de fleste alenemødre / alenefedre går ut i jobb igjen når den ordinære permisjonen er over og at det er et mindretall som lever i årevis på full overgangsstønad?

Jeg er alenemamma og har hatt barnet i barnehage fra hun var 11 måneder. Jeg må faktisk, som de fleste andre, jobbe for pengene, oppspare til pensjon, sørge for å ha minst mulig huller på cv`n osv.

Skrevet

Men da står du fritt til å bli enslig forsørger! Det er jo så fett ifølge deg! Jeg finner det helt skremmende at du skal oppdra barn med de holdningene du har til marginaliserte grupper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...